Zobacz pełną wersję : Pytanie o obiektywy stałoogniskowe
Które są aktualnie najlepsze?
Potrzebuje 3 stałki:
1. do 20mm
2. do portretów
3. ogniskowa między 300 a 400mm.
Pozdrawiam
Kamila
Pszczola
18-12-2005, 13:15
Kamila, napisz jeszcze czy obiektywy maja byc do analoga, czy do cyfry (sprawa 'cropa'). Fachowcom od stalek latwiej bedzie doradzac.
Robson01
18-12-2005, 13:17
No i w jakim przedziale cenowym się "poruszasz", bo to podstawowe kryterium przy doradzaniu.
Które są aktualnie najlepsze?
Potrzebuje 3 stałki:
1. do 20mm
2. do portretów
3. ogniskowa między 300 a 400mm.
Jakie pytanie, taka odpowiedź ;-)
1) Tokina 17/3,5
2) EF85/1,2L
3) tutaj nie mam pewnosci, ale wszyscy chwalą zarowno EF300/4L jak i 400/5,6L.
Pszczola, szerokokatny ma byc do 1.6 a reszta do 1.0 :)
Robson cenowo ~4000zl Ale jak beda drozsze to trudno, bo zalezy mi na jakosci.
gwozdzt serio Tokina?!
Pozdrawiam
Kamila
gwozdzt serio Tokina?!
W zasadzie tak.
EF20/2,8 nie jest najwyższych lotow, zwłaszcza na cyfrze. Tokina na pewno od niego lepsza.
A oprócz tych dwoch stałych nic mi innego do głowy nie przychodzi.
No, jest jeszcze EF14/2,8L ale nic nie wiem na jego temat niestety :-( Poza tym chyba jedynie jeszcze jakaś egzotyka przez przejściowki?
Jurek Plieth
19-12-2005, 09:53
Które są aktualnie najlepsze?
Potrzebuje 3 stałki:
1. do 20mm
2. do portretów
3. ogniskowa między 300 a 400mm.
ad 1. Tokina 17 f/3.5
ad 2. EF 85 f/1.8
ad 3. Nie wiem
Moje typy:
1. Sigma 20 1.8
2. Canon 85 1.8
3. Canon 300 4L
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=78459455
tokina tanio
popmart: podany przez Ciebie link dotyczy tokiny pod nikona
[QUOTE=Jurek Plieth]ad 1. Tokina 17 f/3.5
dlaczego?
masz to szkło? mozesz podesłać jakieś fotki?
Szczesliwego Nowego Roku!
Wracam do tematu :)
Portretowy mam juz na prawie wybrany, tzn. 85 1.2, porownam go jeszcze z 1.8 czy warto tyle doplacic.
Nad szerokokatnym jeszcze sie waham. Zdecydowanie za duzy wybor jest :D Moze jednak nie stalke tylko 17-40?!
Dluga lufa tez jeszcze nieznana...eh wole ciuchy kupywac ;)
Które są aktualnie najlepsze?
Potrzebuje 3 stałki:
1. do 20mm
2. do portretów
3. ogniskowa między 300 a 400mm.
Pozdrawiam
Kamila
1. Do czego zamierzasz używać szerokiego (pejzaż, wnętrza, reporterka wszystkiego po trochu etc)
2. Portet w studio, plener? Lubisz być blisko modela, czy wolisz większy dystans. Czy będziesz robic portret tylko full framem, czy body z cropem również?
3. Tele - do czego ma słuzyć (sport, koncert, przyroda, etc)
Generalnie możesz przyjąć, ze Vitez podał Ci najbardziej uniwersalny zestaw, niemniej jednak bazował na bardzo ogólnych informacjach od Ciebie. To jest zestaw, którego ty będziesz używała i powinien uwzględniać Twoje preferencje i potrzeby, a o tych napisałaś niewiele.
1. Do czego zamierzasz używać szerokiego (pejzaż, wnętrza, reporterka wszystkiego po trochu etc)
2. Portet w studio, plener? Lubisz być blisko modela, czy wolisz większy dystans. Czy będziesz robic portret tylko full framem, czy body z cropem również?
3. Tele - do czego ma słuzyć (sport, koncert, przyroda, etc)
1. Szerokikąt głównie do architektury.
2. Odległość nie ma znaczenia. Portrety będę robić głównie w studio, ale mogą zdarzyć sie wyjątkowe sytuacje, ze nie będę mogła zrobić sesji w studio, np. u kogoś w domu i te 85mm może być za dużo jak będę miała mało miejsca. juz zdarzało mi sie robić zdjęcia z drugiego pokoju, albo zza szafy.
3. Tele bedzie najrzadziej używany, tylko podczas imprez sportowych, pokazów lotniczych itp. Zdjęcia te będą tylko dla mnie także nie musi być szkło z wyższej półki.
Dzięki za wszystkie rady.
1. Szerokikąt głównie do architektury.
2. Odległość nie ma znaczenia. Portrety będę robić głównie w studio, ale mogą zdarzyć sie wyjątkowe sytuacje, ze nie będę mogła zrobić sesji w studio, np. u kogoś w domu i te 85mm może być za dużo jak będę miała mało miejsca. juz zdarzało mi sie robić zdjęcia z drugiego pokoju, albo zza szafy.
3. Tele bedzie najrzadziej używany, tylko podczas imprez sportowych, pokazów lotniczych itp. Zdjęcia te będą tylko dla mnie także nie musi być szkło z wyższej półki.
Dzięki za wszystkie rady.
1. Zdecydowanie Tokina 17/3.5 lub Canon 24/3.5 Shift.
2. 50/1.4 + 85/1.8
3. Canon 100-400IS, Sigma 100-300 HSM + TC1.4, Canon 70-200/2.8 + TC1.4
Dzieki wielkie, teraz juz jest latwiej. Poczytam sobie o nich, porownam zdjecia. A jak bedzie okazja to przetestuje :)
1. Zdecydowanie Tokina 17/3.5 lub Canon 24/3.5 Shift.
2. 50/1.4 + 85/1.8
3. Canon 100-400IS, Sigma 100-300 HSM + TC1.4, Canon 70-200/2.8 + TC1.4
dlaczego tokina?
toż to słabe szkło, ze zdjęć które mi przysłałeś jasno to wynika
dlaczego tokina?
toż to słabe szkło, ze zdjęć które mi przysłałeś jasno to wynika
Nie załamuj mnie. Przesłałem Ci zdjęcie nocne (jako jedno z 3) wykonane z ręki tą Tokiną i dopatrzyłeś się tam CA. Nie przyjmujesz do wiadomości, że zdjęcie było zrobione na full frame, ultra szerokim kątem, w krytycznych warunkach. Przesłałem to właśnie zdjęcie, aby zobrazować jak się zachowuje to szkło w najcięższym z możliwych przypadków. Wszystkie znane mi rankingi stawiają to szkło wysoko i ja się pod tym podpisuje. To dobre szkło, bardzo odporne na flare, dość dobrze skorygowane i bardzo kontrastowe. To jest sytem Canona, a nie Nikon - tu nie ma z czego wybierać w optyce szerokokątnej do 24mm (u N jest świetny 17-35/2.8, jest 18/2.8 i 20/2.8 ). Napisałem Ci to w mailu i powiem tu jeszcze raz - nie istnieje obiektyw, którego szukasz. Nie ma ultra-szerokiego kąta, który po założeniu do full-frama i sfotografowaniu w nocy, na pełnej dziurze, świateł miasta nie pokaże CA. Czemu nie odniesiesz się do pozostałych 2 zdjęć? Tam też dopatrzyłeś się CA? Czasami ręce opadają.
P.S.
Mówimy o tym zdjeciu http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=785709
W pełnej rozdzielczości CA wyszła na lamkach obramowujących dach i przy oświetleniu "podłogowym"
Nie załamuj mnie. Przesłałem Ci zdjęcie nocne (jako jedno z 3) wykonane z ręki tą Tokiną i dopatrzyłeś się tam CA. Nie przyjmujesz do wiadomości, że zdjęcie było zrobione na full frame, ultra szerokim kątem, w krytycznych warunkach. Przesłałem to właśnie zdjęcie, aby zobrazować jak się zachowuje to szkło w najcięższym z możliwych przypadków. Wszystkie znane mi rankingi stawiają to szkło wysoko i ja się pod tym podpisuje. To dobre szkło, bardzo odporne na flare, dość dobrze skorygowane i bardzo kontrastowe. To jest sytem Canona, a nie Nikon - tu nie ma z czego wybierać w optyce szerokokątnej do 24mm (u N jest świetny 17-35/2.8, jest 18/2.8 i 20/2.8 ). Napisałem Ci to w mailu i powiem tu jeszcze raz - nie istnieje obiektyw, którego szukasz. Nie ma ultra-szerokiego kąta, który po założeniu do full-frama i sfotografowaniu w nocy, na pełnej dziurze, świateł miasta nie pokaże CA. Czemu nie odniesiesz się do pozostałych 2 zdjęć? Tam też dopatrzyłeś się CA? Czasami ręce opadają.
P.S.
Mówimy o tym zdjeciu http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=785709
W pełnej rozdzielczości CA wyszła na lamkach obramowujących dach i przy oświetleniu "podłogowym"
a zdjecie nr 1 - samochody na parkingu, po lewej stronie lampa, dzień, popołudniu, małe kontrasty na scenie i fiolet na lampie - to to zdjecie moim zdaniem dyskwalifikuje tokine, na forum panuje opinia ze to bardzo dobre szkło, wszyscy tę opinie powtarzają, moim skromnym zdaniem - niesłusznie
pozdrawiam
ps. chciałbym być dobrze zrozumiany,nie jest to personalny atak na Ciebie
a zdjecie nr 1 - samochody na parkingu, po lewej stronie lampa, dzień, popołudniu, małe kontrasty na scenie i fiolet na lampie - to to zdjecie moim zdaniem dyskwalifikuje tokine, na forum panuje opinia ze to bardzo dobre szkło, wszyscy tę opinie powtarzają, moim skromnym zdaniem - niesłusznie
pozdrawiam
ps. chciałbym być dobrze zrozumiany,nie jest to personalny atak na Ciebie
Po lewej nie ma latarni. Jeśli mówisz o latarni po prawej, to ona stoi na tle nieba, w samym rogu klatki. Nie odbieram niczego jako ataki personalne, tylko niezbyt rozumiem czego oczekujesz od szkła 17mm na full frame? Czy możesz mi podesłać jakiegokolwiek sampla (ultrawide + FF), który Twoim zdaniem jest OK?
Dwa pytania :) Co to jest CA? I czy ta Tokina kosztuje ok. 1000zl? Na Ebayu znalazlam za 250€ a to mi troche za tanio jak na obiektyw.
Po lewej nie ma latarni. Jeśli mówisz o latarni po prawej, to ona stoi na tle nieba, w samym rogu klatki. Nie odbieram niczego jako ataki personalne, tylko niezbyt rozumiem czego oczekujesz od szkła 17mm na full frame? Czy możesz mi podesłać jakiegokolwiek sampla (ultrawide + FF), który Twoim zdaniem jest OK?
oczywiście ze po prawej ( przepraszam), nie mam takiego szkła, dopiero szukam, pisze o tej tokinie bo twoja opinia jest powielana przez innych forumowiczów i to szkło jest polecane jako super szkło, a moim zdaniem jest tylko przecietne
.... dopiero szukam, pisze o tej tokinie bo twoja opinia jest powielana przez innych forumowiczów i to szkło jest polecane jako super szkło, a moim zdaniem jest tylko przecietne
Wszystko się zgadza :-), bo do Canona EF nie ma ponadprzeciętnego szerokiego kąta. Pierwszy wybitny obiektyw to 35/1.4L. Wszystko co poniżej jest co najwyżej poprawne (mówię o zastosowaniu z FF). W związku z tym, jakość tej np Tokiny odnoszę do innych obiektywów dostępnych do C w zakresie 16-20mm, i na tym tle ją oceniam.
Co to jest CA?
patrz Mini Słownik FORUMOWICZA, post nr 3 :)
http://canon-board.info/showthread.php?t=2314
Hehe Pito dzieki :) Tak myslalam, ze to o abberacje chodzi, ale na zdjeciu nie dopatrzylam sie jej i troche zwatpilam.
Witam i wracam do tematu :)
Mam do wyboru cztery szkla sigmy, ktore z nich jest najlepsze? Na jasnosci mie nie zalezy, wazniejsza jest ostrosc.
-14 mm 2.8
-15 mm 2.8
-10-20 mm 4.5-5.6
-12-24 mm 4.5-5.6
Macie/znacie ktores z powyzszych?
-14 mm 2.8
http://www.prime-junta.net/pont/Reviews/100_Sigma_14_f2.8_EX/100_Sigma_14_f2.8_EX.html
-12-24 mm 4.5-5.6
http://www.prime-junta.net/pont/Reviews/a_Sigma_12-24_f4.5-5.6/a_Sigma_EX_12-24_f4.5-5.6.html
Z Sigmą to uważaj na spadek wartości przy odsprzedaży i na dokładność autofokusa. Sigma nie kupiła licencji autofokusa od Canona i większość obiektywów "zgaduje" ostrość. Do tego dochodzi słaba wewnętrzna kontrola jakości u Sigmy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.