Zobacz pełną wersję : 5D MkII Tamron 28-75 2.8 i lampa Speedlite 580 II PROBLEM
Witajcie, mam problem ze swoim sprzętem więc postanowiłem zarejestrować się na tym forum i podzielić się nim, może mi ktoś z Was pomoże. Jestem amatorem i dopiero "uczę" się swojego sprzętu, posiadam Canon 5D Mk II, Tamron 28-75 2.8 i lampę Canon Speedlite 580 II. Otóż problem polega na tym że gdy fotografuję tym zestawem w ciemnych pomieszczeniach to zdjęcia wychodzą ciemne, zdecydowanie ciemniejsze niż założę ten sam obiektyw i lampę do Canona 450D. Wszystko jest ustawione na automat, lampa i body. Robiąc zdjęcie tego samego miejsca 5D i 450D zdjęcia z 5D wychodzą dużo bardziej ciemniejsze mimo że ekspozycja teoretycznie jest prawidłowa. Nie wiem czym to jest spowodowane, zdjęcia powinny być podobne jeśli chodzi o naświetlenie, na manualu też ten sam efekt przy tych samych ustawieniach przysłon, czasu ogniskowej itp. Próbowałem podbijać moc błysku lampy ale efekt jest nieznacznie lepszy, ale nadal niezadowalający, gdzie popełniam błąd? Dodam że tamrona kupiłem 7 dni temu. Kąt ustawienia lampy też nic nie pomaga. 5D posiadam od ok 2 miesięcy i jeszcze nie wtajemniczyłem się w niego w 100%. Jeśli mam coś sprecyzować to proszę o konkretne pytania lub podpowiedzi jak rozwiązać problem.
WiatruMistrz
02-01-2012, 23:45
Bez fotek nikt Ci nie pomoże ... poza tym sorry ale auto i 5D to się wyklucza jakoś :) , może migawka Ci padła w tym 5D ??
Na auto ustawiłem na końcu gdy już skończyły mi się możliwości ustawień na manualu bo myślałem że to błąd moich ustawień po za tym nie po to kupowałem nowego 5D żeby na auto sie bawić, postaram się jutro wrzucić jakieś fotki poglądowe
ustaw takie samo ISO, czas i przysłonę jaką ustawiasz w C450D, lampę też ustaw na ten sam kąt i moc.Zdjęcia powinny wyjść tak samo naświetlone. Być może naprawdę masz problem z migawką w C5D
Dodam że na Canonie 50 mm 1.8 ten problem znika zupełnie, pojawił się jedynie przy Tamronie więc chyba migawka jest oK