Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 5dMKII w praktyce - porady, ustawienia



manfred1
31-12-2011, 10:32
Na zaprzyjaźnionym forum istnieje taki wątek dotyczący D700 mam pytanie czy jest a jeśli tak to gdzie podobny wątek dotyczący piątki?

Da__FreaK
31-12-2011, 10:39
Ja stoje przed wizja zakupu piatki, ale po przeczytaniu kilku watkow w internecie, zarowno polskich jak i zagranicznych, drapie sie w glowe co pisza o jej AF-ie. Tak czy siak, mam taki metlik w glowie ze juz sam nie wiem czy zamiast piatki nie kupic 1ds2. Tylko ze, potrzebuje wysokich iso, a w 1ds2 konczy sie ono na 3200..
Dobrze by bylo, zeby w tym watku ktos konkretnie dal odpowiedz jak jest naprawde z tym AF :)

manfred1
31-12-2011, 10:48
Ale po kiego grzyba piszesz w tym wątku. Mi bardziej chodzi o ciekawe ustawienia puszki jakieś triki a nie biadolenie nad aefem.

michael_key
31-12-2011, 10:51
Canon 5D - AF - Kompendium (http://www.canon-board.info/showthread.php?t=55209)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

Mi bardziej chodzi o ciekawe ustawienia puszki jakieś triki [...]
Nie znalazłem u nas na forum, może słabo szukam ;)

rjr
31-12-2011, 12:19
Dobrze by bylo, zeby w tym watku ktos konkretnie dal odpowiedz jak jest naprawde z tym AF :)[/QUOTE]

Ostatnia sesja
Pomiar punktowy
Z obiektywem 24-70L na 342 zdjęcia 2-3 nieostre
z obiektywem 70-200/2,8 L IS na 112 zdjęć 4 nieostre.

Bolek02
31-12-2011, 13:16
Dobrze by bylo, zeby w tym watku ktos konkretnie dal odpowiedz jak jest naprawde z tym AF :)

Ostatnia sesja
Pomiar punktowy
Z obiektywem 24-70L na 342 zdjęcia 2-3 nieostre
z obiektywem 70-200/2,8 L IS na 112 zdjęć 4 nieostre.[/QUOTE]

Jeśli masz takie wyniki jak piszesz, to dla Ciebie problem z AF-em nie istnieje.:mrgreen:
Ja rownież nie mam z tym problemu, ale moje ujęcia są głównie statyczne ( krajobraz i portret ).
Problem może pojawiać się w sporcie, gdzie obserwujemy sporą dynamikę.
Jeśli chodzi o wysokie ISO to nie ma z tym najmniejszego problemu - zawsze można wspomóc się statywem lub lampą. Podstawa to jasne szkła.

manfred1
31-12-2011, 13:21
Błagam tyle wątków było o AF dlatego uszanujcie zakładającego wątek i nie piszmy tutaj o aefie ;-)

Kolaj
31-12-2011, 13:29
To moze zacznij i daj jakis dobry przyklad, zeby bylo wiadomo, o co Ci wlasciwie chodzi?

photographus
31-12-2011, 13:42
Osobiście jestem użytkownikiem obu systemów i nie dziwi mnie wątek d700 na żółtym forum, gdyż konfigurowalności puszki moja piątka mogłaby się uczyć od 700-setki. W przypadku canona praktycznie nie ma co ustawiać, nie ma tricków i jedyne faktycznie o czym można dyskutować to autofokus i wysokie ISO. Ale to już było setki razy...
pozdŸówka

manfred1
31-12-2011, 13:45
No w sumie tak się przyglądam piątce no i masz rację, że w sumie to tu nic nie można poprzestawiać.

adawro
31-12-2011, 14:47
Nie ma co przestawiać bo jest b.dobrze. Przekładam z ręki EOS 50E biorę 5D i wiem co gdzie powinno być.

michael_key
31-12-2011, 16:10
Osobiście jestem użytkownikiem obu systemów i nie dziwi mnie wątek d700 na żółtym forum, gdyż konfigurowalności puszki moja piątka mogłaby się uczyć od 700-setki. W przypadku canona praktycznie nie ma co ustawiać, nie ma tricków i jedyne faktycznie o czym można dyskutować to autofokus i wysokie ISO. Ale to już było setki razy...
pozdŸówka
No i po wątku Canonowskim, cała naga prawda :D

dinderi
31-12-2011, 16:45
Osobiście jestem użytkownikiem obu systemów i nie dziwi mnie wątek d700 na żółtym forum, gdyż konfigurowalności puszki moja piątka mogłaby się uczyć od 700-setki. W przypadku canona praktycznie nie ma co ustawiać, nie ma tricków i jedyne faktycznie o czym można dyskutować to autofokus i wysokie ISO. Ale to już było setki razy...
pozdŸówka
Własnie mialem napisać, że głównym trickiem ustawień jest AWB, RAW, punktowy pomiar światła, punktowy, środkowy AF i AV z korektą +2/3EV, +1EV i wszystko.
Ale kolega był dużo szybszy :D

Pawel92
31-12-2011, 18:15
Trochę opcji dochodzi, jak zainstalujemy Magic Lantern :mrgreen:. Ale to już temat na osobny wątek.

jacek_73
31-12-2011, 18:17
A dlaczego osobny:?: Ten jest akuratny.

szadam
01-01-2012, 11:46
Gdyby 5D II miałby aż taki zły AF to większość ślubniaków nie biegałoby z nim, a tam są przecież przeróżne warunki oświetleniowe.

ely13
01-01-2012, 12:14
Gdyby 5D II miałby aż taki zły AF to większość ślubniaków nie biegałoby z nim, a tam są przecież przeróżne warunki oświetleniowe.

Dokładnie. Piątkę mam od półtora roku, zrobiłem nim 112000 klapnięć (dziś sprawdzone) głównie na ślubach, weselach i plenerach i nie zastanawiam się nad focusem, bo aparat mi służy do pracy - czyli robienia zdjęć, a nie do "rozkminiania" czy focus mi nie trafił raz na 100 zdjęć, czy dwa razy.
Jak nie trafi, to robię kolejną fotkę, bo na ślubie, czy weselu nie ma czasu nad zastanawianiem się czy focus nie trafił, czy ja nie trafiłem, bo ręka np. drgnęła...

Jedyne zastrzeżenia jakie mam, to automat balansu bieli podczas pracy przy żarówkach energooszczędnych (zwłaszcza tych o ciepłej barwie, w kształcie świeczek, które tak bardzo lubią księża w małych kościołach) - to dla mnie zmora. W obróbce jest walka, żeby uzyskać coś zadowalającego kolorystycznie.

Bolek02
01-01-2012, 13:00
5DII to fajny sprzęt, przyjazny w obsłudze, ale żeby robić dobre zdjęcia trzeba go zwyczajnie polubić. Jest zarówno przedmiotem kultu jak i narzekań. Jednakże jak już zaczniesz nim robić zdjęcia, to docenisz jego możliwości i obrazek jaki daje :)

epicure
01-01-2012, 13:49
Żeby robić dobre zdjęcia, to trzeba umieć. To, czy się aparat lubi, czy nie, nie ma nic do rzeczy. Co najwyżej wpływa na przyjemność użytkowania. A mi się bardzo przyjemnie pracuje z 5DII. Możliwości konfiguracji miałem więcej kiedyś w lustrzance Olympusa, ale tak się teraz zastanawiam, co i po co miałbym sobie w "piątce" konfigurować... Jedynie auto iso uwzględniające działanie stabilizacji mogłoby się przydać (czyli wydłużające czas naświetlania np. o 2 działki względem odwrotności ogniskowej, zamiast od razu podwyższające iso).

kawo
01-01-2012, 15:04
Ostatnia sesja
Pomiar punktowy
Z obiektywem 24-70L na 342 zdjęcia 2-3 nieostre
z obiektywem 70-200/2,8 L IS na 112 zdjęć 4 nieostre.

Jeśli masz takie wyniki jak piszesz, to dla Ciebie problem z AF-em nie istnieje.:mrgreen:
Ja rownież nie mam z tym problemu, ale moje ujęcia są głównie statyczne ( krajobraz i portret ).
Problem może pojawiać się w sporcie, gdzie obserwujemy sporą dynamikę.
Jeśli chodzi o wysokie ISO to nie ma z tym najmniejszego problemu - zawsze można wspomóc się statywem lub lampą. Podstawa to jasne szkła.[/QUOTE]

a ja przy okazji, widzieony chęciąpogłębienia ogólnej wiedzy z zakresu techniki fotograficznej:-), chciałbym się dowiedzieć jak sprawowały się Af-y w lustrzankach analogowych na tle obecnych lustrzanek cyfrowych? wie ktoś...?:)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

Osobiście jestem użytkownikiem obu systemów i nie dziwi mnie wątek d700 na żółtym forum, gdyż konfigurowalności puszki moja piątka mogłaby się uczyć od 700-setki. W przypadku canona praktycznie nie ma co ustawiać, nie ma tricków i jedyne faktycznie o czym można dyskutować to autofokus i wysokie ISO. Ale to już było setki razy...
pozdŸówka


myślę, że niewielu tu obecnych ma komfort pracy na dwa systemy i zna je dobrze jednocześnie: w trzech słowach: co można w d700 konfigurować...?

Flores
08-01-2012, 12:34
Co jak co ale w D700 jest więcej opcji, żeby lepiej się pracowało. Pracowałem na nim przez 3 lata i różnice widzę. Co mi jednak nie daje spokoju to sposób kompresji rawów. Wiem że jest rozróżnienie na RAW, SRAW1, SRAW2 ale nigdzie nie widzę czy można ustawić sobie 14bit/12bit. Czy ktoś może mi objaśnić o co tutaj chodzi?

punky
08-01-2012, 14:52
W canonie nie ma możliwości ustawienia 12 bit, masz 14 i koniec.
Raw sraw1 i sraw2 różnią się tylko rozdzielczością.

michael_key
08-01-2012, 15:05
5DII to fajny sprzęt, przyjazny w obsłudze, ale żeby robić dobre zdjęcia trzeba go zwyczajnie polubić. Jest zarówno przedmiotem kultu jak i narzekań. Jednakże jak już zaczniesz nim robić zdjęcia, to docenisz jego możliwości i obrazek jaki daje :)
No kurdę... dokładnie to samo myślę o 5DII :D
Po prostu uważam, że podobnie jak pierwsza piątka, mkII daje ładny obrazek, a AF nie jest dla mnie jakimś obiektem onanizmu sprzętowego (ja co dla poniektórych tabele ostrości i BF/FF szkieł). Po prostu jest jaki jest i jest ok. Zawsze wszytko może być lepsze.

Em Es
08-01-2012, 18:26
a jak bardziej doświadczeni koledzy radzą sobie w sytuacji kiedy potrzebujemy ostrość np z boku poziomego kadru ? mówimy o AF nie manual - używacie bocznych czy centralny i przekadrowanie ?

obrazek - tak lubię go na maxa :) całą puchę w sumie lubię :)

punky
08-01-2012, 19:13
Używam bocznych - nie narzekam.
Mało tego kilka razy robiłem motocross i siatkę 5DII - też nie narzekam.

crazy
08-01-2012, 19:16
Mam stare 5D i używam tylko i wyłącznie środkowego i przekadrowywanie, chyba że mm czas i jest dużo światła to boczne jednak to bardzo rzadko. Robiłem wiele zleceń od motocross, śluby, koncerty, imprezy w klubach, siatkówka, koszykówka i nie narzekam na AF, wiadomo potrafi nietrafić lub wogóle nie zadziałać jak jest mało kontrastowa scena, lecz nie denerwuję się tylko próbuję kolejny raz. Ja jestem z tego aparatu zadowoliny bo ma mi przynosić pieniądze i to robi doskonale.

tombas
08-01-2012, 19:23
a jak bardziej doświadczeni koledzy
nie wiem, czy jestem wystarczająco doświadczony:-P ale u mnie w 99% środek i przekadrowanie

Maximo
08-01-2012, 19:23
a jak bardziej doświadczeni koledzy radzą sobie w sytuacji kiedy potrzebujemy ostrość np z boku poziomego kadru ? mówimy o AF nie manual - używacie bocznych czy centralny i przekadrowanie ?

obrazek - tak lubię go na maxa :) całą puchę w sumie lubię :)

Ja tam zawsze przekadrowuje z centralnym ale wynika to ze zwyklego przyzwyczajenia a nie z bolaczek af w 5d2.
Co do ergonomii i ustawien w praktyce, osobiscie nie mam sie do czego przyczepic.

Daga
08-01-2012, 20:16
Wiecie co, kocham obrazek, jaki daje 5dmII, ale tęsknię do AF z D700 :D.
"Piątka" ma jak dla mnie zbyt mało punktów AF, a dodatku są one za bardzo skupione w środku.
Do tej pory mam problem z robieniem zdjęć "w ruchu" :), bo canonowski AF nie nadąża, a już szczególnie w serii.
Coś w tym jest : "canon robi lepsze zdjęcia, nikon aparaty" :lol:

punky
08-01-2012, 22:32
Daga nie wiem co rozumiesz pod pojęciem zdjęć w ruchu, ale jeśli celujesz centralnym w servo ustaw w CF'ach wspomaganie sześcioma niewidocznymi punktami - pomaga znacznie.
Do trybu one shot jednak to wyłącz.

Flores
09-01-2012, 00:01
Ja też oczywiście tęsknie za AF w D700 ale bez przesady z tymi punktami. Ustawienie 51 pól powodowało tylko odciski na palcu od wybieraka i tak zawsze miałem ustawione 12. Co do skuteczności to rzeczywiście w kiepskich warunkach był super ale jeżeli chodzi o szybkość to nie widzę większej różnicy między tymi dwiema puchami.
Ale jeżeli się nie podoba AF w 5D to będzie można nabyć 1DX :). Ja jestem bardzo ciekaw tej puchy i czekam z niecierpliwością aż wpadnie w moje łapska do testu.

strideer
09-01-2012, 00:18
Daga nie wiem co rozumiesz pod pojęciem zdjęć w ruchu, ale jeśli celujesz centralnym w servo ustaw w CF'ach wspomaganie sześcioma niewidocznymi punktami - pomaga znacznie.
Do trybu one shot jednak to wyłącz.

Dlaczego? Zgodnie z instrukcją do aparatu, w One Shot punkty pomocnicze po prostu nie są wykorzystywane.

Daga
09-01-2012, 00:44
Chodzi mi o sytuację, kiedy obiekt dość szybko porusza sie wzdłuż kadru (np. z lewej do prawej). Jak ustawić AF, żeby skutecznie ustawił ostrość ?
(ja jakoś sobie radzę, ale Wy może radzicie sobie z tym jeszcze lepiej?)

Kiedy obiekt zbliża sie do aparatu, jest nieco łatwiej. Ale tylko "nieco", bo gdy porusza sie szybko, AF w piątce nie nadąża, D700 nie miał wtedy żadnych problemów.

Nie korzystałam z 51 pól w D700. Ale fajnie by było, gdyby piątka miała ich 21 :D oraz funkcję śledzenia ostrości :D

Są jakieś tam trudności z AF w piątce. Ale nie zmienia to faktu, że aparat jest genialny.

Kwapiszon
09-01-2012, 09:24
Tak to się dziwnie składa, że 5D ma mniej przycisków, mniej a w zasadzie brak konfiguracji w menu w porównaniu z Nikonami, a jednak robię zdjęcie i wszystko mi w obrazku pasuje w 99% przypadków. Biorę do ręki superergonomicznego wypaśnego nadfotograficznego Nikona i co ??? I deeeee blada. W portrecie skóra jakaś taka niby jest ale bez szaleństwa kolorystyki, albo blada albo ziemista, płaska jakaś taka. Ide w plener, robię landszaft i też coś mi tam zawsze nie pasuje. Nikon robi fajne puszki i owszem, można usiąść w fotelu i delektowac się dłubaniem w menusie, konfiguracją guziczków ale co z tym obrazkiem ?? Też jestem gadżeciarz i lubię techniczny zbytek, podobają mi się puszki nikonowe ale jak pomyslę o tym obrazku to bleee. W wakacje robiłem fotografię typowo plażową. Mój zestaw to 1d2n + tani jak barszcz i starszy od węga Ef28/2.8 a do dyspozycji miałem D700 + killer nikkor 24-70/2.8 i słowo daję, obrazek z nikona do mnie nie przemawia. Jest ostrość ,jest żyleta tylko jakos mi to nie pasuje. Szkoda, a miało byc tak pięknie.

manfred1
09-01-2012, 09:29
No to się znowu zacznie...

Kwapiszon
09-01-2012, 09:32
No to się znowu zacznie...

No to co mam pisać ?? Że jest super hiper, jak mi ten obrazek wogóle nie podchodzi? Prosta sprawa, wystarczy wejść na CB na wątek "portret" i na jego odpowiednik na "nikoniarzach". Proponuję otworzyć obok 2 okienka na kalibrowanym monitorze i co??? I przepaść.

manfred1
09-01-2012, 09:37
Ale Ty się tak chłopie nie napinaj. Istotą nie jest porównywanie obrazków z Nikona i Canona tylko istotne ułatwiające życie ustawienia marka II o których już koledzy wspomnieli.

Kwapiszon
09-01-2012, 09:39
Ja się nie napinam, bo nie jestem właścicielem żółtaczki. Dla mnie w aparacie foto najważniejszy jest obrazek, a potem długo długo nic.

manfred1
09-01-2012, 09:42
No to jeśli będzie wątek o obrazku to serdecznie zapraszam do konwersacji.

Kolekcjoner
09-01-2012, 09:57
Też apeluję o powstrzymanie się od wynurzeń o lepszości jedynie słusznej tej czy innej puszki 8-).

Kwapiszon
09-01-2012, 09:58
No to jeśli będzie wątek o obrazku to serdecznie zapraszam do konwersacji.

Rozumiem, D700 :)

Daga
09-01-2012, 11:47
Odpowiecie na moje pytanie dotyczące ustawienia AF, czy nie ? :D

Bolek02
09-01-2012, 12:05
Zwykle lepsze efekty daje pomiar centralny i przekadrowanie, ale dla poruszających się obiektów jest to raczej niewykonalne. Wówczas używam punktów bocznych i zazwyczaj jest OK, choć odsetek nietrafionych niestety jest nieunikniony. Główna bolączka 5DII to niestety tryb "all servo".

Merde
09-01-2012, 12:07
Odpowiecie na moje pytanie dotyczące ustawienia AF, czy nie ? :D

Tu nie ma czego ustawiać, 5D nie nadaje się do serwo i już.

Goomis
09-01-2012, 15:07
Odpowiecie na moje pytanie dotyczące ustawienia AF, czy nie ? :D

A ustawiłaś wspomagające punkty w serwo?
Micles też narzekał na serwo a jak się okazało (po 1,5 roku chyba :P ) to nie miał ustawionych tych punktów.
One sporo pomagają, ale ja bym piątką sportu nie robił.
Chociaż np. Arturs robi i to z dobrymi efektami.

crazy
09-01-2012, 16:49
A ustawiłaś wspomagające punkty w serwo?
Micles też narzekał na serwo a jak się okazało (po 1,5 roku chyba :P ) to nie miał ustawionych tych punktów.
One sporo pomagają, ale ja bym piątką sportu nie robił.
Chociaż np. Arturs robi i to z dobrymi efektami.

A czemu sportu 5tką nie robić?

Jak wcześniej pisałem bez żadnych kłopotów robiłem siatkówkę, koszykówkę, piłke nożną czy motocross :) Jak sie chce to można wszystkim :)

GMHusky
09-01-2012, 17:54
a jak bardziej doświadczeni koledzy radzą sobie w sytuacji kiedy potrzebujemy ostrość np z boku poziomego kadru ? mówimy o AF nie manual - używacie bocznych czy centralny i przekadrowanie ?

obrazek - tak lubię go na maxa :) całą puchę w sumie lubię :)

używam zdecydowanie bocznych, tak opanowałem kółko że dużo szybciej mi to wychodzi... ;)

Daga
09-01-2012, 19:30
Włączacie dla poruszająch sie obiektów automatyczny wybór pól AF, czy wybieracie sami ? Czyli - all servo, wspomagające punkty AF i... właśnie co z tymi polami ?

punky
09-01-2012, 19:55
Punkt AF wybieram sam, ustawione wspomaganie servo w CF.
Koko bandżo i do przodu.

net_world
15-01-2012, 13:17
Mam pytanie a mianowicie czy jest może jakaś dedykowana książka pod 5D mark II. Użytkowanie, ekspozycja, dobre rady, etc...? :)))

michael_key
15-01-2012, 14:00
Mam pytanie a mianowicie czy jest może jakaś dedykowana książka pod 5D mark II. Użytkowanie, ekspozycja, dobre rady, etc...? :)))
Poza instrukcją obsługi to nie spotkałem się z niczym takim :-)

marfot
15-01-2012, 14:24
Mam pytanie a mianowicie czy jest może jakaś dedykowana książka pod 5D mark II. Użytkowanie, ekspozycja, dobre rady, etc...? :)))

Na Amazonie jest kilka książek z 5DII w tytule ale jak zdążyłem się zorientować z opisów i paru stron dostępnych w podglądzie raczej adresowane są dla amatorów (podobnie zresztą jak rzeczony aparat) i nastawione na dodatkowe wyjaśnienie lakonicznych zapisów instrukcji obsługi.

Em Es
15-01-2012, 16:26
...dla amatorów (podobnie zresztą jak rzeczony aparat)...

hah ciekawe dlaczego wybiera używa go tak wielu pro np fashion - i bynajmniej nie mam na myśli tylko PL :)

michael_key
15-01-2012, 18:23
hah ciekawe dlaczego wybiera używa go tak wielu pro np fashion - i bynajmniej nie mam na myśli tylko PL :)
Popieram.
Jednen z moich ulubionych (jak nie najbardziej ceniony) fotografów ślubnych Jerry Ghionis leciał najpierw na pierwszej piątce, a teraz na 5DII.

crazy
15-01-2012, 18:25
narzekają Ci którzy nie potrafią nim zdjęć robić :D

michael_key
15-01-2012, 18:40
narzekają Ci którzy nie potrafią nim zdjęć robić :D
Doookładnie :D
Podejrzewam, że z każdym aparatem mają problem i zawsze niedosyt ;)

marfot
15-01-2012, 18:47
hah ciekawe dlaczego wybiera używa go tak wielu pro np fashion - i bynajmniej nie mam na myśli tylko PL :)

David Busch - autor "Canon EOS 5D Mark II Guide to Digital SLR Photography" -jednej z książek, do których się odniosłem, sugeruje, że użytkownik 5DII należy do jednej z poniższych grup:

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img221.imageshack.us/img221/2831/userslh.jpg)

Są to więc raczej miłośnicy pięknego obrazka także profesjonaliści, którym ten obrazek jest potrzebny w wykonywanej pracy np. graficy. Fotografowie żyjący tylko ze zdjęć jak raz nie zostali wymienieni, to nie znaczy,że nie mogą korzystać z 5DII ale ciągle jojczyć na AF raczej im nie przystoi.

wawak
15-01-2012, 20:42
Na Amazonie jest kilka książek z 5DII w tytule ale jak zdążyłem się zorientować z opisów i paru stron dostępnych w podglądzie raczej adresowane są dla amatorów (podobnie zresztą jak rzeczony aparat) i nastawione na dodatkowe wyjaśnienie lakonicznych zapisów instrukcji obsługi.

5D MkII, jak i poprzednik, zawsze były kierowane do zaawansowanego amatora lub semi profi. Dla zawodowców była seria 1, zarówno D jak i Ds. Canon nigdy się z tym nie krył, podobnie jak Nikon ze swoimi zabawkami, więc dlaczego niektórzy się dziwią?
Inna sprawa to ta, że każdy może fotografować czym chce, bo w końcu to nie aparat robi zdjęcia.

Bolek02
15-01-2012, 20:58
Jak dla mnie to trochę dziwna sytuacja z poszukiwaniem dobrych rad przy posługiwaniu się 5DII. Zawsze wydawało mi sie, że sprzęt za 7 tysiaków to się kupuje jako już któryś z rzędu i paroletni ogólny trening mamy za sobą - jak widać mylilem się. Co do kompendium wiedzy na temat tej konkretnej puchy, to raczej nie ma :(
Można co najwyżej pooglądać efekty pracy tą puszką z różnymi szkłami np tutaj :
http://pl.pixel-peeper.com/

wawak
15-01-2012, 21:11
Jedyne zastrzeżenia jakie mam, to automat balansu bieli podczas pracy przy żarówkach energooszczędnych (zwłaszcza tych o ciepłej barwie, w kształcie świeczek, które tak bardzo lubią księża w małych kościołach) - to dla mnie zmora. W obróbce jest walka, żeby uzyskać coś zadowalającego kolorystycznie.

Co prawda ślubów nie robię, ale to działa wszędzie. Ustaw balans ręcznie i nie będziesz miał problemu.
Zabieraj ze sobą zwykłą białą kartkę do drukarki, ale nie taką z paczki za 9 zł ryza, bo te papiery są żółte. Kładziesz kartkę w miejscu, gdzie świecą żółtki, centralny punkt na kartkę i ustawiasz jak w kamerach. Tylko przełącz na odpowiednią funkcję - strona 66 polskiego pdf.

W ostateczności wystarczy biały obrus na ołtarzu lub coś w ogóle białego.

Em Es
15-01-2012, 21:11
nie wdając się w dywagacje dlaczego - wielu fashionistów których publikacje znajdziemy w najlepszych miesięcznikach (cały czas mówię o stolicach mody a nie tylko rynku PL) lubi i używa 5d2 :) do focenia jakże spokojnych modelek widocznie się nadaje ;)

argumenty cenowe można pominąć - zapewniam że gdyby chcieli parę sztuk 1DsIII czy jakiegoś Haselka na sesji na pewno by się tam one znalazły :)

net_world
15-01-2012, 21:13
Jak dla mnie to trochę dziwna sytuacja z poszukiwaniem dobrych rad przy posługiwaniu się 5DII. Zawsze wydawało mi sie, że sprzęt za 7 tysiaków to się kupuje jako już któryś z rzędu i paroletni ogólny trening mamy za sobą - jak widać mylilem się. Co do kompendium wiedzy na temat tej konkretnej puchy, to raczej nie ma :(
Można co najwyżej pooglądać efekty pracy tą puszką z różnymi szkłami np tutaj :
http://pl.pixel-peeper.com/

Nie wiem czemu się tak dziwisz, każdy sprzęt ma swoje wady i zalety. Po co iść naokoło, jak można czasami iść na skróty a następnie wyciągnąć własne wnioski :idea: Do tej pory pracowałem na cropie, tak więc czasami dobrze jest poczytać o poradach mniej lub bardziej doświadczonych fotografów ;-)

michael_key
15-01-2012, 21:21
argumenty cenowe można pominąć - zapewniam że gdyby chcieli parę sztuk 1DsIII czy jakiegoś Haselka na sesji na pewno by się tam one znalazły :)
Dokładnie tak jest.
Po prostu, 5DII ma w sobie to coś ;-)

ely13
16-01-2012, 08:16
Co prawda ślubów nie robię, ale to działa wszędzie. Ustaw balans ręcznie i nie będziesz miał problemu.
Zabieraj ze sobą zwykłą białą kartkę do drukarki, ale nie taką z paczki za 9 zł ryza, bo te papiery są żółte. Kładziesz kartkę w miejscu, gdzie świecą żółtki, centralny punkt na kartkę i ustawiasz jak w kamerach. Tylko przełącz na odpowiednią funkcję - strona 66 polskiego pdf.

W ostateczności wystarczy biały obrus na ołtarzu lub coś w ogóle białego.

Aż takim amatorem nie jestem... Umiem ustawić sobie ręcznie WB, nawet mam specjalną szarą kartę do tego... ;-)
Fotografując w kościele, gdzie masz ze 2 albo 3 różne źródła światła sztucznego (halogeny przy ołtarzu, żarówki energooszczędne nad głowami) plus do tego okna z kolorowymi witrażami dookoła) - ah, żeby to było takie proste jak piszesz... ;-)

manfred1
16-01-2012, 09:01
Ręczny balans bieli ustawia się pod konkretne fotografowane miejsce. Wystarczy obrócić się w przeciwną stronę i mamy całkowicie inne warunki oświetleniowe.

dinderi
16-01-2012, 09:34
David Busch - autor "Canon EOS 5D Mark II Guide to Digital SLR Photography" -jednej z książek, do których się odniosłem, sugeruje, że użytkownik 5DII należy do jednej z poniższych grup:

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img221.imageshack.us/img221/2831/userslh.jpg)

Są to więc raczej miłośnicy pięknego obrazka także profesjonaliści, którym ten obrazek jest potrzebny w wykonywanej pracy np. graficy. Fotografowie żyjący tylko ze zdjęć jak raz nie zostali wymienieni, to nie znaczy,że nie mogą korzystać z 5DII ale ciągle jojczyć na AF raczej im nie przystoi.
Pragnę zauważyć, że w/w twierdzenie jest przykładem niezrozumienia tekstu.
Opis odnosi się do adresata książki. Tu nie jest napisane, że 5DII to aparat dla szeroko pojętego amatora, ale że książka jest przeznaczona dla amatora (wymienione stopnie amatorstwa), który ma do dyspozycji ten aparat.
To poważna różnica logiczna.

A to, że 5DII to aparat semi-profi jest wiadome nie od dziś i nie ma się co tak spinać, że jest "profi".

Em Es
16-01-2012, 10:25
5D MkII, jak i poprzednik, zawsze były kierowane do zaawansowanego amatora lub semi profi. Dla zawodowców była seria 1, zarówno D jak i Ds.

ale nikt nie twierdzi że jest pro , że jest pouszczelniany , że ma świetny AF i dużo klatek na sekundę

owszem jest semi pro - tyle że bardzo chętnie używany przez pro (przynajmniej tych o których pisałem)

Bolek02
16-01-2012, 11:07
Nie wiem czemu się tak dziwisz, każdy sprzęt ma swoje wady i zalety. Po co iść naokoło, jak można czasami iść na skróty a następnie wyciągnąć własne wnioski :idea: Do tej pory pracowałem na cropie, tak więc czasami dobrze jest poczytać o poradach mniej lub bardziej doświadczonych fotografów ;-)

No tak, tylko skąd będziesz mial materiał do przemyśleń i własne wnioski idąc na skróty? To zwykle jest dalej. :(

Flores
16-01-2012, 19:26
Nie wiem o co tutaj chodzi w tej dyskusji. Każdy aparat ma swoje zady i walety ale żeby się rozprawiać czy pucha jest profi czy semiprofi? Na nikoniarzach ciągle narzekania na temat plastyki, kolorów, tutaj jakieś dziwne dywagacje bo chyba nie ma do czego się przyczepić :).
Ja zmieniłem puchy nikonowskie na piątki razem z cudnymi stałkami canona i teraz mam wielkiego rogala na ryju jak robię zdjęcia. Mam to czego potrzebowałem i od zawsze marzyłem o takim obrazku i kolorach.
A jeżeli chodzi o to czy profi czy nie profi to zawsze podziwiałem zdjęcia Pellegrina, który robi tylko piątką a tutaj chyba nie trzeba mówić, że on to najwyższa półka jeżeli chodzi o pro.

tkosiada
16-01-2012, 21:56
To chyba dawno kolega nie był na forum N bo już bardzo dawno nie był poruszany temat kolorków, wb i takich tam. Zdecydowana wikszość wie co zrobić i nie narzekamy... wystarczy dobrze poznać system wraz z dostępnymi aplikacjami. Lubie kiedy to ja wybieram fotki a nie aparat za mnie

Flores
16-01-2012, 23:37
Na forum ciągle siedzę i śledzę wątki tak samo jak tutaj. A jeżeli chodzi o dobre poznanie softu i RAWów to nie wiem jakby jaka obróbka, Nikon nie dorówna kolorami piątce. Taka jest gorzka dla nikoniarzy prawda i trzeba do tego przywyknąć. Samo ustawienie D2X mode i poustawianie odpowiednio suwaczkami nie wystarczy. Jestem ciekaw czy w nowej matrycy z D4 to poprawili.

manfred1
17-01-2012, 08:51
Znowu to samo przecież już wszyscy na świecie a nawet w kosmosie wiedzą że canon robi piękniejsze zdjęcia od Nikona więc po co się podniecać w kółko tym samym.

Kolekcjoner
17-01-2012, 09:35
Widzę że wątek zaczyna skręcać w niebezpieczne rejony 8-). Jak tak będzie nadal to zakończymy 8-).

tombas
13-02-2012, 10:58
zoomy L wszystkie na 2.8 i tu było do przyjęcia ale gdy mowa o głębi 1.2 1.4 jest gorzej... Tzn AF trafia ale z małym błędem na parę cm i to rodzi potrzebę kilku strzałów...

mam dokładnie to samo:D

strideer
13-02-2012, 11:02
mam dokładnie to samo:D

Mi 85/1,2 i 50/1,2 trafiają bez zarzutu dla dużych otworów względnych z dwoma zastrzeżeniami: dziwne światło (głównie świetlówki) lub duża odległość przedmiotowa. W obu wymienionych przypadkach skuteczność AF spada i pojawia się tendencja do nastawiania ostrości przed obiektem. W takich warunkach zwykle wykonuję 2-3 zdjęcia z przeostrzeniem, to załatwia sprawę. Inny sposób na poradzenie sobie z tym to oczywiście domknięcie przysłony - od f/2,8 jest już dość bezpiecznie.

tombas
13-02-2012, 11:15
Inny sposób na poradzenie sobie z tym to oczywiście domknięcie przysłony - od f/2,8 jest już dość bezpiecznie.
ale to chyba ślepy zaułek, żeby zapinać (w moim wypadku 35mm 1.4 a chce nabyć 85mm 1.2) i "walić" od 2.8 w górę, do tego to mam 24-70:mrgreen:

strideer
13-02-2012, 11:23
ale to chyba ślepy zaułek, żeby zapinać (w moim wypadku 35mm 1.4 a chce nabyć 85mm 1.2) i "walić" od 2.8 w górę, do tego to mam 24-70:mrgreen:

Przysłonę dobieram do potrzeb. Kiedy fotografuję jednym lub drugim szkłem w sztucznym oświetleniu jarzeniowym, to zwykle są to zdjęcia o charakterze dokumentacyjnym: spotkania, konferencje, etc, gdzie większa głębia ostrości jest zwykle potrzebna ze względu na wymagania klienta (który raczej woli mieć wyraźne twarze niż artystyczne rozmycia). W sytuacji, kiedy światła jest mało, to mam tę przewagę nad zoomem, że mogę mimo wszystko obiektyw otworzyć i nawet kosztem wykonania powtarzanych zdjęć wypełnić umowę z klientem. Z kolei na długich dystansach zazwyczaj i tak nie pracuję na tak dużych otworach przysłony, ponieważ w takich warunkach fotografuję detale architektoniczne, etc. Oba obiektywy f/1,2 i inne bardzo jasne stałe szkła świetnie pracują z wielkimi przysłonami na krótkich dystansach, kiedy robisz jakiś artystyczny portret, wyłuskujesz detal z tła i tak dalej. Nigdzie nie jest przecież powiedziane, że takie obiektywy nadają się do wszystkiego. Jak znasz właściwości swojego narzędzia, to z pewnością sobie poradzisz mimo oczywistej ułomności choćby ze względu na (ogólnie rzecz biorąc) mniej skuteczny AF w porównaniu do obiektywów f/2,8 czy f/4.

tombas
13-02-2012, 11:25
Przysłonę dobieram do potrzeb. Kiedy fotografuję jednym lub drugim szkłem w sztucznym oświetleniu jarzeniowym, to zwykle są to zdjęcia o charakterze dokumentacyjnym: spotkania, konferencje, etc, gdzie większa głębia ostrości jest zwykle potrzebna ze względu na wymagania klienta (który zwykle woli mieć wyraźne twarze niż artystyczne rozmycia). W sytuacji, kiedy światła jest mało, to mam tę przewagę nad zoomem, że mogę mimo wszystko obiektyw otworzyć i nawet kosztem wykonania powtarzanych zdjęć wypełnić umowę z klientem. Z kolei na długich dystansach zwykle i tak nie pracuję na tak dużych otworach przysłony, ponieważ w takich warunkach fotografuję zwykle detale architektoniczne, etc. Oba obiektywy f/1,2 i inne bardzo jasne stałe szkła świetnie pracują z wielkimi przysłonami na krótkich dystansach, kiedy robisz jakiś artystyczny portret, wyłuskujesz detal z tła i tak dalej. Nigdzie nie jest przecież powiedziane, że takie obiektywy nadają się do wszystkiego. Jak znasz właściwości swojego narzędzia, to z pewnością sobie poradzisz mimo oczywistej ułomności choćby ze względu na (ogólnie rzecz biorąc) mniej skuteczny AF w porównaniu do obiektywów f/2,8 czy f/4.
trudno się z Tobą nie zgodzić:wink:

crazy
13-02-2012, 11:30
to co ja biedak mam powiedzieć koszystając ze starego 5D :D

tombas
13-02-2012, 11:39
to co ja biedak mam powiedzieć koszystając ze starego 5D :D
że celowo używasz kultowego sprzętu?:wink:

crazy
13-02-2012, 12:11
tombas - pewnie, że tak , żartowałem sobie. Mi aparat wystarcza mimo tego rzekomego słabego AFu :)

tombas
13-02-2012, 12:14
żartowałem sobie.

wiem, ja też;-)

crazy
13-02-2012, 12:16
humor z rana to podstawa :) a aparat 5D to mega maszyna do generowania świetnej jakości zdjęć tak a propo :)

Kolekcjoner
13-02-2012, 13:07
Ja sprzedałem mojego 5Dmk1 bo brakowało mi pare zł do auta :D i zostałem z jedna puchą 5D2. Teraz motam sie miedzy czy dokupić 5d1 czy wymienić 5D2 na 1Ds3?
Najgorsze ze bawiłem sie 1Ds3 i zakochałem się:D
5D2 robiłem siatkówkę na serwo ale tylko na centralnym bo inne punkty nie są zbyt skuteczne przy takiej fotografii. Ale sprzedałem juz moje tele i na hale chodzę tylko kibicować. Może jak bym miał puche z serii 1D to pewnie znów kupiłbym jakieś tele... martwi mnie tylko jak polecą ceny 1Ds3 gdy wejdzie na rynek 1Dx?? Czy warto teraz kupować jedynkę przed premierą 1Dx?

Ale to wątek nie o tym. Prosiłbym nie kontynuować w tym kierunku.

Flores
17-02-2012, 15:08
A ja mam takie pytanie. Przejrzałem instrukcję od dechy do dechy, szukałem na forum, u wujka googla i nic, wszędzie śmietnik i bez konkretów.
Ostatnio zachciało mi się zabrać ze sobą komputer na zdjęcia i się teraz głowie jak podłączyć puchę do kompa żeby na bieżąco zdjęcia się wyświetlały w Lightroomie. Teraz podłączam przez usb, pucha mówi mi że coś tam robi i jest zajęta, wyjmuję kartę, robię zdjęcie i nic nie wysyła.
Czy jakaś uprzejma, mądra głowa powie mi co mam zrobić, żeby zdjęcia się wyświetlały? Nie jest to moja fanaberia, chcę posadzić klienta przed kompem, żeby siedział cicho i sobie patrzył :).

Smile
17-02-2012, 15:13
@Flores: w Lr, opcja File -> Tethered Capture, nie pamiętam dokładnie ale tam trzeba szukac.

Flores
17-02-2012, 15:28
Działa pięknie, jestem w niebie :). Dzięki wielkie Smile, uchroniłeś mnie od ciepłego oddechu klienta na mym karku :).
Tak jak wcześniej pisałem, jestem w Canonie nowy i często różne niespodzianki mnie zaskakują. Ostatnio zamówiłem kilka Phottixów Atlas jako dobrą alternatywę dla PWII i jak się rozczarowałem jak ustawiłem czas na 1/250 i pół klatki jest niedoświetlonej zauważyłem. Niestety to trochę wkurzyło bo myślałem, że będę mógł spokojnie te czasy wykorzystać.

MariusWA
17-02-2012, 17:03
No niestety 5D nie rozpieszcza z synchronizacją z chińskimi wyzwalaczami...ze spidlajtami to ja wyczarowałem magiczne 1/160s...niestety ..taki urok Canona

crazy
17-02-2012, 17:09
dzisiaj będe robił sesyjkę(taki mam zamiar) z Skyport'ami więc moge powiedzieć jak sie spiszą :) Co do chińskich racja aczkolwiek w studio mi to nie przeszkadza :)

Flores
17-02-2012, 18:40
Chińszczyzna czy nie, podobno na PWII też nie jest kolorowo z synchro.

marfot
17-02-2012, 18:46
No niestety 5D nie rozpieszcza z synchronizacją z chińskimi wyzwalaczami...ze spidlajtami to ja wyczarowałem magiczne 1/160s...niestety ..taki urok Canona

Taki urok Canona i Nikona i Pentaxa w zależności od testującego, pory roku i dnia i temperatury i czego tam jeszcze. Multum sprzecznych opinii - typu "a mnie się bez problemu udało 1/250s", "a mnie się udało 1/160" itp.

tkosiada
18-02-2012, 16:20
drogie kolegi mam pytanko techniczne:
czy auto-iso w 5D II działa w preselekcji przesłony z założoną lampą?
czy aparat sam w takich sytuacjach potrafi zejść i podwyższyc iso?
czy tylko manual?
jakieś doświadczenia z tym macie?

tomdz
18-02-2012, 16:46
Phottix Strato wyciagaja z 5D Mk II 1/200s.

manfred1
18-02-2012, 17:31
drogie kolegi mam pytanko techniczne:
czy auto-iso w 5D II działa w preselekcji przesłony z założoną lampą?
czy aparat sam w takich sytuacjach potrafi zejść i podwyższyc iso?
czy tylko manual?
jakieś doświadczenia z tym macie?
A 5DII to ma autoiso?

luc_october
18-02-2012, 18:14
drogie kolegi mam pytanko techniczne:
czy auto-iso w 5D II działa w preselekcji przesłony z założoną lampą?
czy aparat sam w takich sytuacjach potrafi zejść i podwyższyc iso?
czy tylko manual?
jakieś doświadczenia z tym macie?

Bez lampy auto iso jest do 3200, a z lampą do 400. Powyżej musisz ręcznie zmienić.

tkosiada
18-02-2012, 18:42
Bez lampy auto iso jest do 3200, a z lampą do 400. Powyżej musisz ręcznie zmienić.
o, dziękować
czy korzystałeś i jakie masz spostrzezenia o jego działaniu?

Mad_Mac
23-02-2012, 14:14
o, dziękować
czy korzystałeś i jakie masz spostrzezenia o jego działaniu?

Dolacze sie do pytania bo nigdy nie korzystalem. Rozumiem ze w przypadku uzywania zooma aparat wykrywa ogniskowa i dostosowuje czasy?
Jakie wogole czasy bez lampy aparat bedzie staral sie utrzymac?

bulldog
23-02-2012, 14:31
uzależnione od ogniskowej 1 do 1 lub mniejsze podbijając iso,
z lampą iso do 400 bez chyba do 3200. Jeśli nie uzyska prawidłowej ekspozycji wydłuży czas naświetlania. Dawno nie korzystałem, ale chyba tak to wygląda

Mad_Mac
23-02-2012, 14:50
uzależnione od ogniskowej 1 do 1 lub mniejsze podbijając iso,
z lampą iso do 400 bez chyba do 3200. Jeśli nie uzyska prawidłowej ekspozycji wydłuży czas naświetlania. Dawno nie korzystałem, ale chyba tak to wygląda

To co np bedzie staral sie utrzymac dla 85 i 135mm? 1/100 i 1/160?

bulldog
23-02-2012, 15:27
mniej wiecej tak, dla 85 chyba do 1/80 powinien iso podbijac
z zoomami podobnie zmiana ogniskowej = zmiana czasu i iso

tkosiada
23-02-2012, 17:12
mniej wiecej tak, dla 85 chyba do 1/80 powinien iso podbijac
z zoomami podobnie zmiana ogniskowej = zmiana czasu i iso
przy 85mm pół biedy, ale jak masz 50mm lub 24mm to juz ustawi czas nie do utrzymania z reki
od 85mm w góre zaczyna działać fajnie

Mad_Mac
23-02-2012, 17:26
przy 85mm pół biedy, ale jak masz 50mm lub 24mm to juz ustawi czas nie do utrzymania z reki
od 85mm w góre zaczyna działać fajnie

Czyli jednym slowem bezuzyteczny bajer.

bulldog
23-02-2012, 18:33
Czy przy 50 mm 1/50 nie do utrzymania to polemizowałbym, tak samo przy 24mm 1/25, chyba że bierzemy pod uwagą indywidualne cechy psychomotoryczne fotografa.

Nie uważam, że jest to nieprzydatny bajer, przy szybko zmieniających się warunkach może uratować zdjęcie. Używam tego "bajeru" rzadko- jeśli 5 miałaby auto iso w M to pewnie bym wykorzystywał często.

denv`er
23-02-2012, 20:09
przy 85mm pół biedy, ale jak masz 50mm lub 24mm to juz ustawi czas nie do utrzymania z reki
od 85mm w góre zaczyna działać fajnie
Eee tam..., przy szerokich kadrach nie widać za bardzo poruszenia. Chyba że, szerokie makro robisz. Większy problem mam przy długich ogniskowych. IS potrafi rozpieścić;).
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

jeśli 5 miałaby auto iso w M to pewnie bym wykorzystywał często.
No właśnie szkoda. Nie wyobrażam sobie pracy z lampą w trybie innym niż M. Niepotrzebne majdrowanie przy iso dochodzi. W starym, Pentaksie mogłem sobie ustawić dowolny zakres autoISO a w 5II nie ma takiej opcji. Tylko tam tego nie wykorzystywałem. Za mała, moim zadaniem, była rozpietość użytecznych czułości. W "piątce" mogli zostawić 100-3200 jak w innych trybach. Przeszkadzało? Czy kolejne cięcie zwiększające dystans do jedynki?:evil:

Mad_Mac
23-02-2012, 21:24
Czy przy 50 mm 1/50 nie do utrzymania to polemizowałbym, tak samo przy 24mm 1/25, chyba że bierzemy pod uwagą indywidualne cechy psychomotoryczne fotografa.

Nie uważam, że jest to nieprzydatny bajer, przy szybko zmieniających się warunkach może uratować zdjęcie. Używam tego "bajeru" rzadko- jeśli 5 miałaby auto iso w M to pewnie bym wykorzystywał często.

No w muzeum sie przyda. W sumie zawsze na weselu mogę krzyczeć "prosze sie nie ruszać bo używam trybu auto iso ;)

michael_key
23-02-2012, 21:48
W sumie zawsze na weselu mogę krzyczeć "prosze sie nie ruszać bo używam trybu auto iso ;)
Zawsze jakieś wyjście :smile:

bulldog
24-02-2012, 01:16
No w muzeum sie przyda. W sumie zawsze na weselu mogę krzyczeć "prosze sie nie ruszać bo używam trybu auto iso ;)

jeżeli chcesz możesz krzyczeć, możesz też przekręcić kółeczko w tryb tv;-), a najwygodniej zmienić 5 na d700 i auto iso w M

Mad_Mac
24-02-2012, 01:24
jeżeli chcesz możesz krzyczeć, możesz też przekręcić kółeczko w tryb tv;-), a najwygodniej zmienić 5 na d700 i auto iso w M

W M pracuje tylko na sali. Reszte lece w AV. Do nikona nie przejde, za duzo mam szklarni i nie podoba mi sie okragla guma na oko :lol:

bulldog
24-02-2012, 02:04
canon robi lepsze zdjęcia, nikon aparaty, a sony telewizory czy jakoś to szło;
trochę tylko zazdroszczę kolegom z N możliwości konfiguracji i dostosowania aparatu pod własny styl pracy. W 5DMKII to my musimy się dostosować. Dlatego też analogiczne wątki o trikach, ustawieniach d700 mają 100x więcej porad i indywidualnych ustawień. A My mówimy czego nie ma w naszym aparacie albo, co jest, ale mało przydatne.

A wracając do tematu, to najlepszą poradą jest ograniczenie się do środkowego puntku af i przekadrowanie ;-)

strideer
24-02-2012, 02:06
trochę tylko zazdroszczę kolegom z N możliwości konfiguracji i dostosowania aparatu pod własny styl pracy. W 5DMKII to my musimy się dostosować. Dlatego też analogiczne wątki o trikach, ustawieniach d700 mają 100x więcej porad i indywidualnych ustawień. A My mówimy czego nie ma w naszym aparacie albo, co jest, ale mało przydatne.

To ciekawe, bo ja sobie właśnie to cenię w EOS-ach, że wszystko jest na miejscu, tak jak ma być, i nie muszę się zmóżdżać jak poustawiać milion opcji. Jak analogowe Nikony były znakomicie intuicyjne, tak te cyfrowe są dla mnie zupełnie nie do ogarnięcia.

tkosiada
24-02-2012, 03:07
To ciekawe, bo ja sobie właśnie to cenię w EOS-ach, że wszystko jest na miejscu, tak jak ma być, i nie muszę się zmóżdżać jak poustawiać milion opcji...
tak tak, oszczywiście, no bo co innego powiedzieć jakie sie nie ma :mrgreen:
z auto-iso mam kolorowo tylko przy zastanym, jak podłączam lampe to juz sam musze ingerować, ale są fajne triki
natomiast w pełni działające auto-iso pojawiło się od D300s i D3s oraz nowszych

strideer
24-02-2012, 03:17
tak tak, oszczywiście, no bo co innego powiedzieć jakie sie nie ma :mrgreen:

Też mi argument. Odkąd D100 przegrał podczas zakupu z 10D, tak przez te 8 lat nic się w tej dziedzinie nie zmieniło. A uwierz mi - z racji profesji trochę sprzętu przeszło mi przez ręce i mimo mojego wielkiego afektu do analogowych Nikonów, żółte cyfrowe lustrzanki nigdy mi nie podeszły (jakkolwiek potrafię docenić te elementy, które dla innych będą pożyteczne). Mając na uwadze zdjęcia, jakimi się zajmuje, 5D pasuje mi najbardziej. Tu naprawdę nie ma o czym dyskutować. Jeżeli chodzi o obsługę, to 5D Mark II jest dla mnie takim iPodem z klasycznym kółeczkiem - jest wszystko na miejscu i działa w sposób intuicyjny. Za cyfrowymi Nikonami stoi inna filozofia użytkowania, która po prostu nie jest zbieżna z moim stylem pracy. I nie czuję się przy tym jakbym to ja musiał się dostosowywać do aparatu.

crazy
24-02-2012, 10:40
podzielam zdanie strideer'a , bierzesz canona i robisz zdjęcia, nikona trzeba ustawić i poznać :D

manfred1
24-02-2012, 10:43
A wracając do tematu, to najlepszą poradą jest ograniczenie się do środkowego puntku af i przekadrowanie ;-)

W jaki sposób zrobić blokowanie ostrości i przekadrowanie w 5dMKII?

janmar
24-02-2012, 11:52
A wracając do tematu, to najlepszą poradą jest ograniczenie się do środkowego puntku af i przekadrowanie

Dla mnie powyższa porada jest dziwna co najmniej.Fotografując 5d czy innym aparatem,unikam przekadrowywania i używam wszystkich punktów AF.
Jezeli coś się nie udaje to trzeba nad tym popracować IMHO ,ucieczka od problemów niczego nie załatwi.

Kolekcjoner
24-02-2012, 12:16
Panowie crazy, horak - jak nie macie nic do powiedzenia w kwestii merytorycznej to bardzo proszę nie śmiecić :roll:.

epicure
24-02-2012, 13:03
Mi się podoba prostota obsługi Canona. Wszystkie najważniejsze przyciski są w jednym miejscu, przy górnym LCD, a nie porozrzucane z różnych stron - nie muszę ich szukać ani uczyć się ich rozmieszczenia. Na co dzień potrzebuję tylko regulacji przysłony/migawki, iso, kompensacji ekspozycji (zawsze się zastanawiałem, po co Nikonowi osobny przycisk do tego, skoro są dwa kółka) i wybór punktu AF. Tryb pracy AF, pomiaru ekspozycji itp. przyporządkowuję trybom C1/2/3, żeby nie grzebać w nich ciągle, tylko wybieram różne "filozofie" pracy - akcja/lampa/hdr. Tego mi brakuje w Nikonie, który dla mnie jest po prostu przeładowany. Nie upieram się jednak przy stanowisku, że mój sposób pracy jest jedyny słuszny :)

I chyba najważniejsza rzecz, a mianowicie możliwość połączenia seryjnego braketingu ekspozycji z permanentną blokadą lustra, co ma ogromne znaczenie w pracy z hdrami na statywie. W Canonie wystarczy wejść w LV i lustro przestaje kłapać. W Nikonie tak się nie da, bo o ile dobrze pamiętam, w trybie LV lustro w nim pracuje, a braketing ekspozycji i blokada lustra są na tym samym kółku, więc nie można wybrać obu na raz.

strideer
24-02-2012, 13:06
W Canonie wystarczy wejść w LV i lustro przestaje kłapać. W Nikonie tak się nie da, bo o ile dobrze pamiętam, w trybie LV lustro w nim pracuje, a braketing ekspozycji i blokada lustra są na tym samym kółku, więc nie można wybrać obu na raz.

Dopiero te nowe Nikony D4 i D800 mają zespół migawki odpięty od mechanizmu podnoszącego lustro.

Flores
24-02-2012, 13:59
Każdy system ma swoje zady i walety. Ja w Nikonie byłem zachwycony ergonomią, możliwościami dopasowania ustawień do swojego sposobu pracy ale byłem wściekły na obrazek który mi dawały szkła systemowe. Jedynym sensownym szkłem, kolorowym, ładnie rysującym to była Sigma 50/1.4. Bałem się już sławnej oporności 5D ale pobiegałem trochę z tą puchą i stwierdziłem, że nie jest źle. Obrazek przepiękny, kolory świetne, czego tutaj jeszcze trzeba? Ale już przepraszam, zapędziłem się i nie chce, żeby znowu wynikła jakaś wojna co lepsze. Po prostu dla każdego coś dobrego.
A jak już się rozpisałem tak to jeszcze się spytam o jedną sprawę. Jak to jest w 5DII z odpalaniem lampy na tylną kurtynę? Nie mówię o lampach błyskowych tylko studyjnych. Grzebię, szukam w instrukcji i za nic w świecie nie mogę znaleźć.

tkosiada
24-02-2012, 17:27
podzielam zdanie strideer'a , bierzesz canona i robisz zdjęcia, nikona trzeba ustawić i poznać :D

niby co trzeba sie nauczyć? podstawowe funkcje masz na body, natomiast jesli chcesz mieć wiecej ułatwień, praktycznych dodatków to wtedy się zagłębiasz i pod siebie ustawiasz
ja też miałem 4 puszki canona + pozostałe modele kolegów i wręcz zachęcam do poznania N bo jako system ma bardzo duzo do zaoferowania wraz ze swoimi patentami
wiec fajnie się czyta: miałem, ale wybrałem to bo to mi bardziej pasuje niż: nie, lipa

marfot
24-02-2012, 18:35
niby co trzeba sie nauczyć? podstawowe funkcje masz na body, natomiast jesli chcesz mieć wiecej ułatwień, praktycznych dodatków to wtedy się zagłębiasz i pod siebie ustawiasz
ja też miałem 4 puszki canona + pozostałe modele kolegów i wręcz zachęcam do poznania N bo jako system ma bardzo duzo do zaoferowania wraz ze swoimi patentami
wiec fajnie się czyta: miałem, ale wybrałem to bo to mi bardziej pasuje niż: nie, lipa

Jakoś nie potrafię dociec bezpośredniego związku między "patentami systemu Nikona" a ich wykorzystaniem w 5DII. Dla mnie jest oczywiste dlaczego nie kupiłem D700 (chociaż był tańszy od mojej piatki) i nie widzę konieczności się z tego co chwilę spowiadać.
Wątek miał w intencji nawiązywać do podobnego na Nikoniarzach no i niebezpiecznie ciąży ku porównaniom bez roztrzygnięcia.

tkosiada
24-02-2012, 19:04
Jakoś nie potrafię dociec bezpośredniego związku między "patentami systemu Nikona" a ich wykorzystaniem w 5DII...
trafne spostrzeżenie:lol:, wracamy do 5D

Merde
24-02-2012, 19:54
Pozwolę sobie jeszcze zażartować:
różnica pomiędzy tymi aparatami jest mniej więcej taka, jak pomiędzy sprzętami poniżej


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img577.imageshack.us/img577/3213/myszy.jpg)

Interpretację co jest czym pozostawiam wam :mrgreen:

michael_key
24-02-2012, 20:46
Dlatego ja wolę klasykę Microsoftu i Canona :grin:
Liczy się obraz :mrgreen:

crazy
24-02-2012, 21:06
niby co trzeba sie nauczyć? podstawowe funkcje masz na body, natomiast jesli chcesz mieć wiecej ułatwień, praktycznych dodatków to wtedy się zagłębiasz i pod siebie ustawiasz
ja też miałem 4 puszki canona + pozostałe modele kolegów i wręcz zachęcam do poznania N bo jako system ma bardzo duzo do zaoferowania wraz ze swoimi patentami
wiec fajnie się czyta: miałem, ale wybrałem to bo to mi bardziej pasuje niż: nie, lipa

nie napisałem nigdzie, że nikony to złe aparaty ale obcując z kaym innym sprzętem i biorąc do ręki nikona od razu nie zrobi się zdjęcia właśnie przez tą guzikologię i te wszystkie nastawy, canona bierzesz i robisz od razu bo jest intuicyjny :) o to mi chodziło

marfot
24-02-2012, 22:44
Całkiem poważną zaletą 5DII była dla mnie współpraca z RC1. Przyznam, że nie mam zaufania do wszelkich gniazd w sprzęcie (jeśli chodzi o trwałość) i to bezdotykowe działanie RC1 bardzo mi odpowiada. Polubiłem go na analogu i tak mi zostało.
Korzystając z tego przyrządziku warto trochę poeksperymentować z ustawieniami Drive w body i suwaczka w RC1. Suwaczek ma priorytet tak, że on decyduje, czy wyzwolenie następuje natychmiast czy z opóźnieniem 2s. W skojarzeniu z MLU działa to fajnie, zwłaszcza, że MLU można sobie przypisać np. do któregoś C1, 2, 3 i nie trzeba nic grzebać w menu (jak to było w moim 30D).
W trybie LV natomiast mamy już uniesione lustro i przy wyzwoleniu RC1 - przy suwaczku na kropce mamy zdjęcie a na 2 zaczynamy... kręcić film.
Wątpiącym polecam ten tani wyzwalacz.

Flores
25-02-2012, 13:17
I ciągle te dywagacje na temat wyższości tego czy tamtego. Mam nikony i cyfrowe i analogowe, sprzedałem dwa D700 i kupiłem dwa 5dII i z każdym systemem po jednym dniu rozeznania można już swobodnie robić zdjęcia. Jeżeli chodzi o preferencje to bardziej mi pasuje ergonomia nikona a obrazek canona. To moja subiektywna ocena i każdy właśnie taką będzie miał. Na nikoniarzach takie tematy od razu są zamykane przez modów.

Co do wyzwalaczy to mam atlasy i PWII, czyli "umarł w butach" i nie będzie wyzwalania na tylną kurtynę?

Kolekcjoner
25-02-2012, 16:09
Na nikoniarzach takie tematy od razu są zamykane przez modów.


No widzisz jak tu u nas dobrze :grin::mrgreen:.

manfred1
25-04-2012, 10:11
Mam pytanie dokonuje korekty bezprzewodowego błysku lamp z poziomu body. Za każdym razem jak dokonam korekty muszę od nowa przechodzić w menu do tych ustawień. Jak to mieć na wierzchu w menu?

Mixas
26-04-2012, 22:00
pytanie odnośnie firmware. Można przeskoczyć z 2.1.2 na najnowszy bezpośrednio z pominięciem tych w środku? I może ktoś wie gdzie znaleźć najnowsze?

strideer
26-04-2012, 22:02
pytanie odnośnie firmware. Można przeskoczyć z 2.1.2 na najnowszy bezpośrednio z pominięciem tych w środku?

Można.

Tapatalk

Mixas
26-04-2012, 23:39
Przepraszam za laickie pytanie. 2.1.2 to przecież najnowszy soft. :)

manfred1
27-04-2012, 21:01
Pomoże mi ktoś z tym menu czy sie nie da?