Zobacz pełną wersję : canon 7d wymiana matówki?
wojtas29
03-01-2012, 00:38
nadal jestem dość zielony a zdjęcia robię czasem w niedzielę, dlatego proszę o wyrozumiałość.
mam 7d kiedy ostatnio próbowalem robić zdjęcia przy recznym fokusie zauważyłem, że nie mam matówki.
tzn matówka jest ale nie ma klina ani rastu, przez co ostrzenie manualne kompletnie mija się z celem.
jeżeli chciałbym mieć takową, rozumiem, że powinienem udac się do serwisu?
czy wjakikolwiek sposób wpłynie to na pracę af?
czy może, w co wątpię, ale zapytać muszę można włączyć coś na kształt wsponianj matówki programowo.
dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Kożystając z okazji, szczęśliwego nowego roku
mam 7d kiedy ostatnio próbowalem robić zdjęcia przy recznym fokusie zauważyłem, że nie mam matówki.
tzn matówka jest ale nie ma klina ani rastu, przez co ostrzenie manualne kompletnie mija się z celem.
Standardowo w aparacie nie znajdziesz matówki z rastem i klinem. Taki element należy dokupić i można, to zrobić samemu bez nie potrzebnego gderania się z serwisem.
czy wjakikolwiek sposób wpłynie to na pracę af?
Nie. Nie powinno. O ile całą procedurę wykonasz wedle instrukcji.
czy może, w co wątpię, ale zapytać muszę można włączyć coś na kształt wsponianj matówki programowo
Podgląd na żywo - LV. Włączasz i kadrujesz przez ekran - komfort pracy naprawdę nie zastąpiony.
Nie wiem z jakim szkłem próbujesz ostrzyć, jeśli coś z m42 lub z mocowanie eos-> system X , to możesz dokupić przejściówkę z potwierdzeniem ostrości.
nadal jestem dość zielony a zdjęcia robię czasem w niedzielę, dlatego proszę o wyrozumiałość.
Mała uwaga. Zacznij robić więcej zdjęć ;)
Nie. Nie powinno. O ile całą procedurę wykonasz wedle instrukcji.
Uzupełnię informację: zmiana matówki faktycznie na AF nie wpłynie, może za to wpłynąć na pomiar ekspozycji.
Oj w EOS 7D matówka oficjalnie nie jest wymienna i Canon nie produkuje do tego modelu matówek innych niż wbudowana.