PDA

Zobacz pełną wersję : 450d - początki problem

tajemnica
15-01-2011, 13:37
Witam,interesuje się fotografią amatorsko. Przez dwa lata używałam aparatu cyfrowego Canon sx100is i zdjęcia wychodziły stopniowo coraz lepiej.
Postanowiłam zakupić coś z wyższej półki by wypróbować nowych możliwości.
Zakupiłam Canona 450d + kit na początek. No i pojawił się problem.
Nie chce być tu od razu wyśmiana,bo jestem w tym początkująca i nie wiem jak to wszystko ogarnąć,więc proszę o wyrozumiałość.Mój problem jest następujący: Kocham portrety i w tym kierunku chciałabym rozwijać się nadal,jednak nie wiem od czego zacząć.Powiem krótko: kiedy chcę zrobić zdjęcie wybieram różnego rodzaju ustawienia iso,przesłony itp,jednak zdjęcia wychodzą rozmazane.. nie rozumiem co robie źle jak dobrać ustawienia tak,aby portret był czysty,ostry a tło za osobą fotografowaną było rozmazane? wiem ze to głupie pytania ale dla mnie to nowość. Wkurza mnie też tryb auto,bo zdjęcia można robić tylko z lampą błyskową..
Wiem że powinnam kupić statyw itp,ale praca bez statywu byłaby dla mnie ciekawsza bo mogłabym uchwycic ciekawie osoby,a nie prosto i klasycznie. Ale kiedy poruszam lekko aparatem to zdjęcia są juz rozmazane.. mam nadzieje ze mnie rozumiecie..
Aha..przeczytałam 190 stron instrukcji obsługi do niego ale nie wyjaśnia to mojego problemu.. prosze o pomoc,pozdrawiam.

wic
15-01-2011, 13:44
najpierw kup książki, potem trochę lektury i ćwiczenia, ćwiczenia, ćwiczenia.
nie ma sensu wyjaśniać Ci co powinnaś ustawić bo nie zrozumiesz dlaczego powinnaś to ustawić, bez poznania podstaw się nie obejdzie.

Jacek23
15-01-2011, 14:00
Kit to chyba nie najlepszy pomysl do portretu ladnego z ladnym bokhenem.