PDA

Zobacz pełną wersję : Kolorystyka zdjęć znanych reporterów.



ToBe
01-01-2012, 15:41
Siema,
na wstępie powiem że jestem początkującym fotografem, więc trochę wyrozumiałości będzie mile widziane :)
Przechodząc do tematu mojego problemu, chciałbym się spytać jak uzyskać żywe, ale i naturalne kolory np. jakie prezentuje John Stanmeyer
http://stanmeyer.com/#/national%20geographic/food%20crisis/21/
Wiem że kluczową rolę pełni światło, ale mi chodzi o stronę obróbki graficznej.

zaitsev
01-01-2012, 15:52
Na tych zdjęciach nie ma jakiejś nietypowej kolorystyki. Raczej obróbka globalna na RAWach. Nie wiem czy akurat tutaj, ale łatwości w obróbce sprzyja pucha FF (albo APS-H), jasne szkła, oczywiście światło, a najważniejsze - poprawnie naświetlone zdjęcie, umiejętności i wyczucie fotografa. ;)
@Edit: co nie znaczy oczywiście, że bez FF i L-primes się nie da takich fot robić.
Samemu do tego trzeba dojść. Na szczęście. :D

photographus
01-01-2012, 17:08
Żadnej wielkiej obróbki, podobnie jak poprzednik - nie zauważyłem :) Ekspozycja i warunki oświetleniowe mają podstawowe znaczenie. O "oku" fotografa nie wspominam, bo to raczej oczywiste :)
pozd®ówka

dinderi
01-01-2012, 18:01
Na tych zdjęciach nie ma jakiejś nietypowej kolorystyki. Raczej obróbka globalna na RAWach. Nie wiem czy akurat tutaj, ale łatwości w obróbce sprzyja pucha FF (albo APS-H), jasne szkła, oczywiście światło, a najważniejsze - poprawnie naświetlone zdjęcie, umiejętności i wyczucie fotografa. ;)
@Edit: co nie znaczy oczywiście, że bez FF i L-primes się nie da takich fot robić.
Samemu do tego trzeba dojść. Na szczęście. :DZ tymi jasnymi szkłami w reporterce, to nie przesadzajmy. Ani zalinkowane zdjęcie, ani większośc zdjęć reporterskich nie potrzebuje jasnych szkieł.

ToBe
01-01-2012, 18:03
ale jednak RAW prosto z puszki nie ma takiej kolorystyki...?

jacek_73
01-01-2012, 18:12