PDA

Zobacz pełną wersję : Fotograf czy... ?



mateuszw3
15-08-2011, 23:02
Hej,
Pytanie - Fotograf czy fotografik ? Robię zdjęcia jestem fotografem, ale je obrabiam czyli jestem fotografikiem. Jaka forma jest poprawna dla osób które same robią i obrabiają zdjęcia ?
Pzdr

janmar
15-08-2011, 23:08
Przeczytaj to (http://pl.wikipedia.org/wiki/Fotografika)

dinderi
15-08-2011, 23:39
Przeczytaj to (http://pl.wikipedia.org/wiki/Fotografika)
Czyli, jeśli byłem w grupie, którą zawołano "Eee, panowie fotograficy!", to jestem już ahtystą, czy nadal zwykłym rzemieślnikiem?

Janusz Body
15-08-2011, 23:41
Czyli, jeśli byłem w grupie, którą zawołano "Eee, panowie fotograficy!", to jestem już ahtystą, czy nadal zwykłym rzemieślnikiem?
A amatorem nie wystarczy :mrgreen: :-P

dinderi
15-08-2011, 23:50
A amatorem nie wystarczy :mrgreen: :-PO amatorach w definicji nie wspomniano :) I co z tym zrobić? Może by sympozjum semantyczne zwołać?

Sławek
16-08-2011, 00:12
O amatorach w definicji nie wspomniano......
Wtedy amatorów właściwie nie było.
Mam wrażenie że określanie siebie mianem "fotografika" jest symptomem braku pewności siebie jeśli nie czegoś poważniejszego. Np. kompleksów. Mnie jeśli ktoś próbuje tak tytułować natychmiast poprawiam. Natomiast bardzo lubię określenie 'Ślubokręt" lub ostatnio "krętacz weselny"

mateuszw3
16-08-2011, 00:27
Znalazłem w necie coś takiego:

"[...]Na tej samej zasadzie możnaby napisać, że fotograf to koleś który robi kiczowate fotki które podobają się pospólstwu, i uważa że jego działalność powinna być finansowana przez naiwniaków biorących śluby, którzy płacą mu ciężkie pieniądze za sztampowe chałtury nie mające nic wspólnego z elementarnym poczuciem estetyki. I oczywiście jest kimś gorszym niż fotografik, nawet pomimo tego że zarabia kupę kasy żerując na ludzkiej ignorancji."