PDA

Zobacz pełną wersję : Wybór analoga



olek.tbg
19-02-2011, 01:01
Witam :)
Mimo posiadania lustrzanki cyfrowej od zawsze podobają mi się analogi
I tutaj pytanie amatora - podczas ostatniej rozmowy ze znajomą która także robi zdjęcia wspomniałem,że chcę odnowić analoga - posiadam EOS-a 100 - ale nie wiem jakie są teraz koszty bateri + cały się klei
Na co usłyszałem odpowiedź-kup sobie nowy
wchodzę na allegro a tu przykładowo eosy 300 po 40 zł...oniemiałem
i tu moje pytanie

1. Mój budżet - 300-400zł
Jak szukać aparatu ? Tzn czy zasada jest taka sama jak w lustrzankach cyfrowych na zasadzie xxxD<xxD<xD ?
Oraz może jakiś jeden konkretny polecany model w tej półce cenowej- jeden z "lepszych"?

2.Obiektywy
Jak wygląda sprawa z zgodnością obiektywów? Posiadam 28-80mm od analoga-on jet pewny w 100% . Helios 58m także nie powinno być problemów
Pytanie czy z obiektywem 50mm 1.4 USM nie będzie problemów ze zgodnością AF?

Pozdrawiam

januszP.
19-02-2011, 08:50
Kup EOS-a 30 lub 33 i wszystkie warunki jakie sobie określiłeś będziesz miał spełnione.
Z 50/1,4 również. Ergonomia podobna do xxD i xD

jkl8
19-02-2011, 09:37
Jak szukać aparatu ? Tzn czy zasada jest taka sama jak w lustrzankach cyfrowych na zasadzie xxxD<xxD<xD ?
Jak wygląda sprawa z zgodnością obiektywów?

Ogólna zasada oznaczania modeli Canon-a została przeniesiona z modeli analogowych na cyfrowe. Czyli im wyższy numer (ilość zer) tym niższa półka. Jeśli chodzi o zaawansowanie technologiczne modeli 1 , 3, 5 to oczywiście 1 jest topem, pozostałe schodzą "w dół" zgodnie z numeracją. 30 jest następcą 50 dopisek "E" (eye control) w 5, 30 i 50 świadczy o wybieraniu punktu AF za pomocą ruchu gałki ocznej.
Wszystkie obiektywy canonowskie o oznaczeniu EF będą pasowały, EF-S przeznaczone są do matryc mniejszych od wymiaru klatki 24x36 mm i będzie kłopot.
Raczej nie spodziewałbym się jakichkolwiek kłopotów a AF.

ArN_Pń
19-02-2011, 10:42
Obiektywy EF zawsze są zgodne, EF-S są*na małe matryce - możesz przy analogu robić eksperymenty ;)
A co będziesz fotografował?

retter
19-02-2011, 12:46
50e, 30/33(e) + grip(praca na 4xAA a nie na bat po ok10-20zł z przesyłką).
Teraz zaczyna mi brakować gripa do cyfry:/

Endriu86
19-02-2011, 14:04
Zdecydowanie EOS 30/33!

olek.tbg
19-02-2011, 14:15
Dobrze ;) Postaram się dziś rozejrzeć po alledrogo i rozeznać cenowo ;)

Co do moich fotografii - planuję jakiś portret/plener , nie mam konkretnego foto-planu ;) Ale lubię to uczucie, gdy muszę pomyśleć nad zdjęciem i tym, żeby się postarać bo nie usunę go 3sekudny po zrobieniu ;)

miczael
19-02-2011, 15:19
Dozbieraj i kup Eos 3. Szybkość, niezawodność i eye control.

385
19-02-2011, 16:34
Tak jak koledzy wcześniej , kup eos 30/33 , będziesz zadowolony

jkl8
19-02-2011, 17:34
Eos 3 nie posiadał eye control natomiast 5, 30 i 50 już tak. Gdybym miał dziś kupić dla siebie analogową lustrzankę to poszukiwałbym coś od 3 do 50. 1 raczej odpadają ze względu na to że trudno znaleźć jedynkę pochodzącą z amatorskiego użytkowania.

Merde
19-02-2011, 17:45
Eos 3 nie posiadał eye control natomiast 5, 30 i 50 już tak.

Ekhm, jesteś tego pewien? 3 miała najbardziej wypasiony EC z wszystkich Canonów.

ArN_Pń
19-02-2011, 17:54
Portret/plener, powiadasz...
Ja się tam w portretach nie specjalizuję, ale zdarza mi się*czasem coś ustrzelić.
Gdy robiłem cyfrą, to większość*portretów była... niebyt dobra jakościowo.
Gdy przesiadłem się na analoga (EOS 300, HP5+) - widać wszystkie szczegóły, idealna plastyka, kolorystyka, ziarno, ostrość... bajka...
Teraz wziąłem się za średni format i powiem... - jak dostaniesz aparat średnioformatowy z dobrym obiektywem (WAŻNE! Możliwość dosyć bliskiego ostrzenia i brak/mała paralaksa - tym się*kieruj!) to jakość (oczywiście, w parze z dobrym negatywem) powali Cię na kolana albo jeszcze bardziej.

Ale jeden warunek (dot. czarno-białych fotografii) - ważny jest dobry negatyw i odpowiednio dobrany wywoływacz. Pod żadnym pozorem nie skanujemy, tylko robimy odbitki, pod powiększalnikiem!
Co do barwnej fotografii, to ważny jest dobry film i dobre wywołanie - C-41 jest proste do uzyskania w domu - tutaj masz opis: http://nieweglowski.boo.pl/blog/?p=123 i tu: http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=167928

Endriu86
19-02-2011, 18:37
Może o wywoływaczach później...

EOS 3 jest głośny...
Lustro klapie jak w Pentaxie 6x7 ;)

EOS 30 ( czy 33 ) jako jeden z nielicznych ma paskowe przeniesienie napędu z silniczka.
Jest cichy, ma Eye Control, bardzo wygodnie rozmieszczone "kontrolki" oraz potrafi coś, czego EOS 3 nie da rady...ma kompensację wbudowanej lampy błyskowej. ;)

EOSa 33 z BP-300 znajdziesz w tej cenie bez problemu.

PZDR

FlatEric
19-02-2011, 19:07
Ja tylko formalnie, bo mały mętlik się zrobił... :)

Pełny Eye Control mają EOSy 50E, 30, 30V i 3.
EOS 5 ma Eye Control tylko w kadrze poziomym, o ile nie jest przerobiony przez jakąś złotą rączkę.
Nie mają Eye Control EOSy 50, 33 i 33V.

Na rynek europejski nie było odmiany EOSa 5 bez Eye Control, była natomiast na rynek amerykański, gdzie europejski EOS 5 nazywał się EOS A2E, a wersja bez Eye Control zwała się EOS A2.

Pzdr

Grzesiu

Tilt
19-02-2011, 19:49
Eos 3 nie posiadał eye control
Oj posiadal, i to calkiem sprawnie dzialajacy eye control (oczywiscie pod warunkiem poprawnej kalibracji.

ArN_Pń
19-02-2011, 20:33
Chciałbym przypomnieć, że przy analogu ważniejszy od korpusu jest obiektyw :)

retter
20-02-2011, 01:53
Chciałbym przypomnieć, że przy analogu ważniejszy od korpusu jest obiektyw :)
i materiał światłoczuły:)

A w zasadzie tylko materiał światłoczuły jest nie zbędny i pudełko z otworkiem co by naświetlić kard jaki chcemy:) ale to juz mały offtop

ArN_Pń
20-02-2011, 10:10
Retter, ale efekty jakie fajne ;)

Ja to bym proponował jakiś*ŚF bądź manualny mały...
Ale, skoro ma być Canon, to: kup EOSa 300 i doczep do niego dobry obiektyw (do analoga nie musi być taki za 5000zł), następnie wybierz porządny film i porządnie go wywołaj.

bandit
22-02-2011, 19:29
Może o wywoływaczach później...

EOS 3 jest głośny...
Lustro klapie jak w Pentaxie 6x7 ;)

EOS 30 ( czy 33 ) jako jeden z nielicznych ma paskowe przeniesienie napędu z silniczka.
Jest cichy, ma Eye Control, bardzo wygodnie rozmieszczone "kontrolki" oraz potrafi coś, czego EOS 3 nie da rady...ma kompensację wbudowanej lampy błyskowej. ;)

EOSa 33 z BP-300 znajdziesz w tej cenie bez problemu.

PZDR


i właśnie z powodu tych braków to eos 3 jest 2 razy droższy od 30-tki :)

jeśli chodzi o głośność, ja tam lubię ten dźwięk :)


dla mnie to marny argument chyba że miałbym robić nim zdjęcia tylko i wyłączne w miejscach gdzie ma być zupełna cisza lub chce być niezauważalny ale do tego to raczej używa się innych aparatów .
Kościół czy podobne uroczystości kościelne to teraz przede wszystkim cyfra, analog okolicznościowo więc okolicznościowo to może sobie być głośny :) a do reporterki to znacznie mniejsze aparaty, z nowu przyroda hmm z dobrym zoomem można spokojnie sobie siedzieć w krzakach, a jeśli chodzi o makro robaki i tak mają gdzieś ten dźwięk :)

i dobrze służy jako model

http://img203.imageshack.us/i/vero650.jpg/


:)

ale osobiście myślę że jeśli ma się już system canona, to po prostu kwestia jaką sumę chce się przeznaczyć na analoga , przy obecnych cenach najslabsze modele mozna odrzucic a juz za sume nawet ponizej i do 300 pln wybor spory i jak czytam uzytkownicy zadowoleni wiec przy malym użytkowaniu chyba nie ma sensu marzyć o 1 V

tdfoto
22-02-2011, 19:54
Koledzy EOS 3 to najbardziej wypasiony Canon analogowy. Jako ciekawostke podam ze ma multi spot pomiar swiala. I jak juz pewnie niektorzy wiedza to jesli wyjdzie EOS 3 w wersji cyfra to znaczy ze Canon zamierza zmienic cos drastycznego w swojej ofercie. Nowe mocowanie, inne mocowanie itd. Dla przypomnienia F1 i T90 to te znane scenariusze gdzie firma Canon daje klientom w jednym body wszystko co potrafi. EOS 3 na lepszy AF niz Canon 1V i to sam Canon podaje takie info....

goran
22-02-2011, 19:59
olek.tbg: miałem podobny dylemacik. Wybrałem eos 33 + bp-300 i jestem bardzo zadowolony. polecam

Kolekcjoner
22-02-2011, 20:22
Koledzy EOS 3 to najbardziej wypasiony Canon analogowy. Jako ciekawostke podam ze ma multi spot pomiar swiala. I jak juz pewnie niektorzy wiedza to jesli wyjdzie EOS 3 w wersji cyfra to znaczy ze Canon zamierza zmienic cos drastycznego w swojej ofercie. Nowe mocowanie, inne mocowanie itd. Dla przypomnienia F1 i T90 to te znane scenariusze gdzie firma Canon daje klientom w jednym body wszystko co potrafi. EOS 3 na lepszy AF niz Canon 1V i to sam Canon podaje takie info....

Po EOS-ie 3 Canon żadnego mocowania nie zmienił więc przykład nie bardzo. Testowali raczej na puszce nieprofi wielopunktowy AF. Mogli sobie pozwolić na takie zabawy, bo konkurencja leżała i kwiczała. Teraz jest zupełnie inaczej i ja bym się takich analogii nie doszukiwał.

olek.tbg
22-02-2011, 21:00
Dzięki za odpowiedzi ;)
Niestety, narazie kupno analogu muszę odłożyć - pieniądze poszły na grip do 500d ;)
Ale dalej z ciekawością będe czytał temat

zieloo
22-02-2011, 21:27
Najlepszy stosunek jakość - cena z jednocyfrowych analogowych lustrzanek canona ma EOS 5 znany tez pod nazwą A2 oraz A2E.

tdfoto
22-02-2011, 21:38
Po EOS-ie 3 Canon żadnego mocowania nie zmienił więc przykład nie bardzo. Testowali raczej na puszce nieprofi wielopunktowy AF. Mogli sobie pozwolić na takie zabawy, bo konkurencja leżała i kwiczała. Teraz jest zupełnie inaczej i ja bym się takich analogii nie doszukiwał.

Weszlo D30 i zaprzestali rozwijac analoga :)

Kolekcjoner
22-02-2011, 22:44
Weszlo D30 i zaprzestali rozwijac analoga :)

No ale pisałeś że: "....to znaczy ze Canon zamierza zmienic cos drastycznego w swojej ofercie. Nowe mocowanie, inne mocowanie itd." i do tego się odniosłem. Cyfra weszła, bo był to znak czasu. Zmiany mocowania ani żadnych drastycznych zmian nie było.

Canon jak dotąd wykonał raz niezwykle drastyczny ruch w 1986 roku ale okoliczności tego były dość specyficzne. Po pierwsze wcześniej miotali się dość ostro w temacie systemu jak zresztą wielu producentów (w związku z wejściem AF-a) - mieli kilka bardzo udanych konstrukcji jak T90 - wybiegających przed epokę ale też wpadki jak T80. Do tego zaczęli sprzedawać w segmencie entry level na tyle dużo, że zdetronizowali dotychczasowego lidera Minoltę i stali się liderem rynku, jednak w segmencie pro byli daleko z tyłu. Nikon był wtedy bezapelacyjnie numerem jeden, a potem długo długo nic i cała reszta. Zmiana mocowania otwierająca zupełnie nowe możliwości była jak najbardziej wskazana, a równocześnie dość bezpieczna rynkowo. Na rynku pro było niewiele do stracenia, bo i tak się nie liczyli, a amatorzy z kolei nie mieli wielu szkieł, bo przeciętny kowalski nie kupuje na ogół ich zbyt dużo. Jedyny problem to byli tzw. entuzjaści no ale tych najwięcej było i tak u konkurencji, a Ci systemowi - no cóż musieli sobie jakoś radzić :lol:. Dlatego podjęli tę decyzję, która okazała się zresztą strzałem w dziesiątkę, bo pozwoliła stać się niekwestionowanym liderem rynku na dwie dekady i to praktycznie w każdym segmencie. Teraz jest zupełnie inna sytuacja i ja bym się nie spodziewał żadnych drastycznych posunięć.

bandit
23-02-2011, 13:22
witam


kilka osób wypowiadało się tutaj o eosie 3 więc mam pytanie może tutaj zapytam, zresztą myślę że do innych eosów też to powinno się odnosić .

Mianowicie w aparacie jest film, zrobionych zostało 9 klatek na baterii raptem drugi lub trzeci film dopiero zaczął zostać robiony wszystko było ok z baterią do czasu kiedy została wyjęta i włożona ponownie .

I tutaj moje pytanie czy to przypadek, czy może to mieć związek z wyjmowaniem baterii w trakcie użytkowania nowego filmu ?


Po włożeniu ponownym baterii aparat już nic nie reagował, po jakimś czasie zaczęło się świecić bc i tak to wygląda

suluf
23-02-2011, 14:01
witam


kilka osób wypowiadało się tutaj o eosie 3 więc mam pytanie może tutaj zapytam, zresztą myślę że do innych eosów też to powinno się odnosić .

Mianowicie w aparacie jest film, zrobionych zostało 9 klatek na baterii raptem drugi lub trzeci film dopiero zaczął zostać robiony wszystko było ok z baterią do czasu kiedy została wyjęta i włożona ponownie .

I tutaj moje pytanie czy to przypadek, czy może to mieć związek z wyjmowaniem baterii w trakcie użytkowania nowego filmu ?


Po włożeniu ponownym baterii aparat już nic nie reagował, po jakimś czasie zaczęło się świecić bc i tak to wygląda

Nie jestem w stanie połowy zrozumieć. Padła ci bateria, albo może styki coś nie łączą. Możesz spróbować przeczyścić styki na baterii, albo na tym uchwycie gdzie bateria wchodzi, jak nie to spróbuj zdobyć inną baterie i sprawdzić czy działa.

bandit
23-02-2011, 14:11
po prostu aparat funkcjonował, niestety ostatnnio nie ale całkiem niedawno sprawdzałem poziom baterii było ok, a po wyjęciu i włożeniu tej samej baterii poziomej jej działanie się skończyło dla tego zapytałem czy to zbieg okoliczności czy mogą być jakies przyczyny

Styki czyściłem, nic to nie zmieniło, ale będę jeszcze dziś miał nową baterią to sprawdzę .

pozdrawiam

suluf
23-02-2011, 14:18
tej samej baterii poziomej

Co to jest bateria pozioma ?

bandit
23-02-2011, 16:35
Co to jest bateria pozioma ?

Pisałem szybko byłem już na wybiegu , chodziło o poziom baterii :)

zamontowałem już nową, wszystko działa widać to był już kres wcześniejszej.

To co mnie najbardziej denerwuje to te baterie, ich cena i żywotność, a gripów do 3-jki albo nie widzę w cale, albo mają kosmiczne ceny :/

tdfoto
23-02-2011, 17:02
No OK nie chcialem sie zbytnio rozpisywac :).
EOS 3 to super aparat i warto sie nim zainteresowac. Chcialbym taka wersje ale cyfrowa i kropka. Analogowy EOS 3 spedza ze mna kolejne lata i tak dlugo jak beda 35mm filmy to bedzie w mojej torbie :)

suluf
23-02-2011, 17:06
Grip do 3 w polsce to albo pb-e2 za 500 lub 600zł lub bp-e1 (na allegro facet sprzedaje jako pb-e1) za 250zł

bandit
23-02-2011, 17:12
Ja obecnie tylko ten chyba znalazłem

http://allegro.pl/canon-power-drive-booster-pb-e2-nieuzywany-i1461484365.html


a jak wygląda sytuacja z czuwaniem, cały czas wyświetla liczbę zrobionych klatek nie da się tego zupełnie wyłączyć jak się dłuższy czas nie używa?

tdfoto
23-02-2011, 17:14
Sorki ale moj EOS 3 krzyczy o baterie po ok 40 rolkach wiec nie wiem z czym masz problem :)

bandit
23-02-2011, 17:29
Sorki ale moj EOS 3 krzyczy o baterie po ok 40 rolkach wiec nie wiem z czym masz problem :)

Nie wiem właśnie o co tu chodzi, na 2 nowych bateriach zrobiłem 2 x 36 klatek i chyba 3 x 24 to trochę mało :/

Merde
23-02-2011, 18:58
Grip do 3 w polsce to albo pb-e2 za 500 lub 600zł lub bp-e1 (na allegro facet sprzedaje jako pb-e1) za 250zł

Całkiem niezła cena jak za kompletny grip, skoro za GR-E2 trzeba dać ze dwie stówki :mrgreen:

suluf
23-02-2011, 19:30
Za jakiś czas powinny się znowu pojawić.

robinq
25-02-2011, 12:09
moim zdaniem jeśli kupujemy analoga mając już cyfrę to najczęściej kupujemy ten aparat dla przyjemności. Miałem wcześniej 30-tkę plus grip ale oprócz tego, że zapisywał na kliszach to nie miał nic w sobie szczególnego w porównaniu do cyfry. Teraz mam AE-1 i bardzo polecam ten aparat a także A-1. Aparat metalowy prawie, że niezniszczalny można go byle gdzie wrzucić, fajne szkiełka FD są mega tanie więc też można coś ciekawego wyhaczyć. Osobiście za swój AE-1 plus 50-tka 1.8 plus lampa i skórzane etui zapłaciłem chyba 200 pln. Naprawde mała inwestycja ale super sprzęt.

bandit
26-02-2011, 10:37
moim zdaniem jeśli kupujemy analoga mając już cyfrę to najczęściej kupujemy ten aparat dla przyjemności. Miałem wcześniej 30-tkę plus grip ale oprócz tego, że zapisywał na kliszach to nie miał nic w sobie szczególnego w porównaniu do cyfry. Teraz mam AE-1 i bardzo polecam ten aparat a także A-1. Aparat metalowy prawie, że niezniszczalny można go byle gdzie wrzucić, fajne szkiełka FD są mega tanie więc też można coś ciekawego wyhaczyć. Osobiście za swój AE-1 plus 50-tka 1.8 plus lampa i skórzane etui zapłaciłem chyba 200 pln. Naprawde mała inwestycja ale super sprzęt.


Ja miałem początkowo w planach właśnie AE-1 , jednak w dużej mierze to przez inny system zrezygnowałem, chcieć porobić czasami portrety to i jedno szkło wystarczy, ale jak się ma ochotę spróbować różnych rzeczy analogiem to już gorzej, a wozić ze sobą 2 korpusy i do każdego po 4 szkła to już problem , druga sprawa tutaj wystarczyła że kupiłem body i mam juz 4 szkła do niego . Fakt faktem że AE-1 bardzo mi się podoba, i oile eos 3 jest spory to tutaj śmiało można miec jako dodatkowe body wsadzić w kieszeń i w drogę :) Chociaż jeszcze bardziej polecano mi pentaxa do takich cełów .

tdfoto
01-03-2011, 00:35
Niby EOS 3 duzy ale nie musisz brac dodatkowych szkiel do systemu FD tylko dodatkowe body i basta

retter
04-03-2011, 12:39
Nikt nie zmusza do EOSa 3.
I tak na oko EOS 30 z gripem i 4 bat. nadal 2x lżejszy od cropowych puszek C.

ArN_Pń
05-03-2011, 10:20
Nie wiem, czy się nie powtarzam...
ale polecę Prakticę z jakimś dobrym obiektywem - taki "system" o wiele tańszy i lepszy jest ;-)

temol
05-03-2011, 11:05
Prakticę z jakimś dobrym obiektywem - taki "system" o wiele tańszy i lepszy jest ;-)

Lepszy? Pod jakim względem? Ceny, możliwości, dostępności, pomiaru światła, wytrzymałości, jakości, dostępności szerokiego zakresu szkieł, awaryjności?

T.

ArN_Pń
05-03-2011, 14:01
Między innymi.

retter
05-03-2011, 19:14
A ja polecam świadomie wybierać system szkła i body i inne rzeczy. Ale aby wybierać świadomie musimy wiedzieć z czego możemy wybierać.
Wiec jak ktoś coś poleca może niech już RZECZOWO przedstawi to co poleca.
PS ArN_Pń to nie tylko do Ciebie, nie mowie pisać encyklopedie. Jesteśmy różni i mamy różne potrzeby i różne punkty widzenia, to czego nie widzi jedna może widzieć inna osoba.

Pewnie się powtórzę ale ...
Wybrałem eosa 33 bo
- zapnę szkła EF (brak potrzeby kupienia i ciągania dodatkowych kg, 2 body i 4 szkła pakuje sie SShot200)
- warzy sam tyle co piórko, z pełnym gripem nadal 2krotnie lżejszy od cropa
- lepiej sie trzyma niż 50e(3 pt AF) i ma 7pt AF
- grip bo analog jest mi do portretów w BW

- nowsza pucha (lepszy pomiar światła)
- eos 5 same zjechane ,eos 3 inna połka cenowa

Choć teraz myślę o całkowicie mechanicznym systemie (korpusie), git by był gdybym mógł podpiąć EF przez jakiś adapter, i nie miał wizjera jak mydelniczki, ma ktoś pomysł?

ArN_Pń
05-03-2011, 20:27
Retter, ależ proszę*bardzo :-)
Za Praktiką (ja mam LTL) przemawia:
- duży wybór tanich i dobrych obiektywów
- prosta konstrukcja - tylko to, co potrzebne
- solidność*wykonania i bezawaryjność
- duży, jasny i czytelny wizjer
- ostrość*praktycznie ustawia się*sama (tak przyjemnie to idzie)
- niska cena, sentyment ;-)

retter
05-03-2011, 22:59
I w sumie najważniejsze jakie szkiełka od razu co na początek?
Szkieł EF nie przedstawiałem bo to forum C
Ciekawa ta LTL :)

Kolekcjoner
05-03-2011, 23:58
Miałem dwie praktiki ;) - błe. Najbardziej mnie śmieszy ta "solidność i bezawaryjność" :roll:. Dziękuję postoję.

marekb
06-03-2011, 02:00
Retter, ależ proszę*bardzo :-)
Za Praktiką (ja mam LTL) przemawia:
- duży wybór tanich i dobrych obiektywów
- prosta konstrukcja - tylko to, co potrzebne
- solidność*wykonania i bezawaryjność
- duży, jasny i czytelny wizjer
- ostrość*praktycznie ustawia się*sama (tak przyjemnie to idzie)
- niska cena, sentyment ;-)

Taaa... Pomijając, awaryjność, po co mam kupować szkła skoro mam pełny zakres od 14-135??

ArN_Pń
06-03-2011, 11:13
po co mam kupować szkła skoro mam pełny zakres od 14-135??

Jesteśmy różni i mamy różne potrzeby i różne punkty widzenia
I wszystko jasne ;-)

retter
06-03-2011, 12:02
Taaa... Pomijając, awaryjność, po co mam kupować szkła skoro mam pełny zakres od 14-135??

Kupić nie taki problem to już aż tak dużo dziś nie kosztuje, ale to trzeba nosić i tu może być problem. A tachać 25kilogramową szafę na plecach nie każdy chce.
Ale skoro komuś się podoba obrazek z szkła z poza systemu, to czemu nie:) Wedle potrzeb, pozdrawiam.

Widelec
14-04-2011, 10:43
Ja swoją 3 sprzedałem - choć z żalem, bo niestety była tragicznie głośna. Na tyle że robienie tym zdjęć w kościele to samobójstwo ;-) Z żalem, bo AF bezbłędny i błyskawiczny. Opóźnienie od wciśnięcia spustu do zrobienia zdjęcia praktycznie żadne, a i sam spust bardzo czuły. Z gripem wielki nie jest i świetnie leżał w dłoni - ani ciężki, ani lekki. Po prostu w sam raz.

Janeq_2010
05-06-2011, 20:24
Hej,
Kup EOS 5, mam od wielu lat i jedyny kłopot to koło nastawy trybów (potrafi sie zepsuć). Jeśli kupisz taki egzemplarz, to doradzam sczytać wątek o serwisie na Żytniej, tam mxwdał super wskazówki co i jak.
Ale wierz mi "5"ka to jest to.
Pozdr, JK

oxydum
05-06-2011, 22:07
Hej,
Kup EOS 5, mam od wielu lat i jedyny kłopot to koło nastawy trybów (potrafi sie zepsuć). Jeśli kupisz taki egzemplarz, to doradzam sczytać wątek o serwisie na Żytniej, tam mxwdał super wskazówki co i jak.
Ale wierz mi "5"ka to jest to.
Pozdr, JK

Żony, pióra i 5tki nie pożyczaj nikomu, szczególnie analfabetom funkcjonalnym ;)

większość przekręca kółko nastawy trybów zapomniawszy wcisnąć przycisk blokujący i paczka na Żytnią gotowa.
Po co ten przycisk, tylko księgowi Canona wiedzą.
Pomijając ten mały mankament, aparat jest świetny.

az3rrox
06-06-2011, 14:02
imo warto zwrócić uwagę na 50e (około 250zł z gripem w komplecie)
naprawde solidne body jak za ta cene.

mrzyq
10-06-2011, 15:55
Po co ten przycisk, tylko księgowi Canona wiedzą.


W 50E jest to rozwiązane nieco inaczej, ale wydaje mi się, że cel jest ten sam - żeby nie marnować filmu jeśli masz włączony tryb seryjny i dziecko dorwie aparat, czy też w podróży (w bagażu), cokolwiek.
Niektóre z nowszych EOSów też mają jakąś blokadę przed przekręcaniem, nie?


Co do 50 to mogę potwierdzić, świetne body :)

Pelson
10-06-2011, 22:37
Witam.

Poszukuje dla siebie jakiegoś analoga do eksperymentów z wielokrotną ekspozycją... chodzi mi o jakaś tanią puszkę z bagnetem EF - nie chce dokupować specjalnie obiektywów ... ostatnio widziałem na allegro bodajże Canona 500N... jak wygląda tam właśnie wielokrotna ekspozycja? Jestem dość zielony w tym... znalazłem informacje o maksymalnie 9-krotnym naświetlaniu jednej klatki ale czy da się np wyłączyć aparat i wrócić do konkretnej klatki później? Jakaś funkcja cofania filmu o x klatek? Mam też zenita ale nie wyobrażam sobie przesuwania kliszy na oko tą korbką :-|

retter
10-06-2011, 22:50
Najtańszy to chyba eos 300, ja mam 33 i też jest 9krotne naświetlanie,

Ale takiego ficzeru jak przesuwać o daną ilość zdjęć to nie słyszałem chociaż fakt jest przycisk do przewijania i do zwijania po naświetleniu całej kliszy

Patrz też na zasilanie, i możliwość dopięcia wyzwalacza na kablu.

Pelson
10-06-2011, 23:00
Ale takiego ficzeru jak przesuwać o daną ilość zdjęć to nie słyszałem chociaż fakt jest przycisk do przewijania i do zwijania po naświetleniu całej kliszy

Czyli można przewinąć całą kliszę do początku, strzelić kilka klatek z założonym dekielkiem i wrócić do jednej konkretnej? Taki scenariusz jest możliwy?;) Ten mechanizm działa na tyle precyzyjnie żeby mieć x naświetleń w jednym miejscu?



Patrz też na zasilanie, i możliwość dopięcia wyzwalacza na kablu.

Z tego co widziałem zasilane są przez baterie CR123A - są jakieś inne/lepsze/tańsze opcje ?

retter
11-06-2011, 08:26
Czyli można przewinąć całą kliszę do początku, strzelić kilka klatek z założonym dekielkiem i wrócić do jednej konkretnej? Taki scenariusz jest możliwy?;) Ten mechanizm działa na tyle precyzyjnie żeby mieć x naświetleń w jednym miejscu?



Z tego co widziałem zasilane są przez baterie CR123A - są jakieś inne/lepsze/tańsze opcje ?

U mnie jest „func” (jedna z funkcji to wielokrotne naświetlanie), pomiar światła, i zwiń klisze

Nie wiem nie używałem tego przewijania, ściągnij instrukcje jakiegoś analogowego eosa i poczytaj. Dużo nie pisze ale zawsze coś, wydaje się że tylko aktualną można tak naświetlać

Grip na paluszki 4xAA, ale czy to tańsze twój wybór.

FlatEric
11-06-2011, 15:28
Czyli można przewinąć całą kliszę do początku, strzelić kilka klatek z założonym dekielkiem i wrócić do jednej konkretnej? Taki scenariusz jest możliwy? Ten mechanizm działa na tyle precyzyjnie żeby mieć x naświetleń w jednym miejscu?

Tak. Możesz tak zrobić, aby naświetlić powtórnie jakąś poprzednią klatkę O ILE aparat ma możliwość zwijania filmu z pozostawieniem końcówki na zewnątrz kasety - wobec czego EOSy trzy- i czterocyfrowe odpadają. Przesuw filmu jest odmierzany optycznie poprzez zliczanie dziurek górnego rzędu perforacji - więc film zawsze zatrzyma się w tym samym miejscu.

Klatkę bieżącą można naświetlić normalnie, bez żadnych takich kombinowań, w trybie wielokrotnej ekspozycji - podobnież nie tylko 9, ale dowolną ilość razy (osobiście nie próbowałem), poprzez zresetowanie licznika naświetleń przed wykonaniem ostatniego naświetlenia.

Grip na paluszki zdecydowanie tak - mają większą pojemność od CR123 (a także 2CR5), no przede wszystkim i znacznie łatwiej je kupić w terenie. Kiedyś mi w Boże Ciało w Krakowie padły bez ostrzeżenia CR123, i to z samego rana - no i klops, AA jeszcze się by (z trudem) kupiło w jakimś kiosku, ale takie fotograficzne specyjały - bez szans...

Pzdr

Grzesiu

mrzyq
11-06-2011, 21:32
A ja Ci polecę 50E. Ostatnio na allegro poszedł za 50 zł bez obiektywu.
Ma 9krotne naświetlanie tej samej klatki, opcję pozostawienia końcówki filmu po zwinięciu (ale tylko jeśli nie jest to wymuszone przewijanie) i możesz przewijać do wybranej klatki (zakładając dekielek, czas 1/4000, przysłona f/22 i tryb seryjny ;) To nie APS, gdzie podobno można było takie cuda robić :))

Szczerze mówiąc czytając Twoje wymagania przyszedł mi do głowy Sprocket Rocket, tyle że on nie jest ani tani, ani z bagnetem EF :D Za to możesz przewijać film w obie strony, masz multiekspozycję i żadnego problemu z bateriami ;P

retter
12-06-2011, 00:07
Tak. Możesz tak zrobić, aby naświetlić powtórnie jakąś poprzednią klatkę O ILE aparat ma możliwość zwijania filmu z pozostawieniem końcówki na zewnątrz kasety - wobec czego EOSy trzy- i czterocyfrowe odpadają. Przesuw filmu jest odmierzany optycznie poprzez zliczanie dziurek górnego rzędu perforacji - więc film zawsze zatrzyma się w tym samym miejscu.

Chcesz powiedziec ze EOSy 30,33 mają możliwość zapamietania klatki? Czyli jakbym wyciagnoł film i załorzył inny i tak do 20 klatki przewinąć to nie musze seryjnym migawki męczyć? Byle tylko wrócił w to samo miejsce, może i być reczne przewijanie BEZ MIGAWKI


A ja Ci polecę 50E. Ostatnio na allegro poszedł za 50 zł bez obiektywu.
Ma 9krotne naświetlanie tej samej klatki, opcję pozostawienia końcówki filmu po zwinięciu (ale tylko jeśli nie jest to wymuszone przewijanie) i możesz przewijać do wybranej klatki (zakładając dekielek, czas 1/4000, przysłona f/22 i tryb seryjny ;) To nie APS, gdzie podobno można było takie cuda robić :))


50e miały fajne zabepieczenie na kole programów, APS ???
Minolta miała taki ficzer ba sama przewijała pamietając filmy po kodzie.

FlatEric
12-06-2011, 00:56
Chcesz powiedziec ze EOSy 30,33 mają możliwość zapamietania klatki? Czyli jakbym wyciagnoł film i załorzył inny i tak do 20 klatki przewinąć to nie musze seryjnym migawki męczyć? Byle tylko wrócił w to samo miejsce, może i być reczne przewijanie BEZ MIGAWKI
NIE. Po ponownym włożeniu filmu możesz tylko przestrzelić tę samą liczbę klatek z zasłoniętym obiektywem, nie ma innej możliwości - ale film zawsze wyląduje dokładnie w tym samym miejscu. To samo musisz zrobić, gdybyś chciał powtórnie naświetlić jakieś wcześniejsze zdjęcie na filmie - musisz zwinąć film, potem z powrotem go założyć i przepstrykać odpowiednią ilość klatek na ciemno.
Tak naprawdę możesz to zrobić i prostszym eosem (np. seriii 300/500/3000/5000) - ale wtedy czeka Cię jeszcze ręczne wyciąganie końcówki filmu z kasety, bo aparat nie daje możliwości jej pozostawienia na zewnątrz.
Żaden z EOSów nie ma możliwości ręcznego przewijania filmu w jakikolwiek sposób.
Któryś z wyższych modeli Pentaxów miał możliwość powtórnego naświetlenia dowolnej klatki na filmie. :P


opcję pozostawienia końcówki filmu po zwinięciu (ale tylko jeśli nie jest to wymuszone przewijanie)
Nie, przy wymuszonym też pozostawia końcówkę na zewnątrz.

Pzdr

Grzesiu

mrzyq
12-06-2011, 13:32
Nie, przy wymuszonym też pozostawia końcówkę na zewnątrz.


O, to już będę wiedział :))

Pelson
13-06-2011, 11:11
Tak naprawdę możesz to zrobić i prostszym eosem (np. seriii 300/500/3000/5000) - ale wtedy czeka Cię jeszcze ręczne wyciąganie końcówki filmu z kasety, bo aparat nie daje możliwości jej pozostawienia na zewnątrz.

Grzesiu

Tzn. film cały chowa się całkowicie w tej szpuli na której film kupujemy? W eosach dwucyfrowych zostaje na zewnątrz końcówka którą po zwinięciu trzeba ręcznie, ponownie "zaczepić" ? Wiem że to głupie pytanie ale w analogach jestem zielony totalnie...

retter
13-06-2011, 13:41
Tzn. film cały chowa się całkowicie w tej szpuli na której film kupujemy? W eosach dwucyfrowych zostaje na zewnątrz końcówka którą po zwinięciu trzeba ręcznie, ponownie "zaczepić" ? Wiem że to głupie pytanie ale w analogach jestem zielony totalnie...

W 30,33 możesz ustawić że końcówka sie chowa lub zostaje, ale zostaje tyci tyle co złapać palcami i wyciągnąć ąż do wskaźnika w body obok rolki na którą naświetlony film sie nawija (instrukcja )

nie wiem jak 300 itp czy zostawia,

FlatEric
13-06-2011, 15:45
Dokładnie tak, w zaawansowanych amatorskich EOSach (100/50/30) można ustawić za pomocą funkcji indywidualnej czy końcówka ma wystawać, czy się chować w kasecie (domyślnie się chowa) - i będzie tak niezależnie czy zwijanie jest samoczynne czy wymuszone.

W prostszych EOSach (300/500) nie ma takiej opcji - końcówka zawsze się chowa w kasecie, zresztą one transportują film w przeciwną stronę - najpierw cały wyciągają z kasety, a potem stopniowo zwijają w miarę robienia zdjęć.

Pzdr

Grzesiu

wiktor2323
13-06-2011, 19:58
Dokładnie tak, w zaawansowanych amatorskich EOSach (100/50/30) można ustawić za pomocą funkcji indywidualnej czy końcówka ma wystawać, czy się chować w kasecie (domyślnie się chowa) - i będzie tak niezależnie czy zwijanie jest samoczynne czy wymuszone.

W prostszych EOSach (300/500) nie ma takiej opcji - końcówka zawsze się chowa w kasecie, zresztą one transportują film w przeciwną stronę - najpierw cały wyciągają z kasety, a potem stopniowo zwijają w miarę robienia zdjęć.

Pzdr

Grzesiu

Dobry patent, zawsze zrobione zdjęcia nam zostaną w razie przypadkowego otwarcia .. ;)

mrzyq
13-06-2011, 21:41
Dobry patent, zawsze zrobione zdjęcia nam zostaną w razie przypadkowego otwarcia .. ;)

No i mnie się to wydaje praktyczniejsze, nie rozumiem czemu w wyższych modelach tego nie ma oO Albo nie ma przynajmniej takiej opcji...

FlatEric
14-06-2011, 13:13
Może by to po prostu powodowało zbytnią komplikację budowy.

Natomiast mi się bardzo podoba pewien patent w tych prostszych EOSach (typu 500, 300 itp.) - czyli pamięć pomiaru (*), która zapamiętuje nie pomiar bieżący, ale skupiony - a w trybie M działa to jako przełączenie z pomiaru centralnie-ważonego na skupiony. Bardzo to wygodne i szkoda, że w wyższych modelach nie jest stosowane.

Pzdr

Grzesiu

mxw
16-06-2011, 13:20
Czyli można przewinąć całą kliszę do początku, strzelić kilka klatek z założonym dekielkiem i wrócić do jednej konkretnej? Taki scenariusz jest możliwy?;) Ten mechanizm działa na tyle precyzyjnie żeby mieć x naświetleń w jednym miejscu?
robiłem tak kiedyś (w 50E) i muszę powiedzieć, że tak - ten mechanizm jest dość precyzyjny i trafia bardzo ładnie w klatkę (+/- 1mm) - oczywiście należy zawsze bardzo dokładnie i tak samo zakładać film (przy tym pomarańczowym znaczniku).

natomiast multiekspozycja nie jest wcale tylko do 9 pozycji - bo w trakcie robienia zdjęć możesz zawsze cofnąć liczniczek spowrotem na 9 i tak w nieskończoność.



Z tego co widziałem zasilane są przez baterie CR123A - są jakieś inne/lepsze/tańsze opcje ?
albo raczej baterie 2CR5.
inne lepsze i tańsze rozwiązanie to dokupienie gripa i wykorzystanie 4xAA (R6).



Może by to po prostu powodowało zbytnią komplikację budowy.
nie, przy takim zwijaniu numeracja klatek na filmie jest odwrotna, co (w EOS 1000) zawsze doprowadzało mnie do %@#@! dlatego jednak wolę zwykłe kolejne robienie filmu (jak w 50E) - oczywiście dopóki nie strzeli nam w nim zatrzask tylnej ścianki i nie prześwietli całego filmu. :wink:

Pelson
17-06-2011, 18:26
Dzięki wszystkim za wskazówki... już zacząłem rozglądać się na allegro za eos'em 50 lub 100.

Pozdrawiam!

retter
17-06-2011, 22:25
Dzięki wszystkim za wskazówki... już zacząłem rozglądać się na allegro za eos'em 50 lub 100.

Pozdrawiam!

Tak z ciekawosci dlaczego 50 , 100 ?
Bardzo popularne sa jeszcze 30, 33.

Jak masz pytania co do 30+grip, pytaj odpowiem. Choc dopiero 4 klisze robie, więc za dużo nie powiem.

FlatEric
17-06-2011, 22:40
Moim zdaniem nie warto pakować się w 100, w 50E też nie za bardzo - skoro są 30(V)/33(V)... No chyba, że kluczowa jest cena.
Nie wiem co i jak zamierzasz fotografować, ale 50E ma dość wolne ustawianie ostrości (różnicę widać nawet w porównaniu do 300V) i taki sobie pomiar matrycowy, szczególnie przy kadrach poziomych. Jest do tego zdecydowanie duży, choć - zwłaszcza z BP-50 - bardzo wygodny. 30/33 ma podobno (nie miałem okazji ich bezpośrednio porównać) ciemniejszy celownik, brak mu magicznego czerwonego światełka i ma wg mnie za duża prędkość zdjęć seryjnych - poza tym jest lepszy chyba we wszystkim.

Pzdr

Grzesiu

retter
17-06-2011, 22:59
Ja bym dodał że 50E ma dziwne zabezpieczenie koła nastaw, bo ludzie często o nim zapominają i je urywają.
Naprawa o ile pamiętam do 50-100zł, ale bliżej 50tąki.

Nie wiem jak 50E ale 30 ma całkiem cichą migawkę.

Pelson
18-06-2011, 09:23
Moim zdaniem nie warto pakować się w 100, w 50E też nie za bardzo - skoro są 30(V)/33(V)... No chyba, że kluczowa jest cena.


Otóż to! 50e to wydatek miedzy 50-100 zł a 3X to już jakies 200-300... głównie siedzę w cyfrze a analog potrzebny do póki co jednego projektu który mam w głowie w którym i bez autofocus'a dałbym rade ;] jak pisałem wcześniej głównie zależy mi na multiekspozycji

analogforever
21-06-2011, 14:31
jak chcesz zostać przy canonie to bierz T90 na sytem fd , masz takumra dokupisz sobie przjsciówke FD.M42 za grosze i bedziesz działał ,bardzo dobrze miezy swiatło z niesystemowymi obiektywami takze poprzez filtry nawet IR,a tak wszystko ma na wyposazeniu ,tylko inwencja fotografa jest potrzebna sprzet da rade. A multiexpozycja to jest naswietlanie jednej klatki wiele razy,z regoły 9 razy ale mozna to ominąć i naswietlac dowolną ilość, nie ma aparatu który umozliwia wrócenie do wcześniej naświetlonej klatki ,multiekspozycje robi sie sie tylko na klatce która akurat jest,lepiej cyfrą sie pobawic w takie sparwy w szopie.Jesli chcesz wracać do poprzednich klatek to tylko sredni format zostaje z kilkoma dupkami na przykład jakas Mamiya.Mionolty wysokie bodaj odmierzały ilosc pozostałych klatek na filmie od tyłu ale to nie ma nic wspólnego z wracaniem do juz naswietlonych i przewinietych.Swoją drogą to ciekawe zagadnienie ze osoba która pojecia zielonego nie ma o tradycyjnej fotografi za multiekspozycyjne zdjecia sie zabiera ... :mrgreen:

FlatEric
21-06-2011, 15:29
nie ma aparatu który umozliwia wrócenie do wcześniej naświetlonej klatki
Wydaje mi się, że któryś Pentax to miał - może Z-1p, ale głowy nie dam.

Pzdr

Grzesiu

Pelson
22-06-2011, 14:46
jak chcesz zostać przy canonie to bierz T90 na sytem fd , masz takumra dokupisz sobie przjsciówke FD.M42 za grosze i bedziesz działał
Tak ale to wiąże sie z zakupem kolejnych szkieł a tak do dyspozycji będe miał już swoje EF... samym takumarem nie podziałam bo chce naświetlać różnymi ogniskowymi...


Swoją drogą to ciekawe zagadnienie ze osoba która pojecia zielonego nie ma o tradycyjnej fotografi za multiekspozycyjne zdjecia sie zabiera ... :mrgreen:

W cyfrze ma to np Nikon... w Canonie nie znalazłem... a photoshop nigdy mnie nie pociągał ;]

analogforever
22-06-2011, 15:32
Tak ale to wiąże sie z zakupem kolejnych szkieł a tak do dyspozycji będe miał już swoje EF... samym takumarem nie podziałam bo chce naświetlać różnymi ogniskowymi...



W cyfrze ma to np Nikon... w Canonie nie znalazłem... a photoshop nigdy mnie nie pociągał ;]

wiesz zdjecia multiekspozycjne nie jest to prosta sprawa ,to juz fotografia artstyczna i przed zrobieniem fotki w tej technice musisz juz miec gotowy projekt w głowie,co bedziesz fotografował ,ile klatek nakladasz ,ktore z nich mają byc bardziej widoczne itd ,z czrno białą w miare prosciej ale z kolorem w multiekspozycji to juz prawdziwe schody,tylko dla miszczów .wiesz to sie wiaże z odpowidznimi korekcjami przy naświetlaniu kadrów ,dlatego gotowa wizja jest najwazniejsza przed zrobieniem zdjecia :-D

Merde
22-06-2011, 18:00
wiesz zdjecia multiekspozycjne nie jest to prosta sprawa ,to juz fotografia artstyczna i przed zrobieniem fotki w tej technice musisz juz miec gotowy projekt w głowie,co bedziesz fotografował ,ile klatek nakladasz ,ktore z nich mają byc bardziej widoczne itd ,z czrno białą w miare prosciej ale z kolorem w multiekspozycji to juz prawdziwe schody,tylko dla miszczów .wiesz to sie wiaże z odpowidznimi korekcjami przy naświetlaniu kadrów ,dlatego gotowa wizja jest najwazniejsza przed zrobieniem zdjecia :-D

Nie przesadzasz trochę czasem? Przecież to nie jest żadna matematyka wyższa :)

analogforever
22-06-2011, 18:57
z czym niby tak przesadziłem ? :-D dla niektórych zrobic zdjecie bez autofokusa to juz wyzsza szkoła

zieli33
23-06-2011, 11:09
Jakoś na Eosem 300 na fuji superia robiłem mutli ekspozycje i nie miałem problemów z naświetleniem i kolorami. Dodam, że moje doświadczenie było wtedy zerowe. Także bez magii się obędzie.

Merde
23-06-2011, 11:15
z czym niby tak przesadziłem ?

Z tą wyższą szkołą oczywiście, znajomość ułamków na poziomie 4 czy 5 klasy podstawówki wystarcza w zupełności :)

analogforever
23-06-2011, 16:01
ja nie mówie o nałozeniu na siebie kliku klatek zeby nie prześwietlić czy niedoświetlić tylko ogólnie o wyrazie artystycznym pracy multiexpozycjnej :-D

zieli33
23-06-2011, 16:32
Bo przy jedno-ekspozycyjnych zdjęciach wyraz artystyczny i pomyślenie przed naciśnięciem spustu nie jest wymagane. Fakt, jest tu pewna logika. Brnijmy w to dalej to zaraz w hydeparku wyląduje :D

analogforever
23-06-2011, 16:38
Bo przy jedno-ekspozycyjnych zdjęciach wyraz artystyczny i pomyślenie przed naciśnięciem spustu nie jest wymagane. Fakt, jest tu pewna logika. Brnijmy w to dalej to zaraz w hydeparku wyląduje :D

?????

jezyor
29-06-2011, 10:44
jeśli coś mogę polecić to moim zdaniem, znakomity stosunek jakości do ceny oferuje EOS 620. mocna, metalowa obudowa, zgodność z obiektywami EF, intuicyjna obsługa. Na Allegro można trafić w znakomitym stanie za zaledwie 150-200 pln. kupiłem i jestem niezwykle zadowolony.

roofman
29-06-2011, 12:03
jeśli coś mogę polecić to moim zdaniem, znakomity stosunek jakości do ceny oferuje EOS 620. mocna, metalowa obudowa, zgodność z obiektywami EF, intuicyjna obsługa. Na Allegro można trafić w znakomitym stanie za zaledwie 150-200 pln. kupiłem i jestem niezwykle zadowolony.
Tylko trzeba trafić na nie utlenione amortyzatory migawki... Bo to plaga tego modelu. Objawia się czarną mazią na listkach migawki, z czasem migawka przestaje trzymać czasy lub nierówno naświetla. Wymiana tego aktualnie jest dość droga w serwisie a samemu tego chyba nie zrobisz...

jezyor
29-06-2011, 12:58
o tym nie wiedziałem, ale na razie wsio jest ok. poza tym przy tej cenie, jak padnie, nie będzie żal kupić kolejny :)

MacGyver
29-06-2011, 13:12
Tylko trzeba trafić na nie utlenione amortyzatory migawki... Bo to plaga tego modelu.
EOS-y 10 też na to cierpią.

jezyor
30-06-2011, 07:23
nie to żebym marudził, ale... przeglądając ten analogowy dział, trafiłem na kilka postów które mówią o tym, że problem z hamulcami migawki i "mazią" na listkach, 620 - jako jedynego z serii 6xx nie dotyczy :)

roofman
30-06-2011, 07:33
nie to żebym marudził, ale... przeglądając ten analogowy dział, trafiłem na kilka postów które mówią o tym, że problem z hamulcami migawki i "mazią" na listkach, 620 - jako jedynego z serii 6xx nie dotyczy :)
Fakt, ogromna większość która na to choruje to EOS 650, jednak czasami i 620 też dopada. To stara konstrukcja (pierwsze EOSy Canona z AF) i może nie jest to jakaś wada tylko materiały po takim czasie po prostu mają już dość i się rozpadają.

mrzyq
30-06-2011, 16:50
jnie ma aparatu który umozliwia wrócenie do wcześniej naświetlonej klatki

Swoją drogą to ciekawe zagadnienie ze osoba która pojecia zielonego nie ma o tradycyjnej fotografi za multiekspozycyjne zdjecia sie zabiera ... :mrgreen:

Ciekawe, że kolega o nicku analogforever nie jest na bieżąco z nowościami od Lomography. :mrgreen:



Wydaje mi się, że któryś Pentax to miał - może Z-1p, ale głowy nie dam.

Pzdr

Grzesiu

Sprocket Rocket też ma. Ręcznie, ale działa.

BAKS
07-07-2011, 21:11
na kilkanaście eos-ów analogów, które miałem ( a parę jeszcze mam ) to tylko w eos10s maź wyłaziła

motoko
14-07-2011, 21:16
Właśnie zakupiłem (ebay UK) EOS-a 5. Za kilka dni pewnie dojdzie i włączę sie do dyskusji ;-)
Czas pozbyć się analogowych gratów Pentaxa - nie ma sensu trzymać dwóch systemów.

ANDRZEJ M.
31-07-2011, 16:58
Ja polecam eos-a 33v za tą kwotę(300-400zł) to chyba najtańszy z E-TTL 2.

FlatEric
31-07-2011, 17:41
Najtańszy jest chyba EOS 300X, ale bardzo trudno dostępny. ;)

Pzdr

Grzesiu

fanciemni
02-08-2011, 12:30
"nie ma aparatu który umozliwia wrócenie do wcześniej naświetlonej klatki "


Otóż jest, Pentax LX ( nawet cofa licznik!, tzn. możesz zrobić np.29 kaltek i cofnąć się do 2!, naturalnie nie wyjmując filmu)


A.

rbit9n
02-08-2011, 15:35
w canonie ae-1p podczas zwijania też się cofa licznik, nie wiem z jaką dokładnością podaje klatki, ale coś takiego jest, o!

fanciemni
02-08-2011, 16:01
Kończąc, by zainteresowani mieli jasność. LX ma wielokrotną ekspozycję, która działa w przytoczony przeze mnie sposób. Cofając do konkretnej lub dowolnej klatki, NIE MA ŻADNEGO PRZESUNIĘCIA, można sprawdzić pod powiększalnikiem lub skanie.
Tak tylko wtrąciłem, choć nie na temat.
A.

fanciemni
02-08-2011, 17:01
Kończąc, by zainteresowani mieli jasność. LX ma wielokrotną ekspozycję, która działa w przytoczony przeze mnie sposób. Cofając do konkretnej lub dowolnej klatki, NIE MA ŻADNEGO PRZESUNIĘCIA, można sprawdzić pod powiększalnikiem lub skanie.
Tak tylko wtrąciłem, choć nie na temat.
A.

P.S. naturalnie można wykonywać wielokrotną ekspozycję Lx-em bez cofania klatek, wciskając przycisk od spodu, też bez jakichkolwiek przesunięć.
Aha, żeby nie było, że polecam ten aparat (choć jest b.dobry).
A.

Pelson
11-08-2011, 00:11
Czy każdy eos 50 ma funkcę eye control? Niektóre body mają mały napis w prawym dolnym rogu korpusu z nazwą funkcji a niektóre nie, więc jak to jest ?

PS: Tak tak, nadal go nie kupiłem ;|

FlatEric
11-08-2011, 09:43
Eye control ma tylko EOS 50E, natomiast EOS 50 (bez E) nie ma.
W wersji amerykańskiej nazywają się one odpowiednio EOS Elan IIE i EOS Elan II.

Pzdr

Grzesiu

janmar
11-08-2011, 09:53
Odnośnie #104

Tak jest w większości aparatów wszystkich firm,przycisk rozsprzęgla traneport filmu,więc dżwignią napinającą i przesuwającą film ,napinamy tylko migawkę a klatka filmu stoi w miejscu.

FlatEric
11-08-2011, 09:58
Ale nie we wszystkich! Pamiętam, że kiedyś przez ciekawość sprawdzałem na sucho swoje aparaty pod tym kątem - i niektóre przy wciśniętym przycisku zwijania powrotnego nie napinają migawki - bodaj nawet czy nie Zenit tak ma.

Pzdr

Grzesiu

janmar
11-08-2011, 10:01
No,jest na świecie trochę aparatów...:)

fanciemni
11-08-2011, 13:52
Odnośnie #104

Tak jest w większości aparatów wszystkich firm,przycisk rozsprzęgla traneport filmu,więc dżwignią napinającą i przesuwającą film ,napinamy tylko migawkę a klatka filmu stoi w miejscu.

Witam.
Wiem co masz na myśli, ale w przypadku tego aparatu jest inaczej. Ten przycisk działa dżwignią (wielokrotnej ekspozycji) jak w np. nikonie FM2 lub chinonie CE4. Cały sęk w tym, że w większości aparatów ten przycisk odpowiedzialny jest za powrotne zwijanie filmu korbką a w LXsie jest też wielokrotną eksopzycją. Może pisząc trochę trudno załapać o co biega nie mając aparatu w dłoniach, ale np. w tym konkretnym aparacie TYLKO jedna dżwignia odpowiada za parę funkcji(!), np. tak jest z podnoszeniem lustra i samowyzwalaczem. Reasumując, ten przycisk w większości manualnych lustrzanek służy do cofania filmu i MOŻEMY wykonac wielokrotną eksopzycję, ale poruszenie filmu jest bardzo prawdopodobne, w LXsie zrobimy |we. BEZ poruszenia filmu i bez konieczności delikatnego napinania filmu korbką(w Mamiy RZ jest to świetnie rozwiązane). Kończę, bo może powstać lekkie zamieszanie.

A.

Pelson
11-08-2011, 20:48
Dzięki FlatEric, na wikipediach nie jest to rozgraniczone.

tomekd2
16-08-2011, 00:49
Jeśli można, to jaką macie opinię o Canonie T90? Chciałbym go kupić ale już tyle się naczytałem o jego usterkowości, że to chyba w zasadzie aparat, który jest skazany na awarię. Ciągle mnie męczy sprawa "błędu EEE". Jak to do końca jest z tą migawką, blokuje się, zacina ze względu na to że jest rzadko używana i brudna czy nawet w regularnie używanych i zadbanych egzemplarzach?

Części zamiennych nowych chyba nigdzie nie ma do tego modelu? Ktoś jeszcze w ogóle umie wykonać serwis migawki/baterii wewn. w Polsce?

Trochę szkoda że ten zaawansowany model zdaje się padać ofiarą swojej innowacyjności, a cała masa w pełni mechanicznych aparatów, dużo starszych, po prostu działa.

Notch Johnson
17-08-2011, 21:21
mam t90 dziala i sie nie psuje od 1,5 roku

Adso
17-08-2011, 21:30
ja też mam T90 i póki co działa a swoje lata ma i żadnych błędów nie wyświetla . Wg mnie najlepszy z mocowaniem FD. Trudno o polską instrukcje obsługi co przekłada się na konieczność eksperymentowania, ale wystarczy tydzień żeby opanować funkcje. Trochę zbyt "wrażliwy" spust migawki i niezbyt ergonomiczne umieszczenie przycisków świateł i cieni. Żeby obsłużyć te dwa przyciski spust migawki musi być wciśnięty do połowy a wsuwanie kciuka pod oko przyłożone do wizjera często powoduje wyzwolenie migawki:). To akurat mnie wkurza:)

tomekd2
18-08-2011, 11:45
Czyli może oglądając oferty w sieci nabrałem błędnego przekonania o dużej awaryjności tego modelu. Częściej też ktoś pisze, że ma problem ze sprzętem niż, że jest zadowolonym użytkownikiem od lat i sprzęt świetnie działa ;)

analogforever
21-08-2011, 04:55
najlepszy canon ever made a moze i w ogóle najlepsza lustrzanka ever made, awaryjność ??? popatrz sobie na nowe cyfraki jak padają a ten model ma 25 lat i chodzi przynajmniej mi ,woda piasek ,kilka poważnych uderzeń ,ze dwa upadki ,cały poobijany ale działa , i kupiony jako ostro uzywany.

Adso ,nie wiem o czym mówisz bo ergonomia tego aparatu to jest bajka akurat .

Kolekcjoner
21-08-2011, 12:26
Adso ,nie wiem o czym mówisz bo ergonomia tego aparatu to jest bajka akurat .

No cóż jednemu pasuje drugiemu nie, tu nie ma jakichś sztywnych zasad.

Adso
21-08-2011, 21:11
najlepszy canon ever made a moze i w ogóle najlepsza lustrzanka ever made, awaryjność ??? popatrz sobie na nowe cyfraki jak padają a ten model ma 25 lat i chodzi przynajmniej mi ,woda piasek ,kilka poważnych uderzeń ,ze dwa upadki ,cały poobijany ale działa , i kupiony jako ostro uzywany.

Adso ,nie wiem o czym mówisz bo ergonomia tego aparatu to jest bajka akurat .

mówię o dwóch przyciskach ze strzałeczkami, którymi można dodać bądź ująć czas naświetlania. Działają tylko wtedy kiedy spust migawki wciśnięty jest do połowy. Trzymając aparat przy oku trudno nie wyzwolić migawki kiedy manipuluje się tymi przyciskami. Może jest na to jakiś sposób, póki co nie znalazłem. Jak wspominałem już spust migawki jest wyjątkowo "wrażliwy". O tym mówię.

A co do tego jaka lustrzanka jest najlepsza to... pewnie znalazłoby się trochę lepszych tyle że może nie za te pieniądze... i nie w tym formacie:)

tomekd2
22-08-2011, 00:54
mówię o dwóch przyciskach ze strzałeczkami, którymi można dodać bądź ująć czas naświetlania. Działają tylko wtedy kiedy spust migawki wciśnięty jest do połowy. Trzymając aparat przy oku trudno nie wyzwolić migawki kiedy manipuluje się tymi przyciskami. Może jest na to jakiś sposób, póki co nie znalazłem. Jak wspominałem już spust migawki jest wyjątkowo "wrażliwy". O tym mówię.


Kupiłem T90 i mam ją dosłownie dwa dni w użytkowaniu, więc proszę o wyrozumiałość jeśli nie zrozumiałem do końca sytuacji, ale wydaje mi się że można używać tych guziczków ze strzałeczkami bez wciśniętego spustu do połowy. Zamiast spustu wystarczy nacisnąć ten mały guziczek pomiędzy spustem a pokrętłem i wtedy używać strzałek (tryb pomiaru światła punktowy). Ale pewnie nie o tym pisałeś.

BAKS
22-08-2011, 19:34
http://carewicze.republika.pl/T90.htm
tutaj jest o T90 i innych
Mój T90 - migawka zawiesiła się w górnym położeniu i trzeba wymienić jakieś "poduszeczki" ale mam jeszcze A1 i T70 sprawne to mam czym się bawić

Adso
22-08-2011, 23:14
Kupiłem T90 i mam ją dosłownie dwa dni w użytkowaniu, więc proszę o wyrozumiałość jeśli nie zrozumiałem do końca sytuacji, ale wydaje mi się że można używać tych guziczków ze strzałeczkami bez wciśniętego spustu do połowy. Zamiast spustu wystarczy nacisnąć ten mały guziczek pomiędzy spustem a pokrętłem i wtedy używać strzałek (tryb pomiaru światła punktowy). Ale pewnie nie o tym pisałeś.

ha...widzę, że czasem dobrze się głupio odezwać żeby się dowiedzieć czegoś nowego:) też mam T90 od niedawna i jeszcze nie doszedłem do tego do czego Ty doszedłeś po dwóch dniach:) Dzięki:)

tomekd2
23-08-2011, 17:20
http://www.canon-board.info/showpost.php?p=217896&postcount=2

Czy ktoś ma doświadczenie czy można z tego trybu FEL+AV skorzystać w połączeniu T90 z 430EZ? W ogóle czy wspomniany tandem daje taką samą funkcjonalność jak T90+300TL?

rbit9n
24-08-2011, 08:23
a ja jestem zadowolony z ergonomii OM-2n. dziwię się, że tyle czasu zwlekałem, żeby się o tym jakie OM'y są fajne, przekonać.

Arcisz
26-08-2011, 22:53
Myślę że sprawa uroku OM-x nie tyle leży w ergonomii; bo Canon sobie całkiem nieźle radzi, tyle co w pracy mechaniczej tego body. Miękki spust, przyjemny naciąg, dźwięk migawki. Tego nie zastąpi żadna ergonomia. A ja chyba upoluję kiedyś tego T90. Szkieł w OMie nie wybiorę tak jak w Canonie, a zdjęcia robi najpierw film, potem szkło, a na końcu puszka. Za tym wszystkim oczywiści stoi fotograf, ik. Pozdrawiam.

kristek
28-08-2011, 20:46
Witam
Moje poczatki fotografi siegaja smieny, potem przyszla kolej na nstepny aparat z bloku wschodniego (na zachodni niestety nie bylo stac) pod nazwa Zenit 12XP. Kolejny etap to kustrzanka cyfrowa i niestety, ale rozczarowanie. Czegos mi brakowalo, cos bylo nie tak ze zdjeciami. Aparat przejal syn, a ja postanowilem wrocic do analoga. Niestety Zenit odmowil wspolpracy, postanowilem sie wiec rozejrzec za jakas uzywka. Na obecna chwile jestem przwie zdecydowany na EOSa 50e/50. Niektorzy polecaja 33/30, ale z tego co wiem to odpadaja ze wzgledu na wspomaganie AF. Lampa odpada. Moze jednak ktos mnie nawroci i przekona do innego. Zakup nie jest pilny, pewnie z miesiac bede szukal.
I tu prosba o pomoc: Jaki z tych zestawow najlepiej kupic?
http://allegro.pl/canon-eos-50e-eye-control-obiektyw-i1776207779.html
http://allegro.pl/canon-eos-50-sigma-zoom-28-200-uc-aspherical-i1792074487.html
Czy moze sam aparat:
http://allegro.pl/canon-eos-50-idealny-i1784173040.html
http://allegro.pl/canon-eos-50e-eye-control-stan-idealny-i1784776622.html
I czy mozna zaufac tym sprzedawcom, moze ktos mial jakies transakcje z nimi.
Docelowo planuje zostac przy dwoch zumach, jedno w okolicy 28-80mm, drugie 70-200 lub lepiej 75-300. Ewentualnie jakis staloogniskowy do tego.
Oczywiscie ze wzgledow finansowych szkla profi (rzedu 1000zl) odpadaja.

Z gory dziekuje za jakies rady i przepraszam z brak polskich znakow, ale "alt" w lapku mi padl.

janmar
28-08-2011, 20:56
Uzywka Canon 50/1,8.Jasny rewelacyjny stosunek ceny do jakości.Uniwersalna ogniskowa.

Arcisz
28-08-2011, 21:20
Wszedłem w EOSa AF po tym jak mi z samochodu zajumali AE1. EOS33, jak ja się nim cieszyłem na początku; bajery AF, 4kl/s jak leżał w łapie. Dokupiłem gripa i szkła AF m.in 50, 28-105, 19-35, i inne Sigmy i Tamrony. Tak zabawa trwała przez ponad rok. A potem; spojrzałem na powrót w wizjer AE-1 i zatęskniłem za tym dużym ekranikiem, za klinem, za mechanicznym sterowaniem, za naciąganiem filmu. Skalkulowałem koszty i rozprzedałem AF. Za te same pieniądze mam A1 z zestawem godnych szkieł stałoogniskowych w nienagannym stanie. Warto było. A zdjęcia... przemyślane i ustawione ręcznie :) Klisza do AF i do M kosztuje tyle samo, a mam wrażenie że manuale, z celulozą lepiej się rozumieją.

Co do zakupów z podanych linków
1. Szkło w zestawie nie jest warte najmniejszej uwagi, tani kit kitowy i ciemny.
2. Sigma lepsza odrobinę ale też ciemna oraz nie będzie działać z nowszymi body EOSa.
3 i 4 Kupowałem u tego Pana. Rzetelny, choć to typowy handlarz ściągający masą sprzęt z zachodu. Ceny raczej średnie.

Zainteresuj się jeszcze może EOS 5. dobre tanie szkła do AF 28-105, 24-85, 50, jak znajdziesz to 19-35. Stare SIGMY będą Ci działać zarówno z EOSem 5 jak i 50/50E. Jak masz jakieś pytania pisz.

. Życzę udanych wyborów.

kristek
29-08-2011, 12:22
Wybor na 50 padl ze wzgledu na dosc dobry AF w slabym oswietleniu. W czytanych recenzjach, czy poradach przewijal sie EOS 5, jednak wiecej glosow bylo za 50 - przynajmniej tak trafilem, wiec pozostane chyba przy 50e. Na podanych aukcjach roznica w cenie miedzy E i "bez E" nie jest duza, a opinie czy warto inwestowac w "eye control" sa bardzo wyrownane, wiec zaryzykuje.
Jak widze opinie w necie sa bardzo podobne. Szklo 50/1,8 jest chwalone, wiec pewnie z czasem zagosci i byc moze zostanie jako podstawowy obiektyw - swiatlo i ogniskowa podobna do Zenita, a zdjecia robilo mi sie nim calkiem dobrze.
Pozostaje nadal kwestia szkiel. Czy wspomniane 19-35 to Cosina jak w aukcji:
http://allegro.pl/cosina-19-35-canon-pelna-klatka-i-aps-c-super-stan-i1786851272.html ?
I do tego wspomniana 50. Jesli to nie ten obiektyw to chyba wybor padnie na 28-105 lub 24-85. Choc nie ukrywam kusi mnie owe 19mm, wiec moze jakies opinie o tym obiektywie bylyby mile widziane. Kolejna rzecz to wybor szkla siegajacego 300mm, na ktory bardzo namawia mnie zona. Widze, ze tez tego troche mozna znalezc na Allegro tylko ktory wybrac?. Ten obiektyw raczej uzywany by byl wraz ze statywem do zdjec w plenerze, typu widoki w gorach, wschdy, czy zachody slonca, ewentualnie niebo noca.
Dziekuje za dotychczasowe wskazowki i prosze o dalsza pomoc.

Arcisz
29-08-2011, 19:57
19-35mm to ta Cosina. Cena do 330zł jak dla mnie max. Miałem Soligora, ale to ta sama produkcja; puściłem za 290. Czasem można dostać poniżej 200, ale to wyjątki. Szkiełko pojawia się sporadycznie na Alle.... Jak poczytasz to znajdziesz opinie i komentarze. 19mm to naaaprawde szeroko. Przykład z cyfry Tokiny

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=32959682

Co do tele. to kop forum i jeszcze raz kop. Dobrego do 300 mm tanio nic nie kupisz. Jest Sigma i Tamron, konkurują ze sobą. Polecam Canon 70-210 f4. Można czasem wyrawać w przyzowitej cenie.

kristek
29-08-2011, 21:37
Czy ta cosina bedzie ewentualnie wspolpracowac z cyfrowka? Pytam, bo syn mysli zamienic posiadanego olka na cos kompatybilne z canonem. I moze tu ktos doradzi co mozna wziasc w cenie do 700-800zl moze 1000 z Canona (oczuwiscie cyfrowe lustro) coby bylo kompatyniolne obiektywowo z analogiem. Co do tele to dzis cale popoludnie grzebie i w asadzie nic nie znalazlem, moze faktycznie zejsc do ok 200mm. W przypadku tele nie zalezy mi zbytnio na duzym zakresie zumu, bardziej na jego wielkosci. wiekszosc postow jest sprzed kilku lat. Zastanawiam sie tez czylepiej kupic 300m i robic do 200 czy 200 i robic na maksa.
Wracajac do Cosiny, czy jest optycznie gorsza od Canona 24-85, bo jak patrze na cene to sie waham, czy jednak nie dolozyc, bo moze Canon lepszy? I jak owe dwa obiektywy maja sie do 28-80? Napewno jeden z tych trzech bede bral, tylko jeszcze nie wiem ktory.

Pozdrawiam.

Arcisz
29-08-2011, 23:03
Tak. Cosina jest zgodna ze wszystkimi EOSami. Jakość; lepsza od kita, bardzo ostra po przymknięcu. Szeroko otwarta robiła mi ostre fotki bo na filmie sprawuje się lepiej niż na cyfrowej matrycy. To specyficzny zoom szeroki-szeroki, bo zakres 19-35 jest taki właśnie. Na cyfrowym body po cropie zakres taki nijaki 28-55. Poruszasz kwestie cyfrówek a tu szukamy sprzętu analogowego. Mam wrażenie, że chcesz kupić analoga ze szkłami z zakresu 19-300, dobrymi optycznie i jasnymi i żeby się zmieścić w kilkuset złotych, i żeby pasowało do body cyfrowego i jeszcze body cyfrowe. Moja rada. Kup 50 i 50. EOSa 50 i Canona 50 1,8 i zrób kilka filmów. Poszukaj slajdów, porób cz-b, wybierz dobry negatyw. Pooddawaj do labu i sprawdź efekty. Jeśli Ci się nie znudzi i będziesz czuł pęd, szukaj dalej, lecz już świadomie wybierając czego Ci brakuje. Może się okaże, że zamiast szkła po tych kilku rolkach poszukasz gripa. Potem zechcesz sprawdzić jak to jest szerzej, a potem jak tele. W fotografii pośpiech nie jest wskazany. Pozdrawiam.

MacGyver
30-08-2011, 01:30
Czy ta cosina bedzie ewentualnie wspolpracowac z cyfrowka? Pytam, bo syn mysli zamienic posiadanego olka na cos kompatybilne z canonem.
Współpracować będzie, tyle że jakość zdjęć nie powali. Stare szerokokątne obiektywy, głównie z uwagi na telecentryczność, bardzo słabo wypadają we współpracy z matrycą. Nawet canonowskie eLki 16-35mm f/2.8L USM MkI, 17-35mm f/2.8L USM, czy EF20-35mm f/2.8L nie błyszczą. Podpiąłem kiedyś taką Cosinę do 300D (matryca 6,3 Mpx z 2003 r) i wypadła gorzej niż standardowy KIT 18-55/3.5-4.5 MkI, którego kupisz za stówkę.

Wracajac do Cosiny, czy jest optycznie gorsza od Canona 24-85, bo jak patrze na cene to sie waham, czy jednak nie dolozyc, bo moze Canon lepszy?
24-85/3.5-4.5 USM to całkiem znośne szkiełko. Z cyfrą, tak do 10 MPx na cropie, też sobie radzi. Główna wada to duża dystorsja na szerokim kącie.
A jak wypada w porównaniu z Cosiną 19-35? Nijak, bo to zupełnie inne szkła. Cięzko porównywac uniwersalny zoom do zooma typowo szerokokątnego. Na korzyść Canona przemawia na pewno autofocus.

I jak owe dwa obiektywy maja sie do 28-80? Napewno jeden z tych trzech bede bral, tylko jeszcze nie wiem ktory.

Jeśli 28-80 to ten: http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/data/standard_zoom/ef_28~80_35~56_usm.html (o tym: http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/data/standard_zoom/ef_28~80_28~4l_usm.html nie wspomnę, bo na allegro krzyczą za niego 2,5 kzł a za takie pieniądze możesz mieć współczesny 24-105 L IS USM). Pozostałe sześć to tanie KIT-y, niewarte nawet tego co kosztują, czyli półtorej stówki.

lukasbiggie
30-08-2011, 10:31
Mam do wyboru:

Eos 500N z obiektywem kitowym (pasek, instrukcja, pudło, baterie) 150pln
Eos 300 obiektyw kitowy + bp-200 (pasek instrukcja, pudło )około 100pln [licytacja]
Eos 50e samo body pasek i baterie 200pln
Eos 3000v z obiektywem kitowym, pasek, baterie 210pln
Eos 300 obiektyw kitowy, torba, klisza, instrukcja, pasek 250pln

Wszystkie mają obiektyw kitowy, także proszę podać najlepszy wybór, z czasem kupię jakiś lepszy obiektyw do wydania na aparat mam góra 250pln (pełen zestaw razem z kliszą i bateriami) [prezent urodzinowy]

p.s: wiem zadam teraz pytanie totalnie amatorskie: jeśli bede miał redukcje na m42 to mogę wkręcić obiektyw do wszystkich aparatów jakie wymieniłem?


Pozdrawiam.

roofman
30-08-2011, 10:57
Największy i najwygodniejszy wizjer będziesz miał w 50e.
Reszta wymieniona na liście stoi klasę niżej (choć 3000V teoretycznie jest ostatni i nowocześniejszy).
Jest jednak problem z 50e i współpracą z obiektywami m42. Jeśli trafisz na starszą wersję softu w puszce to trafisz również na babola, który jak legendy netowe głoszą jest celowo wprowadzony do softu. Mianowicie pomiar światła szaleje i ciężko cokolwiek z takim dokręconym przez przejściówkę szkłem poprawnie naświetlić.
Jeszcze nie tak dawno robili upgrejd softu za free na żytniej, jak jest teraz nie wiem, bo puszka już leciwa.
Ta sama uwaga z softem tyczy się EOSa 30/33. Ja mam 30e i z m42 dałem sobie spokój - u mnie zawiesza się migawka (na różnych przejściówkach m42 próbowałem).
Ze szkłami EF pracuje wszystko poprawnie.

lukasbiggie
30-08-2011, 11:05
myślałem, nad 50e, ale nie kupie obiektywu za 50zł :/ bo nie ma a chce sie wyrobić w granicy max 250zł nie wiem czy spodoba sie prezent, a więc nie bede wydawał powyżej tej kwoty bo później pozostanie tylko allegro...

oprócz 50e polecasz 3000v a co jest nastepne w kolejności?

p.s: może jakaś minolta? do 250pln z obiektywem?

janmar
30-08-2011, 11:47
Canon 50 bez e,wyjdzie taniej a w sumie "e" [ostrzenie okiem we wizjerze]to niekonieczna funkcja.

roofman
30-08-2011, 11:52
oprócz 50e polecasz 3000v a co jest nastepne w kolejności?
p.s: może jakaś minolta? do 250pln z obiektywem?
Nie, ogólnie to nie to że polecam. Pisze tylko jak to się klasuje.
3000V jest pozycjonowany niżej niż 50e. 3000V to typowa plastikowa amatorka, a 50e biorąc do ręki czuć inną klasę wykonania.
Może idź w inną stronę? Kup jakiegoś zadbanego Pentaxa Me/Me Super i ostrz manualnie? W konstrukcjach z manualnym ostrzeniem wizjer jest taki, że ułatwia ostrzenie, nie to co w teraźniejszych cyfrówkach.
Puszka około 100zł, szkło 50mm 1.7/2.0 około 120-150zł + radocha z ręcznego naciągania filmu i ręcznego ostrzenia większa :-D

MacGyver
30-08-2011, 12:14
.... do wydania na aparat mam góra 250pln (pełen zestaw razem z kliszą i bateriami) [prezent urodzinowy].
Dla kogo, to istotne.
Moja mama, dla przykładu, używa 3000n + 35-80 i jest zadowolona. Taki 50n + 28-105/3,5-4,5 USM, pewnie by jej już nie pasował, ze względu na gabaryty i masę.

gadget_zary
30-08-2011, 12:28
W tym temacie
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=77875

Kolega piszę, że dla dziewczyny, więc z gabarytami bym nie przesadzał.

Franek_
30-08-2011, 13:21
Jeśli z czasem zamierzasz kupić lepszy obiektyw, naprawdę zastanowiłbym się nad Eosem 33. Co prawda przy ciemniejszych szkłach lubi sobie czasem AF dopalić lampą, lecz w połączeniu ze szkłami Canona lub jasnymi od innych producentów o żadnym dopalaniu lampą nie ma mowy. Poza tym, to konstrukcja jak na analog stosunkowo świeża i ja poza brakiem kompensacji ekspozycji co 1/3 EV (jest tylko co 1/2) braków jakichś poważnie utrudniających życie nie zauważyłem.

rbit9n
30-08-2011, 13:41
jak dla dziewczyny, to koniecznie om-2n. serio.

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img594.imageshack.us/img594/5486/p1060188x.jpg)
lekki, zgrabny i w ogóle. przy nim, mój ulubiony dotychczas ae-1p wygląda jak kloc, żeby nie powiedzieć człon.

a co do obiektywów, to na ebay'u jest bardzo duży wybór obiektywów zuiko i nie tylko, w cenach porównywalnych z cenami FD i nFD na ale-drogo.

pozdrawiam!
syn marnostrawny.

Arcisz
30-08-2011, 20:44
Warto zainteresować się starymi szkłami 35-70mm 3,5 4,5, bo tańsze i 28-70mm 3,5-4,5. Czasem to pierwsze można dostać za mniej niż 200zł. Te szkiełka są naprawdę bardzo dobre, ale jest kilka ale;
-pierwsze ale to po podpięciu pod cyfrę na cropie brakuje szerokiego kąta.
-drugie ale to silniki autofocusa pracują jak wiertarki skrzyżowane z wysokoobrotowymi maszynkami u dentysty, choć są szybkie i celne.
-trzecie ale to mordki kręcące się podczas ostrzenia
-i czwarte ale, że dekielki można zakładać tylko przy skrajnych wartościach ogniskowych.
-jeszcze jedno ale bym znalazł, że nie wszystkie filtry założyć można, bo się chowa do środka przednia część obiektywu.
Ale szkiełka jednak bardzo zacne.

Podobne bolączki dotykają protoplasty 28-105 czyli 35-105mm
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ciągle uważam, że jeśli ktoś myśli o analogu dla analoga, powinien wejść w system FD. Sprawne body z obiektywem stałoogniskowym można kupić poniżej 250zł.

Pelson
09-09-2011, 18:00
Czy to normalne że mój eos 50 (nareszcie!) pokazuje cały czas ikonę filmu i licznik zdjęć mimo wyłączenia go (opcja "L" na kółku)?

roofman
09-09-2011, 18:08
Czy to normalne że mój eos 50 (nareszcie!) pokazuje cały czas ikonę filmu i licznik zdjęć mimo wyłączenia go (opcja "L" na kółku)?
Tak. Wiesz wtedy że masz film w środku.
Bez filmu nie pokazuje nic na LCD.

kondi
09-09-2011, 19:02
Ja polecam 30, sam właśnie ją sprzedałem na allegro i smętnie spoglądam w stronę pudełka czekającego na kuriera. Bardzo ją sobie chwaliłem, zwłaszcza prędkość - przy 4 klatkach na sekundę często wychodziły fajne ujęcia, zwłaszcza jak fotografowana osoba była przekonana, że jedno zdjęcie i po wszystkim :) Sterowanie okiem też super wygodne, nie wiem czemu narzekali niektórzy. Ja noszę okulary i nigdy nie miałem problemów, wystarczyło kalibrować aparat w okularach, a nie bez.

Co mnie drażniło trochę to właśnie wspomaganie lampą AF, czułem się momentami jak na dyskotece.

Merde
10-09-2011, 08:14
Co mnie drażniło trochę to właśnie wspomaganie lampą AF, czułem się momentami jak na dyskotece.

To na 99,9% da się wyłączyć z poziomu C.Fn.

kondi
10-09-2011, 11:46
To na 99,9% da się wyłączyć z poziomu C.Fn.

teraz już tego nie sprawdzę, może nowy właściciel, jeśli mu to będzie przeszkadzało :)

kristek
11-09-2011, 19:46
Wiitam ponownie
Kontynuje moje zakupy fotograficzne, jesli nie uda mi sie w najblizszym czasie wylicytowac EOSa 5, lub nie znajde rozsadnej cenowo trojki, wroce do 50. Tu juz sie chyba nic nie zmieni. Tak jak pisalem chce wstepnie skompletowac sprzet na koniec wrzesnia i w oko wpadlo mi kilka obiektywow. Jesli ktos moze powiedziec o nich cos dobrego lub zlego, bede wdzieczny.
Sigma AF 35-135/3,5-4,5 http://allegro.pl/obiektyw-sigma-35-135-i1815496258.html
o tym nie wiele znalazlem, ale niedrogi wiec moze lepiej sobie go darowac?
Dwa kolejne to Tamron 28-75/2.8 http://allegro.pl/tamron-sp-af28-75mm-f-2-8-xrdild-asp-makro-canon-i1809046670.html
Kusi mnie swiatlo obiektywu i ponoc dosc ostry, ale nie wiem jaka moze byc realna cena jaka mozna za niego zaplacic.
Sigma 28-105/2,8-4 http://allegro.pl/sigma-28-105-mm-f-2-8-4-do-canon-uv-idealna-i1806939519.html
Podobnie jak poprzednik, niezle opinie, choc niektorym ponoc nieraz nie lapal AF i cena?
I czwarty, chyba najlepsze opinie, to Canon 28-70/3,5-4,5 http://allegro.pl/canon-28-70mm-3-5-4-5-ii-i1805420219.html

jacek_73
11-09-2011, 19:54
tamron jest niezły, ale link którego podałeś to licytacja - cena będzie jednak wyższa. Sigmy omiń szerokim łukiem, a co do proponowanego canona to najlepiej dołóż jeszcze 150-200 zł i weź 24-85; on sobie całkiem nieźle na kliszach radził :) ...albo zaczai się dzielnie na tego tamrona, nuż ci się uda.

Pozdrawiam.

kristek
11-09-2011, 20:06
Ile mozna sie spodziewac za tego Tamrona? Jesli opinie jakie o nim spotkalem sa prawddziwe, to moze powalcze.

jacek_73
11-09-2011, 20:15
Średnio się znam na handelku, ale osiem stówek to możesz liczyć.

kristek
14-09-2011, 21:47
No i obiektyw mi sprzatli, ale walka byla niezla, Aukcja zakonczyla sie w ostatnich sekundach. Pozostaje polowac dalej.

jguana
06-10-2011, 11:14
Ostatnio dorwałam się do canona A-1 męża
z początku miał przerażenie w oczach, że jego ukochany aparacik zabieram
ale powoli się oswaja z tym, że wszędzie go ze sobą zabieram

Zawsze robiłam zdjęcia małpkami, ewentualnie jakimś lepszym kompaktem

Najbardziej cieszy wywoływanie i patrzenie co i jak wyszło

To mój pierwszy analog i do tego lustrzanka :)
znajomość zaczęła się ciekawie zobaczymy co będzie dalej

model
21-01-2012, 18:19
Szukam jakiegoś małego analoga (najlepiej dalmierza) z obiektywem 40-50mm o jasności co najmniej 2.0. Chodzi o to, żeby mieścił się w kieszeni i żeby nie rzucał się zbytnio w oczy (przeznaczenie - fot. uliczna) Póki co mam na oku canona ML, szkło 40/1.9 tyle, że to kompakt. Biorę też pod uwagę yashice electro 35 - ale tu jest problem z rozmiarami, ponieważ jest niewiele mniejsza od lustrzanek.
Mógłby mi ktoś polecić coś podobnego jeszcze?

zieloo
24-01-2012, 10:48
Canonet, znacznie mniejszy od jaśki, świetny obiektyw, SUPER cichy, na prawde warto. Oczywiście mowa o wersji 1.7 :)

model
25-01-2012, 02:13
No tak, gdyby dało się go jeszcze gdzieś dostać ;)

Póki co kupiłem yashice gtn, zobaczymy jak się spisze :)

zieloo
26-01-2012, 01:05
Na A. się pojawiają dosyć często.

pianista
06-02-2012, 01:08
to się pochwalę że wylicytowałem na ebay'u w US Elana 7 (eos 33) w super stanie + grip BP-300 za $56. z przesyłką wyszło 262 zł w przeliczeniu. ciekaw jestem jak nasz urząd celny ale nawet jeśli to myślę że koszty nie będą duże.

pianista
07-02-2012, 15:06
to się pochwalę że wylicytowałem na ebay'u w US Elana 7 (eos 33) w super stanie + grip BP-300 za $56. z przesyłką wyszło 262 zł w przeliczeniu. ciekaw jestem jak nasz urząd celny ale nawet jeśli to myślę że koszty nie będą duże.

sprzęt dotarł dzisiaj do mnie. bez żadnych dodatkowych opłat. stan wręcz idealny (oprócz syfów na lustrze). trzeba teraz to dokładnie wyczyścić, załadować film i zacząć zabawę :)

dla zainteresowanych kupnem starszego sprzętu, w US można naprawdę znaleźć dużo sprzętu który nie jest zajechany i w rozsądnej cenie.

kazio
07-02-2012, 16:20
Pianista GRATULUJĘ zakupu i już zazdroszczę. Oglądałem zdjęcia aparatu, poczytałem co nieco. Mnie kręcą starsze "dziadki" - jeszcze na FD. Nie łaziłem po ebayu, czasami tak dla porównania, nawet nie mam konta, ale chyba zacznę działać bo wiosna nadchodzi i pora w pole i do lasu.

pianista
07-02-2012, 18:39
Pianista GRATULUJĘ zakupu i już zazdroszczę. Oglądałem zdjęcia aparatu, poczytałem co nieco. Mnie kręcą starsze "dziadki" - jeszcze na FD. Nie łaziłem po ebayu, czasami tak dla porównania, nawet nie mam konta, ale chyba zacznę działać bo wiosna nadchodzi i pora w pole i do lasu.

Jeśli potrzebujesz pomocy w licytowaniu lub zakupie to mogę pomóc.

pzd.