PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana obiektywu z tytułu niezgodności



asciersk
15-12-2011, 14:09
Witam,
Czy komukolwiek z was udało się uzyskać wymianę obiektywu z tytułu niezgodności? Podobno do pół roku zakłada się niesprawność w chwili wydania i nie powinno być problemu: komórkę mi tak wymienili ale tamron 17-50 jest trochę droższy stąd to pytanie. Kupiony 1 październik sklep Euro RTV AGD.

MC_
15-12-2011, 14:16
A na czym polega niezgodność?

latant
15-12-2011, 14:19
Niezgodność towaru z zamówieniem można stwierdzić od razu, a to że nie działa to gwarancja lub rękojmia. Najlepiej to spytać u sprzedawcy jak do tego podchodzi lub gwaranta.

asciersk
15-12-2011, 14:23
A na czym polega niezgodność?

Po nakręceniu krótkiego filmiku po przejściu w tryb zdjęć po każdej ekspozycji wyskakuje na body err 01, po podpięciu obiektywu c28-135 USM błędu niema.

z tego co wyczytałem to:

Bowiem dowiadywałem się u źródła, tj. u rzecznika praw konsumenta i jeśli wada wystąpiła w przeciągu pół roku od zakupu, to uznaje się że wada ta istniała w dniu nabycia towary (art. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmieanie Kodeksu cywilnego). W takim wypadku, zdaniem tegoż rzecznika sprzedawca zobligowany jest do uwzględnienia reklamacji.

Ale praktyka pokazuje co innego dlatego chciałem się dowiedzieć czy komuś udało się z tego tytułu wymienić obiektyw. Obiektyw fajny tym bardziej szkoda mi, że się popsuł a boje się ze po naprawie nie będzie już taki sam.

MC_
15-12-2011, 14:24
O jakiej rękojmi znowu piszesz?

asciersk, idź do nich z obiektywem i pismem, że na podstawie ustawy ... żądasz wymiany na wolny od wad i zgodny z umową.

stintrepid
15-12-2011, 14:29
O jakiej rękojmi znowu piszesz?

asciersk, idź do nich z obiektywem i pismem, że na podstawie ustawy ... żądasz wymiany na wolny od wad i zgodny z umową.

Oby ci sie udało. Znając podejście sprzedawców jeśli sprzedadzą towar to ciężko coś wymienić tym bardziej po takim czasie raczej zastosują spychologię i odeślą cie do serwisu dla nich to najłatwiejsze rozwiązanie.

MC_
15-12-2011, 14:30
Przyjąć pismo MUSZĄ. Jeśli się nie ustosunkują w ciągu 14 dni, to znaczy że przyjmują żądanie.

Bolek02
15-12-2011, 14:37
Zrób dokładnie tak jak Ci radzi MC_ - towar z pismem do sklepu i obstawaj przy swoim. POWODZENIA i pochwal się jak załatwiłeś.

pkoprowski
15-12-2011, 15:10
W swoim czasie kupiłem "walnięty" C50/1.8 w foto-basi (spółka-córka fotojockera). Reklamowałem właśnie z tytułu niezgodności towaru z zamówieniem. Trochę to trwało (bo ponoć wysyłali na Żytnią do sprawdzenia, czy faktycznie nie działa), ale w końcu wymienili.

Dodam, że ponieważ kupowałem przez internet, to wymieniałem korespondencyjnie: mail plus równocześnie list polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

asciersk
15-12-2011, 15:35
Może wyjdę teraz na głupka, ale czy w opisie pisalibyście ze to dzieje się zawsze po kręceniu 5-7 minutowych ujęć filmowych z włączonym vc. Bo tak myślę czy nei odrzuca mi tej reklamacji z zaznaczeniem że obiektyw niepowinien tak długo pracować z włączonym vc. Jestem czy te układy neibyły projektowane tylko pod kątem zdjęć (gdzei vc działa kilka-kilkanaście sekund i tyle) a w video to może byc i 12 minut - maksymalna długość jednego ujęcia canon).

dzidofon
15-12-2011, 16:04
Niezgodność towaru z zamówieniem można stwierdzić od razu, a to że nie działa to gwarancja lub rękojmia.

Czyżby? Nawet jeśli na początku nie ma objawów? Zgodnie z Ustawą jeśli niezgodność towaru z umową wystąpi przed upływem 6 miesięcy od dnia zakupu przyjmuje się, że występowała już w momencie zakupu. Chociaż tak naprawdę nie wiem czemu ma to służyć, bo w niczym nie zmienia to pozycji kupującego. I tak w ciągu 2 lat możemy skorzystać z tego prawa, a to że wada występowała od początku nic nam nie daje
Kolega niech składa pismo z opisem niezgodności, zostawi obiektyw do ekspertyzy i żąda wymiany na wolny od wad. W ciągu 14 dniu MUSZĄ mu odpowiedzieć na piśmie, jeśli nie zdążą jest to jednoznaczne z uznaniem roszczeń klienta. Niestety sprzedawca może zaproponować bezpłatną naprawę zamiast wymiany, co najczęściej się zdarza. Wtedy sorry, ale nie mamy wyjścia. Dlatego lepiej jak nie zdąży z odpowiedzią ;-).

MC_
15-12-2011, 16:07
Daje, daje.
Po 6 miesiącach to nabywca musi udowodnić, że problem był już od początku, a ujawnił się dopiero później.

dzidofon
15-12-2011, 16:11
dowiadywałem się u źródła, tj. u rzecznika praw konsumenta i jeśli wada wystąpiła w przeciągu pół roku od zakupu, to uznaje się że wada ta istniała w dniu nabycia towary (art. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmieanie Kodeksu cywilnego). W takim wypadku, zdaniem tegoż rzecznika sprzedawca zobligowany jest do uwzględnienia reklamacji.

To nigdzie jednoznacznie w ustawie nie jest niestety napisane :-). W praktyce jest tak, że sprzedawca decyduje czy dać Ci nowy towar czy kazać Ci czekać na naprawę. Jednynie jak nie zmieści się w terminie 14 dni to wtedy 15 dnia lecisz z papierem i żadasz nowego. Uważam osobiście że w ustawie jest błąd (pytanie czy przypadkowy?) uniemożliwiający BEZWLĘDNĄ wymianę towaru jeśli był on niezgodny z umową od momentu zakupu.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

Daje, daje.
Po 6 miesiącach to nabywca musi udowodnić, że problem był już od początku, a ujawnił się dopiero później.

Chodziło mi o to, co to daje klientowi? :-)
Nie ma różnic w sposobie zaspokajania roszczenia między "do 6 miesięcy/od nowości" a "po 6 miesiącach". A skoro nie ma to po co to w ogóle rozdzielano? Dlatego właśnie uważam że czegoś w ustawie nie doprecyzowano :-)

MC_
15-12-2011, 16:15
I nie należy się z tym godzić.
Kolega wygrał sprawę gdzie odmówił przyjęcia naprawionego towaru, bo żądał nowego. No i sąd nie miał wątpliwości.

dzidofon
15-12-2011, 16:18
I nie należy się z tym godzić.
Kolega wygrał sprawę gdzie odmówił przyjęcia naprawionego towaru, bo żądał nowego. No i sąd nie miał wątpliwości.

Zgadzam się z Tobą w pełni. Uważam że większość ustaw "proklienckich" to pozoracja. Na pierwszy rzut oka dają klientowi większe prawa, a jak się człowiek wczyta, zainteresuje, to okazuje się że i tak nie ma większych szans :-))

grzegorzki
15-12-2011, 19:01
Może wyjdę teraz na głupka, ale czy w opisie pisalibyście ze to dzieje się zawsze po kręceniu 5-7 minutowych ujęć filmowych z włączonym vc. Bo tak myślę czy nie odrzuca mi tej reklamacji z zaznaczeniem że obiektyw niepowinien tak długo pracować z włączonym vc. Jestem czy te układy neibyły projektowane tylko pod kątem zdjęć (gdzie vc działa kilka-kilkanaście sekund i tyle) a w video to może byc i 12 minut - maksymalna długość jednego ujęcia canon).

A czy gdziekolwiek w instrukcji jest podane ze VC nalezy uzywac tylko kilkanascie sekund ?
Ja bym to opisal bo inaczej pstrykna pare zdjec i odesla jako sprawny.

Piotr1
15-12-2011, 19:16
Panowie doczytajcie, proszę Ustawę i KC a później piszcie.
a to że nie działa to gwarancja lub rękojmia.sprzęt na firmę-obowiązuje rękojmia (12 miesięcy) i/lub gwarancja. To reguluje KC. Sprzęt prywatny- obowiązuje "niezgodność towaru z umową" (24 miesiące) i/lub gwarancja. To reguluje Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Niezgodność towaru z zamówieniem można stwierdzić od razuale sprzęt wysyła się do serwisu w celu sprawdzenia czy problem nie wystąpił na skutek niewłaściwego użytkowania.

W praktyce jest tak, że sprzedawca decyduje czy dać Ci nowy towar czy kazać Ci czekać na naprawę.Bzdura, sprzedawca nie decyduje o nie swoim sprzęcie. Jeżeli nie zgadza się z naszym roszczeniem (wymiana na wolny od wad) to spór rozstrzyga RK lub Sąd.

jot
15-12-2011, 19:54
Ehh przeciez przepisy sa jasne w tej sprawie. Napisz pismo opisujace wade i jako sposob rozwiazania problemu wybierz wymiane na egzemplarz wolny od wad. Sprzet pojdzie do ekspertyzy, jezeli wada sie potwierdzi dostaniesz nowy egzemplarz. To Ty decydujesz czy towar ma byc naprawiony czy wymieniony na nowy. Sprzedawca moze odmowic wymiany tylko wtedy gdy nie jest w stanie dostarczyc nowej sztuki z powodu niedostepnosci. W wtakim przypadku nie musisz sie zgadzac na naprawe (ktora Ci zaproponuja), mozesz odstapic od umowy.
Z doswiadczenia wiem, ze wymiane na nowy towar najlatwiej uzyskac w pierwszym miesiacu po zakupie

thrymek
16-12-2011, 22:20
Ehh przeciez przepisy sa jasne w tej sprawie. Napisz pismo opisujace wade i jako sposob rozwiazania problemu wybierz wymiane na egzemplarz wolny od wad. Sprzet pojdzie do ekspertyzy, jezeli wada sie potwierdzi dostaniesz nowy egzemplarz. To Ty decydujesz czy towar ma byc naprawiony czy wymieniony na nowy. Sprzedawca moze odmowic wymiany tylko wtedy gdy nie jest w stanie dostarczyc nowej sztuki z powodu niedostepnosci. W wtakim przypadku nie musisz sie zgadzac na naprawe (ktora Ci zaproponuja), mozesz odstapic od umowy.
Z doswiadczenia wiem, ze wymiane na nowy towar najlatwiej uzyskac w pierwszym miesiacu po zakupie

Wolny od wad nie oznacza nowy...

chasm
31-03-2012, 23:56
Odgrzeję trochę ... Czy na firmę oznacza fakturę i rękojmię? Czy decyduje o tym prowadzenie firmy i podanie jej danych na fakturze e czy samo wystawienie faktury ?
Konkretnie jeśli podam na fakturze swoje dane jako osoby fizycznej i nie posiadam firmy to ? rękojmia czy niezgodność towaru z umową?

latant
01-04-2012, 01:00
Odgrzeję trochę ... Czy na firmę oznacza fakturę i rękojmię? Czy decyduje o tym prowadzenie firmy i podanie jej danych na fakturze e czy samo wystawienie faktury ?
Konkretnie jeśli podam na fakturze swoje dane jako osoby fizycznej i nie posiadam firmy to ? rękojmia czy niezgodność towaru z umową?

Faktura to tylko dokument - może dostać osoba fizyczna i przedsiębiorca (firma)
nabycie niezwiązane z działalnością gospodarczą - niezgodność towaru z umową
nabycie związane z działalnością gospodarczą - rękojmia
I zawsze możesz skorzystać z gwarancji.

BRS
01-04-2012, 09:59
Faktura to tylko dokument - może dostać osoba fizyczna i przedsiębiorca (firma)
nabycie niezwiązane z działalnością gospodarczą - niezgodność towaru z umową
nabycie związane z działalnością gospodarczą - rękojmia
I zawsze możesz skorzystać z gwarancji.
a to mnie zaskoczyles, choc logicznie brzmi...
ale wiekszosc sklepow ma rok gwarancji (producenckiej) gdy kupijesz na firme
a 2 lata (rok producenckiej i rok rekojmii) gdy zakup jest przez osobe prywatna

MC_
01-04-2012, 10:19
Widze, ze i w tym watku musze prostowac Twoje "madrosci".

Piotr1
01-04-2012, 16:35
BRS nie mieszaj pojęć.
Zakup przez osobę fizyczną: to gwarancja czasowo określona przez producenta w "Karcie gwarancyjnej" i 2 lata tzw. niezgodności towaru z umową wynikającą z "Ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach ...".
Zakup na firmę: gwarancja j.w. i roczna rękojmia wynikająca z KC .

Pojęcia "rękojmia" i "niezgodność" nie można stosować zamiennie