PDA

Zobacz pełną wersję : Canon 50D err30



kemyszek
19-01-2011, 10:00
Witam!
Mam ostatnio coraz częściej wyskakuję powiadomienie o błędzie, mianowicie err30. Z tego co wyczytałem oznacza on problem z migawką. No i tutaj pojawia się pytanie. Wysłać go do serwisu czy może fotopajac go przyjmie? Czytałem też gdzieś ,że winą może być robienie zdjęć w pionie. O dziwi teraz aparat działa normalnie. Proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam!

MacGyver
19-01-2011, 11:56
Witam!
Z tego co wyczytałem oznacza on problem z migawką.
Tak.

No i tutaj pojawia się pytanie. Wysłać go do serwisu czy może fotopajac go przyjmie?
Długo masz ten aparat? Jak jest na gwarancji to przyjmie ale nie liczyłbym że od ręki dadzą Ci nowy, pewnikiem odeślą na Żytnią, serwis zrobi to co by zrobił gdybyś wysłała sam ale potrwa to dłużej i nie będziesz miał informacji o tym co robi serwis (gdy wysyła się samemu, E-CSI wysyła maila z diagnozą, czasem realizacji naprawy, ewentualną wyceną dla napraw pogwarancyjnych i uszkodzeń zawinionych przez użytkownika)

Czytałem też gdzieś ,że winą może być robienie zdjęć w pionie.
Tak czy siak świadczy to o nieprawidłowym działaniu migawki, aparat powinien działać również w pionie.

O dziwi teraz aparat działa normalnie.
Wiele uszkodzeń tak się objawia, najpierw co jakiś czas, potem dość często a na koniec sprzęt całkowicie odmawia posłuszeństwa.

kemyszek
24-01-2011, 15:46
Witam!
Przepraszam za brak odpowiedzi z mojej strony ale byłem tak jakby "odpięty" od internetu. Dziękuję za tak błyskawiczną odpowiedź. Aparat jest na gwarancji. I mam pytanie, po raz pierwszy będę wysyłał aparat do serwisu. Mógłby mi ktoś opisać krok po kroku jak to ma wyglądać i czy będę musiał zapłacić coś za wymianę migawki czy pokryje to gwarancja?
Pozdrawiam!

MacGyver
24-01-2011, 16:40
Mógłby mi ktoś opisać krok po kroku jak to ma wyglądać...
http://www.e-csi.pl/pl/wysylka.html

... i czy będę musiał zapłacić coś za wymianę migawki czy pokryje to gwarancja?

Gwarancja, co oczywiste, obejmuje również migawkę.