Zobacz pełną wersję : 5D mII i 24-70
Witam,
Na wstępie napiszę, że jestem początkującą osobą i wcześniej nie miałem do czynienia z podobnym sprzętem. Dlatego wszystko skrupulatnie sprawdzam.
Parę dni temu zakupiłem zestaw 5D mII i 24-70 w sklepie cyfrowe.pl
Gdy zobaczyłem karton - pocierany/postrzępiony na rogach http://img820.imageshack.us/img820/1165/cimg4637c.jpg - w jakim mi przyniesiono sprzęt od razu podniosło mi się ciśnienie, ale gdy sprzedawca powiedział, ze jest to tylko karton ochronny, nieco mnie to uspokoiło.
Sam aparat i obiektyw były zapakowane w mniejsze, już normalne opakowanie.
Po rozładowanie baterii chciałem ją podłączyć do ładowania i okazało się, że ładowarka nie ładuje i coś w niej bezwładnie lata..
Obiektyw pierwsze dnia zacinał się przy niskiej ogniskowej 24-28 (i przy tej ogniskowej słyszę przytkanie jakieś odgłosy chyba soczewek) i żeby wrócić na większe ogniskowe trzeba było użyć siły. Dzisiaj już nie zauważam tego problemu jednak dziwne odgłosy przy niskiej ogniskowej nadal są (od 70 mm do 29 chodzi bezszelestnie).
Sam aparat niewiele zdążyłem sprawdzić, ponieważ dostałem baterię niemalże kompletnie rozładowaną. Jedynie denerwującą rzecz zauważyłem podczas trzymania aparatu w lewej dłoni, iż trzeszczy plastikowa klapka na pamięć.
Nie wiem czy bateria powinna być w takim stanie naładowania.
Bardzo proszę o jakieś wskazówki doświadczonych kolegów.
Czy taki sprzęt kupiony jako nowy powinien w ten sposób się zachowywać, już nie wspominając o zewnętrznym kartonie w jakim dostałem sprzęt.
Bodajże mam 10 dni na zwrot towaru jako, że sklep działa głownie przez internet i ma parę punktów w większych miastach. I tutaj mam czarne myśli, żeby go zwrócić, tylko z drugiej strony czekać na towar, gdzie już muszę myśleć nad projektami do szkoły przyprawia mnie o - delikatnie pisząc - zdenerwowanie.
Co robić?!?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam!
michallo_90
13-11-2011, 17:26
....
Co robić?!?
Napisać do cyfrowe.pl.
Skoro kupowałeś na miejscu to o 10 dniach zapomnij.
Przysługuje Ci żądanie wymiany na nowy w ramach niezgodności z umową o ile nie kupowałeś "na firmę".
Przykre, że cyfrowe robią takie rzeczy... :roll:
Jeżeli latają jakiekolwiek cześci luźno w środku zestawu (obojętnie czy to aparatu, ładowarki, obiektywu) to ewidentnie jest to uszkodzenie fizyczne. Obiektyw powinien chodzić płynnie ze stałym oporem. Wygląda mi to na upadek z wysokości i poprzestawiane soczewki (być może obiektyw był już naprawiany). Dokładnie takie zjawisko miałem jak mój sprzęt zaliczył crashtesta (z mojej winy więc mogłem mieć pretensje tylko do siebie) obiektyw nawet po naprawie (z regulacją osi optycznej) miał opory.
Jeżeli kupowałeś go prywatnie to w pierwszej kolejności kokorzystaj z przysługujących ci praw. Jeżeli kupiłeś przez internet możesz go zwrócić w ciągu dziesięciu dni. (zapłacisz tylko koszty wysyłki). Jeżeli kupiłeś go zwykłą drogą możesz odstąpić od umowy na podstawie niezgodności towaru z umową lub rządać wymiany na nowy wolny od wad.
Edit. Na zdjęciu widać ewidentnie że zaliczył upadek.
Musiałem założyć drugi konto, ponieważ w tym poprzednim nie mogłem wysyłać wiadomości. - brak uprawnień itd. nie wiem o co chodzi, nie ważne.
Towar zakupiłem przez internet tylko odbiór towaru był osobisty w ich punkcie odbioru.
Także tutaj mogę żądać zwrotu pieniędzy, jednak nie chcę tego robić tylko posiadać nowy w pełni działający zestaw za który zapłaciłem. U nich kupiłem głównie dlatego, że dają 2 lata gwarancji u producenta - jakieś bliskie relacje z canonem mają od lat - ponoć. Jakby było rok to na pewno u nich bym tego sprzętu nie zakupił. Miałem wybór 20% taniej np. z niemiec lub paręset złotych taniej u nas w kraju, ale mniejsza o to, żeby nikogo nie urazić.
michallo_90 O ładowarce już pisałem nazajutrz po kupnie, niestety w takim okresie zakupiłem, że 3 dni muszę czekać na otwarcie punktu w moim mieście (weekend nieczynne). Dzisiaj rozważam wymianę całego sprzętu, ponieważ nie podoba mi się do końca działanie obiektywu.
Gregg nie tylko karton, ale sama ładowarka wskazywała by na to, że paczka została upuszczona. Dlatego rozważam wymianę całego zestawu.
Z obiektywem to wygląda tak, że od 70 do 29 bezszelestnie, na 28 słychać "pstryknięcie" jakby jakiś zaskok/zatrzask. I to głównie mnie denerwuje, dlaczego jest taki dźwięk - czy jest to normalny odgłos?
Przy powrocie już jest płynne przejście z praktycznie niesłyszalnym przejściem/zmianą ogniskowej na większą.
Może ktoś posiada taki sam obiektyw i byłby tak miły napisać czy owe pstryknięcie na 28 mm +- jest rzeczą normalną czy jakimś uszkodzeniem?
Płaciłeś przy odbiorze, w siedzibie?
Dostawa: Salon sprzedaży Cyfrowe.pl
Płatność: Gotówka/Pobranie
No to nie możesz skorzystać z dobrodziejstwa 10 dni.
Ale WALCZ o wymianę na inny. W żadnym razie nie zgadzaj się na naprawę.
Dokładnie tak!!! NIE DAJ SIĘ WROBIĆ W NAPRAWĘ GWARANCYJNĄ!!!
Nie ma żadnych pyknięć w całym zakresie.
10 dni jest tylko na zakup przez internet z przesyłką do domu.
- i po to są te odbiory w sklepach aby ominąć możliwość zwrotu. Taki kruczek, na który jeszcze wielu się złapie.
Przy przesyłce do domu paczka nie powinna nosić śladu uszkodzenia.
Jeżeli jest uszkodzona nie odbieramy od kuriera, piszemy protokół, robimy zdjęcia uszkodzeń itp. (i nie ważne że kurierowi zazwyczaj się śpieszy)
Po odbiorze uszkodzonej paczki (podpis na liście przewozowym), zapomnij o jakiejkolwiek reklamacji.
Te opakowanie które odebrałeś na miejscu, nosi ślady "złego traktowania"
i nie dziwię się że obiektyw ma coś nie tak z mechaniką.
Reklamuj cały zestaw, ale musisz mieć twardą "d....", nie zdziwię się nawet jak wmówią Tobie że to Ty uszkodziłeś paczkę, a jak odbierałeś była ok.
Pochwal się jak sprawa się zakończy.
Jutro napiszę co udało mi się załatwić, ale cała sprawa była dziwna od samego początku.
Kurde od piątku nie daje mi sprawa spokoju..
E, ten czy inny moderator..za takie błędy nie ma kar.Prawdopodobnie kolega nie potwierdził rejestracji pierwszej mailem, więc nie uzyskał uprawnień do pisania,zamiast się zwrócić do moderatora założył drugie konto .Sprawa jest w trakcie..Oczywiście pozostanie tylko jedno konto.
Tak nie aktywowałem moje pierwsze konto, co wydało mi się dziwne, ponieważ jednego posta mogłem napisać. Tak czy siak z tego acc będę pisał.
Dziwne jest, że odebrałeś w sklepie w takim uwalonym kartonie nie sprawdzając sprzętu dokładnie na miejscu...
Coś czuję, że będzie chryja bo jak karton z aparatem zaliczył glebę dzięki jakiemuś pracownikowi to nie sądzę, żeby był chętny aby się do tego przyznać :/
Kuriera nie pociągną do odpowiedzialności skoro sami paczkę odebrali więc jeżeli będzie miał za to beknąć ktoś z pracowników to pewne jest, że oberwie nie kto inny jak...
...klient.
Nie licz, że w sklepie się ktoś przyzna. A jak nie to, nie chcę krakać, ale możesz mieć spory problem z udowodnieniem, że sam nie uszkodziłeś aparatu...
Odebrałeś w sklepie i widząc taki karton nie sprawdziłeś zawartości przy sprzedawcy ? No cóż ... sam się prosiłeś.
Zresztą, sprawa trochę dziwna. Kupowałem wielokrotnie w cyfrowe.pl i zawsze handlowiec sam otwierał pudełko pokazując wszystkie elementy i sprawdzając jednocześnie czy jest komplet.
Podejdź do nich i pogadaj. Na szczęście pracują tam normalni ludzie, a nie handlarze rodem z bazaru. Jak do tej pory zawsze sporne sprawy załatwiali na korzyść klienta.
Życzę powodzenia !
Cyfrowe.pl
14-11-2011, 13:05
Szanowni użytkownicy.
Ze zdziwieniem przeczytaliśmy niepochlebne wypowiedzi użytkowników, którzy zapewne nigdy nie kupowali w naszym sklepie, a jednak wypowiadają się w sposób sugerujący jednoznacznie, że cyfrowe.pl na pewno będzie działało na niekorzyść Klienta czy też nie potrafimy obchodzić się ze sprzętem.
Być może wypowiedzi wynikają z nieprzyjemnych doświadczeń podczas zakupów w różnych niszowych czy "garażowych" sklepach, na allegro czy transakcjach pomiędzy osobami prywatnymi zawieranymi w miejscach publicznych (takie transakcje robi się aby kupiec nie mógł 'nękać' sprzedającego jakby coś było nie tak). Tak to jest, jeśli coś jest tańsze to często jest i gorsze czy bardziej ryzykowne.
Mogę jednoznacznie stwierdzić, że od zawsze nasze procedury postępowania w tych przypadkach są jednoznaczne. Jeśli klient kupił sprzęt i coś z nim jest nie tak od razu po zakupie i zgłasza nam to do 10 dni to jeśli tylko istnieje taka możliwość wymieniamy sprzęt od ręki (wyjątek: ewidentne uszkodzenia mechaniczne tj. np. roztrzaskane body). Nie ma tu znaczenia czy dostawa była kurierem czy odbiór w naszym sklepie. Sklepy nie są po to aby kogoś "wywieźć w pole" bo to bez sensu, choćby z powodu wysokich kosztów prowadzenia sklepów. Sklepy są dla Klientów, którzy lubią zamówić przez Internet ale odebrać i sprawdzić sprzęt osobiście. Nikogo nie zmuszamy do korzystania ze sklepów i dajemy nawet darmowy transport za zakupy >1500 zł.
Co do samego kartonu, to karton zewnętrzny tych zestawów jest zrobiony z tak cienkiego i wiotkiego papieru, że chwycenie tego rękami może spowodować nieodwracalne wgniecenia. Nie chce nam się wierzyć aby taki zestaw mógł upaść a nawet jeśli, to wewnętrzne kartony od body i obiektywu wystarczająco dobrze zabezpieczają aparat, obiektyw czy ładowarkę. Faktem jest, że pracownik nie powinien był wydawać kartonu w takim stanie…
Czekamy na kontakt od użytkownika Moon2 bo jak dotychczas nie dotarł do nas email i/lub zgłoszenie telefoniczne. Sprawdzimy zestaw na miejscu w sklepie a zestawów 5D+24-70 mamy wystarczająco dużo aby wymienić je od ręki jeśli zajdzie taka potrzeba.
Wszystkich sceptycznie wypowiadających użytkowników zapraszamy do zakupów właśnie w cyfrowe.pl aby mogli przekonać się osobiście o naszej jakości obsługi :-)
Jeśli faktycznie wymieniacie w ciągu 10 dni wadliwy towar nawet jeśli odbiór był w sklepie to tylko pogratulować :-)
I tak powinno być w każdym sklepie! Gratuluję podejścia do klienta.
/ciach/
Mogę jednoznacznie stwierdzić, że od zawsze nasze procedury postępowania w tych przypadkach są jednoznaczne. Jeśli klient kupił sprzęt i coś z nim jest nie tak od razu po zakupie i zgłasza nam to do 10 dni to jeśli tylko istnieje taka możliwość wymieniamy sprzęt od ręki (wyjątek: ewidentne uszkodzenia mechaniczne tj. np. roztrzaskane body). Nie ma tu znaczenia czy dostawa była kurierem czy odbiór w naszym sklepie. Sklepy nie są po to aby kogoś "wywieźć w pole" bo to bez sensu, choćby z powodu wysokich kosztów prowadzenia sklepów. Sklepy są dla Klientów, którzy lubią zamówić przez Internet ale odebrać i sprawdzić sprzęt osobiście. Nikogo nie zmuszamy do korzystania ze sklepów i dajemy nawet darmowy transport za zakupy >1500 zł.
No ale sęk w tym, że najprawdopodobniej ładowarka i obiektyw są właśnie uszkodzone mechanicznie...
Ja nie mówię, że sklep zły, ale nie znam sklepu który przyjmie do reklamacji towar uszkodzony mechanicznie właśnie...
Sprawa się rozbija o to, że jeżeli jest to uszkodzenie mechaniczne (a tak jest najprawdopodobniej) to użytkownik MooN2 twierdzi, że w takim stanie sprzęt zakupił. No ale na dowód ma tylko zniszczony karton który jak twierdzi (nie zakładam z góry, że ma rację) w takim stanie już otrzymał.
Jeżeli sprzęt jest uszkodzony mechanicznie od prawdopodobnego upadku praktycznie niemożliwe jest aby klient udowodnił, że taki sprzęt już zakupił...
Co do samego kartonu, to karton zewnętrzny tych zestawów jest zrobiony z tak cienkiego i wiotkiego papieru, że chwycenie tego rękami może spowodować nieodwracalne wgniecenia. Nie chce nam się wierzyć aby taki zestaw mógł upaść a nawet jeśli, to wewnętrzne kartony od body i obiektywu wystarczająco dobrze zabezpieczają aparat, obiektyw czy ładowarkę. Faktem jest, że pracownik nie powinien był wydawać kartonu w takim stanie…
/ciach/
Wszystkich sceptycznie wypowiadających użytkowników zapraszamy do zakupów właśnie w cyfrowe.pl aby mogli przekonać się osobiście o naszej jakości obsługi :-)
To prawda, że kartony od kitów są śmiesznie wykonane i nie problem go uszkodzić.
Zgodzę się też, że wewnętrzny biały karton powinien zabezpieczyć w miarę dobrze traktowaną paczkę (40D do serwisu wysyłałem w tym właśnie kartonie i również w nim do mnie wrócił i sprzęt działał ;) )
No ale wydał taki karton - znaczy tak twierdzi MooN2.
Jeżeli pracownik przyzna, że wydał karton w takim stanie a się okaże, że sprzęt jest uszkodzony mechanicznie, to co?
Przyjmiecie zwrot?
Z chęcią będę śledził ten wątek i perypetie owego zestawu 5D2 + 24-70 ;)
Ku mojej uciesze sprzęt został wymieniony od ręki!
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i wsparcie.
Obiektyw tej klasy powinien pracować płynnie i tym bardziej nie powinno w nim nic latać.
Jesli wymienili Ci na nowy bez zwłoki, to dobrze o nich świadczy :)
Co tylko potwierdza, że cyfrowe.pl to solidny sklep.
Tak trzymać :-)
flankerp
14-11-2011, 18:33
Ja kupowałem w cyfrowe.pl mój słoik i poza dłuuuugimy i nieaktualnymi czasami dostępności/reailzacji podawanymi na stronie (mój miał byc od ręki, poźniej Pan z cyfrowe powiedział, ze się przedłuży do ok 5 aż ostatecznie dostałem po 2 tygodniach) to nie mogę złego słowa powiedzieć. Towar dotarł zabezpieczony bardzo profesionalnie tak, że nawet upadek przez kuriera nie zrobił by mu krzywdy.
Na duży plus+ cyfrowe.pl zawsze odpowiada na wysłane wiadomości, może nie od razu, ale zdaje sobie sprawę z ilości zamówień i trudności obsłużenia profesionalnie każdego klienta.
Jeszcze raz polecam :)
brawo panowie z cyfrowe.pl ! taka postawa świadczy o tym że dbacie o dobre imię firmy i o klienta przy okazji :) bardzo dobrze że zabraliście głos na forum - myślę że wpłynie to korzystnie na wizerunek firmy :) brawo ! widać że w PL też można normalnie jak w cywilizacji czyli frontem do klienta :)
Kolekcjoner
14-11-2011, 20:45
Sprawa załatwiona zamykam 8-).
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.