PDA

Zobacz pełną wersję : Rozdzielczość + Lab...?



hajfe
04-12-2005, 12:21
Witajcie,

jestem GUCIO laik więc pytam, bo podobno kto pyta nie błądzi: otóż obrabiam zdjęcia przed oddaniem do labu i dla odbitki w formacie 10x15 "wzorcowa" rozdzielczość podawana jest 1205x1795 (www.e-foto.pl).

Zdjecia z mojej 350-tki obrabiane w programie IrfanView po obróbce mają 1196x1795 (300 dpi).
Zdjecia z aparatu żony (Sony DSC-P73, 4 mpx) w tym samym programie mają 1346x1795 (również 300 dpi).

W labie rozciąga mi zdjecia do pełnego formatu 10x15 i np. ramkę obcina mi na 2 bokach. Wiem, że można zamówić bez dopasowania ale nie chce mieć białych pasków na każdym zdjeciu. Czy ustawiać troszke większą rozdzielczość żeby maszyna w labie nie rozciągała mi fotki:?: Co robie źle:?:

Co robić, jaką rozdzielczość ustawiać aby było OK:?: Dlaczego z dwóch aparatów wychodzą dwie różne rozdzielczości?

Pzdr
hajfe

gonzo44
04-12-2005, 12:25
jezeli chodzi o 350D to ma on sensor o stosunku boków wlasnie 3/2, czyli tyle ile najpopularniejsze formaty odbitek (15x10). Najlepiej nie rob ze zdjeciem nic - jezeli chodzi o wielkosc - wiekszosc labow sobie z tym spokojnie poradzi.
Kompakty maja chyba inny stosunek bokow wiec to wlasnie zdjecia z nich sa rozciagane.

gwozdzt
04-12-2005, 12:31
jezeli chodzi o 350D to ma on sensor o stosunku boków wlasnie 3/2, czyli tyle ile najpopularniejsze formaty odbitek (15x10).
A w zasadzie 2/3, bo przecież zwyczajowo mówimy o odbitkach 10x15.
Zresztą klatke na kliszy też określa się jako 24x36 i to było punktem wyjściowym dla formatów odbitek.

Kompakty maja chyba inny stosunek bokow wiec to wlasnie zdjecia z nich sa rozciagane.
Nie chyba, a na pewno. Stosunek ten wynosi 3/4 i te z kolei proporcje wynikają ze stosunku boków monitora komputerowego.

hajfe
04-12-2005, 12:41
Nie chyba, a na pewno. Stosunek ten wynosi 3/4 i te z kolei proporcje wynikają ze stosunku boków monitora komputerowego.