PDA

Zobacz pełną wersję : Jak uzyskać takie rozmycie tła?



fafinek
24-04-2011, 13:00
Witam. Pozwolę sobie wstawić 1 zdjęcie z galerii forum CB :) Czy na rajdach polega to na podążaniu obiektywem za jadącym autem? Czy może jest to zasługa czegoś innego? Fotografowałem podczas jednych zawodów na torze i ani na 1 zdjęciu nie udało mi się uzyskać takiego efektu. Dodam jeszcze, ze korzystałem z kitowego obiektywu C18-135 IS i 70-200 f/4.


https://canon-board.info/imgimported/2011/04/33e76mv-1.jpg
źródło (https://lh5.googleusercontent.com/_lFV7fSNx2MQ/TbP-WZbcLXI/AAAAAAAAANQ/xinZ7WzKTFQ/s800/33e76mv.jpg)

Vitez
24-04-2011, 13:06
Fotografowałem podczas jednych zawodów na torze i ani na 1 zdjęciu nie udało mi się uzyskać takiego efektu. Dodam jeszcze, ze korzystałem z kitowego obiektywu C18-135 IS i 70-200 f/4.

Dodaj jeszcze jakiego trybu w aparacie używałeś i jaki miałeś czas naświetlania. Hint: tryb Tv i jakieś 1/100 około albo i dłużej nawet, plus sporo praktyki.

workinger
24-04-2011, 13:23
tu zapewne znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie http://canon-board.info/showthread.php?t=74319 kilka postów niżej ....

kasprzak
24-04-2011, 13:25
Trzeba kombinować, przymusowo Tv, masz stabilizację to możesz zejść jeszcze poniżej 1/100, no i można tryb AI SERVO

mayday
24-04-2011, 13:36
poczytaj o tzw. panoramowaniu, na poczatku moze byc trudno ale odrobina wprawy i na 70-200 powinno pojsc dobrze, pozdrawiam

jacula
24-04-2011, 16:28
Długi czas + dobrze domknięta przysłona (najlepiej koło f11-16).

dariuszsankowski
24-04-2011, 17:22
przykładowe zdjęcie wykonano 84mm F9 1/125 ISO200 nie chodzi tu o przysłonę (to zależy od warunków) tu chodzi tylko o wprawę.

Tak jak sam napisałeś trzeba podążać za fotografowanym obiektem. Jeśli chodzi o czas musi być dostosowany do prędkości podążania. Musi być o tyle krótszy żebyś zdążył rozmyć wszystko to co stoi w miejscu. Wiadomo że o tym decyduje kierowca a nie Ty ;) (tzn Ty możesz jedynie nieco wydłużyć czas ale wtedy trudniej będzie uzyskać ostry pojazd)

Co do stabilizacji to zdecydowanie lepiej ja wyłączyć (chyba nie trzeba tłumaczyć jakie jest jej przeznaczenie). Łatwiej też będzie jeśli umieścisz aparat na statywie.

powodzenia w dochodzeniu do wprawy!

Krzychu
24-04-2011, 17:33
Co do stabilizacji to zdecydowanie lepiej ja wyłączyć (chyba nie trzeba tłumaczyć jakie jest jej przeznaczenie). Łatwiej też będzie jeśli umieścisz aparat na statywie.
powodzenia w dochodzeniu do wprawy!


Bez takich bezsensów - jak IS jest sensowny, to w mode 2 pomoże niż przeszkodzi bo samochody chyba pionowe nie za często się poruszają...
Od statywu dopóki ktoś nie wyposaży się w sensowną głowicę kulową też raczej bym się trzymał z daleka...
No i ja nie robię "przymusowo" w Tv a panningi mi wychodzą bez problemu...

dariuszsankowski
24-04-2011, 17:44
o IS napisałem tak a nie inaczej bo nie wiem jak te z kitowych zestawów działają, co do statywu to nie trzeba super wypasionej głowicy, ważne żeby wybrać odpowiednie miejsce z którego wykonamy zdjęcie ;)

Co do trybu to najlepszy manual, to przecież nie takie straszne

trampek
24-04-2011, 19:25
exif jest

fafinek
25-04-2011, 00:51
Używałem trybów M i Av podczas tego "rajdu". Czasy co najmniej 1/800 i wzwyż - bardzo krótkie, może też dlatego. Skupiałem się raczej na ustawieniu obiektywu a raczej ostrości w 1 miejscu i gdy samochód pojawiał się w kadrze, to pstryk. Wyszło ok, ostrość super, jednak tło nie takie, jak bym chciał. Czyli zejść niżej z czasami i wodzić za pojazdem to teraz będzie mój cel :)

sbogdan1
25-04-2011, 07:36
Używałem trybów M i Av podczas tego "rajdu". Czasy co najmniej 1/800 i wzwyż - bardzo krótkie, może też dlatego. Skupiałem się raczej na ustawieniu obiektywu a raczej ostrości w 1 miejscu i gdy samochód pojawiał się w kadrze, to pstryk. Wyszło ok, ostrość super, jednak tło nie takie, jak bym chciał. Czyli zejść niżej z czasami i wodzić za pojazdem to teraz będzie mój cel :)

Vitez i Krzychu dobrze prawią. Nie jest to mój konik ale skoro przyjdzie mi coś w tym stylu pstrykać to ja osobiście i obowiązkowo 70/200 f4 używam do tego All servo + TV + seria i niema bata aby nie wyszło, reszta to kwestia wprawnej ręki. Co do statywu to byłbym raczej powściągliwy, wolę mimo wszystko mobilność i możliwość szybkiego przemieszczania się.A co do głowicy to potwierdzam słowa Krzycha, ze zwykłą to jest po prostu zawracanie d***

fafinek
25-04-2011, 13:48
Ja statywu używam raczej tylko do jakichś statycznych scenerii lub gdy pstrykam wieczorem przy long exposure :) Także spróbuje na tych czasach i tak jak mówi właśnie przedmówca. Dziękuję wszystkim za rady i dam znać myślę wkrótce jak wyniki :)

fafinek
08-05-2011, 14:25
Nasunęło mi się jeszcze 1 pytanie :) Mianowicie chodzi o pokaz lotniczy Żelaznego, który już 2 raz z kolei będę miał szansę obejrzeć i mam nadzieję sfotografować :) Czy w przypadku fotografii lotniczej obowiązuje ta sama zasada podążania za fotografowanym obiektem i dobieranie podobnych czasów?

Krzychu
08-05-2011, 21:20
Nasunęło mi się jeszcze 1 pytanie :) Mianowicie chodzi o pokaz lotniczy Żelaznego, który już 2 raz z kolei będę miał szansę obejrzeć i mam nadzieję sfotografować :) Czy w przypadku fotografii lotniczej obowiązuje ta sama zasada podążania za fotografowanym obiektem i dobieranie podobnych czasów?

A dlaczego miałaby nie obowiązywać ? Przy okazji z odpowiednio długim czasem śmigło temu żelaznemu rozmyjesz co też akurat bywa wskazane...

mateuszkaratysz
08-05-2011, 21:48
zacznij od włączenia pomiaru śledzącego all servo

włącz sobie tryb TV

potem schodź stopniowo na coraz dłuższe czasy naświetlania



i chwal się wynikami