Zobacz pełną wersję : fotografia eventowa, imprezowa
Jako, że od jutra mam robić zdjęcia na imprezach w klubach dla pewnego portalu stad mam pewien dylemat.
Mianowicie bede dysponował C5dI + 17-40 + fish 8 (sigmy) + 50 1.2/50 1.8
Rzecz w tym, ze ciagle nie jestem pewien balansu bieli.
Jaki powinienem ustawić? Lampa? Temp K? Czy może inny?
Przepraszam za tak banalne pytanie, ale chce to ogarnąć.
Jak wg Was powinienem zrobić?:oops:
Robić w RAWach i później poprawiać.
rob w RAW i zalatw sobie na lampe filtry zelowe, zeby rownowazyc blysk ze switlem zastanym (kolorystycznie).
Obawiam sie celnosci 50/1.8 i trybo servo w 5D :)
Co do 17-40 - czasem zabrakcie Ci swiatla bo to f/4
50 1.8 będzie raczej nie używane, o ile dojdzie 50 1.2 przeze mnie już tak bardzo wyczekiwana, w innym wypadku muszę używać tej pierwszej.
oki robie w RAW-ach, ale balans bieli tak czy tak ustawić muszę - jaki? zeby skora wygladala normalnie,
inny problem: niedawno robiłem zdjęcia RAW+L i w folderze plików nie pokazują mi się RAW-y tylko JPEG x2 tej samej wagi...
szambonur
19-01-2011, 12:24
50 1.8 będzie raczej nie używane, o ile dojdzie 50 1.2 przeze mnie już tak bardzo wyczekiwana, w innym wypadku muszę używać tej pierwszej.
oki robie w RAW-ach, ale balans bieli tak czy tak ustawić muszę - jaki? zeby skora wygladala normalnie,
inny problem: niedawno robiłem zdjęcia RAW+L i w folderze plików nie pokazują mi się RAW-y tylko JPEG x2 tej samej wagi...
Ustaw balans bieli na AUTO, wszystko zależ jakie światło zastaniesz, taki dobierzesz balans. Ja się takimi sprawami podczas robienia zdjęć nie przejmuje. Dopiero przy wołaniu rawów ustawiam...
oki, a z tymi RAW-ami to zawsze tak jest? tak jak pisałem wyżej
szambonur
19-01-2011, 12:31
oki, a z tymi RAW-ami to zawsze tak jest? tak jak pisałem wyżej
to znaczy co jest...? raw jak raw jaki jest każdy widzi...;)
robiłem zdjęcia w RAW + L, a przerzucając je na kompa oba pliki mam tej samej wagi i jpeg
WB na AUTO, w Rawie to nei ma zanczenia ale znaczenia ma filtr na lampe bo tak bedziesz miec inny kolor tla za glownym tematem zdjacia a to zmusi Cie do wywolywania tego samego zdjecia 2x z balansem na obiekt glowny i tlo.
WB na AUTO, w Rawie to nei ma zanczenia ale znaczenia ma filtr na lampe bo tak bedziesz miec inny kolor tla za glownym tematem zdjacia a to zmusi Cie do wywolywania tego samego zdjecia 2x z balansem na obiekt glowny i tlo.
a to znaczy, ze ktorych kolorów filtrów powinienem używać?
szambonur
19-01-2011, 12:41
a to znaczy, ze ktorych kolorów filtrów powinienem używać?
a to jeżeli chodzi o filtry na błyskacza to sam jestem ciekawy, bo nigdy nie używałem, a może najwyższy czas zacząć...
a jeszcze wg Was: jakich czasow migawki uzywać? 1/8 - troszke rozmazane beda niektore, ale czasami takiego efektu sie oczekuje
a tak normalnie 1/30? czy takie na jakie iso pozwoli albo vice versa
robiłem zdjęcia w RAW + L, a przerzucając je na kompa oba pliki mam tej samej wagi i jpeg
Przerzucaj je na kompa czytnikiem.
a jeszcze, bo fishka bedzie pożyczana (gdyż moją niedawno sprzedałem i teraz żałuje)
czy Sigma 8 mm f/3.5 EX DG Fisheye to jest pod FF?
czy Sigma 8 mm f/3.5 EX DG Fisheye to jest pod FF?Pod FF fisz to jest 15-16 mm. 8 jest pod kropa i na FF daje dużą winietę.
teraz mogę tylko jęczeć, że sprzedałem canonową 15-tke
Mozesz kupić ponownie :) Co za problem.
narazie pewnie fundusze nie pozwolą :mrgreen:
ale wkrótce... możliwe;p
Kolego na Imprezach w klubach, miej oczy do okoła głowy, dużo ludzi pod wpływem nie będzie zwracała uwagi na Ciebie i Twój sprzęt, a szkoda by było żeby się zalał jakimś piwskiem, albo żeby ktoś Cie szturchnął i puchą o ściane. Większość już została powiedziana, reszte będziesz musiał dopracować na miejscu gdyż nie wiadomo jakie jest światło, czy pomieszczenie na tyle niskie aby można było odbić błysk, większość wyjdzie w praniu, powodzenia :)
Jako tanią alternatywę do canonowego fisza, zawsze możesz nabyć Zenitar 16 mm - рыбий глаз
Kolego na Imprezach w klubach, miej oczy do okoła głowy, dużo ludzi pod wpływem nie będzie zwracała uwagi na Ciebie i Twój sprzęt, a szkoda by było żeby się zalał jakimś piwskiem, albo żeby ktoś Cie szturchnął i puchą o ściane. Większość już została powiedziana, reszte będziesz musiał dopracować na miejscu gdyż nie wiadomo jakie jest światło, czy pomieszczenie na tyle niskie aby można było odbić błysk, większość wyjdzie w praniu, powodzenia :)
dzięki! :rolleyes:
wracając - czy mimo tego, że nie wiemy jakie będą warunki w klubach można określić jakich filtrów używać?
a to znaczy, ze ktorych kolorów filtrów powinienem używać?
a to jeżeli chodzi o filtry na błyskacza to sam jestem ciekawy, bo nigdy nie używałem, a może najwyższy czas zacząć...
Główne zasady to:
Jeśli oświetlenie jest żarowe (żarówki, halogeny) to filtr POMARAŃCZOWY.
Jeśli oświetlenie jest fluorescencyjne (świetlówki) to filtr ZIELONY.
Jeśli oświetlenie jest mieszane, to wybierz w zależności od tego, które dominuje.
Jeśli oświetlenie jest barwne to rzecz gustu ;)
...
Jeśli oświetlenie jest barwne to rzecz gustu ;)
to znaczy, że dane filtry mogą jeszcze podkreślić barwne oświetlenie? jeśli tak to w zasadzie może przejdźmy na chwilkę do tematu jakie filtry wybrać...
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Takie np.? (http://allegro.pl/filtry-zelowe-efektowe-kolorowe-kpl-12-szt-fv-i1420506614.html) I do tego rzepy
Alternatywa fisha to Zenitar o ktorym juz Ci napisali, kolory filtrow tez juz znasz z powyzszych odpowiedzi :)
dzięki wielkie za pomoc:]
Główne zasady to:
Jeśli oświetlenie jest barwne to rzecz gustu ;)
O a widzisz ja zawsze na salach uzywam pod okreslone swiatlo dominujace (albo pom albo ziel). Czy chcesz powiedziec, ze np. na weselu gdzie sa rozne zrodla swiatla (z orkiestry np.) wystarczy uzyc samej lampy?
to znaczy, że dane filtry mogą jeszcze podkreślić barwne oświetlenie? jeśli tak to w zasadzie może przejdźmy na chwilkę do tematu jakie filtry wybrać...
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Takie np.? (http://allegro.pl/filtry-zelowe-efektowe-kolorowe-kpl-12-szt-fv-i1420506614.html) I do tego rzepy
filtry założone na lampę mają zrównać temperatury barwowe lampy i otoczenia - i dzięki temu np. przy świetle żarowym i pomarańczowym filtrze możesz w aparacie ustawić balans bieli na żarowe - niwelując tym samym wszechogarniającą żółć. W przypadku gdy na lampie nie ma filtra ustawiając WB na żarowe część zdjęcia oświetlona lampą byłaby strasznie niebieska.
Janusz Body
19-01-2011, 13:07
Pod FF fisz to jest 15-16 mm. 8 jest pod kropa i na FF daje dużą winietę.
No jeśli to można nazwać winietą. Sigma 8mm to fish kołowy dający obraz TYLKO w kółku wpisanym w kadr FF za to 180 wzdłuż i wszerz. 15 mm to też kółko tylko opisane na klatce FF i 180 jest tylko po przekątnej. 8 mm to idealny do panoram tych z gatunku QTVR.
www.sigmaphoto.com
"Designed for use with full frame digital SLR cameras....." :-)
hekselman
19-01-2011, 13:10
Nie potraktuj tego personalnie autorze wątku - trochę oftopowo przychodzi mi refleksja jak cię wybrali do takich zdjęć? Dzielny jesteś że sie podejmujesz; dobrze że uczysz - ale jakie kryteria sa brane teraz przy zlecaniu roboty?...Ufff....
dlaczego miałbym się obrazić :)
Właściwie to jest tak, zdjęcia są do zrobienia, ja jedynie przestraszyłem się samego faktu, a wątek jest swego rodzaju opcją upewnienia się.
Co do samej pracy - zobaczymy efekty i porozmawiamy. Nadal podkreślam, że się nie oburzam Twoim pytaniem.
A Wam wszyscy Panowie - dzięki za pomoc!
fotopawkas
19-01-2011, 13:14
u mnie w robocie, na pytanie jak robić, mówią "...to zależy..", bo zależy od sytuacji zastanej...
czasy? jakie? a jakie dasz radę i kwestia tego co chcesz osiągnąć... dasz dłuższy czas, błysk na drugą lamelkę, lekki zoom szkłem na piękną lalkę i masz fotę jak marzenie... skrócisz czas, walniesz na wprost w perkusistę i zatrzymasz jego pałeczki w ruchu.. to przecież jest czas, którym możesz manipulować... ja bym się skupił bardziej na tym, co napisał Balcer - uważaj na zestaw, bo różnie może być...
z tymi RAW możesz mieć problem przy zgrywaniu bezpośrednio przez USB z puszki - użyj czytnika.
Co do robienia w RAW i WB oraz stosowania kolorowych filtrów na błyskotkę sprawi, że poeksperymentujesz z kolorem tła ustawiając WB na odpowiedni kolor skóry, poczytaj i obejrzyj:
http://canon-board.info/archive/index.php/t-13024.html
http://www.youtube.com/watch?v=g9Cdr9uYXss
http://www.portretystudiawplecaku.pl/a/wy1.html
swoją drogą polecam Cokinowskie filtry na lampę. może przydać się CTO lub purpura. No i raczej odbijanie błysku od czegokolwiek będzie mało możliwe.
Co do ogniskowych - może przydać się prawie każda ;)
.
Beny czy są to imprezy odpłatne, czy na zasadzie:
"Robienie zdjęć na stronie nie jest odpłatne gotówkowo na początku lecz wynagradzane jest w inny sposób:
- darmowe wejście
- możliwość poznania ludzi, barmanów, manadzerów, djów- wejście w środowisko które Cię interesuje"
??
Narazie będzie na takiej zasadzie jak napisałeś - wejścia free etc. jeśli wszystko pójdzie ok, to współpraca będzie już na zasadzie zwykłej pracy
Narazie będzie na takiej zasadzie jak napisałeś - wejścia free etc. jeśli wszystko pójdzie ok, to współpraca będzie już na zasadzie zwykłej pracy
Tak też myślałem, na zasadzie pracy jako Fotograf w takich klubach nie licz, za dużo mają chętnych takich jak Ty na tej zasadzie aby kogo kolwiek zatrudniać, jedst to dla nich poprostu dodatek.
Tyle, że to nie jest współpraca z klubem, a osobami, które organizują imprezy w klubach, filmują je, a także mają własny portal.
Przywitali mnie z otwartymi rękami, pokazałem im zdjęcia i zgodzili się.
A ja chcę spróbować
Dokładnie jak mówi Balcer. Czasem bywa i tak, że dostarczysz im niesamowitych zdjęć - minie kilka miesięcy i zrezygnują z Ciebie. Rzecz jasna zdjęcia zostaną u nich :(
No jeśli to można nazwać winietą.
Właściwie, chciałem napisać: "efekt rurki" (http://canon-board.info/showthread.php?p=259972#post259972), ale się powstrzymałem ;)
hm.. jeżeli jest to Firma organizująca Eventy to są troszke większe szanse choć też bym się zastanowił, narazie jesteście na jawnych umowach czyli okres próby, po kilku Imprezach powiedzą niestety, albo będą naciągać dalej okres próby. A chyba nie po to wydawałeś kase na sprzęt aby poznawać barmanów ;) Mogę się mylić ale takowe mam zdanie, nie tyle z autopsji swojej co znajomych którzy tak zaczynali.
Balcer - grupa składa się z młodych ludzi, ja jestem jakoś bardziej przekonany.
Bo naprawdę jak dla mnie nie ma się czego obawiać
Ale porozmawiamy o tym niedługo. To raczej nie jest jakaś korporacja eventowa.
We'll see;p
Główne zasady to:
[...]
Jeśli oświetlenie jest mieszane, to wybierz w zależności od tego, które dominuje.
Jeśli oświetlenie jest barwne to rzecz gustu ;)
O a widzisz ja zawsze na salach uzywam pod okreslone swiatlo dominujace (albo pom albo ziel). Czy chcesz powiedziec, ze np. na weselu gdzie sa rozne zrodla swiatla (z orkiestry np.) wystarczy uzyc samej lampy?
No to przecież napisałem, że pod dominujące przy oświetleniu mieszanym (żarówki + świetlówki). Natomiast, jak masz oświetlenie ewidentnie barwne (np. jakieś fioletowe, niebieskie czy zielone efektowe wynalazki dyskotekowe), to do czego chcesz równoważyć?
Założycielu tego tematu zapomniałeś spytać się o karty pamięci i akumulatorki do lampy i aparatu.
;)
hekselman
19-01-2011, 14:37
dlaczego miałbym się obrazić :)
No i "Tak trzymać!" :-)
A przy zdjęciach: jedź na maxa ISO bo czego nie zrobisz - nie odszumisz a odwrotnie - owszem.
Ustaw niedoświetlenie 2 a nawet 3 działki. Lepiej ciemne niż poruszone. Przy czym - ważniejsze są czytelne i kolorowe światła niż szczegóły w cieniach - te ostatnie wcale nie dają klimatu.
Ustaw pomiar światła z całej matrycy - przy szerokim kącie liczy się całość kadru bardziej niż detal.
Używaj najszerszych ogniskowych bo ... błędy AF są najmniej widoczne.
Ja bym uważał z lampą: wystaje, zwiększa "urazowość" sprzętu - a i tak wprowadza własny, niekontrolowany "klimat".
Podpieraj się, podpieraj i jeszcze raz: podpieraj. W takich warunkach "sprzęt lata w łapach" a zdjęcia...
Detale - detale też się liczą na imrezach: stajesz z boku z np 70-200 2.8 IS II i łapiesz. I z tym szkłem - duuuuzo wychodzi! Ze starszymi - też. Z boku akcji masz przewagę: możesz się podeprzeć,możesz nawet mieć statyw w strategicznym miejscu! - i nikt cie nie kopie ;-)
Generalnie: ostrość jest priorytetem z tego zdjęć. I ciekawi ludzie.
Założycielu tego tematu zapomniałeś spytać się o karty pamięci i akumulatorki do lampy i aparatu.
;)
nie muszę;]
pe.en.de
20-01-2011, 05:11
No i "Tak trzymać!" :-)
A przy zdjęciach: jedź na maxa ISO bo czego nie zrobisz - nie odszumisz a odwrotnie - owszem.
Ustaw niedoświetlenie 2 a nawet 3 działki. Lepiej ciemne niż poruszone. Przy czym - ważniejsze są czytelne i kolorowe światła niż szczegóły w cieniach - te ostatnie wcale nie dają klimatu.
Ustaw pomiar światła z całej matrycy - przy szerokim kącie liczy się całość kadru bardziej niż detal.
Używaj najszerszych ogniskowych bo ... błędy AF są najmniej widoczne.
Ja bym uważał z lampą: wystaje, zwiększa "urazowość" sprzętu - a i tak wprowadza własny, niekontrolowany "klimat".
Podpieraj się, podpieraj i jeszcze raz: podpieraj. W takich warunkach "sprzęt lata w łapach" a zdjęcia...
Detale - detale też się liczą na imrezach: stajesz z boku z np 70-200 2.8 IS II i łapiesz. I z tym szkłem - duuuuzo wychodzi! Ze starszymi - też. Z boku akcji masz przewagę: możesz się podeprzeć,możesz nawet mieć statyw w strategicznym miejscu! - i nikt cie nie kopie ;-)
Generalnie: ostrość jest priorytetem z tego zdjęć. I ciekawi ludzie.
To tak, jak by ktoś zadał pytanie: czy może mnie pan nauczyć podstaw fizyki w 5 sekund?.
Ty to zrobiłeś.
- A jak mu jeszcze dojdzie to 50 mm f/ 1,2.
Chociaż poznać ten obiektyw, to już nie jest tak łatwo, jak nauczyć się fizyki.:wink:
hekselman
20-01-2011, 11:56
Ja bym nie brał tej 50...to diabelnie wymagające szkło a już raczej nie do reporterki w trudnych warunkach oświetleniowych. 16-35/2.8 I - bo tańszy od II a zalety tego ostatniego ujawniają się na całym polu obrazowania. Szeroki; nie deformuje niepotrzebnie jak fiszaj; ładnie oddaje kolory i kontrasty; świetnie AF -uje a i 35mm jest naprawdę ładne!
Jedno mi jeszcze przyszło do głowy: ja w takich warunkach lubię korzystać z Angle Finder bo nawet minimalne obniżenie aparatu do poziomu piersi - przy robieniu zdjęć szerokim kątem i z bliska - zdecydowanie poprawia kadr i pozwala uniknąć tzw. ptasiej perspektywy. No i trzymanie aparatu niżej niż twarz - nie zwraca tak uwagi fotgrafowanych.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
A - i SPRZĘTU PILNUJ!!!!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.