Zobacz pełną wersję : Canon 28-135 , na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Witam,
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zakupem nowego obiektywu, wybierałem z pośród Canon-a 18-135 i Canon-a 28-135. Wybrałem ten drugi, już się umówiłem na oględziny szkiełka. Jestem amatorem, więc będę wdzięczny za podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy zakupie konkretnie tego modelu.
Najważniejsze czy ma nieporysowane szkła, czy nie ma paprochów w środku, czy pierścienie chodzą z należytym oporem ;)
Piszesz, że chcesz kupić nowe szkło więc raczej nie będzie miało paprochów i porysowanych szkieł. Zwróć uwagę na to czy nie mydli. Mój egzemplarz wydawał się całkiem ok. do czasu gdy nie oglądałem większych powiększeń na monitorze, wtedy okazywało się że mydło jest fatalne. Oczywiście nie wychodziło to tak mocno przy cropie, a dopiero po przejściu na ff. Po jakimś czasie (zazwyczaj bardzo szybko) będzie luz, który spowoduje wysuwanie się tubusu pod własnym ciężarem. To nie wada, ale urok tego szkła. jest to uciążliwe przy noszeniu, bo można obiektyw po prostu uszkodzić. Poza tym to fajne i uniwersalne szkło, niestety dość ciemne. Ma jedną zaletę w stosunku do 24-105L - cenę. Bo jakością zdjęć mu nie ustępuje. Nie wiem do jakiego aparatu dobierasz ten obiektyw, ale na Twoim miejscu rozważyłbym jeszcze Tamrona, który zwyczajnie jest nowszą, jasniejszą i lepiej wykonaną konstrukcją. Obojętnie czy 17-50 czy 28-75.
dzidofon
28-02-2011, 11:13
Witam,
.... Canon-a 28-135 .... na co zwrócić uwagę przy zakupie konkretnie tego modelu.