Zobacz pełną wersję : Filtry proszę o pomoc!
Tymekmac
24-11-2010, 13:30
Witam
poszukuję filtrów wysokiej jakości, aby nie niszczyły fotek, interesuje mnie jakiś polar 77mm i coś fajnego na 72mm.
jeśli chodzi o filtry to nie mam żadnego doświadczenia :( nigdy nie miałem dobrych szkieł, ale teraz jak już unia sypnie kasą to coś trzeba będzie wkręcić w L-ki.
interesują mnie ceny ok 400-500 zł za sztukę :)
z góry dzięki
-tM
interesuje mnie jakiś polar 77mm
http://canon-board.info/showthread.php?t=837
i coś fajnego na 72mm. Co to znaczy "coś fajnego"?
Tymekmac
24-11-2010, 13:46
"coś fajnego"
coś co moglibyście polecić, do portretów w plenerze, nie wiem uv czy coś lepiej się do tego nadaje?
/jestem totalnie zielony w tej kwestii :(
Doprawdy nie wiem, jaki filtr mógłby być przydatny przy portrecie. Kiedyś, w czasach analogowych były specjalne filtry zmiękczające ale obecnie ich uzycie mija się raczej z sensem. Bardziej przyda Ci się coś do "zarządzania światłem", np. blendy, lampy, zdalne wyzwalacze lamp, dyfuzory... Ale na szkło to raczej nic nie nakręcaj. No, może osłonę przeciwsłoneczną.
Tymekmac
24-11-2010, 14:15
do błyskania coś tam mam. ;)
w takim razie do zabezpieczenia szkła jakieś UV chociaż wezmę.
dzięki za tamten link :D
w takim razie do zabezpieczenia szkła jakieś UV chociaż wezmę. Hmm, skoro odczuwasz taką potrzebę... to ok. Twój wybór. Osobiście wolę używać dekielka. Szczególnie, jak nie spodziewam się żadnego błota, piachu ani kamieni walących w szkło.
Witam serdecznie.
Do zabezpieczenia szkła - to nalepka "uwaga szkło".
Do zabezpieczenia obiektywu - osłona (jak Kolaj podrzucił) raczej.
Filtr UV - do :roll: czegoś tam innego z całą pewnością.
Pozdrawiam równie serdecznie.
Ja to się trzymałem zasady, że jak dobre szkiełka (chociażby L) to się nakręcało UV-ki żeby to w razie czego uvka dostała, a nie szkło.
Do portretu nic więcej nie było potrzeba - chociaż to nie moja działka. Już bardziej przydają się filtry do lampy błyskowej żeby to światło wyrównać ;)