PDA

Zobacz pełną wersję : Czyszczenie spustu migawki - 350D



Mickey
24-06-2011, 23:53
Witam.
Jestem świeżym fotografem, tak więc proszę nie bić za brak fachowego słownictwa :)
Kupiłem niedawno Canona 350D z "problemami naciskania spustu migawki" i niestety ostatnio nasilił się on niemiłosiernie. Nie stać mnie na opłacenie serwisu na Żytniej, więc chce zabrać się za to "domowo", zmniejszając koszta do minimum (aparat i tak był prezentem).
Jestem prawie pewien, że spust jest po prostu brudny- przebieg aparatu nie jest aż tak duży, by mechanizm mógł się wyeksploatować.
Znalazłem na YT coś takiego :CLICK! (http://www.youtube.com/watch?v=tB_gSqyidI0) i jeden z komentarzy mówi, że coś takiego jest możliwie w Canonie 350D. Mnie tylko ciekawi, gdzie jest ów "diminutive passage"(drobne przejście), które wiedzie bezpośrednio do mechanizmu spustu.

Interesowałyby mnie zdjęcia tego "przejścia"- czy może to ta szparka nad tą okrągłą bateryjką?

No i pytanie, czy zna ktoś zamiennik 99% izopropylenu- równie skuteczny i bezpieczny dla delikatnej elektroniki.

Podkreślam, że interesuje mnie tylko takie czyszczenie- nie mam jakoś ochoty rozbierać całego aparatu by dostać się do tego mechanizmu, czy też wyrzucać kasiory na wymianę. Bardzo proszę o wyrozumiałość- jestem nowy w fotografii, ale w majsterkowaniu mam już niemały staż.

Z góry dziękuję Wam za odpowiedź i życzę miłego dnia/wieczoru/nocy (niepotrzebne skreślić)
Pozdrawiam
Mickey :)

mxw
25-06-2011, 14:20
proszę nie bić za brak fachowego słownictwa :)
za brak słownictwa nikt bić nie będzie, ale za to, że nie przeszukałeś forum, na którym było już kilkanaście takich tematów - zapewne już tak :roll:



Jestem prawie pewien, że spust jest po prostu brudny- przebieg aparatu nie jest aż tak duży, by mechanizm mógł się wyeksploatować.
eeee, błąd w rozumowaniu - brud w spuście jest problem bardzo rzadko. najczęściej przyczyną błędnego działania spustu jest odkształcenie lub utrata sprężystości blaszek w mikrostyku.