Zobacz pełną wersję : C70-200 vs T18-270 niecodzienne pytanie
olek.tbg
30-05-2011, 15:44
Witam:)
Temat ten pewnie będzie dość kontrowersyjny - dotyczy bowiem porównania obiektywów o całkowicie innym zastosowaniu.
Mianowicie - w okolicach lipca planuję zakup nowego obiektywu. Zastanawiam się nad Canon 70-200/f4 a Tamronem 18-270 PZD
Co do moich umiejętności - jestem amatorem, zdjęcia lustrzanką robię od około pół roku. Mam pokryty zakres 18-80, brakuje mi jednak "zooma".
1.Canon 70-200/f4
Napewno przemawia za nim jakość oraz szybkość AF. Nie wiem jednak, czy jako amator takie szkło jest mi potrzebne, pomijając,że nie zawsze jest czas na zmianę obiektywów.
2. Tamron 18-270 PZD
Cena podobna, jest jednak wiele plusów. Duży zakres, nie potrzeba zmieniać obiektywu, jakość jak na "mega zoom" podobno dobra.Niestety,gorsze światło.
Co do zdjęć jakie robię - niestety(lub stety) jest to wiele rodzajów. Pożyczonym 70-300 robiłem makro,zawody,ptactwo,krajobrazy...
Zakres 18-270 w jednym obiektywie bardzo kusi.
Jakie są wasze decyzje/opinie o mojej sytuacji? Lub jakie obiektywy moglibyście polecić zamiast wyżej wymienionych?
dziobolek
30-05-2011, 15:50
IMHO sens to jest rozważać Tamron 18-270 vs Tamron 70-300 USD VC f/4-5.6
Poza tym polecam skorzystać z http://maciejko.net/cbsearch/
Pozdrówka!
McMelassa
30-05-2011, 16:08
Gdybym stanął z podobnym pytaniem, prawdopodobnie postarałbym się wypożyczyć obiektyw 70-200 na dzień lub dwa i pobiegał starając się zrobić jak najwięcej zdjęć korzystając ze wszystkich posiadanych obiektywów i tego wypożyczonego również. Następnie postarał się odpowiedzieć na przynajmniej dwa pytania:
1. czy lubię, chcę, postaram się żyć z tym ze będę musiał sporadycznie / często wymieniać obiektywy?
2. czy ilość zdjęć jakie wykonałem korzystając z wypożyczonego 70-200 jest na tyle duża, że opłaca mi się go zakupić?