PDA

Zobacz pełną wersję : sRAW w 50d...



barkam43
08-08-2011, 10:58
WITAM!!!
Czy format sRAW1,sRAW2 w 50d jest użyteczny przy iso 3200?
Czy szum przy tej czułości jest akceptowalny?

Merde
08-08-2011, 11:08
WITAM!!!
Czy format sRAW1,sRAW2 w 50d jest użyteczny przy iso 3200?
Czy szum przy tej czułości jest akceptowalny?

Nie bardzo rozumiem, pytasz nas czy szum będzie akceptowalny dla ciebie?

barkam43
08-08-2011, 11:21
Chodzi mi o to czy szumy przy iso 1600 w 450d (które uznaje za akceptowalne) są podobnej wielkości jak np. przy iso 3200 przy sRAW w 50d???

Matt_K-K
08-08-2011, 18:35
Na to pytanie Ci nie odpowiem, ale na sRaw1 w 50d zdjęcia robione na iso 3200, czasem nawet 6400, jeśli tylko były poprawnie naświetlone, po paru zabiegach były jak dla mnie używalne. Z tym, że ja szumofobem nie jestem.

WiatruMistrz
08-08-2011, 21:11
Miałem rok 50D i zawsze ustawiałem sraw przy iso 3200/6400/12800 a czasem przy 1600 bo jest lepiej.

barkam43
10-08-2011, 07:52
a jak to wygląda w 40d. Czy sRAW daje większe możliwości pracy na wyższych czułościach???

pawko
10-08-2011, 07:59
mam 50d i sraw1 na iso 3200 poprawnie naświetlony i wywołany jest bardzo dobry.

MC_
10-08-2011, 08:01
Normalny RAW poprawnie naświetlony i wywołany też będzie bardzo dobry.
Kluczem jest właśnie poprawne naświetlenie.

gadget_zary
10-08-2011, 08:09
Nie lepiej robić po prostu w RAW i sobie przeskalować na kompie ? Wydaje mi się, że powinno dać to lepsze efekty niż skalowanie w body, a karty pamięci nie są dzisiaj takie drogie i małe :]

simarik
10-08-2011, 08:18
Wiesz tu zapewne takie podejście do fotografowanie w sraw u niektórych osób nacelowane jest właśnie na zminimalizowanie obróbki komputerowej. Przyznam szczerze, że też tak czasami mam - czyli pozwolić body na wstępną obróbkę - żeby później wogóle lub najmniej grzebać na komputerze.
Pewnie to niezbyt zdrowe podejście

MC_
10-08-2011, 08:25
Dla mnie jest to podejście bez sensu, bo jeśli chcę zminimalizować czas przy kompie to po pierwsze dbam, by zdjęcie było (jak już wspomniałem) prawidłowo naświetlone, a po drugie ustawiam jpg.
Zmniejszenie rozmiaru zdjęcia w LR to akurat pikuś.

gadget_zary
10-08-2011, 08:32
Wiesz tu zapewne takie podejście do fotografowanie w sraw u niektórych osób nacelowane jest właśnie na zminimalizowanie obróbki komputerowej. Przyznam szczerze, że też tak czasami mam - czyli pozwolić body na wstępną obróbkę - żeby później wogóle lub najmniej grzebać na komputerze.
Pewnie to niezbyt zdrowe podejście

Każdy ma swoje podejście :) W moim przypadku też staram się minimalizować siedzenie przy zdjęciach na kompie, z tym że wolę poświęcić te kilka sekund na zmniejszenie zgodne z docelowym przeznaczeniem albo w LR albo w PS. (trzymam pliki RAW + wyeksportowane z LR JPEG'i w max rodzielczości).
Gdzieś na forum jest dyskusja na temat czy lepiej RAW i zmniejszać czy mRAW/sRAW

filharmoniusz
10-08-2011, 09:03
Wszyscy piszecie: poprawne naświetlenie, ale dokładnie nie piszecie co macie na myśli.
Przecież iso się winduje do góry wtedy, gdy brakuje nam światła, w pomieszczeniach, późnym wieczorem... I windujemy tyle ile wymaga jasnośc obiektywu oraz czasy naświetlania, jakie chcemy uzyskać. No i jeszcze na ile pozwala aparat, jeśli chodzi o szumy. A szumy doskwierają główne w cieniach. Więc jeśli w takich słabych warunkach zrobimy zdjęcie trochę niedoświetlone, ale jest już to na granicy tych wszystkich parametrów, o których napisałem wyżej, to co więcej można zrobić? Jak naświetlić poprawniej? Bardziej otworzyć maksymalnie otwarty obiektyw? Czy wydłużyc czas i rozmyć ruch?

ecolab250
10-08-2011, 09:42
Poprawnie naswietlony, myśle, że to taki kadr z "pelnym histogramem". Czyli podniesienie ISO do "wyrownania drabinki". Chyba sie nie myle ?

Merde
10-08-2011, 09:50
Więc jeśli w takich słabych warunkach zrobimy zdjęcie trochę niedoświetlone, ale jest już to na granicy tych wszystkich parametrów, o których napisałem wyżej, to co więcej można zrobić? Jak naświetlić poprawniej? Bardziej otworzyć maksymalnie otwarty obiektyw? Czy wydłużyc czas i rozmyć ruch?

Jak już masz tak tragiczne warunki, to albo nie robić zdjęcia, albo się przełamać i doświetlić lekko lampą. Ewentualnie -> Nikon.

pawko
10-08-2011, 10:15
Wszyscy piszecie: poprawne naświetlenie, ale dokładnie nie piszecie co macie na myśli.
Przecież iso się winduje do góry wtedy, gdy brakuje nam światła, w pomieszczeniach, późnym wieczorem... I windujemy tyle ile wymaga jasnośc obiektywu oraz czasy naświetlania, jakie chcemy uzyskać. No i jeszcze na ile pozwala aparat, jeśli chodzi o szumy. A szumy doskwierają główne w cieniach. Więc jeśli w takich słabych warunkach zrobimy zdjęcie trochę niedoświetlone, ale jest już to na granicy tych wszystkich parametrów, o których napisałem wyżej, to co więcej można zrobić? Jak naświetlić poprawniej? Bardziej otworzyć maksymalnie otwarty obiektyw? Czy wydłużyc czas i rozmyć ruch?

Mówimy o takich warunkach gdzie np. masz iso1600 1/50 f2.8 i prawidłowy histogram lub trochę Ci brakuje. W takiej sytuacji lepiej naświetlić na iso3200 1/80 f2.8 w sRAW1 (czyli prześwietlić o 1/3 EV lub czasami o 2/3 EV)

ecolab250
10-08-2011, 10:45
podawanie konkretnych parametrow mija sie z celem, jezeli juz to taki przyklad: koncert, masz wokaliste, ktory biega po scenie. Kiedy wpadnie w snop swiatla starasz sie ustawic w miare najlepsza ekspozycje na jego twarzy, reszta sceny jest mniej wazna. Takie zdjecie mozna uznac za poprawnie naswietlone, jezeli takie miales zalozenia.

pawko
10-08-2011, 11:02
podawanie konkretnych parametrow mija sie z celem, jezeli juz to taki przyklad: koncert, masz wokaliste, ktory biega po scenie. Kiedy wpadnie w snop swiatla starasz sie ustawic w miare najlepsza ekspozycje na jego twarzy, reszta sceny jest mniej wazna. Takie zdjecie mozna uznac za poprawnie naswietlone, jezeli takie miales zalozenia.

przytoczyłeś ekstremalną sytuację, gdzie na scenie w kadrze może być nawet 90 % czarnego tła ... ok .
ale nie mówimy o tym co to jest poprawne naświetlone kadru i jaki maił autor zdjęcia pomysł na kompozycję zdjęcia i jego naświetlenie.

mowa jest o tym czy i jak 50D szumi na sRAW1 w ISO3200....

podałem przykład aby zobrazować w jakich warunkach lepiej naświetlać na ISO3200 niż ISO1600, a nie przykład na naświetlenie pokoju wieczorem o 22:00 przy zapalonym świetle ;-)
pozdrawiam

Paweł

ecolab250
10-08-2011, 11:13
Odnioslem sie do koncertow, bo wlasnie tam robie sRAW-y z uzyciem tylko ISO 1600, kolejne wzmocnienie ISO na 3200 to juz sieczka. Podobny efekt mozna uzyskac "rozjasniajac" ISO 1600. Matryca w 50D na wysokich czulosciach "poci" sie strasznie ale zgadzam sie "przepalanie" w tym wypadku ma sens, szum w tych miejscach jest mniej widoczny.

myslidar
10-08-2011, 13:16
Lepiej dobrze naświetlić na wyższym ISO niż zrobić za ciemne na niższym. Robienie w sRAW można wytłumaczyć tylko lenistwem, bo na pewno nie dostaniemy wtedy lepszych zdjęć, a w wielu przypadkach będziemy mieli mniejsze pole do popisu i dalszej pracy nad zdjęciem.

Qba1983
10-08-2011, 14:48
nie wiem co to znaczy uzyteczne ISO, wszystko zalezy od subiektywnych odczuc i tego co fotografujesz.
nudzilo mi sie dzis w pracy wiec skleilem cos takiego(moze sie komus przyda)
http://img692.imageshack.us/img692/8001/iso50db.jpg

Bolek02
10-08-2011, 15:05
Zdecydowanie sRAW w 50D przy wysokim ISO jest akceptowalny. Ja jednak korzystam z tego rozwiązania jedynie w sytuacji gdy brakuje miejsca na karcie :) Jednak wolę sam sobie przeskalować na kompie.

simarik
10-08-2011, 15:38
nie wiem co to znaczy uzyteczne ISO, wszystko zalezy od subiektywnych odczuc i tego co fotografujesz.
nudzilo mi sie dzis w pracy wiec skleilem cos takiego(moze sie komus przyda)
http://img692.imageshack.us/img692/8001/iso50db.jpg

Dzięki Qba1983 fajne porównanie - teraz jak na dłoni widać co w 50D szumi :-D