Zobacz pełną wersję : Kłopotliwa sprawa
Asik (początkująca)
05-05-2011, 07:52
Cześć, jestem tu zupełnie nowa i zielona. A w zasadzie to występuję nie w swojej sprawie bo jak na razie to moje umiejętności nie są za wielkie. Ale do rzeczy. Chodzi o obiektyw sigma 17-70 mm F2.8-4 DC MACRO OS. Kupiony po wysłuchaniu rad kolegi od fotografii, a ja sama mam w domu lustrzankę sony alfa 230. No i ni jak nie mogę nawet jednego zdjęcia zrobić. Obiektyw zamocowany a tu cały czas pokazuje się komunikat że nie zamocowano obiektywu i pojawia się hasło "lens". O co chodzi pytam po ludzku. Pomóżcie bo wstyd mi znowu kumplowi głowę zawracać.
januszP.
05-05-2011, 08:30
Czy aby ten obiektyw nie ma mocowania do innego aparatu niz sony? Musisz mieć obiektyw z mocowaniem do body danej firmy. (Canon, Nikon, Pentax, Sony) lub stosowna przejściówkę.
Asik, musisz zajrzec do instrukcji aparatu i sprawdzic co oznacza ten napis na ekranie. Zapytaj tez na forum Sony - http://www.klubkm.pl/forum/ ... my tu robimy Canonami ;)
z tego co na szybko przejrzałem dostepną w necie instrukcję to hasło chyba powinno być "No lens attached. Shutter is locked."
tak czy owak...
1. albo nie to mocowanie,
2. albo źle założony obiektyw - jeśli masz pewność, że mocowanie jest właściwe wyłącz aparat zdejmij obiektyw i zalóż jeszcze raz i włącz...
3. albo jakaś awaria obiektywu
4. albo styki nie łączą - przetrzyj styki
innych pomysłów nie mam, no ewentulanie kup Canon-a ;)
ja bym jednak zawrócił znów głowę koledze od rad, albo po prostu mu ją urwał
ja bym jednak zawrócił znów głowę koledze od rad, albo po prostu mu ją urwał
szczególnie jak się okażę, że mocowanie nie to :cool:
Może jest zamocowany, ale nie do końca? Bez tego "klik" ?
Asik (początkująca)
05-05-2011, 11:39
mocowanie takie że do sony i nikon pasuje, acha i w prametrach technicznych pisza z jakimi aparatami jest kompatybilny
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!