PDA

Zobacz pełną wersję : Kalibracja Sigmy vs rekojmia i zwrot obiektywu



maczetka
11-01-2011, 11:46
Mam nadzieje, ze dobry dzial, jesli nie to prosze moderatora o przeniesienie watku.

Kupilem w zeszlym tygodniu Sigme 50 1.4. Testowalem w sklepie na focus charcie i na odleglosciach "sklepowych" byl lekki FF. Udalo sie go jednak wyregulowac w body a poniewaz obiektyw byl poza tym ostry i w ogole ok, kupilem. W domu okazalo sie, ze przy wprowadzonej korekcie na dluzszych dystansach (np. 5m) pojawia sie BF. Po zdjeciu korekty jest ok, ale na krotkich FF....

Sprawe rozwiazalaby pewnie kalibracja w serwisie - i moze tak trzeba bedzie zrobic, ale niechetnie podchodze do wysylania drogiej puszki na min 2 tygodnie do Gdyni. Zastanawiam sie nad kwestia rekojmi udzielonej przez sprzedawce.
Czy nie ostrzacy w punkt obiektyw podpada pod niezgodnosc towaru z umowa i mozna domagac sie wymiany do skutku na inny egzemplarz?
Co myslicie? Moze ktos mial juz taki przypadek?

MC_
11-01-2011, 11:52
A jesteś przedsiębiorcą skoro chcesz korzystać z rękojmi?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jeśli jednak nie jesteś przedsiębiorcą, to powołując się na niezgodność towaru z umową możesz spokojnie żądać wymiany na inny egzemplarz. Ewentualnie, jeśli nie będzie to możliwe - zwrot gotówki.

Strebor
11-01-2011, 13:58
ja nie miałem obiektywu chyba 4 dni robocze wysłałem w czwartek ok 13 dostałem chyba w środę i był to sezon urlopowy więc tym bardziej spodziewałem terminu bliższego 14-tu dniom.

dreamstorm
11-01-2011, 17:02
Proponuję jednak poczytać ustawę
https://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je .pdf
Niezgodność towaru z umową nie obliguję sprzedawcę do wymiaru towaru na inny. To, że w M'n'Ms i Jowiszu czy innych molochach wymieniają na nowy i akceptują zwroty jak coś nie gra to tylko ich dobra wola.
Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot i oddać kasę albo wymienić na nowy jeśli towar był zakupiony poza siedzibą firmy (np. przez Internet) Jeśli poszedłeś do sklepu i kupiłeś obiektyw to sprzedawca nie musi Ci wymieniać na inną sztukę ani oddawać kasy, jeśli tą można naprawić. Dopiero jeśli okaże się, że "naprawa" nie przynosi skutku, możesz zażądać zwrotu kasy lub wymiany na nowy.
...tyle, że ja nie jestem prawnikiem i radzę nie polegać na opinii osób, które z prawem nie mają wiele wspólnego (tzn. moim), tylko poczytać samemu
pozdrawiam

Strebor
11-01-2011, 18:03
Też mi się wydaje że zwrot z tytułu niezgodności towaru z umową możliwy jest tylko przy zakupach poza siedzibą firmy w innym przypadku to tylko dobra wola sprzedawcy.

Przemek_PC
11-01-2011, 18:38
Strebor, towar kupiony poza siedzibą firmy możesz zwrócić w ciągu 10 dni pod warunkiem, że nie jest używany. To zupełnie co innego niż zwrot z powodu jakiejś wady.

MC_
11-01-2011, 18:55
Nikt z Was nie ma racji.

Najbliżej jest Przemek_PC z tym jednak warunkiem, że towar nie może nosić śladów używania.

jacek_73
11-01-2011, 19:11
Nikt z Was nie ma racji.

Najbliżej jest Przemek_PC z tym jednak warunkiem, że towar nie może nosić śladów używania.

Yhy, najbliżej był Przemek, ale co z tego :confused: Kolego maczetka, wysyłaj obiektyw do kalibracji, bo łaski ci żadnej nie robią i po wszystkim napisz czy wszystko działa jak należy. Proszę Cię o to, gdyż sam noszę się z zamiarem kupienia tego modelu, a opinia jest taka że S50/1.4 nie ma prawa mieć dobrze działającego AF. To wręcz wbrew naturze (wyjątkiem jest tutaj egzemplarz kolegi akustyka).

Jak Ci skalibrują daj cynk w tym wątku: http://canon-board.info/showthread.php?t=70970 - a wdzięczności mej nie będzie końca :roll:

maczetka
11-01-2011, 19:18
Jak Ci skalibrują daj cynk w tym wątku: http://canon-board.info/showthread.php?t=70970 - a wdzięczności mej nie będzie końca :roll:

No zobacze jeszcze co zrobie. Moze po prostu pogadam w sklepie i sie uda wymienic "polubownie" :-) Ale z drugiej strony to przejrzalem ladnych pare tych sigm (dwa wczesniejsze podejscia w procentrum) i ta wydawala mi sie najlepsza mimo, ze jak sie okazalo niecelna... Za to jak juz trafi, to... hmmm :-)

Jak tylko rozwiaze ta sprawe - obojetnie jak - dam znac.

WrocArt
11-01-2011, 22:19
Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze - mialem dokładnie tak samo tzn. w sklepie wybierałe spośród 5 egzemplarzy. Wybrałem ten, który wydawał się najlepszy. Ustawiłęm w body (C50D) mikroregulację na -7 (bo tak mi wyszło z tablicy testowej) i wszystko było cacy, bo optycznie szkiełko jest rewelacyjne, kiedy robiłem bliskie portrety. Przy większych dystansach lipa - myślałem, że coś robię nie tak, że może przy przekadrowywaniu płaszczyzna GO ucieka, bo przy świetle 2,8 jest to możliwe ale kiedy nie przekadrowywałem było tak samo źle. Po dokładniejszych testach okazało się, że problem AF/BF jest funkcją odległości od obiektu. dla dystansu od ok. 1m do ok. 5 m zakres mikroregulacji w body, który to korygował był odpowiednio od + 10 do - 15 !!!
W tej chwili też mam dylemat czy kalibrować w serwisie czy po prostu sprzedać i zapomnieć raz na zawsze o tych "świetnych" szkłach i pozostać tylko przy systemowych. A wracając do kwestii wymiany czy zwrotu gotówki, drugi wariant nie wchodzi w rachubę w naszych realiach prawnych, a pierwszy nic nie da, bo wszystko wskzauje na to, że nie ma Sigmy, która nie miałaby takiej wady :-(

Przemek_PC
11-01-2011, 23:17
Mikroregulacja w 50D to jedna wielka lipa. Takie jest moje zdanie po kilkumiesięcznym obcowaniu z tym body. Dodatkowo nie wiem dlaczego ale EF50/1,8 miał problemy z AF tylko z tym body, z moimi pozostałymi 10D, 5D i 1DII trafia w punkt i jest pstro od 1,8 a z 50D było mydło do niemal 2,8 i z bliska FF a z daleka BF albo odwrotnie, mikroregulacja oczywiście nie rozwiązała problemu. Problem rozwiązała sprzedaż 50D.

pjakusz
12-01-2011, 00:17
Jeśli jednak nie jesteś przedsiębiorcą, to powołując się na niezgodność towaru z umową możesz spokojnie żądać wymiany na inny egzemplarz. Ewentualnie, jeśli nie będzie to możliwe - zwrot gotówki.

Kupiłem już wiele obiektywów, ale z żadnym nie dostałem umowy, że szkło będzie ostrzyć w punkt na mojej puszce. Po zakupie zostaje Ci tylko gwarancja, na zwrot pieniędzy z tytułu niezgodności z umową bym nie liczył.

maczetka
12-01-2011, 00:42
Kupiłem już wiele obiektywów, ale z żadnym nie dostałem umowy, że szkło będzie ostrzyć w punkt na mojej puszce. Po zakupie zostaje Ci tylko gwarancja, na zwrot pieniędzy z tytułu niezgodności z umową bym nie liczył.

to akurat nie jest chyba takie oczywiste. nie dostales tez umowy, ze szklo bedzie ostrzylo na nieskonczonosc, ze przyslona bedzie sie domykac itp.
moj tok myslenia jest taki, ze nie kupujesz szkla tylko DZIALAJACE szklo. czyli w wypadku AF ostrzace tam gdzie trzeba...
nie chce jednak filozofowac i stad pytanie na forum - moze ktos juz zetknal sie z taka opcja.

nowart
12-01-2011, 02:34
Nikt z Was nie ma racji.
Najbliżej jest Przemek_PC z tym jednak warunkiem, że towar nie może nosić śladów używania.

To może oświeć nas swoją wiedzą i wytłumacz jaśniej w czym niby przedmówca dreamstorm nie ma racji ??



Niezgodność towaru z umową nie obliguję sprzedawcę do wymiaru towaru na inny. To, że w M'n'Ms i Jowiszu czy innych molochach wymieniają na nowy i akceptują zwroty jak coś nie gra to tylko ich dobra wola.
Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot i oddać kasę albo wymienić na nowy jeśli towar był zakupiony poza siedzibą firmy (np. przez Internet) Jeśli poszedłeś do sklepu i kupiłeś obiektyw to sprzedawca nie musi Ci wymieniać na inną sztukę ani oddawać kasy, jeśli tą można naprawić. Dopiero jeśli okaże się, że "naprawa" nie przynosi skutku, możesz zażądać zwrotu kasy lub wymiany na nowy.

MC_
12-01-2011, 08:29
pjakusz, nie wszystko musi być na piśmie. Zwrot pieniędzy nie będzie faktycznie prosty, ale wymiany na nowy trzeba się domagać.
nowart, nie ma racji w tym, że kupując w tradycyjnym sklepie to do nas należy wybór czy żądamy naprawy czy wymiany na nowy. Zwrotu kasy można jednak żądać dopiero wtedy, gdy to, czego żądaliśmy początkowo jest niewykonalne lub skutkuje dla sprzedawcy zbyt wysokimi kosztami. To jest oczywiste i wystarczy poczytać ustawę, bo o orzecznictwie już nawet nie wspomnę. Jako sprzedający powinieneś wiedzieć o takich sprawach.

pjakusz
12-01-2011, 09:31
to akurat nie jest chyba takie oczywiste. nie dostales tez umowy, ze szklo bedzie ostrzylo na nieskonczonosc, ze przyslona bedzie sie domykac itp.

A właśnie że dostałem. Te wszystkie dane są w specyfikacji obiektywu. W specyfikacji za to nie ma słowa o tym, że zestaw szkło + MOJE body będzie działać poprawnie. Sprzedawca zawsze może powiedzieć, że to z moim body jest problem. Dlatego zostaje tylko postępowanie gwarancyjne. Jeśli okaże się, że z obiektywem faktycznie jest coś nie tak i ma wadę nie do wyregulowania to dopiero wtedy można zażądać wymiany na inny model albo zwrotu pieniędzy. Jeśli sprzedawca od razu godzi się na taki układ, to tylko jego dobra wola.

MC_
12-01-2011, 09:32
To powiedz to jeszcze sędziom, że źle orzekają.

pjakusz
12-01-2011, 10:29
To powiedz to jeszcze sędziom, że źle orzekają.

A który sąd prowadził sprawę o zwrot pieniędzy za obiektyw z powodu niecelnego AF?

tezmarek
12-01-2011, 10:37
Mikroregulacja w 50D to jedna wielka lipa. Takie jest moje zdanie po kilkumiesięcznym obcowaniu z tym body. Dodatkowo nie wiem dlaczego ale EF50/1,8 miał problemy z AF tylko z tym body, z moimi pozostałymi 10D, 5D i 1DII trafia w punkt i jest pstro od 1,8 a z 50D było mydło do niemal 2,8 i z bliska FF a z daleka BF albo odwrotnie, mikroregulacja oczywiście nie rozwiązała problemu. Problem rozwiązała sprzedaż 50D.

Przy oglądaniu w skali 100% odczuwalność mydła ;) oraz wykrywalność błędów AF jest proporcjonalna do gęstości upakowania matrycy. Po prostu.

nowart
12-01-2011, 11:28
nowart, nie ma racji w tym, że kupując w tradycyjnym sklepie to do nas należy wybór czy żądamy naprawy czy wymiany na nowy. Zwrotu kasy można jednak żądać dopiero wtedy, gdy to, czego żądaliśmy początkowo jest niewykonalne lub skutkuje dla sprzedawcy zbyt wysokimi kosztami. To jest oczywiste i wystarczy poczytać ustawę, bo o orzecznictwie już nawet nie wspomnę. Jako sprzedający powinieneś wiedzieć o takich sprawach.

Dziękuję za końcowe pouczenie tato. Przyzwyczaiłem się do Twoich docinek pod swoim adresem, szkoda jedynie, że tak nieporadnych i nie mających nic wspólnego z rzeczywistością.
Ale przejdźmy do sedna sprawy. Żeby było łatwiej, wypunktowałem wszystkie najważniejsze informacje o których wspomniał przedmówca odsiewając nieistotne informacje.
Proszę o wskazanie palcem, jak dziecku, w którym miejscu autor, któremu wypomniałeś niewiedzę wspomniał o tym, iż "kupując w tradycyjnym sklepie to do nas należy wybór czy żądamy naprawy czy wymiany na nowy"



-Niezgodność towaru z umową nie obliguję sprzedawcę do wymiaru towaru na inny.
-Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot i oddać kasę albo wymienić na nowy jeśli towar był zakupiony poza siedzibą firmy (np. przez Internet)
-Jeśli poszedłeś do sklepu i kupiłeś obiektyw to sprzedawca nie musi Ci wymieniać na inną sztukę ani oddawać kasy, jeśli tą można naprawić. -Dopiero jeśli okaże się, że "naprawa" nie przynosi skutku, możesz zażądać zwrotu kasy lub wymiany na nowy.

Przemek_PC
12-01-2011, 11:55
Tezmarek, nie oglądam w 100% tylko na pełnym ekranie 22". A co ma upakowanie matrycy do FF czy BF ? Jeśli np. FF z odległości 15m jest 5-cio metrowy to też wina upakowania matrycy?

MC_
12-01-2011, 11:56
Na tym poziomie to nie będę prowadził dyskusji z Tobą.
Jeśli ktoś chce porady to proszę na PW.

filemoon
12-01-2011, 17:09
Moje zdanie jest takie:

Jak robimy zdjecie "linijki" pod kontem i mamy punkt ostrzenia przesuniety to jest FF albo BF.

Chodz dla przykladu ja na swojej manualnej zabawce (CZ 50 1.7 T*) mialem potezny BF - na tyle potezny ze cala "linjka" ladowala poza plaszczyzna ostrosci. Ostrzylem manualnie (przejsciowka zaopatrzona w chip) i potwierdzalo ostrosc gdy ostre nie bylo. Na szczescie dalo sie to wyklarowac (najpierw micro-kalibracja na samym chipie na ile sie dalo bo tutaj to byla raczej makro-kalibracja gdyz poziomy regulacji byly duze - gdy juz wylapalem co chcialem na chipie, to dodatkowo dokalibrownie z poziomu body) i teraz body potwierdza ostrosc w punkt co zgadza sie z LV.

nowart
12-01-2011, 17:20
Na tym poziomie to nie będę prowadził dyskusji z Tobą.
oczywiście, nawet rozumiem. jak tu dyskutować gdy nie ma się argumentów w ręce a przyznać się do gafy głupio...

gavin
12-01-2011, 17:23
filemoon mieszasz pojęcia, bf dotyczy obiektywu, a Ty miałeś źle zaprogramowany dandelion