PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z Canon'em 500d



bolek1985
20-12-2010, 17:34
Cześć, jest to mój pierwszy post na tym forum, więc się przywitam :)
A więc tak jak w temacie, mam problem z aparatem.
W sobotę kupiłem nową 500-kę razem z obiektywem który był w zestawie EF-s 18-55mm 1:3.5-5.6 II i nie wiem dlaczego robi zdjęcia niskiej jakości. Nawet w jakości 15M. Załączam fotę zrobioną dziś.
ZDJĘCIE (http://i54.tinypic.com/2qtgupg.jpg)
Niektóre telefony robią lepsze foty.
Nie wiem czy to wina obiektywu czy aparatu.
Od razu dodam, że jestem początkujący, ale ustawienia chyba są OK. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

MacGyver
20-12-2010, 17:40
czas naświetlania: 1/15s
przysłona: f/3.5 czyli obiektyw w pełni otwarty
ISO: 1600

Zdjęcie jest poruszone (czas naświetlania 1/15 s), wykonane przy niedomkniętej przysłonie (obiektyw 18-55 nie jest królem optyki, na pełnym otworze przysłony nie jest zbyt ostry) i w dodatku na ISO 1600, gdzie obrazek będzie już miał widoczne szumy. Ponadto foto jest niedoświetlone a ostrość wygląda na ustawioną na któryś z elementów drugiego planu (przy f/3.5 głębia ostrości jest dość mała, nawet na ogniskowej 18 mm)
Tak wykonane zdjęcie nie ma prawa wyglądać dobrze. Zawinił nie sprzęt tylko jego operator :-)

bolek1985
20-12-2010, 18:01
O dzięki za szybką odpowiedź :) Czyli tą moją 500-tką da się robić przyzwoite zdjęcia? :P jak widać będę musiał zacząć od podstaw fotografii ;) A i jeszcze jedno pytanko. Mógłby mi ktoś doradzić za jakim obiektywem ( w przyzwoitej cenie 300-600zł) mógłbym się rozglądać?

MacGyver
20-12-2010, 18:13
W tej cenie to za EF-S 18-55/3.5-5.6 IS i EF 50/1.8.

Andrus
20-12-2010, 18:26
Mógłby mi ktoś doradzić za jakim obiektywem ( w przyzwoitej cenie 300-600zł) mógłbym się rozglądać?

rozgladnij sie najpierw za ksiazkami

jacek_73
20-12-2010, 18:28
Przy odrobinie szczęścia Canon 28/2.8 - nie za jasny, ale bardzo dobry.

P.S.
Tego szczęścia trzeba trochę więcej niż odrobinę :-D

artd4
20-12-2010, 19:23