PDA

Zobacz pełną wersję : Karta niesformatowana - 1000D



meus
10-08-2011, 17:13
Witam
Mam następujący problem:
Próbowałem robić zdjęcia 1000D na kilku kartach i przy każej z nich pojawia się błąd "karta niesformatowana".
Próbowałem formatować ją w komputerze/aparacie, jednak dalej jest to samo.
Miał ktoś z Was podobny problem?
Wiecie co może być tego przyczyną?

Eduardosss
10-08-2011, 18:48
Ja kiedyś miałem podobne zdarzenie. Kolega chciał pożyczyć kartę do swojego kompakta z mojego canona 1000d, używałem jej już jakiś czas. Kiedy on chciał jej używać miał taką samą informację jak ty. Formatowaliśmy u niego i u mnie w aparacie, i nie przynosiło to skutków. Na moim lustrze z nią wszystko ok. Nie wiem, nie znam się na tym, może karta jakby jest już przypisana do właściciela. :D

Maroos
10-08-2011, 19:16
1000D akceptuje tylko karty: SD / SDHC z kartami SDXC mogą być problemy.
Poza tym karta powinna być formatowana wyłącznie w aparacie - gdy zmieniamy na inny model aparatu lub sprzęt innej firmy ponownie formatujemy w aparacie. Po zmianie sprzętu jeśli to możliwe wybieramy opcję "pełne formatowanie".

meus
10-08-2011, 19:39
To jest zwykła przedwojenna SD 1GB, a nie żadne SDXC :)
Próbowałem też z kilkoma innymi sztukami więc to nie jest wina karty na 100%, zresztą pod czytnikiem chodzą elegancko
Aparat nie jest mój, ale tydzień temu działał prawidłowo.
Próba formatowania w menu aparatu kończy się niepowodzeniem.
Czasami jakby chwilowo załapie, można przez chwilę zobaczyć ile zostało zdjęć do zrobienia (bo przez większość czasu pisze 0).
Dziwna spawa, może to uszkodzenie samego gniazda? Czy wtedy karta nie była by wykrywana w ogóle?

Bruinen
10-08-2011, 20:10
Jak sprawdzałeś z tyloma kartami to można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić że problem leży w aparacie. To czy jest to kwestia gniazda czy głupiejącej elektroniki pewnie stwierdzi Żytnia.

Naprawiacz
11-08-2011, 16:51
Obawiam się, iż problem leży po stronie płyty głównej.

meus
16-08-2011, 21:16