PDA

Zobacz pełną wersję : ACDSEE i CS 5



flymike
09-01-2011, 00:50
Witam

1. Proszę tylko nie pisać, że to było...bo dokładnie przejrzałem wszystkie wątki na ten temat i owszem - były podobne sprawy ale nie takie..ale co najważniejsze... nie ma dokładnej i jednoznacznej odpowiedzi na mój problem.. a skoro nie ma - TO NIE BYŁO

2. Proszę dokładnie przeczytać jaki mam problem zanim "temat zostanie zamknięty"

3. Pracuje na Win 7 64 Bit , jeśli ktoś nie ruszał tego systemu to niech nie zabiera głosu...bo problem ten nie istnieje na XPku...

4. Proszę nie dawać banalnych rad w stylu: "zamień profil koloru na tryb sRGB lub skalibruj monitor" - monitor mam skalibrowany ok 20 razy w ciągu ostatnich kilku dni... i nie jestem nowicjuszem - wiem gdzie się ustawia profile kolorów..itd...

no to zaczynamy....

--------------------------------------

Witam

Jak ustawić profil kolorów w PS CS5 64 bit pod Win 7 ?
(wiem gdzie się to ustawia i wiem jak...ale właśnie.. poczytaj dalej)

Problem polega na tym:

1. Otwieram RAW (z aparatu Canon 5D MAR II)

w CAMERA RAW 6.3 profil koloru dla tego RAWa jest:

sRGB IEC61966-2.1
16 bitów/kanał

2. Robię wstępną obróbkę w CAMERA RAW 6.3 i następnie klikam OTWÓRZ OBRAZ

3. Otwarty obraz obrabiam już w CS5 (64 bit Win 7) i robię ZAPISZ JAKO plik PSD

obrabiam dalej (PSD)

4. Wywołuje na końcu do JPGa , otwieram w ACDSEE i co widzę?

Inne kolory, inne odcienie, wszystko inne niż w pliku na ekranie PSa.

W AcdSee i w przeglądarce obrazów Win 7 64 bit - jest to samo...
ale jeśli otworzę go w CS5 to JPG wygląda bardzo dobrze...

Jak ustawić profile kolorów tak, żeby w JPGu na końcu obróbki było widać dokładnie to samo co na ekranie PSa ?

Dodam, że w opcji PSa USTAWIENIA KOLORÓW mam takie:

USTAWIENIA: UNIWERSALNE USTAWIENIA KOLORU W EUROPIE 3

PRZESTRZENIE ROBOCZE
RGB: sRGB IEC61966-2.1

Ustawiałem też kolory w Win 7 na sRGB....