Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak wyczuć światło i nastawić prawidłowo aparat tak, aby fotka była poprawna?

kachar10
13-10-2011, 17:17
Witam wszystkich, forumowiczów. Jestem początkujący, więc chcę się dowiedzieć jedną rzecz jak wy może profesjonaliści wyczuwacie światło ? Chcecie na przykład zrobić zdjęcie w słoneczny dzień jak ustawiacie przesłonę i czas naświetla tak aby prawidłowo wszystko było ustawione macie jakieś zasady na to które trzeba się nauczyć, czy macie tak opanowane to wszystko że automatycznie wyczuwacie światło ? i nastawiacie wszystko tak żeby zdjęcie było prawidłowo naświetlone. Pozdrawiam.

tombas
13-10-2011, 17:21
czytać, czytać potem robic zdjęcia i w końcu czytać, czytać żeby po jakimś czasie fotografować:-P

Gringo997
13-10-2011, 17:23
bardzo cieżko odpowiedzieć na twoje pytanie wiesz? to wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć po 1 światło jest Ci bardzo potrzebne a im wiecej go masz tym lepiej
po 2 ustaw iso najmniejsze jakie mozesz ustaw światło na środek dopasowując do niego przesłone

kachar10
13-10-2011, 17:32
No dobra będę czytał ;p ale czy jest jakaś zasada na to żeby ustawić odpowiednio przesłonę i czas naświetlania żeby robić zdjęcia w dzień na przykład ustawiam sobie przesłonę na f/4 i czas naświetlania na 1/125 to z skąd mam wiedzieć czy to jest dobrze nastawione muszę to wyczuć mieć to w głowie wszystko czy na to są zasady jakieś które trzeba się nauczyć ? Pozdroo

tombas
13-10-2011, 17:34
czytanie zacznij od instrukcji aparatu, tam znajdziesz odpowiedzi na wiele swoich pytan (nie mówie tego złośliwie):-P
drabinka i inne mrugające cyferki powiedzi Ci prawdę

lMl
13-10-2011, 17:47
"wyczuć światło" - świetne określenie

Trening czyni mistrza - to nie jest pusty frazes. Kiedyś natomiast mówiło się o zasadzie słonecznej 16

kachar10
13-10-2011, 17:49