Zobacz pełną wersję : kalibracja body + obiektyw
witam
mam takie pytanie
czym sie roznic kalibracja w serwisie od mikroregulacji w body, czy ta w body z czasem bedzie musiala byc zwiekszana az do chwili kiedy braknie skali ?
czy to mniej wiecej to samo ?
body ma 3 miesiace :)
pozdrawiam
poszukiwacz2006
31-12-2011, 17:06
W serwisie skalibrują body z obiektywem, nie ruszając mikroregulacji ( ustawiona na zero ). Pozdrawiam
to ok :)
pytanie jeszcze - czy wystarczy ze samo body jest na gwarancji czy obiektywy tez musza byc ?
to ok :)
pytanie jeszcze - czy wystarczy ze samo body jest na gwarancji czy obiektywy tez musza byc ?
Jeśli body jest na gwarancji to regulacja AF w body jest na koszt producenta. W przypadku gdy jest konieczność regulacji obiektywu który jest już po gwarancji to jest to usługa odpłatna.
jak wysle body na gwarancji + 3 obiektywy z czego 1 jest po gwarancji, ile moze wyniesc koszt uslugi - orintacyjnie
od czego zalezy czy regulacje bedzie na body czy na obietkywie ?
i ile moze to potrwac ? kilka h czy kilka dni ?
szunaj60
04-01-2012, 18:00
Za regulację na gwarancji nic nie płacisz,płacisz tylko 123zł od sztuki bez gwarancji.Tak mi powiedział Pan z serwisu bo muszę wysłać sprzęt do strojenia żeby grało.:)
nie wiem czy jest sens :)
na dzien dzisiejszy mam wszystko wyregulowane na body, wg was jest sens wysylac ?
Bogdan56_Ch
05-01-2012, 14:06
nie wiem czy jest sens :)
na dzien dzisiejszy mam wszystko wyregulowane na body, wg was jest sens wysylac ?
Jeżeli regulacja sprawiła, że nie masz problemów z robieniem zdjęć, to głupotą byłoby wysłanie sprzętu do kalibracji. Tak naprawdę nie wiesz gdzie jest problem... w body czy szkiełkach. Po kalibracji body, może okazać się że obiektywy też muszą iść do porawki.
Z moich obserwacji wynika: jeżeli większość obiektywów Canon ostrzy prawidłowo z moim body lub tylko potrzebna jest minimalna mikroregulacja to puszka jest OK. Natomiast obiektyw odstający od normy jest be i potrzebuje regulacji do do ich firmowego sprzętu. ja mam to szczęście, że moje obiektywy spełniają wymagania puszki z wyjątkiem staruszka 70-210, gdzie mikroregulacja wynosi od 5-10 (pływa ostrość w tych granicach)
u mnie wyglada to tak:
17-40 reg -6 (kupilem nowke w wakacje - na gwarancji) problem pojawil sie na 17mm teraz jest ok
24-105 reg -1 (kupilem uzywke juz bez gw) - ogolnie byl ok
50mm reg +6 (kupilem nowke w wrzesniu tak jak body - na gwarancji) z nim akurat problem wystepowal tylko ponizej f2,8 teraz nawet na 1,8 jest ok :)
Przemek_D
07-01-2012, 14:05
kupiłem teraz 50 1.4 microregulacja na -10 i śmiga na 1.4 w złych warunkach oświetleniowych. 17-40, 85, 35, 16-35 obyły się bez regulacji, natomiast miałem wczesniej sigme 20 1.8 i 24 - rzeznia, af i regulacja, po wylanym wiadrze lez sprzedalem sigmy
troche sie boje wysylac nowy sprzet, musze wyslac kurierem wiec wiadomo zawsze ryzyko ;)
no nic zostaje narazie na tym co mam, zobacze jak bedzie sprzet sie sprawowal za rok :) najwyzje wtedy wysle bo i tak jeszcze bedzie na gwarnajci :D
dzieki wszystkim na komentarze :)
takisefotograf
13-01-2012, 21:51
a czego tu się bać ???
ja wysłałem jednego dnia swoim kurierem,już następnego miałem telefon z serwisu,a kolejnego paczkę w domu(ich kurierem).Kalibracja puszki bez obiektywu i teraz śmiga jak powinna :p
Aż jestem zaskoczony szybkością działania serwisu ...
wojteketjow
13-01-2012, 22:38
a czego tu się bać ???
ja wysłałem jednego dnia swoim kurierem,już następnego miałem telefon z serwisu,a kolejnego paczkę w domu(ich kurierem).Kalibracja puszki bez obiektywu i teraz śmiga jak powinna :p
Aż jestem zaskoczony szybkością działania serwisu ...
Różnie to bywa...
Niedawno wysłałem do CSI FOTO I VIDEO obiektyw z telekonwerterem do sprawdzenia działania (u mnie nie działał autofokus choć powinien). W CSI stwierdzono, że obiektyw i telekonwerter są w pełni sprawne. Po sprawdzeniu telekonwertera z Ich takim samym obiektywem okazało sie, że telekonwerter z tym akurat typem obiektywu nie chce współpracować. Obiektyw i telekonwerter odesłano mi z powrotem. W domu okazało się, że obiektyw jest uszkodzony mechanicznie (najprawdopodobniej zasługa firmy kurierskiej). Obiektyw wysłałem ponownie do CSI FOTO I VIDEO, stwierdzono uszkodzenie IS i naprawiono mi go nieodpłatnie bez żadnych prób rozważania na temat tego czyja to mogła być wina.
Totalnie profesjonalne i godne pochwały podejście, do tego rozmowy prowadzone w przyjaznej atmosferze.
W tym przypadku skończyło sie to szczęśliwie ale czy zawsze tak to się może skończyć?
Prawdą jest również to, że niejednokrotnie wysyłałem już kurierem sprzęt foto i było to pierwsze jak dotąd tego typu nieprzyjemne zdarzenie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.