PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw "do wszystkiego"

olgajam
26-12-2005, 13:37
Witam,

Jestem nowa, poczatkujaca amatorka i raczej bez wygórowanych ambicji sprzetowych. Mam 300d ze standardowym obiektywem, a chcialabym kupic jeden, w miare dobry ale za rozsadna cene, obiektyw z lepszym zoomem niz ten standardowy i po prostu wymienic go i nosic tylko ten lepszy (i jak najrzadziej zmieniac). Troche poczytalam na temat obiektywow ale postanowilam jednak zadac pytania z nadzieja, ze jednak mnie nie przegonicie :).

Jakie parametry powinien spelniac typowy, przecietny obiektyw "do wszystkiego" i jaka firme i jaki obiektyw polecalibyscie? Cena tak 1 - 1.5tys.
Fotografowac bede glownie wlasne dziecko, rodzine dalsza i blizsza i robic fotki wakacyjne.
Czesto brakuje mi dobrego zooma ale wiem, ze przy duzym zoomie konieczna jest stabilizacja obrazu a wtedy obiektyw robi sie duzy i ciezki (chcialabym cos w miare dobrego ale tez rozsadnych rozmiarow).

Marza mi sie dobre zdjecia portretowe mojego dziecka. A na razie 'zamazywanie' tla srednio mi wychodzi a ten standardowy obiektyw chyba w tym nie pomaga.

dzieki z wszelkie sugestie, pozdrawiam
Ola

piast9
26-12-2005, 14:04
Jeśli chcesz jak najrzadziej zmieniać, a jakość obrazu taka, jaką daje standardowy obiektyw Ci wystarczy, to fundnij sobie superzooma 18-200 sigmy.

Jeśli jakość też chcesz mieć lepszą, to niestety trzeba zmniejszyć oczewiwania co do zakresu ogniskowych. Jakiś Tamron 28-75 na przykład czy coś w tym stylu od Sigmy czy Tokiny.

"Rozmazane tło" można mieć i przy kicie, tylko trzeba wiedzieć jak się kontroluje głębię ostrości i jakie są ograniczenia kita. Do tego dobrze jest mieć jasne szkło, ale kitem też się da.