Zobacz pełną wersję : Zakładanie działalności foto/studio
Witam,
chciałbym rozpocząć luźną dyskusję dotyczącą zakładania i prowadzenia studia fotograficznego. Ilu z Was prowadzi studio? Podzielcie się swoimi doświadczeniami. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakładaniu działalności, doborze sprzętu, prowadzenia studia? Może udzielicie jakichś porad początkującym?
Pozdrawiam :)
undisputed
02-07-2011, 11:31
mysle, że całkiem ciekawy temat- dużo osób bedzie mogło zyskac wiele przydatnych informacji, więc słuchamy ;)
Sergiusz
02-07-2011, 11:42
Też chętnie poczytam.
MMA Photography
02-07-2011, 13:16
Wiesz:), zarejestrować działalność, wynająć lokal i obstawić się lampkami jest bardzo łatwo. Dobór sprzętu - polecam regularnie odwiedzać allegro. Zobaczysz ile firm się likwiduje.
undisputed
02-07-2011, 13:21
osobiście nie mam doświadczenia z tego typu biznesem, ale obserwując rynek i widząc jaka jest konkurencyjność myśle, iż trzeba naprawde dobrze kombinować i zarządzać biznesem, aby utrzymac sie oraz zarobić na godne życie.
i ja chętnie poczytam...
Wracając do tematu, prowadzenie studia to już coś więcej niż latanie po różnych imprezach z aparatem. Z reguły pojawiają się większe koszty (wynajem, opłaty, inwestycje w sprzęt), na które studio musi regularnie pracować.
Sam wybór sprzętu, sposobu prowadzenia działalności to MZ sprawy drugorzędne.
Jak w każdym biznesie zacznij od solidnego skalkulowania tego czy to się w ogóle opłaci.
Dobrze by było gdyby powstał z tego topicu zbiór porad, doświadczeń, błędów których należy unikać. Nie zaśmiecajmy go niepotrzebnymi komentarzami, z których niewiele wynika. Masz studio i coś ciekawego do napisania odnośnie jego prowadzenie i zarządzania? Napisz! :)