Zobacz pełną wersję : jak uzyskac taki efekt?
michalp23
21-01-2011, 15:23
witam, moze wie ktos jaka technike mogl zastosowac autor tej pracy?http://1x.com/photos/member/19456/34871/
Trzeba umiec rozciągnąć czasoprzestrzeń.
Technika długiego otwarcia migawki.
michalp23
21-01-2011, 15:37
chodzi mi o technike obrobki.
bartorux
21-01-2011, 15:37
Jedna klatka z pociągiem, jedna z tłem, połączone w photoshopie z maską gradientową czarno-białą :)
chodzi mi o technike obrobki.
To o który efekt Ci właściwie chodzi? O to, że pociąg jest rozmyty a na końcu jednak ostry, czy o BW czy o ziarno, czy o co?
michalp23
21-01-2011, 15:43
B\W , ziarno itd
rozmycie pociągu dzięki szerokiemu kątowi oraz dobraniu odpowiedniego czasu naświetlania
Hmm, nie widzę tutaj nic szczególnie nadzwyczajnego. Wysokokontrastowa konwersja do BW z celowym wypaleniem dużej części kadru i dodane ziarno. W tym zdjęciu najciekawszy jest efekt częściowego rozmycia uzyskany prawdopodobnie w taki sposób, że lokomotywa zatrzymała się w trakcie naświetlania.
Jeśli chodzi o samą konwersją, to nieco podobną znalazłem u siebie na dysku, aczkolwiek, gdyby nie ten wątek, raczej nie znalazłbym uzasadnienia dla publikacji tej fotki. ;)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img641.imageshack.us/i/201012010140.jpg/)
Zdjęcie z umiarkowanym czasem (w zależności od prędkości pociągu, ale obstawiam coś koło 1/100s). na które załapał się przód składu. Potem konwersja i ziarno, oczywiście.
Osobiście nie widzę, żeby cokolwiek się tu zatrzymywało.
Zdjęcie z umiarkowanym czasem (w zależności od prędkości pociągu, ale obstawiam coś koło 1/100s). na które załapał się przód składu. Potem konwersja i ziarno, oczywiście.
Osobiście nie widzę, żeby cokolwiek się tu zatrzymywało.Ty napewno mówisz o zdjęciu z pierwszego posta?
Ty napewno mówisz o zdjęciu z pierwszego posta?
To z jadącym pociągiem?
Chyba tak.
Pociąg jest w ruchu, ale nie widzę, dlaczego miałby się zatrzymywać, po prostu jedzie, zakładam nawet, że ze stałą prędkością.
zgadzam się z Wats0nem, po prostu załapała się lokomotywa i na tym skonczylo się naświetlanie.
To ciekawe, co mówicie, bo ja tam właśnie widzę tył składu a nie lokomotywę, która ginie za zakrętem w lewo.
To ciekawe, co mówicie, bo ja tam właśnie widzę tył składu a nie lokomotywę, która ginie za zakrętem w lewo.
Na dobrą sprawę trudno wyczuć, w którą stronę jedzie - zasugerowałem się światłami oraz wcześniejszymi wypowiedziami. Zresztą, w którą stronę by nie jechał, w tym przypadku efekt będzie taki sam.
Poszukam w moim archiwum paru zdjęć zrobionych kilka lat temu, coś mi się wydaje, że mam gdzieś podobny efekt (w sensie zdjęcia, a nie obróbki).
W/g mnie zdjęcie jest mocniej kombinowane niż się na pierwszy rzut oka wydaje.
W którą stronę jedzie aż tak mnie nie ciekawi , bardziej po którym torze ? 1 , 2 czy może po jednej szynie 3. I co to za konstrukcje kratownicowe wewnątrz pociągu 4 i co to jest 5 ?
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.fotosik.pl)
HurricanE
21-01-2011, 20:11
A może to to analog i dwie ekspozycje jedna na drugiej? Analog to taki aparat na klisze - takie tasiemki do resjestrowania zdjęć - dawno dawno temu się tak zdjęcia robiło ;)
ATSD - jak ostatnio tłumaczyłem kuzynce - lat 12 jak się robi zdjęcia na kliszy - że trzeba włożyć taka taśmę specjalną i zrobić zdjęcia a potem trzeba wyjąć po ciemku i włożyć do specjalnego płynu żeby się zdjęcia pojawiły to myślała że ją w balona robię :)
Za 200 lat to będzie brzmieć jak alchemia - przy świetle księżyca na jednej nodze sporządź wywar..
Łukasz
... Analog to taki aparat na klisze - takie tasiemki do resjestrowania zdjęć - dawno dawno temu się tak zdjęcia robiło ;)
ATSD - jak ostatnio tłumaczyłem kuzynce - lat 12 jak się robi zdjęcia na kliszy - że trzeba włożyć taka taśmę specjalną i zrobić zdjęcia a potem trzeba wyjąć po ciemku i włożyć do specjalnego płynu żeby się zdjęcia pojawiły to myślała że ją w balona robię :)
Za 200 lat to będzie brzmieć jak alchemia - przy świetle księżyca na jednej nodze sporządź wywar..
Łukasz
no i ?
Niezwykle ważny wykład, niezwykle związany z tematem ... Dziękujemy!
A ja raczej poprę jacapa - nie wiem jak (prócz wspomnianego ziarna i mocnego kontrastu), ale raczej mocno pokombinowane.
ja nie widzę ani troche kombinowania, podwójnych ekspozycji i innych cudów. aparat był na statywie, to że naświetliły się druty z tła to wynik tego że pociąg nie był w kadrze całą ekspozycję, tylko np koniec albo sam początek.
ja nie widzę ani troche kombinowania, podwójnych ekspozycji i innych cudów. aparat był na statywie, to że naświetliły się druty z tła to wynik tego że pociąg nie był w kadrze całą ekspozycję, tylko np koniec albo sam początek.
Z jakiego tła ? Z tła to jest roślinność na murze i budynek , ale nie te kratownice czy "druty" wewnątrz pociągu.
4 - to jest odbicie w oknach pociągu, trakcji elektrycznej z sąsiednich torów. 5 - to może być też jakieś odbicie fragmentu słupa, w szybie kabiny lokomotywy. Okna lokomotyw są dużo wyżej niż okna wagonów. Jeżeli tak, to znaczyłoby to, że pociąg nadjechał z lewej i migawka została otwarta tuż przed przejazdem lokomotywy. Ja bym obstawiał, że czas naświetlania to jakieś 1/8 - 1/2 sekundy.
witam, moze wie ktos jaka technike mogl zastosowac autor tej pracy?http://1x.com/photos/member/19456/34871/
nic prostszego jak zapytać autora tatsu2006@gmail.com
ale śledztwo jest bardziej intrygujące.
to Japonia wiec pociąg jechał, pewnie szybko, naświetlanie długi czas bo i album dedykowany długim ekspozycjom, wg mnie z lewa do prawa, to co się dzieje w szybie mogło być celowo wyeksponowane przez autora jakimiś zabiegami. Duża szyba, wewnątrz ciemno mogło zadziałać jak lustro.
mc_iek - brzmi rozsądnie, aczkolwiek
słup nr 5 - wydaje się, że wystaje ponad obrys pociągu (tuż przed końcem zdjęcie).
I dlaczego lewa strona pociągu jest aż tak mało rozmyta w stosunku do str prawej? Wydaje mi się, że przy dłuższych czasach (co sugeruje lewa str) jednak prawa też powinna się bardziej rozmyć - pomimo tego, że "jedzie" bardziej równolegle niż prostopadle do osi obiektywu :)
jacapa - otóż to :)
akmetoys
22-01-2011, 00:02
I dlaczego lewa strona pociągu jest aż tak mało rozmyta w stosunku do str prawej?
jacapa - otóż to :)
mi się wydaje, że wskazuje to na fakt, że to co widzimy najbliżej to koniec pociągu, który porusza się od lewej do prawej i spust migawki został naciśnięty w momencie gdy bliższe światło było prawie na linii aparatu. Ja bym obstawiał czas ok 1/8-1/60 w zależności od prędkości pociągu. Różnica w rozmyciu wynika tez z faktu, że obiekty bliżej aparatu "przemierzają" znacznie dłuższą drogę po matrycy/kliszy w tym samym czasie niż te które są dalej a co za tym idzie bardziej się rozmazują, czyt. są mniej naświetlone, dlatego tez smugi świateł delikatnie intensywnieją im dalej od aparatu.
Odbicie trakcji "wewnątrz" pochodzi IMO z tylnej szyby pociągu, a 5 wygląda jak fragment jakiegoś budynku, tylko skąd wziął się w tym miejscu... domysłów jest sporo:roll:
szambonur
22-01-2011, 00:37
kupujecie te canony za grube tysiące z gładziutkim jak pupa archanioła iso 6400, a potem się zastanawiacie jak dodać szum i ziarno...;)
kupujecie te canony za grube tysiące z gładziutkim jak pupa archanioła iso 6400, a potem się zastanawiacie jak dodać szum i ziarno...;)
widocznie sami chcemy decydować kiedy i jakie ono ma być :-)
mi się wydaje, że wskazuje to na fakt, że to co widzimy najbliżej to koniec pociągu, który porusza się od lewej do prawej i spust migawki został naciśnięty w momencie gdy bliższe światło było prawie na linii aparatu. Ja bym obstawiał czas ok 1/8-1/60 w zależności od prędkości pociągu. Różnica w rozmyciu wynika tez z faktu, że obiekty bliżej aparatu "przemierzają" znacznie dłuższą drogę po matrycy/kliszy w tym samym czasie niż te które są dalej a co za tym idzie bardziej się rozmazują, czyt. są mniej naświetlone, dlatego tez smugi świateł delikatnie intensywnieją im dalej od aparatu.
toteż o to mi chodziło :)
.... tylko skąd wziął się w tym miejscu... domysłów jest sporo:roll:
o to też ;)
może jednak ktoś zna japoński? :-D
Postanowiłem nieco zmienić strategię rozwiązywania tej zagadki. Odspawałem się zatem od ekranu komputera, porzuciłem rozważania filozoficzno-teoretyczne wraz z przeczesywaniem Internetu. Wziąłem aparat i udałem się w pobliże torów kolejowych.
Głównym przeciwnikiem mojego przedsięwzięcia okazał się niedzielny rozkład jazdy wszystkich do kupy spółek kolejowych. Pomimo, że spędziłem na mrozie jakieś 2 godziny, minęły mnie jedynie 3 składy. Nie miałem więc zbyt wielu prób, czego efektem jest rezultat daleki jeszcze od doskonałości. Być może zrobię sobie jeszcze z jedno podejście a póki co przedstawiam efekt mojego czatowania.
Konwersję BW, ziarno itp sobie darowałem, skupiając się na rozmyciu pociągu.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img87.imageshack.us/i/201101230138.jpg/)
Mikołaj, tytuł wątku brzmi: Jak uzyskać taki efekt. Nie mów mi, że Twoja odpowiedź brzmi: "idź na tory z aparatem i zrób zdjęcie" :D
Exif się nie otwiera ;)
Nie mów mi, że Twoja odpowiedź brzmi: "idź na tory z aparatem i zrób zdjęcie" :DMasz rację, to było głupie z mojej strony :D
Exif się nie otwiera ;)1/6s, 10mm, f/11, ISO100, 7D, filtr ND8 typu Cokin.
Mikołaj, tytuł wątku brzmi: Jak uzyskać taki efekt. Nie mów mi, że Twoja odpowiedź brzmi: "idź na tory z aparatem i zrób zdjęcie" :D
Exif się nie otwiera ;)
Zgadza się, dość niekonwencjonalne rozwiązanie jak na to forum...
Tak mi się jakoś skojarzyło:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://whattheduck.net/sites/default/files/WTD032810SUN.gif)
WatsOn, Dinderi, dziękuję Wam. Zrozumiałem swój błąd. Wracam do komputera i biorę się za uzyskiwanie efektów. Aparat idzie w odstawkę, bo teraz już wiem, że nie tędy droga. ;)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img7.imageshack.us/i/201101230138hdr.jpg/)
taaak i koniecznie taka sztuczna tonalność z HDR, o to chodzi :)
już wiem, że nie tędy droga. ;)No! :-)
WatsOn, Dinderi, dziękuję Wam. Zrozumiałem swój błąd. Wracam do komputera i biorę się za uzyskiwanie efektów. Aparat idzie w odstawkę, bo teraz już wiem, że nie tędy droga..........
No i po zabawie :cry:
:-D
Adamszum
26-01-2011, 13:56
Trzeba jechać do Japoni bo tam pociągi pomykają 400 km/h, w Polsce sie nie uda, zresztą można zamarznąć przy torach jak skład będzie miał 2 godziny spóźnienia ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.