Zobacz pełną wersję : Dylemat
Witam Wszystkich.
Jestem początkującym i rozważam kupno modelu Canon 550D.
Ostatnio wyszedł natomiast nowy 600d tak naprawdę jest w 90% kopią 550d i kosztuje 500 zł więcej za ruchomy ekranik - i wiem że to kwestia "grosza" , a jeśli się mylę i przeoczyłem coś waznego w tym modelu prosze wskazać.
Do Rzeczy; Dylemat mój polega na rozważaniu istoty zaczęcia fotografowania z kitem 18-55 II IS , czy odrazu wrzucenia się w otchłań i kupno 18-135 IS .
Cenowo to wygląda tak - zestaw 1 z kitem ok. 2600 , zestaw 2 - cena 3400
mianowicie czy uważacie czy warto dopłacić te 700 - 800 zł dla tego obiektywu z większą ogniskową. Na początek rozpoczęcia przygody chyba myslę o zwykłym kicie. Ale chce zapytać znawców co sądzą o rozłożeniu moich pieniędzy. Byc może zachowanie kwoty przyda się na póżniejsze szkło.
aha - i czy obiektyw canona może konkurować z sigmą - mniej więcej jeśli porównywać by obiektywy podobne do siebie ?
Jaka znowu otchłań?
Na początek lepiej jednak z kitem - jest ostrzejszy od tego dłuższego (mam oba i porównałem), choć stabilizację ma gorszą (no i mniejsza użyteczność ogólna). A dlatego tak, że lepiej samemu ocenić co kto lubi - może po miesiącu rzucisz wszystko w kąt, to zaoszczędzisz parę złotych :-) 18-135 staniał w ciągu ostatnich dwóch miesięcy średnio o 300 zł, więc nie ma co się śpieszyć.
Zmiany w C 600D są większe. "Ekranika" bym nie bagatelizował - przy fotografii z poziomu ziemi jest niezastąpiony (choć możńa sobie pomóc wizjerem kątowym).
TAD
Między 500d a 550d nie było rewolucji, między 550d a 600d też jej nie ma. Zazwyczaj jednak nowszy model ma kilka udogodnień dorzuconych i zazwyczaj ma nowocześniejszą matrycę. Z udogodnień to ruchomy lcd i chyba system bezprzewodowego wyzwalania lamp. Osobiście wolałbym jednak dopłacić do nowszego modelu. Na 18-135 bym chyba się nie rzucał. Z tego co wiem, nie powala.
olek.tbg
16-03-2011, 20:49
Witam ;)
Czy zamierzasz także kręcić filmy, czy tylko fotografować ?
jacek_73