Zobacz pełną wersję : Dobór Obiektywu Pomoc
Witam Serdecznie
Ostatnio zaczalem dorabiac jako fotoreporter, fotografia to było moje hobby a teraz zobaczyłem, że można jeszcze zarobić na tym co sie lubi.
do pracy potrzebuje jakiegos w miare dobrego tele zoomu, oczywiscie nie mam kapitalu na 70-300 f2.8 + stabilizacja obrazu
aktualnie robilem zdjecia na sigmie 28-300 f3.5/5.6 ale zdjecia z reki, w dodatku z duzej odleglosci przy slabym swietle nie wychodza zbyt dobre.
Zastanawiam sie co poswiecic, czy postarac sie kupic obiektyw z dobrym swiatlem, czy wystarczy mi szklo ze stabilizatorem przez co bede mogl zwiekszyc czas naswietlania bez obaw poruszenia zdjecia.
dodam ze aktualnie dysponuje canonem 50d.
Może ktos ma przetestowane, badz wydaja mu sie idealne do mojego opisu obiektywy.
Bede bardzo wdzieczny
Pozdrawiam
Reporterskie obiektywy to niestety drogie obiektywy. W fotografii reporterskiej raczej rzadko skorzystasz z dłuższych czasów. Ze stabilizacją łatwiej wykonasz nieporuszone zdjęcie ale stabilizacja nie zamrozi ruchu i zdjęcie choć będzie nie poruszone to to co będzie w ruchu będzie nieostre bo do tego potrzeba krótkiego czasu.
Łatwiej będzie Ci doradzić jak napiszesz ile kasy możesz na obiektyw wydać i czy to ma być używka czy nowy.
Pozdrawiam.
do pracy potrzebuje jakiegos w miare dobrego tele zoomu, oczywiscie nie mam kapitalu na 70-300 f2.8 + stabilizacja obrazu/.../robilem zdjecia na sigmie 28-300 f3.5/5.6 ale zdjecia z reki, w dodatku z duzej odleglosci przy slabym swietle nie wychodza zbyt dobre/.../Zastanawiam sie co poswiecic, czy postarac sie kupic obiektyw z dobrym swiatlem, czy wystarczy mi szklo ze stabilizatorem przez co bede mogl zwiekszyc czas naswietlania bez obaw poruszenia zdjecia/.../aktualnie dysponuje canonem 50d.
Celuj w canona 70-200/2,8L USM - im lepsza wersja tym lepiej - najlepiej 70-200/2,8L IS USM II :-)
P.S.Ile kosztuje 70-300f2,8? :smile:
pytanie jakie fotoreportaże planujesz robić ? nieco inne warunki są w sporcie a nieco inne np w pracy dla gazety i fotografowanie miejsc wypadków, imprez w teatrze itp !!
luciferi
25-01-2011, 10:06
a korpus? jakie max iso jest uzywalne?
Jeżeli nie stać Ciebie na dobre szkło reporterskie to pozostaje ciemniejsza wersja 70-200/4 IS lub przejscie na jaśniejsze stałki, w tym przypadku jednak żonglerka obiektywami jest bardzo uciążliwa.
Reporterskie obiektywy to niestety drogie obiektywy. W fotografii reporterskiej raczej rzadko skorzystasz z dłuższych czasów. Ze stabilizacją łatwiej wykonasz nieporuszone zdjęcie ale stabilizacja nie zamrozi ruchu i zdjęcie choć będzie nie poruszone to to co będzie w ruchu będzie nieostre bo do tego potrzeba krótkiego czasu.
Łatwiej będzie Ci doradzić jak napiszesz ile kasy możesz na obiektyw wydać i czy to ma być używka czy nowy.
Pozdrawiam.
szunaj to jak to z tymi czasami jest ? jak potrzeba krótkiego i rzadko korzysta z długich to chyba ok co by nie podpiął ?
dr_bonzo
25-01-2011, 10:27
szunaj to jak to z tymi czasami jest ? jak potrzeba krótkiego i rzadko korzysta z długich to chyba ok co by nie podpiął ?
Przy krótkim czasie, generalnie, potrzebujesz jasniejszego szkła ($$$) lub wyższego iso, albo fota bedzie za ciemna.
Przy krótkim czasie, generalnie, potrzebujesz jasniejszego szkła ($$$) lub wyższego iso, albo fota bedzie za ciemna.
dr_bonzo ja wiem o tym :-) ok - niewyspany jestem i czepiłem sie postu kolegi :-) jakis taki nie wnoszący mi sie wydał :-)
Zestaw szkieł Sigma 10-24 + 24-105L by akurat się spisało tutaj. Oczywiście pierwszą sigmę można zastąpić czymś pod cropa ;)
Jeżeli nie stać Ciebie na dobre szkło reporterskie to pozostaje ciemniejsza wersja 70-200/4 IS lub przejscie na jaśniejsze stałki, w tym przypadku jednak żonglerka obiektywami jest bardzo uciążliwa.
... bez przesady... doradzanie stałki do reportażu to już chyba przesada
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
zdecydowanie kolego musisz opowiedzieć się jakiego typu to ma być reporterka bo zaczyna tu być wesoło... opowiadamy trochę nie wiadomo o czym i doradzamy stałki albo szerokie kąty a chyba jednak nie tędy droga
bardzo dziekuje za zainteresowanie moim problemem.
ogolnie pracuje na zasadach :
agencja dzwoni do mnie jesli potrzebuje zdjec, badz dostała cynk.
dotychczasowo zrobiłem 3 tematy ala paparazzi, byłem też wysłany na imprezy dla "celebrytów" ale wtedy użyłem krótkiego szkła z lampa.
Ostatnio też dzwonią do mnie w sytuacjach typu wypadek, jakies zdarzenie.
Potrzebuje szkła przewaznie do robienia zdjec z daleka osobom, które przewaznie sa w ruchu, i ciezko ustrzelic dobre foty a dobre foty to kasa.
budzet to około 4 tysiece ale mysle na leasingiem badz kredytem
pozdrawiam
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
poprosze cos w przedziale 2000 zl - 4000 zł, ale blagam podajcie jakies szkla tez z dolnego pułapu cenowego :)
... bez przesady... doradzanie stałki do reportażu to już chyba przesada
Pewnie,że nie jest to wygodne ale nie niemożliwe ;), np. reportarze, photostreet. Dobry reporter da radę.
jak masz 4 tyś to kup sobie używany 70-200 2,8 a za pozostały 1 tyś jakiegoś tamrona albo sigme 18-50
snd:
ja bym na Twoim miejscu kupił coś w stylu... wyższa półka: Canon EF 70-200 mm f/4L IS i cena w górnej granicy
a pakiet oszczędnościowy... za to myślę że do reporterki lepszy ze względów praktycznych Tamron AF 18-270 mm f/3,5-6,3 DiII VC chociaż na długim końcu ciemny... ale zakres ciekawy i cena w dolnej granicy
Sigma AF 70-200 mm f/2,8 II APO jaśniej niż u canona ale bez IS... no i cena w środku zakresu
zawsze można też Canon EF 28 - 300 mm f/3,5 - 5,6 L IS no ale to juz ponad 10k :)
koraf: wyobrażasz sobie ile ujęć uciekłoby reporterowi np na miejscu wypadku czy np na uroczystości powitalnej na lotnisku jakby musiał stałkami żonglować?? ja rozumiem stałkę na koncercie na imprezie w kongresowej... ale nie w typowej reporterce... no chyba że nie zależy ci na kasie... a jak napisał autor wątku zdjęcia to kasa. Zaryzykuje stwierdzenie... mniej ważny artyzm zdjęcia niż konkretne dobre ujęcie
Zgodze się z poprzednikiem w fotografi reportażowej mam kilka sekund na zrobienie fajnego zdjecia wiec staloogniskowe odpadaja. najwazniejsze jest dobre ujecie.
co myslicie o jakies sigmie 70-200 f 3,5/5.6 z OS
Szukajac rozwiązania natknalem sie na strony z chin
ceny sa bardzo przystepne bo za 4000 zl kupie obiektyw o cenie 8-10 tys w polsce
jak myslicie jaka moze byc wytrzymalosc tych obiektywów, moze warto jest sprowadzic
jakie niebezpieczenstwa niesie za soba kupno uzywanego obiektywu
Takie samo jak kupno używanego samochodu czy aparatu...
A te obiektywy w Chinach to jakich producentów?
Sigma może być za ciemna. Canon 70-200/2.8 IS to najlepsze rozwiązanie, ale nie najtańsze. Sam musisz się zastanowić czy nie lepiej zainwestować trochę w lepsze szkło niż kupić tańsze (ciemniejsze), a potem drapać się po głowie jak Ci moment ucieknie, że światła mało i AF za wolny kupiłem... Ja długo czyniłem eksperymenta na swojej szklarni... Oj długo!!! Stanęło na tym, że od 16 do 400 mm wszystkie są L i na pewno tego nie zmienię - tylko UWA mam Tokiny (mało podpinany).
SdoubleU
25-01-2011, 20:39
Wiem że kasa to poważny problem, ale jeżeli ta współpraca na dłużej i w miarę pewna to lepiej kupić raz a dobrze, wspomagając sie nawet kredytem, i mieć święty spokój.
znalazlem strone z chin oferujaca canony sigmy nikorry itd
tylko oryginalnosc watpliwa ale Canon 70-200/2.8 IS za 1400$ to chyba nie duzo
pracuje od miesiaca sprzedalem 3 tematy po calkiem fajnej stawce, tylko zastanawiam sie co bedzie jak przez nastepny miesiac zadny temat nie wpadnie, wszystko fajnie ale jak potem nie bede mial tyle szczescia zeby agencja sprzedala temat to bedzie lipa.
po waszych postach powaznie zastanawiam sie czy nie przyinwestowac w dobre jasne szklo canona zaplacic 6tys. W sumie to jest narzedzie pracy. \
dzieki za pomoc wszystkim
snd też bym był za opcją Canon-a 70-200 2.8 choć możesz zwrócić uwagę na Canon-a EF-S 55-250 F4-5.6 IS. Fajny, nie drogi i o większym zakresie ogniskowych obiektyw choć oczywiście L-ką nie jest.
znalazlem strone z chin oferujaca canony sigmy nikorry itd
tylko oryginalnosc watpliwa ale Canon 70-200/2.8 IS za 1400$ to chyba nie duzo
Używkę 70-200/2.8IS można kupić spoko na alledrogo do 5k. Myślę, że ryzyko dużo mniejsze.
Tu np. jest jeden do nabycia:
http://canon-board.info/showthread.php?t=73172
SdoubleU
25-01-2011, 22:31
znalazlem strone z chin oferujaca canony sigmy nikorry itd
tylko oryginalnosc watpliwa ale Canon 70-200/2.8 IS za 1400$ to chyba nie duzo ...
Jak wysyłka również z Chin to musisz doliczyć jeszcze cło i VAT, razem ok 30% od wartości przedmiotu wraz z kosztami przesyłki.
Ja osobiscie biegając za wydarzeniami. W robicie używam głównie tamiego 17-50 2.8. Taki mój standard. Czasem w ruch wchodzi tokina 12-24 f/4 gdy trzeba szeroko. Gdy daleko, sigma 70-300 f/4.0-5.6. Słowem, zależy do jakiego formatu gazety robisz; Jak do czegoś takiego jak ja - lokalne/powiatowe/regionalne, tygodnik. To spokojnie możesz pozwolić sobie na ciemne szkła, bo tym gazetkom nie zależy aż tak na super jakości fotek; poza tym jak nie masz jasnego szkła, spokojnie możesz podbić iso do wartości maksymalnej w body. Tego masz chyba nawet więcej ode mnie - Ja biegam z canonem 20d.
Jak chcesz stabilizacje, to OK; ale polecam tylko do TELE. Pomoże jak masz trzęsące się ręce, bo tak czy siak większość czasu musisz robić na 1/250 i krótszych czasach.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jak wysyłka również z Chin to musisz doliczyć jeszcze cło i VAT, razem ok 30% od wartości przedmiotu wraz z kosztami przesyłki.
Takie strony w większośći przypadków fundują gratisowe koszty w postaci braku towaru za który płacimy, tudzież jakiegokolwiek innego.
to wszystko zalezy zdjecia robie dla agencji, agencja sprzedaje je dalej, jesli sa dobrej jakosci sprzedadza je do gazety, a jesli sa słabe to albo się nie sprzedadza albo za jakies marne 300-400zl na portale internetowe.
decyzje podjalem bedzie to canon 70-200 f 2.8 IS USM itd ;p nie ma co oszczedzać,
do wszystkich majacych podobne dylematy
kupicie szkło o gorszych parametrach to i tak kiedys bedziecie siegali po najlepsze
mozna oszczedzic podwojnego wydatku :)
mam nadzieje ze uda mi sie kupic max do 5 lutego :) czekam na wyplate i dzieki za zaangazowanie :)
Widzę, że wątek ma sie już ku końcowi, ale dodam jeszcze tylko moje spostrzeżenia:
kolejny raz pojawia sie temat osoby która z fotografią nie jest teoretycznie na bakier(zgodnie z tym co mówi), a zadaje pytania, na które sama sobie powinna odpowiedzieć.
Przecież skoro nie wiesz jaki zlecenia wpadną musisz być gotowy na każde - czyli jakiś jasny zoom, bardzo jasna stałka, i coś szerokiego z małym zoomem (najlepiej też jasne lub z IS).
Puszkę kolego masz fajną, wiem bo też mam:) Wybór który padł na L jest właściwy, a powtarzające się głosy, że L nie jest konieczne mnie rozbrajają, bo dostrzegam trend anty L kultywowany na siłę - pokażę, że nie mam L i robię zdjęcia. Świetnie, ale w konsekwencji do czego w takim razie są Lki?
I na koniec 300-400 za słabe foty to niezła cena, nie znam się bo płacą mi za coś innego, ale może czas by się rozejrzeć za innym zajęciem... I wnioskuję też, że szkła zakupione się zwrócą, a pamiętaj, że jeśli będziesz dostaczać same gnioty to współpraca może się skończyć - ja bym Ci podziękował. Bądź pierwsz albo nie bądź wcale;)
Powodzenia!
SdoubleU
26-01-2011, 20:19
Takie strony w większośći przypadków fundują gratisowe koszty w postaci braku towaru za który płacimy, tudzież jakiegokolwiek innego.
Bez przesady, kupowałem graty z HK i z Chin i jakoś wszystko co miało dojechać to dowieźli. Inna sprawa to sprawdzenie kontrahenta przed przesłaniem pieniędzy.
Kupowałem kilka razy i największym ryzykiem był niestety Polski Urząd Celny ;-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.