Zobacz pełną wersję : Potrzebna porada: Obiektyw czy lampa?
Witam. Jestem początkującym i chciałbym się was poradzić. Zamierzam kupic szkło Sigma 17-70mm f/2.8-4.0 DC OS MACRO HSM. Czy warto wymieniać go za kitowego 18-55? Może lepiej kupić zamiast tego lampę błyskową? Mam na oku 430ex II.
Pozdrawiam.
xxkomarxx
02-02-2011, 20:50
17-70 wg mnie nie warto. Często trafiają się marne egzemplarze lepiej tamron 17-50
Mógłbyś wyjasnić czemu nie warto? I w czym ten tamron lepszy?
pawciolbn
02-02-2011, 20:55
dokładnie. chociaż miałem tą Sigme, proponuję też Tamrona, najlepiej VC. zwłaszcza, że będziesz miał stałe światło 2.8.
1.Coś z kitem jest nie teges? Coś Ci w nim przeszkadza? Ta sigma jest tej wady pozbawiona? Kup sigmę.
2.Cierpisz na brak lampy? Są chwile, kiedy wyraźnie odczuwasz ten brak? Kup lampę.
Są ludzie którzy kita mają i używają i się sprawdza, są tacy co nie mają lampy i nie czują potrzeby mieć. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć co Tobie bardziej potrzebne/przydatne. Jak sam tego nie wiesz, sugeruję się wstrzymać z zakupami, pieniądze odłóż i kupisz to, co da Ci największe możliwości.
No własnie w kicie ciężko łapie mi ostrość z bliska i czasami nie umie załapać z daleka. Sigme miałem okazję przymierzyć do aparatu i w sklepie nie zauważyłem żeby miał problemy.
Choć jak jest dobrze doświetlone to też kit ładnie łapie ostrość.
Ciekawe, jeszcze nie słyszałem, żeby kit miał większe problemy z łapaniem ostrości, a w każdym razie IMHO nie powinien mieć większych, niż ta Sigma. Sprawdzałeś z innym kitem?
Kupując Sigmę zyskujesz trochę na świetle i trochę na zakresie, jeżeli generalnie zależy Ci na zakresie, bardziej niż na świetle, to warto kupić. Jak na świetle, to lepszy polecany Tamron, to już inna klasa obiektywu.
Nie chcę się powtarzać, bo nie raz o tym pisałem i nie tylko ja, ale kupując S. lub T. narażasz się na kłopoty z AF - może być FF lub BF. Jeśli Twój korpus nie ma mikroregulacji, to może być ciężko.