Zobacz pełną wersję : Co odpisać klientowi ?
Mam do Was pytanie :)
Jak grzecznie przekonać klienta, co robi źle testując obiektyw ?
Najpierw mam telefon, że "obiektyw ma dziwną winietę". Myślę sobie - dziwne, w końcu sprawdzałem przed wysyłką i nic nie zauważyłem niepokojącego, mam zdjęcia nawet.
Ale nic proszę o zdjęcia przykładowe i dostaję całą litanię takich mniej więcej plików:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.negatyw.org/wysylka/klient1.jpg)
Wszystko na 17mm, f/2.8, ISO 800...
Napisałem już, że szkło jest OK, tylko test nie jest OK, ale chyba niezbyt byłem wiarygodny :) Klient usilnie mnie przekonuje, że bubla wcisnąłem...
no ale przeciez ma winietke, dziwna na dodatek.
wiec klient ma oczywiscie (jak zawsze) racje :)
no ale przeciez ma winietke, dziwna na dodatek.
Ale tak na poważnie ?
Weź jasne szerokie szkło i wyceluj w niego lampke halogenową.
3 różne typy szkieł:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.negatyw.org/wysylka/klient2.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.negatyw.org/wysylka/klient3.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.negatyw.org/wysylka/klient4.jpg)
Ale tak na poważnie ?
nie no... nie robmy sobie jak z pogrzebu... :mrgreen:
...to teraz oznacza, że albo tak się zachowuje większość szkieł, albo TY TEŻ masz 3 buble :D
A tak na poważnie, to czy ten twój klient będzie fotografował lampki, że aż mu to tak przeszkadza?
Kolekcjoner
14-06-2011, 13:13
Wiesz stara zasada mówi, że jak ktoś jest upierdliwy to należy mu przyznać rację i szybko odejść...... i nie wracać więcej. Jeśli to możliwe to bym odpuścił przyjął zwrot i do widzenia. Szkoda zdrowia.
Wątpię żeby jakieś tłumaczenia pomogły - może wyślij mu te obrazki, które tu dałeś z dokładnym opisem czym były robione. Mówią że jeden obraz to jak tysiąc słów ;).
dziobolek
14-06-2011, 13:19
Wiesz stara zasada mówi, że jak ktoś jest upierdliwy to należy mu przyznać rację i szybko odejść...... i nie wracać więcej. Jeśli to możliwe to bym odpuścił przyjął zwrot i do widzenia. Szkoda zdrowia.
Wątpię żeby jakieś tłumaczenia pomogły - może wyślij mu te obrazki, które tu dałeś z dokładnym opisem czym były robione. Mówią że jeden obraz to jak tysiąc słów ;).
Dokładnie to samo miałem napisać ;-)
Przyjmij zwrot i niech szuka gdzieś indziej...
Jeden na milion się taki trafi i... :roll: Szkoda zdrowia...
Pozdrówka!
A myślałem, że już wszystko widziałem... ceglane mury, okna, akumulatory, butelki, znaki drogowe, banery... a tu proszę.
Cichy... daj mu specjalną zniżkę za stworzenie nowego testu ;-)
udaje głupiego i chce wyciągnąć rabat?
Wyślij mu po prostu link do tego wątku 8-)
daj mu to:
http://www.dfv.pl/szkola-podstawy-fotografia.html?id=90
Zgódź się na reklamacje i wymianę i obiecaj, że następny dokładniej przetestujesz. Jak dostaniesz szkło to napisz, że przetestowałeś wszystkie sztuki jakie masz i na wszystkich to samo, więc bardzo Ci przykro ale pewnie masz całą partia do zwrotu. Powiedz, że wszystkie formalności mogą potrwać miesiąc-dwa. Pewnie nie będzie chciał czekać :-D Niech się kto inny z nim użera, pewnie trafiłeś na profesjonalistę przez duże PRO :-P
Albo powiedz, że to limitowana edycja sygnowana logiem ZPAF i to taki artystyczny zamierzony efekt. Prześlij mu cennik ZPAFu i powiedz, że teraz może brać za foty tyle ile jest w tym cenniku xD Będzie pewnie w niebo wzięty! :-D
michallubon
14-06-2011, 15:35
A ja mam prośbę, czy od tej pory możesz wszystkie swoje szkła, które testujesz na forum, poddawać temu nowemu testowi :D?
Cichy, sorry ale wywlekanie takiej sprawy publicznie jest nie do przyjęcia i nie świadczy o Tobie najlepiej.
Chyba że uzgodniłeś z klientem że założysz ten temat to ok.
Cichy, sorry ale wywlekanie takiej sprawy publicznie jest nie do przyjęcia i nie świadczy o Tobie najlepiej.
Chyba że uzgodniłeś z klientem że założysz ten temat to ok.
Chyba sobie żartujesz.
Po 1. Sprawa jest o zabarwieniu humorystycznym, stąd topic w Hydeparku.
Po 2. Klient jest zupełnie anonimowy.
Po 3. Uważasz, że konsumenci opisując po forach swoje przeboje ze sklepami pytają sprzedawców o pozwolenie ?
Po 4. Zwróciłem się z prośbą o radę co z takim fantem zrobić, co innego, gdybym założył taki wątek w celu wyszydzenia klienta (to mógłby być temat rzeka, dostaję na maila masę "fajnych" testów).
Tak więc drogi kolego, niezbyt się zgadzam z tym, co piszesz.
Cichy, sorry ale wywlekanie takiej sprawy publicznie jest nie do przyjęcia i nie świadczy o Tobie najlepiej.
Chyba że uzgodniłeś z klientem że założysz ten temat to ok.
E, bez przesady;) Przecież żadne nazwiska jeszcze nie padły;)
Zgadzać się nie musisz, ale jakbym na miejscu klienta wszedł i zobaczył taki temat to bym raczej o Tobie dobrej opinii nie miał.
Zgadzać się nie musisz, ale jakbym na miejscu klienta wszedł i zobaczył taki temat to bym raczej o Tobie dobrej opinii nie miał.
Cichy ma rację. Żyjemy w świecie gdzie nie tylko klient może...
Przecież Cichy grzecznie prosi o poradę, a nie nabija się z tej osoby. Gdybym na miejscu klienta wszedł i zobaczył tę masę postów o tym co i jak zrobić albo dlaczego jego testy są złe to od razu bym się z tego wycofał i dał sprzedawcy spokój.
@Kanghoy, to lepszym według Ciebie przypadkiem jest kiedy klient podaje nazwiska, loga czy nazwy sklepów i koloryzuje jak źle mu się dzieje... Tak można, a spytać o radę to już gorzej...Ah ta Polska
czarny1999
14-06-2011, 17:40
Zgadzać się nie musisz, ale jakbym na miejscu klienta wszedł i zobaczył taki temat to bym raczej o Tobie dobrej opinii nie miał.
Bedac na miejscu Cichego to o kliencie tez bym za dobrej opinii nie mial...
Zadne nazwiska nie padly,a ten temat pasuje do Hidepark'u jak najbardziej.
Zgadzać się nie musisz, ale jakbym na miejscu klienta wszedł i zobaczył taki temat to bym raczej o Tobie dobrej opinii nie miał.
z pewnością TEN klient to musi mieć super opinię o Cichym ;)
mandarynka
14-06-2011, 19:27
Ja bym mu napisała, że miałam już kiedyś przypadek takiej dziwnej winiety i okazało się, że to była wina wadliwego korpusu. Więc powinien oddać korpus do serwisu, bo to jego wina a nie obiektywu.
Zdecydowanie odpowiedz P.T. Klientowi, że zgodnie z aktualnie obowiązującymi dyrektywami Unii Europejskiej obecnie na terenie Polski i całej wspólnoty żarówki dopuszczone do obiegu właśnie taki obraz będą generować w jego obiektywie. Co innego w USA, tam Klient fotografując żarówkę może spodziewać się obrazu bez winiety. Pod warunkiem że zakupi do obiektywu przejściówkę na 110V, oczywiście.
Generalnie zaś cała wina lezy po stronie firmy Tamron (jak sądzę), która produkując obiektywy na terenie Japonii (lub innej Azji) testuje je na jeszcze innych obiektach świetlnych, tam wyłącznie występujących.
I na koniec - powinieneś ostrzegać swoich klientów, że wykonując zdjęcia mocno świecącej żarówki narażają się na prześwietlenie matrycy !!!
Kanghoy - ja rowniez nie widze w tym nic zlego
Mordka22
14-06-2011, 20:36
Cichy, najlepszy sposób rozwiązania problemu to jak wcześniej pisali koledzy, doprowadzić do zwrotu obiektywu i odesłać pieniądze, tłumacząc się wadliwą partią. Tego typu klienci potrafią naprawdę umilić życie.
lukasz5DmkI
15-06-2011, 13:13
A ja uważam że z de..lem się nie dyskutuje najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem . Wymień mu na inny a jak będzie miał tak samo to wtedy uwierzy
Grzecznie piszemy:
"Szanowny Panie, zjawisko jakie przedstawił Pan na zdjęciu jest zupełnie naturalne. Tego typu efekty występują zawsze przy ekspozycji na silne źródło światła, w obiektywach o bardzo krótkich ogniskowych. Wynika to z konstrukcji optycznej, praw fizyki i użytych powłok antyodblaskowych.
Nie mniej, jeśli jest pan niezadowolony z zakupu, proszę o zwrot obiektywu. Zostanie Panu zwrócona jego pełna wartość, po potrąceniu kosztów przesyłki.
Z poważaniem"
Grzecznie piszemy:
"Szanowny Panie, zjawisko jakie przedstawił Pan na zdjęciu jest zupełnie naturalne. Tego typu efekty występują zawsze przy ekspozycji na silne źródło światła, w obiektywach o bardzo krótkich ogniskowych. Wynika to z konstrukcji optycznej, praw fizyki i użytych powłok antyodblaskowych.
Nie mniej, jeśli jest pan niezadowolony z zakupu, proszę o zwrot obiektywu. Zostanie Panu zwrócona jego pełna wartość, po potrąceniu kosztów przesyłki.
Z poważaniem"
Pod warunkiem, że szkło jest w stanie sklepowym, bez śladów "macania", "lizania", postukiwania o blat stołu celem może naprawy cudownej tegoż wadliwego obiektywu i Bóg jeden wie czego tam jeszcze ...
Niby cały przpadek zabawny, "klient" mimo że zasługuje na wyszydzenie oczywiście doznać go nie powinien, ale w gruncie rzeczy to nie jest śmieszne a groteskowe i nie wiadomo co tam sie dzieje z tym obiektywem podczas takich "wątpliwych testów"...
A może podejść do tego na poważnie i poprosić klienta aby sprawdził samodzielnie wg uznanych procedur np. tych z optyczne.pl:
http://www.optyczne.pl/index.php?art=3
http://www.optyczne.pl/3.2-artyku%C5%82-Jak_testujemy_obiektywy__Kryteria_oceny.html
"WINIETOWANIE - Wykonujemy zdjęcie białej i jednolicie oświetlonej płaszczyzny, a potem mierzymy winietowanie (spadek jasności w rogach kadru) przy pomocy procedury Light Falloff programu Imatest. Spadek jasności jest wyrażany w procentach i w wartościach przesłony. Zwykle wykonujemy 4-5 zdjęć dla każdej wartości przysłony, przy czym między jednym a drugim zdjęciem aparat jest dodatkowo obracany o kąt 90 stopni."
Zrobi to czy nie zrobi - zawsze trochę czasu zyska sprzedawca.... :)
Wysłałem 2 dni temu pozostałe zdjęcia z innych obiektywów i do dziś cisza...
Wysłałem 2 dni temu pozostałe zdjęcia z innych obiektywów i do dziś cisza...
Zmiana taktyki, jeszcze się odezwie. Albo i nie :)
Może jednak znalazł ten wątek, poczytał, a teraz siedzi w kącie i płacze ;)
myślę ze teraz robi hdr-y ;)
Jakie to szkło było ?? T17-50 ?
Przyszło mi na myśl że nie wiedział czy będzie mu pasować (a może cos szerszego), więc najlepiej wypróbować w boju. Sprzedaż na odległość daje 10dni na zwrot, więc sie teraz głupio tłumaczy by odzyskać kasę.
dinderi i Vter bardzo ładnie zebrali wszystkie najistotniejsze problemy tego wątku. Klient albo się dopiero uczy fotografii, albo próbuje "przechytrzyć" fizykę. Przy tak mocno kontrastowym zdjęciu żródło światła / tło i żródle światła skierowanym wprost w stronę obiektywu, w każdym obiektywie będzie widoczny przedstawiony na zdjęciu efekt. To nie jest efekt winiety. Przy bezpośrednim skierowaniu żródła światła w stronę obiektywu przede wszystkim spada kontrast obiektywu i dodatkowo uzyskano efekt flary. Widoczne są przy takim oświetleniu odbicia wewnątrz obiektywu. Nie znam obiektywu, który przy pełnym otwarciu byłby w stanie to skorygować; przymknięcie do 5.6, 8 lub 11 na pewno pomoże, ale nie zniweluje.
Mam nadzieję, że Nabywca obiektywu szybko trafi na forum CB, stanie się jednym z użytkowników, a jego wiedza, radość z użytkowania sprzętu oraz wykonywanych zdjęć będzie dorównywać pozostałym użytkowników.
Pozdrawiam.
xxkomarxx
18-06-2011, 10:45
dinderi i Vter bardzo ładnie zebrali wszystkie najistotniejsze problemy tego wątku. Klient albo się dopiero uczy fotografii, albo próbuje "przechytrzyć" fizykę. Przy tak mocno kontrastowym zdjęciu żródło światła / tło i żródle światła skierowanym wprost w stronę obiektywu, w każdym obiektywie będzie widoczny przedstawiony na zdjęciu efekt. To nie jest efekt winiety. Przy bezpośrednim skierowaniu żródła światła w stronę obiektywu przede wszystkim spada kontrast obiektywu i dodatkowo uzyskano efekt flary. Widoczne są przy takim oświetleniu odbicia wewnątrz obiektywu. Nie znam obiektywu, który przy pełnym otwarciu byłby w stanie to skorygować; przymknięcie do 5.6, 8 lub 11 na pewno pomoże, ale nie zniweluje.
Mam nadzieję, że Nabywca obiektywu szybko trafi na forum CB, stanie się jednym z użytkowników, a jego wiedza, radość z użytkowania sprzętu oraz wykonywanych zdjęć będzie dorównywać pozostałym użytkowników.
Pozdrawiam.
A ja sądzę że po lampach będzie focił cegły i kartki z podziałkami.
No i tu nas Kolega Cichy zostawił samotnych w dociekaniu, co stało się w temacie dalej. Jako, że sam pracuję z Klientami jestem ciekaw, jak sprawa się potoczyła.
Pozdrawiam.
M.
Cichy, sorry ale wywlekanie takiej sprawy publicznie jest nie do przyjęcia i nie świadczy o Tobie najlepiej.
+1
Cichy wystawiasz sample, więc jakby anonimowość trafił szlag. Kiedyś coś o tobie pomyślałem, fakt, że wyjechałeś z takim wątkiem a nie zrobiłeś tego co na samym początku pisze akustyk i szczególnie Kolekcjoner tylko potwierdza moje przypuszczenia.
To może pojedziemy w drugą stronę? Poszukamy ci linki do stron szkół biznesu lub lektur typu business for dummies? - bez urazy
Cichy, wspolczuje klienta ... i pieniaczy na forum ;)
xxkomarxx
23-06-2011, 20:43
+1
Cichy wystawiasz sample, więc jakby anonimowość trafił szlag. Kiedyś coś o tobie pomyślałem, fakt, że wyjechałeś z takim wątkiem a nie zrobiłeś tego co na samym początku pisze akustyk i szczególnie Kolekcjoner tylko potwierdza moje przypuszczenia.
To może pojedziemy w drugą stronę? Poszukamy ci linki do stron szkół biznesu lub lektur typu business for dummies? - bez urazy
No bez przesady. Żarówa na bank zdradza nam o kogo chodzi. Przy bardzo dużym powiększeniu i odpowiednim ustawieniu można w niej dostrzec autora jak robi zdjęcie.
Cichy, wspolczuje klienta ... i pieniaczy na forum ;)
Może klientem jest jeden z tych pieniaczy? :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.