PDA

Zobacz pełną wersję : 50d wb



marpas76
27-12-2011, 10:38
witam,
ostatnio mialem okazje pobawic sie 550d i zauwazylem ze w pomieszczeniu przy swietle zarowkowym moja 50d zazolca i przeswietla zdjecia natomiast 550 sprawuje sie super. Niewiem czy cos z moja 50 nie tak jest :(
Pozdrawiam

tombas
27-12-2011, 11:30
identyczne ustawienia balansu bieli i pomiaru światła? nie wiem na ile, ale różne szkło też chyba może mieć wpływ (mogę się mylić:-P )

janmar
27-12-2011, 11:45
identyczne ustawienia balansu bieli i pomiaru światła? nie wiem na ile, ale różne szkło też chyba może mieć wpływ (mogę się mylić:-P )
Rózne filtry np.UV także.
Ale bez opisu co i jak porównywano,ustawień aparatów,nie ma o czym mówić.

marpas76
27-12-2011, 11:57
wszystkie ustawienia takie same, rowniez obiektyw taki sam :( i nie wiem czy z moim aparatem cos nie tak jest

arturs
27-12-2011, 12:01
Takie same czyli pewnie AWB? To kwestia algorytmow.. ustaw temp barwowa w kelwinach albo konkretne ustawienie i wtedy porownaj

marpas76
27-12-2011, 12:07
Takie same czyli pewnie AWB? To kwestia algorytmow.. ustaw temp barwowa w kelwinach albo konkretne ustawienie i wtedy porownaj

zgadza sie bylo AWB,czyli jesli sa jakies rozince, to beda zauwazalne przy ustawieniu temp w kelwinach (chcociaz nie wiem czy w 550d jest taka mozliwosc) sprawdze.

MacGyver
27-12-2011, 12:29
AWB w Canonach działa niestety biednie, 1D Mk III też potrafi zaserwować straszne paskudztwo.
Przy świetle dziennym, najlepiej w słońcu, gdy robisz w RAW-ach, OK, ale do sztucznego oświetlenia, zwłaszcza takiego o dalekiej od neutralnej temperaturze barwowej, stosuj sztywne ustawienia. Jeśli chcesz w prosty sposób odwzorować na zdjęciu to co widzisz stosuj "światło dzienne" (wtedy foto przy zwykłych żarówkach będzie żółtawe).
AWB nie sprawdza się też przy błysku, jeśli masz dwa czy trzy różne źródła światła potrafi zgłupieć doszczętnie.

rafja
27-12-2011, 23:02
a jak do tego podjesc w 350d? faktycznie aparat przy AWB zażółca, lampa przy mixie świateł tez durnieje....
ostatnio pstrykałem lampą 580exII w pomieszceniach o żółtych ścianach /odbijalem od bialego sufitu/ i duuzo zdjec żółtawych, brzydkich...

Bangi
28-12-2011, 08:44
a jak do tego podjesc w 350d? faktycznie aparat przy AWB zażółca, lampa przy mixie świateł tez durnieje....
ostatnio pstrykałem lampą 580exII w pomieszceniach o żółtych ścianach /odbijalem od bialego sufitu/ i duuzo zdjec żółtawych, brzydkich...

przy żółtych ścianach też mam takie problemy z moim 550d i lampą, odbijanie od sufitu nie zawsze daje dobry efekt :(
BTW być może jest tak, że nowsze puszki mają torchę lepszy algorytm niż starsze, ale nie zmienia to faktu, że aparaty zawsze sobie źle radzą z WB przy świetle żarowym i ustwionym ABW, wystarczy poczytać testy na optycznych, praktycznie przy każdym Canonie problem występuje (nie wiem jak Nikon-y, gdyż nie czytałem testów tego systemu za bardzo)

rafja
28-12-2011, 12:17
rok temu kumpel miał leciwego S5 PRO, robilismy foty w korytarzu z białymi ścianami /siding/ oświetlonym dwoma lampkami żarowymi na bocznych ścianach /było to w hotelu/.
U mnie zdjecia żołte a u niego AWB super, tak jak powinno być. Tylko, że te Fuji to pochodna nikona d200 bodajze....

Wczoraj odebrałem paczkę z dekielkiem do ustawienia balansu bieli i... to działa !!
Co prawda zdjęcia są nieco chłodne, ale nawet lampka świecąca tuż przy białej ścianie dająca nawet okiem dużo żółtego, po użyciu dekielka WB - naturalne kolory, biała oświetlona ściana.

tlustyx
28-12-2011, 12:29
Moja propozycja jest taka. Przełącz aparat na RAW i zapomnij, że da się inaczej, a twoje problemy z WB się skończą :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

a jak do tego podjesc w 350d? faktycznie aparat przy AWB zażółca, lampa przy mixie świateł tez durnieje....
ostatnio pstrykałem lampą 580exII w pomieszceniach o żółtych ścianach /odbijalem od bialego sufitu/ i duuzo zdjec żółtawych, brzydkich...

Światło odbija się w różnych kierunkach w zależności jak dużo było odbitego od żółtej ściany było mniej lub bardziej żółte.
Jeżeli robisz korzystając ze światła zastanego i doświetlasz lampą jedynym wyjściem jest kolorowy filtr na lampę zmieniający barwę światła lampy na podobną do zastanego, a BW ustawiasz wg wzorca lub RAW (i po kłopocie).

rafja
28-12-2011, 21:27
zazwyczaj robie RAW, ale czasami jest taki mix ze i to nie pomaga. I nie zawsze trafiam z dobrym punktem do balansu...
W nakładki na lampy sie nie bawie, sporo pracy... moze kiedys.

poszukiwacz2006
28-12-2011, 21:51
Ja polecam expodisc. Wprawdzie trochę drogi ok. 280 PLN, ale przydatność ogromna, zwłaszcza przy świetle mieszanym.

arturs
28-12-2011, 22:00
Ja polecam expodisc. Wprawdzie trochę drogi ok. 280 PLN, ale przydatność ogromna, zwłaszcza przy świetle mieszanym.

czyli że jak? jak to ma zadziałać jeśli masz np. żarówki zwykłe i część oświetloną świetlówkami (energooszczędnymi) ? i niech jeszcze kamerzysta na takiej sali 3 halogeny z castoramy walnie? co pomoże expodisc?

tlustyx
29-12-2011, 00:07
Ja polecam expodisc. Wprawdzie trochę drogi ok. 280 PLN, ale przydatność ogromna, zwłaszcza przy świetle mieszanym.

Do czego ta ogromna przydatność, aby warto było wydać 280 zł, a choćby to i 50 zł kosztowało?
Osobiście tego nie rozumiem, ale może jeszcze nie dorosłem do "takiej fotografii" :lol:
Polecam wszystkim artykuł Janusza Body: http://www.canon-board.info/showthread.php?t=19896