PDA

Zobacz pełną wersję : Kłopotliwa sprawa



Asik (początkująca)
05-05-2011, 07:52
Cześć, jestem tu zupełnie nowa i zielona. A w zasadzie to występuję nie w swojej sprawie bo jak na razie to moje umiejętności nie są za wielkie. Ale do rzeczy. Chodzi o obiektyw sigma 17-70 mm F2.8-4 DC MACRO OS. Kupiony po wysłuchaniu rad kolegi od fotografii, a ja sama mam w domu lustrzankę sony alfa 230. No i ni jak nie mogę nawet jednego zdjęcia zrobić. Obiektyw zamocowany a tu cały czas pokazuje się komunikat że nie zamocowano obiektywu i pojawia się hasło "lens". O co chodzi pytam po ludzku. Pomóżcie bo wstyd mi znowu kumplowi głowę zawracać.

januszP.
05-05-2011, 08:30
Czy aby ten obiektyw nie ma mocowania do innego aparatu niz sony? Musisz mieć obiektyw z mocowaniem do body danej firmy. (Canon, Nikon, Pentax, Sony) lub stosowna przejściówkę.

Czacha
05-05-2011, 08:45
Asik, musisz zajrzec do instrukcji aparatu i sprawdzic co oznacza ten napis na ekranie. Zapytaj tez na forum Sony - http://www.klubkm.pl/forum/ ... my tu robimy Canonami ;)

Bangi
05-05-2011, 09:10
z tego co na szybko przejrzałem dostepną w necie instrukcję to hasło chyba powinno być "No lens attached. Shutter is locked."
tak czy owak...
1. albo nie to mocowanie,
2. albo źle założony obiektyw - jeśli masz pewność, że mocowanie jest właściwe wyłącz aparat zdejmij obiektyw i zalóż jeszcze raz i włącz...
3. albo jakaś awaria obiektywu
4. albo styki nie łączą - przetrzyj styki
innych pomysłów nie mam, no ewentulanie kup Canon-a ;)

ulver
05-05-2011, 09:15
ja bym jednak zawrócił znów głowę koledze od rad, albo po prostu mu ją urwał

Bangi
05-05-2011, 09:28
ja bym jednak zawrócił znów głowę koledze od rad, albo po prostu mu ją urwał

szczególnie jak się okażę, że mocowanie nie to :cool:

zbychu
05-05-2011, 11:32
Może jest zamocowany, ale nie do końca? Bez tego "klik" ?

Asik (początkująca)
05-05-2011, 11:39