Zobacz pełną wersję : Sigma 24-70 ex dg hsm czy Canon 24-105/4 IS
Witajcie,
Ostatnio nęka mnie taki dylemat. Poszukuje szkła wygodnego, dobrego głownie do studia, ale również takiego którym na zewnątrz będę mógł zrobić jakiś portret.
Nie chce wydać na nie zbyt dużo bo wiem, że będę go używać raczej sporadycznie (nie licząc studia) dlatego raczej z góry odrzucam 24-70L.
Cenowo obydwa szkła raczej niewiele się różnią.. Pytanie czy warto próbować sigmy ze względu na 2.8 (poza studio) czy postawić na wygodę Canona?
Jest jeszcze opcja zakupu 28/1.8 i 50/1.4.. Sprzęt do jakiego to podepnę to 5dm2.
ps. Wiem, że istniało kilka tematów 24-70 vs 24-105 ale było to porównanie L-ek. O Sigmie za dużo na forum też nie ma. Jeżeli nie znalazłem odpowiedniego tematu to proszę moda o przeniesienie posta
Oprócz wyżej wymienionych jest też jeszcze Canon 28-70 2.8 L - trochę wiekowy już, ale znajdując dobry egzemplarz ma się szkło na lata.
Atutem też jest solidny silnik USM - nic mnie nie przekona do HSM w sigmie, no i f2.8 vs f4 w 24-105L.
Pytania:
- jaki zakres jest Ci potrzebny?
- czy światło 2.8 (lub jaśniej) jest potrzebne na codzień (zarówno w studiu jak i poza)
Co do stałek - wszystko prowadzi do jednego pytania: światło czy uniwersalność?
Pozdrawiam
ArekLodzPl
16-02-2011, 18:17
powiem Ci że w studiu praktycznie nie używam innego szkła jak 28-135 IS, bo i tak pracuję na przysłonach powyżej f/5,6 a zakres ogniskowych jest dla mnie idealny i jest to naprawdę dobre szkło choć dość ciemne i w centrum dokładnie takie same ostrości miałem na 24-70L, więc stwierdziłem że do zdjęć w studio nie ma co go trzymać, a poza studiem za ciemny i zamieniłem go na jasne stałki.
yhm, ja się tak napłodziłem, akurat ktoś temat przeniósł i o.. tylko czemu to tego działu?;0
W skrócie, 28-70 odrzucam bo potrzebuje fvat a przy używce raczej ciężko, poza tym wole nowe..
28-135 też nie, nie chce szkła którego nie użyje poza studio.
Docelowo i tak kupie stałki, zoom jako uzupełnienie.
Może ktoś ma w/w Sigme i podzieli się spostrzeżeniami?
Do 5D mark II wybrałbym 28-70 2,8 L najlepszy optycznie
http://www.dxomark.com/index.php/en/Lens-with-Camera/Lens-rankings/DxOMark-Score
Aha i to do wszystkich sporo ludzi zapomina, a może nie wie że światło 2,8 to nie tylko światło ale i szybkość oraz poprawność nastaw AF i to w każdej puszce nawet EOS 1 po prostu obiektyw 2,8 i jaśniej myli się rzadziej...
Ja mam 24-105 i bardzo sobie chwalę. f/4 ładnie rysuje tak do 70-80mm, na końcu f/4,5. Jestem cholernie z tego szkła zadowolony i polecam.
Jest jeszcze opcja zakupu 28/1.8 i 50/1.4.. Sprzęt do jakiego to podepnę to 5dm2.
Dobrze ,że wziąłeś pod uwagę taki zestaw, imho najlepszy wariant, światło, jakość, wynagradza ten swego rodzaju kompromis.
A gdy już zakupisz, strzel sobie na początek kombinację 50mm f/2.8 czyli pełnej dziurze tych zoomów,
a pojawi sie banan:-D, na zoomie ....cóż, zostaw sobie sampla..
vinietu no wiem czym takie porównanie się skończy.. tyle, że studio to głownie 5.6 i wyżej..
a 28 + 50 to dla mnie proteza 35/1.4L.. na które mnie nie stać aktualnie
Nadal nic nie wiem ;D
Cóż,trzeba jednak od czegoś zacząć,....tym spokonie można, źle nie będzie, nie ma takiej opcji.
Tak nieco odnośnie tematu. Testowałem 3 sigmy 24-70 HSM w pro centrum w Bydzi, żadna mi nie podeszła, bo zawsze af twierdził, że lepiej bliżej...
28-70/2.8 miałem jedną do wyboru, prawie ją kupiłem, ale no niestety nie zdążyłem.
Z opcji wybierałem pomiędzy 24-105L i 28-75 Tamrona. Nie wiem dlaczego, ale dla mnie różnica pomiędzy 24, a 28mm jest kolosalna (mowa o cropie) więc wziąłem L-kę :)
Tobie zalecałbym 28-75 u cichego - mydlanej sztuki na pewno nie kupisz :)
yhm, za Tamrona podziękuje ;]
Za tydzień jadę po Sigme 50/1.4, później 28/1.8, temat zakończony ;)
yhm, za Tamrona podziękuje ;]
Za tydzień jadę po Sigme 50/1.4, później 28/1.8, temat zakończony ;)
Z Tamrona byś był bardziej zadowolony niżeli z tej sigmy, która w większości przypadków mydli z canonem i ciężko u sigmy znaleźć w pełni współpracującą wersję z C ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.