PDA

Zobacz pełną wersję : odbicie obiektywu na zdjęciach z długim czasem naświetlania (ND 3.0)



brak2sensu
16-07-2011, 20:16
witam,

mam następujący problem.
chciałem się pobawić długimi czasami naświetlania i kupiłem filtry Hitech.
niestety a zdjęciach odbija mi się od nich obiektyw.
jestem amatorem i to początek mojej przygody z taką fotografią w związku z tym może ktoś mi wytłumaczy co robię źle?

tu jest przykład zdjęcia jakie zrobiłem dzsiaj:

www.solea.pl/obiektyw.jpg

jak widać na zdjęciu odbija się obiektyw. zdjęcie ma również dziwny kolor.
nie wiem czy do odpowiedzi będą komuś potrzebne parametry zdjęcia więc na wszelki wypadek podaję.

canon 50D
canon 16-35 f2.8 L
Hitech ND 0,9 GD
Hitech ND 3.0

+ oczywiście statyw i wężyk wyzwalający migawkę

słońce miałem za sobą

ustawienia:

f/22
iso 100
czas naświetlania - 90 sekund

będę wdzięczny za pomoc bo nie wiem co robić

z góry dzięki i pozdrawiam
a

janmar
16-07-2011, 20:22
Musisz osłonić aparat z filtrami dodatkowa osłoną np.czapką tak aby nie było odbić oczywiscie przed filtrami osłona przeciwsłoneczna.Obejrzyj pod światło filtr czy jest neutralny ,czy ma zabarwienie.Bo jak ma to i zdjęcie ma.

brak2sensu
16-07-2011, 21:36
czyli mówisz, że problem odbijającego się obiektywu zniknie jeżeli kupię osłonę przeciwsłoneczną na mocowanie cokina?

dzięki za odpowiedź

pzdr
a

janmar
16-07-2011, 21:48
Osłona zmniejszy zakłócenie obrazu bocznym swiatłem.Odbicie obiektywu usuniesz osłaniając dodatkowo aparat tak aby usunąc odbicie,Patrz uważnie na obraz wwizjerze zwróc uwagę na kierunek światła.Odbija się obiektyw tak jak w szybie wystawowej .Musisz to usunąć albo sfotografujesz,

agema
16-07-2011, 22:01
Holder Cokina nie jest światłoszczelny, taśmą taktyczną zalep szczelinę pomiędzy filtrem a uchwytem.
Nie zaszkodzi założyć zasłonkę okularu na czas ekspozycji.

siudym
16-07-2011, 22:55
Kiedys tak samo mialem trzymajac czerwony filtr cokina ręką (w analogu z filmem bw)
:)

https://canon-board.info//brak.gif