PDA

Zobacz pełną wersję : Obiektyw do reportażu ?



noone1
15-11-2011, 13:15
Witajcie,
mam zamiar kupić stałkę 50mm 1.8, do tego będę miał obiektyw KITowy i potrzebuje jeszcze jednego obiektywu z ogniskową około 135 mm dość jasny, do tej pory używałem obiektywu M42 ze światłem 2.8 jednak to manual więc podczas ruchu się ciężko ostrzy.


Co polecacie w cenie do 600-800zł ? Nie musi być nowy, sigma 70-300 raczej odpada, nie potrzebuje takiego dużego zoomu.
Przeglądałem ten dział ale tu jest głownie dyskusja o obiektywach "L" a ja nie mam na tyle pieniedzy.

Coś ostrego z ogniskową 135mm, co polecacie ?

luc_october
15-11-2011, 13:24
135mm na cropie to bardzo dużo. Do jakiego reportarzu to ma być? Na ślubie myślę że w ogóle nie przydatna ogniskowa.
Najbliżej tego może być 100mm macro, albo 105mm sigmy. Światło 2.8. Lepszego nic nie znajdziesz.

krolewicz
15-11-2011, 13:55
do reportażu kup sobie szeroki kąt a nie teleskop :)

McMelassa
15-11-2011, 14:09
Jeżeli to crop to 85mm da nam około 136mm - z tym że trochę wyższy koszt zakupu :) (pozostaje upolować używany lub zakup na raty)

noone1
15-11-2011, 14:12
do reportażu kup sobie szeroki kąt a nie teleskop :)

No tak tylko ze szeroki kąt już będę miał - KIT. Moze nie bedzie swietna jakosc z niego ale mysle ze bedzie wystarczał.

Jakie reportaże ? Np imprezy w moim miescie, nie mozna za blisko podchodzić pod sceny itp więc coś około 100-135 mm mi się przyda. A jesli chodzi o to zdanie "Na ślubie myślę że w ogóle nie przydatna ogniskowa." to tutaj bym polemizował.
Na mojej siostry weselu fotograf robił dużo ujęć taką ogniskową jednak miał pełną klatkę (D3s), zdjecia wyszly swietne ale to juz nie na moj budżet.

Chyba że poszukać czegoś w rodzaju 70-210 F/4 ?
Widzialem takie na allegro i w cenie by się zmiescily jednak z tego co czytalem na Pbase jest to stara konstrukcja.

moher
15-11-2011, 14:25
Jeśli 70-210 to zdecydowanie lepsze jest 70-210/3,5-4,5 niż f/4. Bardzo zacne szkło jak na swoją cenę. Pierwszy lepszy z allegro - http://allegro.pl/canon-ef-70-210-mm-f-3-5-4-5-usm-i1928512676.html

Przemek_PC
15-11-2011, 14:55
Miałem 70-210/3,5-4,5 ale sprzedałem bo kupiłem 70-200/f4L. Różnica w jakości widoczna (aberracja i lekkie mydełko na pełnym otworze), przód wysuwa się pod własnym ciężarem, AF szybki i cichy (USM), w cenie 700zł nic lepszego nie kupisz. Pamiętaj jednak o tym, że w przeciwieństwie do 70-200/f4L szkło trzeba troszkę przymknąć więc licz na światło 5,6-8 a 3,5-4,5 to tylko awaryjnie.

zaitsev
15-11-2011, 15:16
Zdecydowanie polecam 70-210/3.5-4.5. Za tą kasę nic lepszego. Za nieco większą też zresztą nie za bardzo. ;)

igor58
15-11-2011, 15:35
c 55-250

noone1
15-11-2011, 15:44
c 55-250

Moglbys uzasadnic czemu polecasz ten obiektyw a nie 70-210?

saiqard
15-11-2011, 15:45
Ja mam 70-210/3.5-4.5 i sobie chwalę:) Za te pieniądze nic innego/lepszego nie znajdziesz.

zaitsev
15-11-2011, 15:58
Moglbys uzasadnic czemu polecasz ten obiektyw a nie 70-210?
Pewnie chodzi o to, że jest nadal produkowany i ma ISa. Więcej przewagi nie widzę. A dla mnie jednak ważniejsza jest współpraca z pełną klatką (lepszy na brzegach cropa), a ISa nie używam. Optycznie chyba podobnie, tylko 55-250IS o 1/3 działki ciemniejszy i droższy.

noone1
15-11-2011, 16:08
Ok czyli wybrałem ten obiektyw 70-210/3.5-4.5 i ten kupię.

A jeszcze pytanie jeśli chodzi o 50mm 1.8. Lepiej wg Was kupic nowy czy używany za 100-150zł taniej ?

darecky
15-11-2011, 16:14
na forum jest dużo pochelbnych opinii o zoomie na cropa. Poza tym dla wnioskodawcy, czyli założyciela wątku przy budżecie niewielkim, raczej nie o FF chodzi. Raczej zamiast 50/1,8 bo nie wiadomo z jaką puszką będzie to miało gadać, to subiektywnie samo 55-250 is powinno styknąć a stałki we wnioskowanym modelu to proponuję zostawić "na potem". Może się okazać, że kolega noone1 ma niskobudżetowe body i pożytek z niecelnego AF w trudniejszych warunkach będzie niewielki a może nawet i żaden.
Może lepiej współpraca tego zestawu z jakąś lampką (zamiast słabą stałką) wyszłaby oczekiwaniom na przeciw?
pozdrawiam

yakuza144
15-11-2011, 16:31
A jesli chodzi o to zdanie "Na ślubie myślę że w ogóle nie przydatna ogniskowa." to tutaj bym polemizował.
Na mojej siostry weselu fotograf robił dużo ujęć taką ogniskową jednak miał pełną klatkę (D3s), zdjecia wyszly swietne ale to juz nie na moj budżet.


No właśnie to pełna klatka...

135 na cropie to coś koło 200mm
85 na cropie to ok 135

Ja na Twoim miejscu dozbieralbym do 85 1.8

zaitsev
15-11-2011, 16:36
A jeszcze pytanie jeśli chodzi o 50mm 1.8. Lepiej wg Was kupic nowy czy używany za 100-150zł taniej ?
Używany. W razie czego odsprzedasz bez straty, a nawet z zyskiem. A to jest taka konstrukcja, że obojętnie czy nowy, czy używany, to i tak się może rozsypać. :D

Bolek02
15-11-2011, 17:56
C50/1,8 lepiej kupic uzywany za 250-300zł. Musisz tylko zwrócić uwagę, ze to bardzo delikatna konstrukcja i nie może byc zajechany.

noone1
18-11-2011, 13:47
Jeszcze takie pytanie, czy moze zamiast kupować 50/1.8 dozbierać "trochę" i kupić już coś z wyższej półki jak np 50/1.4. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego obiektywu? Oplaca się dolozyc pieniadze czy zaczac od 50/1.8 ?

zaitsev
18-11-2011, 14:46
Imho zacznij od 50/1.8 i uzupełnij braki w innych ogniskowych. Jak 50 Ci się spodoba, to tak jak wcześniej mówiłem - sprzedasz bez straty i kupisz wersję f/1.4.

tormentor
18-11-2011, 15:47
Jeszcze takie pytanie, czy moze zamiast kupować 50/1.8 dozbierać "trochę" i kupić już coś z wyższej półki jak np 50/1.4. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego obiektywu? Oplaca się dolozyc pieniadze czy zaczac od 50/1.8 ?
IMO nie opłaca się - to szkło na cropie wielkiego szału nie robi. Z mojego doświadczenia Sigmy, zarówno 30/1.4 jak i 50/1.4, były ostrzejsze na f/1.4 na cropie niż Canon 50/1.4.
No chyba, że chodzi o jakość wykonania i pracę AF, to jest lepiej niż w przypadku 50/1.8.

zaitsev
18-11-2011, 17:40
IMO nie opłaca się - to szkło na cropie wielkiego szału nie robi. Z mojego doświadczenia Sigmy, zarówno 30/1.4 jak i 50/1.4, były ostrzejsze na f/1.4 na cropie niż Canon 50/1.4.
No chyba, że chodzi o jakość wykonania i pracę AF, to jest lepiej niż w przypadku 50/1.8.
Tak, i ta charakterystyczna "mgiełka" na f/1.4. Na cropie chyba żadna stałka nie robi wielkiego szału. ;)
Mnie osobiście 50/1.4 nie ujęła ani na cropie, ani na FF. Zamiast niej może dorzuć sobie 35/2 do zestawu. :)

allxages
18-11-2011, 23:40
Na FF wolałbymm zestaw 35/2 + 50/1.8 niż to coś 50/1.4 canona..

zaitsev
19-11-2011, 13:29
Na FF wolałbymm zestaw 35/2 + 50/1.8 niż to coś 50/1.4 canona..
Agree. Tym bardziej więc na cropie.