Zobacz pełną wersję : Dylemat
Witam Wszystkich.
Jestem początkującym i rozważam kupno modelu Canon 550D.
Ostatnio wyszedł natomiast nowy 600d tak naprawdę jest w 90% kopią 550d i kosztuje 500 zł więcej za ruchomy ekranik - i wiem że to kwestia "grosza" , a jeśli się mylę i przeoczyłem coś waznego w tym modelu prosze wskazać.
Do Rzeczy; Dylemat mój polega na rozważaniu istoty zaczęcia fotografowania z kitem 18-55 II IS , czy odrazu wrzucenia się w otchłań i kupno 18-135 IS .
Cenowo to wygląda tak - zestaw 1 z kitem ok. 2600 , zestaw 2 - cena 3400
mianowicie czy uważacie czy warto dopłacić te 700 - 800 zł dla tego obiektywu z większą ogniskową. Na początek rozpoczęcia przygody chyba myslę o zwykłym kicie. Ale chce zapytać znawców co sądzą o rozłożeniu moich pieniędzy. Byc może zachowanie kwoty przyda się na póżniejsze szkło.
aha - i czy obiektyw canona może konkurować z sigmą - mniej więcej jeśli porównywać by obiektywy podobne do siebie ?
Jaka znowu otchłań?
Na początek lepiej jednak z kitem - jest ostrzejszy od tego dłuższego (mam oba i porównałem), choć stabilizację ma gorszą (no i mniejsza użyteczność ogólna). A dlatego tak, że lepiej samemu ocenić co kto lubi - może po miesiącu rzucisz wszystko w kąt, to zaoszczędzisz parę złotych :-) 18-135 staniał w ciągu ostatnich dwóch miesięcy średnio o 300 zł, więc nie ma co się śpieszyć.
Zmiany w C 600D są większe. "Ekranika" bym nie bagatelizował - przy fotografii z poziomu ziemi jest niezastąpiony (choć możńa sobie pomóc wizjerem kątowym).
TAD
Między 500d a 550d nie było rewolucji, między 550d a 600d też jej nie ma. Zazwyczaj jednak nowszy model ma kilka udogodnień dorzuconych i zazwyczaj ma nowocześniejszą matrycę. Z udogodnień to ruchomy lcd i chyba system bezprzewodowego wyzwalania lamp. Osobiście wolałbym jednak dopłacić do nowszego modelu. Na 18-135 bym chyba się nie rzucał. Z tego co wiem, nie powala.
olek.tbg
16-03-2011, 20:49
Witam ;)
Czy zamierzasz także kręcić filmy, czy tylko fotografować ?
jacek_73
16-03-2011, 20:59
Z dylematami nad zakupem sprzętu foto masz dwie sprawdzone reguły: czas pracuje na Twoją korzyść oraz druga: pieniądze zawsze zdążysz wydać.
Czy warto dopłacać kilka stówek do EOSa 600D - tego nie wiem, co do obiektywów to raczej się wstrzymaj. Może ten post Ci pomoże we właściwej ocenie: http://canon-board.info/showthread.php?t=12049
Pozdrawiam.
cóż ja mogę dodać, odradziłbym Ci kupno czegokolwiek z tego
na początku miałem 300D, który to model bardzo chwalę i szanuję.
póżniej chciałem przesiąść się na szybszy model, nie dlatego, że coś w nim nie grało, tylko był ciut wolny, czas odpalenia, wybudzenia z uśpienia itp.
chciałem zmienić na 350D lub 400d.
poczytałem, że mniejszy, że szybszy.
kupiłem 20D. niczego więcej mi nie trzeba.
nie mam nic do modeli XXXD poza ich maluczkością. jak masz dłonie normalnych rozmiarów, to te aparaty "nie leżą w dłoni"
miałem okazję pobawić się później 400D i gdybym z tym aparatem zaczął przygodę z fotografią, to długo by ona nie potrwała.
michael_key
16-03-2011, 21:12
Nikt za Ciebie nie zdecyduje. Osobiście wybrałbym 550D. Pomyśl może nad zamiennikiem KIT'a, choć na początku 18-55 z IS-em wystarczy Ci. Zwrócisz uwagę na to co Cię interesuje w foceniu i dobierzesz odpowiedni zakres.
przy wyborze lustrzanki miałem bardzo zawężone pole manewru właśnie głównie na budżet. wydałem 1000zł na aparat dwa obiektywy na M42, adapter i heja pstrykać. Ty masz ogromny budżet i co za tym idzie większe możliwości. proponowałbym EOS 40D. dlaczego? jest to aparat o klasę wyżej, solidniej wykonany (magnezowa skorupa) nie trzeszczy w dłoniach, nie wyciera się tak.
jak kolega napisał, zdążyć pieniądze zawsze wydasz, a nie wiadomo, czy cię to wciągnie. jeśli nie, to pozbędziesz się sprzętu ze stratą dosyć znaczną
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
aha i jeszcze odnośnie obiektywu. 18-135 jest do wszystkiego, czyli do niczego. nie miałem go i mieć nie będę, więc nie powiem nic więcej o nim. kupno 18-55 i drugiego obiektywu o wyższych ogniskowych będzie rozsądniejsze, ponieważ będą miały lepsze właściwości optyczne i cenowo wyjdą taniej, poza tym ich zużycie będzie rozkłądało się na dwoje. faktem jest, że kitowe szkła nie powalają parametrami oraz wykonaniem.
tak więc nie rzucaj się w otchłań i nie kupuj 18-135. posiadam takie szkło sigmy ale padnięte, zużyta taśma przysłony, nigdzie nie mogę znaleźć tej części.
18-55IS jest dobry na początek. Zobaczysz czego Ci brakuje, może raczej dokupisz 10-22 niż coś dłuższego, a może 50 1.8?
Co do korpusów to wybrałbym 600D.
PBmarkII
16-03-2011, 22:10
A ja bym ci doradzał zakup używanego 400d + do tego uzywanego 24-105L powinienes się zmieścić w 3400 :) ostatnio widziałem 400d w fajnym stanie za małą kwotę za 900 zl :)
Albo 2 zestaw uzywane 50d i do tego np tamronik 17-50 2.8 też używany ofc :) taron uzywka za 800 da rade kupic w dobrym stanie i do tego canona kupisz za 2400 :)
dziękuje wszystkim za wypowiedzi !!! doceniam to.
A ja bym ci doradzał zakup używanego 400d + do tego uzywanego 24-105L powinienes się zmieścić w 3400 :) ostatnio widziałem 400d w fajnym stanie za małą kwotę za 900 zl :)
Albo 2 zestaw uzywane 50d i do tego np tamronik 17-50 2.8 też używany ofc :) taron uzywka za 800 da rade kupic w dobrym stanie i do tego canona kupisz za 2400 :)
24-105 do 400D? Mnie ten obiektyw nie pasuje zakresem. 24mm to na cropie trochę za wąsko na podstawowy zoom.
Natomiast 50D + 17-50 2.8 to dobry pomysł, albo 40D + 17-50 2.8 VC
lukasz5DmkI
16-03-2011, 22:58
poszukaj ewentualnie 30D i 17-40Lbendzie to dobry zestaw wybierając pomiędzy 550D a 600D wybrał bym 550 z sigmą18-50f/2.8
PBmarkII
18-03-2011, 02:04
24-105 do 400D? Mnie ten obiektyw nie pasuje zakresem. 24mm to na cropie trochę za wąsko na podstawowy zoom.
Natomiast 50D + 17-50 2.8 to dobry pomysł, albo 40D + 17-50 2.8 VC
A no wlasnie bo to zalezy kto co fotografuje. ja np nie potrzebowal bym szerzej wiec dlatego biore taka opcje :) ale dalem tez 2 po to zeby jakas alternatywa była co do zakresu. Co do samego VC to chyba bym z niego zrezygnowal na rzecz puszki. jest kilka rzeczy ktore przeważaja 50d nad 40d jak dla mnie ważne :) Sam ostatnio kupowalem puszke dlatego tez wziołem 50d.
Dosyć wiele się dowiedziałem z tego co tutaj napisano. Wiem już, że to co ma zakres od 18 powyżej 55 będzie do niczego. Dowiedziałem się też, że jako kompletny amator powinienem zainwestować w korpus bez chociażby czyszczenia matrycy - bo rzekomo taniej. No i dowiedziałem się, że pod cropa jako kompletny amator mam kupić L-kę, która chociaż nie wiem dlaczego taka droga ma mi posłużyć dobrze pod cropem.
Tak na serio, nie wiem skąd się nazbierało tyle bzdur. 18-135 do nieczego? - nie miałeś więc się nie wypowiadaj, bo zakres jak i jakość najbardziej pasuje amatorowi. Dodatkowy 50/1.8 i jest zestaw wystarczający na dłuższy czas.
Zakup zestawu 18-55 + 55-250 - też bym się zgodził dopóki nie dowiedziałem się, że te drugie szkło amator wykorzystuje bardzo rzadko. Gdy tylko wpadnie mu w ręce bigma 17-70 czy coś o pokaźnie dłuższym zakresie, to amator odlatuje i odrzuca zooma.
24-105 pod cropa? - super jak kto lubi, mi to jak najbardziej odpowiada, ale:
1. trzeba naprawdę mieć określony rodzaj fotografii,
2. trzeba potrafić skorzystać z tego, co oferuje Ci ta L-ka
2,5. dla mnie różnica pomiędzy 24, a 28 jest olbrzymia tak więc jak kto lubi.
Co ja mogę polecić, hmm:
Podstawowe pytanie do autora wątku; masz zamiar kręcić filmy? bo jeśli tak to bierz nowszego 600d i do tego 18-135 w późniejszym czasie dokupisz taniego 50/1.8
Jeśli jednak nie, to wybierz 500D/550D + 15-85, zakres odpowiedni, stabilizacja i szeroki kąt ;)
IMHO jest tylko jedna kwestia, która mnie przekonuje do 600 w kontekście posiadanej 550, a mianowicie bezprzewodowe sterowanie lampami :)
=
Tak na serio, nie wiem skąd się nazbierało tyle bzdur. 18-135 do nieczego? - nie miałeś więc się nie wypowiadaj, bo zakres jak i jakość najbardziej pasuje amatorowi. Dodatkowy 50/1.8 i jest zestaw wystarczający na dłuższy czas.
Właśnie wiele ludzi twierdzi z tego co czytam w necie że te szkiełko 18-135 jest dobre , 2 półeczka po kicie , ale co najważniejsze a może i najgorsze - że nie jest warte swojej ceny - (999zł):evil:
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
żeby nie zakładać nowego wątku - czy ktoś z was zna stronę w której można sprawdzić przykładowy rzut obiektywu na dany obraz ?? coś w tym stylu kiedyś mi się trafiło w oczy - że sprawdzamy kąt obiektywów na dany obraz itp.
Właśnie wiele ludzi twierdzi z tego co czytam w necie że te szkiełko 18-135 jest dobre , 2 półeczka po kicie , ale co najważniejsze a może i najgorsze - że nie jest warte swojej ceny - (999zł):evil:
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
żeby nie zakładać nowego wątku - czy ktoś z was zna stronę w której można sprawdzić przykładowy rzut obiektywu na dany obraz ?? coś w tym stylu kiedyś mi się trafiło w oczy - że sprawdzamy kąt obiektywów na dany obraz itp.
ja mam 18-135 i generalnie nie narzekam, być może chodziło Ci o http://www.pixel-peeper.com/,
do tego można jeszcze poczytać http://www.optyczne.pl/204.1-Test_obiektywu-Canon_EF-S_18-135_mm_f_3.5-5.6_IS-Wst%C4%99p.html
ANDRZEJ M.
18-03-2011, 18:53
550d to dobry aparat nie ma sensu dopłacać do 600d.Za tą różnicę dołożyć i dokupić sobie lepiej w przyszłości jakąś stałkę.A co do ruchomych ekraników to nie jestem przekonany.
Właśnie wiele ludzi twierdzi z tego co czytam w necie że te szkiełko 18-135 jest dobre , 2 półeczka po kicie , ale co najważniejsze a może i najgorsze - że nie jest warte swojej ceny - (999zł)
No niestety, ale tak kształtuje się rynek. Nie mam na razie porównania, ale gdybym miał się trzymać recenzji na stronach, to 18-105vr nikona bije go na głowę. Nigdy jednak nie miałem tego nikkorra, cena jest podobna.
Mam za to pozytywne odczucia odnośnie 18-135 Canona i nie ulegną one zmianie. Wcześniej polecałem dwa szkiełka, od jakichś 2 miesięcy polecam właśnie to szkiełko. Większość jest zadowolona, zdarzyła mi się jedna osoba, której te szkiełko nie pasowało. Jednak to bardziej tyczyło się światła stałego. Niżeli zakresu czy własności optycznych.
550d to dobry aparat nie ma sensu dopłacać do 600d.Za tą różnicę dołożyć i dokupić sobie lepiej w przyszłości jakąś stałkę.A co do ruchomych ekraników to nie jestem przekonany.
hm? Jak uprawiasz rodzaj fotografii w którym wymagasz częstego kucania, padania, przysiadów czy strzałów zza głowy, to kupujesz z takim cudem. Nawet kiedy kręcisz filmy może Ci się przydać. Jeśli jednak rodzaj fotografii, którą się zajmujesz jest inny i nie wymaga od Ciebie takich czynności, to po co masz dopłacać ;)
Człowiek nie tylko opiniami żyje. Trzeba by popytać na forum czy wśród znajomych jakich szkieł używają - wypożyczyć i popstrykać. Ja zaczynałem od 50/1.8 jako pierwszego szkła ;) Może warto jednak rozważyć kilka stałek ? ;)
sprocket73
18-03-2011, 20:29
Autorze wątku, przestudiuj sobie porównanie zumów Canona pod tym linkiem:http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-S-15-85mm-f-3.5-5.6-IS-USM-Lens-Comparisons.aspx
Jeżeli wierzyć temu co tam piszą, to jak weźmiemy 18-55 i 18-135 to na szerokich końcach są podobne, w okolicach 50mm 18-135 wyraźnie lepszy. Poza tym zyskuje się zakres 55-135. Wg mnie wszystko to razem wzięte jest kuszące aby standardowy kit zastąpić tym dłuższym.
A czy brać 550D, czy 600D. W chwili obecnej kupując ten drugi płacisz kilka stówek tylko za "nowość". Aparaty mają identyczną matrycę, a różni je tylko odchylany ekranik i możliwość zdalnej kontroli lamp błyskowych. Przemyśl, czy ma to dla Ciebie znaczenie. Jeżeli nie, to nie ma sensu dokładać paru stówek do 600D, lepiej dołożyć do obiektywu 18-135.
sprocket dzięki o takie coś mi chodziło :)
a co sądzicie o tym obiektywie ? Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM , czy może konkurować z 18-135 ? i co byście wybrali - cenowo prawie to samo.
PBmarkII
18-03-2011, 21:48
No i dowiedziałem się, że pod cropa jako kompletny amator mam kupić L-kę, która chociaż nie wiem dlaczego taka droga ma mi posłużyć dobrze pod cropem.
... Jesli nie wiesz czemu taki drogi to warto moze poczytac trochę o obiektywach a nie tylko czekac na podanie na tacy obiektywu...
po 2 wszyscy doradzaja ci 50 1.8.... bo tani.... nie bierz tego ;) wiem co mowie bo mam :) jak chcesz stalke to nie inwestuj w zooma tylko wez wersje 1.4
po 3 obiektyw 17-85 miałem przez pewien czas i powiem ci ze dziadostwo jakich malo. gdzies na necie nawet jest fajny artykuł z zdjęciami :) wystarczy poszukac :) jak masz brac taniego zooma to wez tego 18-135. testowalem go i jest ok :)
Ogólnie moje zdanie znasz co do body i obiektywow ale wybór należy do ciebie.
Ps. Dla mnie seria xxxd nie jest warta ceny. no chyba ze serio chcesz tanio i dobre obiektywy to kup uzywke 400d on też robi fajne zdjęcia jak na swoją cene a przy dobrym szkle juz nie jeden na forum udowodnił jego moc :D
sprocket73
18-03-2011, 21:50
a co sądzicie o tym obiektywie ? Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM , czy może konkurować z 18-135 ? i co byście wybrali - cenowo prawie to samo.
17-85 jest na pewno lepszy pod względem wykonania i mechaniki i to przemawiałoby na jego korzyść... ale z drugiej strony ma taką paskudną cechę, że jest dość słaby optycznie w szerokich zakresach... wielu twierdzi, że słabszy od kita i widać to na tych przykładowych samplach. Przeważnie szeroki zakres jest używany najczęściej, dlatego ten obiektyw ma bardzo niewielu zwolenników.
jeff.lebowski
18-03-2011, 22:00
żeby nie zakładać nowego wątku - czy ktoś z was zna stronę w której można sprawdzić przykładowy rzut obiektywu na dany obraz ?? coś w tym stylu kiedyś mi się trafiło w oczy - że sprawdzamy kąt obiektywów na dany obraz itp.
o taką stronę chodzi?
http://www.tamron-usa.com/lenses/learning_center/tools/focal-length-comparison.php
No i dowiedziałem się, że pod cropa jako kompletny amator mam kupić L-kę, która chociaż nie wiem dlaczego taka droga ma mi posłużyć dobrze pod cropem.
... Jesli nie wiesz czemu taki drogi to warto moze poczytac trochę o obiektywach a nie tylko czekac na podanie na tacy obiektywu...
Ja to napisałem, a nie autor wątku. Zapisać się na forum to jedno, ale czytanie tego co jest napisane jest chyba ważniejsze, nie sądzisz?
Jedni ironię zrozumieją innym trzeba to wydać "na tacy".
po 2 wszyscy doradzaja ci 50 1.8.... bo tani.... nie bierz tego ;) wiem co mowie bo mam :) jak chcesz stalke to nie inwestuj w zooma tylko wez wersje 1.4
Wszyscy doradzają mu to szkło, bo wiedzą że należy do tanich i dosyć wygodnych. Nie wiem może ja miałem jakąś wypasioną wersję. To szkło dostaje skrzydeł na FF, ale pod APS-C jest jak najbardziej. Należy także ująć gdzieś w linijki podawanie szkieł, że autor dopiero zaczyna przygodę z lustrem. Kupując 50/1.4 zauważy tylko zmiany w wykonaniu, CENIE i świetle. Mogę się założyć, że wykorzystanie 50/1.4 będzie wyglądało tak samo jak jej tańszej wersji.
Ps. Dla mnie seria xxxd nie jest warta ceny. no chyba ze serio chcesz tanio i dobre obiektywy to kup uzywke 400d on też robi fajne zdjęcia jak na swoją cene a przy dobrym szkle juz nie jeden na forum udowodnił jego moc :D
Kwestia iso do wykorzystania, w 400D max 400-800 w tych wyższych modelach jest już o niebo lepiej, chociaż PRZEŁOMEM tego nazwać się nie da.
Wiadome jest jedno, nie tylko na tym forum ale na wielu innych usłyszysz starą dobrą zasadę. Jeżeli chcesz dobrej jakości wybieraj wpierw szkło, a za resztę kupuj aparat. Korpus zdążysz zmienić, a porządne szkło zostanie Ci na lata. Jest jedno ale;
- jeżeli jesteś znawcą lub czujesz, że jako amator poradzisz sobie ze słabszym korpusem - wtedy warto taki zestaw rozważyć.
Jeśli jednak aparatem będziesz cykał sporadycznie lub czujesz, że będzie Ci naprawdę ciężko bez chociażby czyszczenia matrycy czy wyższego ISO, lepszego AF - odpuść, bo po co masz pluć sobie w brodę za nieudane zakupy.
Stare nie zawsze znaczy jare. Trzeba się naprawdę mocno zastanowić nim się podejmie tego typu decyzję.
Niestety 400D jak i jego poprzednie modele mogą (nie muszą) mieć problemy z migawką jak i całą budową - mam na myśli te 'zajechane' modele. Podobnie sprawa się tyczy modeli 10/20/30D i 40D z kiepskim wyświetlaczem. Jeśli już mają być te modele to zacząć od odpowiednich poszukiwań ;)
Tak poza tym mogę zasugerować jedno. Przeczytać na spokojnie wszystko, to co już padło w tym wątku (trzeba wziąć pod uwagę, że temat rzeka). Następnie zrobić sobie 2-3 dniową przerwę, przeanalizować potrzeby i ze zdrowym rozsądkiem wybrać.
PBmarkII
19-03-2011, 11:47
Przepraszam ze was pomyliłem. :) co do samego body to jak kupowalem ostatnio body to w zabrzu było z przebiegiem 12 tys za 900 zł. co do 50 1.8 to nie chodzi mi tu o światło ale o AF co nawet amator bedzie narzekał :)
Co do iso to lepiej miec lampe i lepsze szkiełko.
wszystko to zalezy co potrzebujesz. napewno najlepiej pomacaj obdywa body.
Kup canona 550D i nalepsze szkło na jakie Cię stać czyt. jasne :) bedziesz zadowolony.
Właśnie wiele ludzi twierdzi z tego co czytam w necie że te szkiełko 18-135 jest dobre , 2 półeczka po kicie , ale co najważniejsze a może i najgorsze - że nie jest warte swojej ceny - (999zł):evil:
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
żeby nie zakładać nowego wątku - czy ktoś z was zna stronę w której można sprawdzić przykładowy rzut obiektywu na dany obraz ?? coś w tym stylu kiedyś mi się trafiło w oczy - że sprawdzamy kąt obiektywów na dany obraz itp.
2 lata pstrykałem 400D i mogę go z czystym sumieniem polecić. Zmieniłem na 60D i pomimo tego że różnica w ergonomi jest ogromna, a 400D uzywałem z gripem to jakość obrazka jest bardzo podobna, brakowało mi jedynie fps. Body nie ma tak wielkiego znaczenia jak szkło. Ze szkieł mogę polecic na początek 18-55IS a później T17-50. Jakby co to mam 400D w bdb stanie na dprzedaz :)
18-135 jest dobrym szkłem optycznie, ma bardzo szybki AF i wydajną stabilizację. Pod względem ostrości kit 18-55 jest trochę lepszy (moim zdaniem w całym zakresie), ale funkcjonalność tele i stabilizacja wszystko rekompensują. Poważnym problemem jest to, że obiektyw szybko łapie luzy, choć moim zdaniem szkło jest warte 1 tysiąca zł - a można znaleźć taniej nawet. Polecam - to jednak inne fotografowanie, niż starszymi obiektywami bez IS.
Zdecyduje się chyba na Canon\a 550 D a to dlatego że jak ktoś pytał - chce kręcić także filmy , studiuję dziennikarstwo i czasem można zrobić też jakiś materiał który się przyda a ten aparacik mi w tym pomoże. Fajna opcja z mikrofonem zewnętrznym. Zacznę od obiektywu 18-135 i albo będe żałował albo się cieszył. Jak pisaliście i doradzaliście najlepiej zaczać od tego kitu i potem dopasować obiektyw wg swoich potrzeb. Myslę że jako "start" nie będe załował. Cenowo trochę mnie boli bo zamknę się wraz z kartą w około 3500 zł. Trochę za dużo. Ale fotografia nie jest tania.
edit : musze przyznać że im więcej czytam wypowiedzi i oglądam testów online tym bardziej się zniechęcam i stoje pod znakiem zapytania:
cenowo max moge zamknąć się w 3500.r
opcja nr 1 - 550d + 18-135
opcja nr 2 - 60d + kit
opcja nr 3 - 600d + kit.
Tak dla ścisłości. 18-135 to także kit ;)
Miałeś każdy z tych aparatów w ręce? Jeśli nie to weź każdy z nich. Jeśli lepiej Ci przypasuje 550D to tylko z 18-135. Jeśli 60D to ze zwykłym ;)
czy ktoś z was zna stronę w której można sprawdzić przykładowy rzut obiektywu na dany obraz ?? coś w tym stylu kiedyś mi się trafiło w oczy - że sprawdzamy kąt obiektywów na dany obraz itp.
Witam
U konkurencji ;-)
http://nikon.pl/pl_PL/product/nikkor-lenses/simulator
dziobolek
22-03-2011, 19:54
...czy ktoś z was zna stronę w której można sprawdzić przykładowy rzut obiektywu na dany obraz ?? coś w tym stylu kiedyś mi się trafiło w oczy - że sprawdzamy kąt obiektywów na dany obraz itp.
Witam
U konkurencji ;-)
http://nikon.pl/pl_PL/product/nikkor-lenses/simulator
Bardzo fajny, a wtym można zobaczyć to samo, ale troszkę inaczej:
http://lens-reviews.com/Technical-Talk/Technical-Talk/lens-field-of-view-visualisation-tool.html
Pozdrówka!
Powiem szczerze , z dnia na dzień coraz bardziej jestem niezdecydowany... :-?
Chyba za dużo się naczytałem...
jeśli studiujesz dziennikarstwo to bierz 60D. nie jest to klasa amatorska
idź do sklepu i pomacaj wszystkie !!! :)
dziobolek
23-03-2011, 11:53
Powiem szczerze , z dnia na dzień coraz bardziej jestem niezdecydowany... :-?
Chyba za dużo się naczytałem...
Jeżeli chcesz kręcić filmy, to bierz 60D lub inny z odchylanym LCD.
A wierz mi, że do focenia też się przydaje ;)
Pozdrówka!
Tak o to temat kręcimy dalej.
Dodam od siebie, że koledzy przedmówcy, którzy mówią o odchylanym ekranie mają rację. Jeśli masz fundusze bierz odchylany ekran. Osobiście posiadam 550d, uwieczniam (foto i film) nim przede wszystkim mojego 8-mio miesięcznego malca i teraz dopiero dotarło do mnie, że mieć odchylany ekran było by zajefajnie... Więc na twoim miejscu nawet bym się nie wahał. Czyli 60 lub 600, a jeśli stać cię na xxD, a piszesz, że chcesz się zamknąć w 3,5 kPLN, to śmiało bierz 60D. Przy następnych zakupach body na pewno będę brał dwucyfrowe. Tym bardziej, że studiujesz dziennikarstwo - warto.
Dodam od siebie, że koledzy przedmówcy, którzy mówią o odchylanym ekranie mają rację. Jeśli masz fundusze bierz odchylany ekran. Osobiście posiadam 550d, uwieczniam (foto i film) nim przede wszystkim mojego 8-mio miesięcznego malca i teraz dopiero dotarło do mnie, że mieć odchylany ekran było by zajefajnie... Więc na twoim miejscu nawet bym się nie wahał. Czyli 60 lub 600, a jeśli stać cię na xxD, a piszesz, że chcesz się zamknąć w 3,5 kPLN, to śmiało bierz 60D. Przy następnych zakupach body na pewno będę brał dwucyfrowe. Tym bardziej, że studiujesz dziennikarstwo - warto.
zagzdam się w pełni z Kolegą,
tak sobie myslę, ze jak spłacę ratki za 550d to chyba skuszę się na 60d, no chyba, że w międzyczasie coś ciekawszego wyjdzie,
różne tu są opinie / spory / dylematy na temat odchylanych ekraników, IMHO dochylany ekranik to tylko odchylany ekranik, przecież żadengo wpływu na zdjęcia to nie ma, ale już na wygodę ich robienia / kręcenia filmików ma... :cool:
idąc dalej IMHO 550d / 600d / 60d będą co do zasady dawać taki sam obrazek i myślę, że tu nikt wątpliowości nie ma - ta sama matryca, ten sam procesor, ten sam pomiar światła,
ale
różnica w ergonomii pomiędzy 550d / 600d a 60d będzie już duża,
ja sobie np. obecnie nie wyobrażam używania 550d bez gripa, ci co mieli bez i kupil grip pewenie się zgodzą :), ale jak sobie trzymałem w sklepie niedawno 60d to bez gripa jest spoko,
dlatego też raz jeszcze to napiszę
IDŹ DO SKLEPU POMACAĆ i jak mieścisz się w funduszach to kup 60d :grin:
no i jeszcze to bezporzewodowe sterowanie lampami, tego mi najbardziej brakuje w 550 (ale o tym to już pisałem)
odchylany ekranik, przecież żadengo wpływu na zdjęcia to nie ma
Tutaj niestety się troszeczkę, ale to ociupinkę mylisz. Podobnie jak zakup UWA lub rybiego oka tak i odchylany ekran otwiera całkiem inny rzut na zdjęcia.
W makro całkiem nieźle się sprawdza tym bardziej także na koncertach. Przykładowo będąc na jakieś demonstracji. Ja niestety muszę strzelać na oślep (wszedłem w wprawę i trafiam w ludzie, a nie uszy, uda(o tej historii kiedy indziej) czy nosy). Mając do dyspozycji zoom i odchylany ekran wystarczy tylko stanąć dalej, unieść aparat z odchylonym odpowiednio aparatem i kręcić. Strzelając zdjęcie "na glebie" nie trzeba się kłaść ;)
IDŹ DO SKLEPU POMACAĆ i jak mieścisz się w funduszach to kup 60d :grin:
no i jeszcze to bezporzewodowe sterowanie lampami, tego mi najbardziej brakuje w 550 (ale o tym to już pisałem)
Imho to najważniejsze wyczuć z czym będziesz pracował. Jeśli kupisz na oślep, to naprawdę będziesz potem żałował. Powodzenia ;)
Tutaj niestety się troszeczkę, ale to ociupinkę mylisz. Podobnie jak zakup UWA lub rybiego oka tak i odchylany ekran otwiera całkiem inny rzut na zdjęcia.
W makro całkiem nieźle się sprawdza tym bardziej także na koncertach. Przykładowo będąc na jakieś demonstracji. Ja niestety muszę strzelać na oślep (wszedłem w wprawę i trafiam w ludzie, a nie uszy, uda(o tej historii kiedy indziej) czy nosy). Mając do dyspozycji zoom i odchylany ekran wystarczy tylko stanąć dalej, unieść aparat z odchylonym odpowiednio aparatem i kręcić. Strzelając zdjęcie "na glebie" nie trzeba się kłaść ;)
(...) ;)
no przeciez napisałem, że na na wygodę ich robienia / kręcenia filmików ma..., chodziło mi, że na jakość nie ma ;)
też mi czasem brakuje tego odchylanego ekranika :)
swoją drogę rozumiem w pełni Dylemat co do kupna sprzętu, też długo się wahałem przed zakupem (chciałem tak napradę Nikona D90, ale nie mogłem dostać w tamtym czasie, w tym miejscu w którym chciałem kupić), a po zakupie nawet byłem trochę niezadowolny, ale teraz jest OK:):):)
baldhead_72
23-03-2011, 15:40
To i ja dorzucę swoje trzy grosze.
Na Twoim miejscu wziął bym 60d. Sam posiadam 500d i coraz częściej myślę o zamianie. Gdyby nie to że chcę kupić obiektyw 10-22 to już bym to zrobił. 60d to jednak większy aparat, lepiej się go trzyma a odchylany wyświetlacz to bardzo fajna sprawa.
Myślę jednak że niedługo zacznie Ci brakować długiego obiektywu i zaczniesz czegoś szukać........:-D
A no temat kręci się dalej - a tytuł tematu wskazuje jasno ... :)
Byłem dzisiaj w sklepie i najlepiej trzyma się 60d - macje racje... Do tego 550d / 600d / obowiązkowo grip. Tylko jeśli już zdecyduje się na tego 60d to na początek tylko i wyłącznie wchodzi opcja kitu 18-55, bo fundusze już na nic nie pozwolą ( a wliczam jeszcze koszty karty , statyw , torba etc.)
a więc ostatecznie (żeby nie męczyć już tematu) mój ostatecznty dylemat
550d ,z 18-135 . wyjdzie tak samo cenowo jak sam 60d z mniejszym kitem.
musze to przemyśleć...
Jak już jestem przy temacie karty - to jakie polecacie karty - sprawodzone przez was ? i przedewszystkim jaka firma i Class. Bo jestem zupełnie zielony.
Na początek planuje zakup 16gb spokojnie mi powinno starczyć
baldhead_72
23-03-2011, 18:22
Ja bym wybrał 2 x po 8GB. Bardzo często zapominam o karcie i zostaje w kompie. Dobrze jak druga jest w torbie:-D
Ja bym wybrał 2 x po 8GB. Bardzo często zapominam o karcie i zostaje w kompie. Dobrze jak druga jest w torbie:-D
Tak jest, najlepiej dwie 8GB Sandisk Extreme III lub coś znanego class 6 lub 10 :)
poczytaj http://canon-board.info/showthread.php?t=56820
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.