PDA

Zobacz pełną wersję : 17-55/2.8 czy 50/1.4 + 15-85 mm ?

dan_385
14-11-2010, 22:24
Witam,
posiadam 550D z kitem 18-55. Aparat służy celom rodzinno-wycieczkowym, niby żadnych poważnych wyzwań, jednakże kit przez swoje kiepskie światło i średnią prędkość działania/celność AF przestał mi już odpowiadać.

Trochę poczytałem i rozważam 2 wersje, w sumie za podobne pieniądze:

1. Canon 17-55/2.8 - jasny, podobno szybki i celny, uniwersalny zakres jak dla mnie powoduje że byłby to tylko jeden używany obiektyw, z drugiej strony jest naprawdę duży i ciężki, co przeczy niestety mojej idei zakupu 550d jako aparatu małego i lekkiego.
2. 50/1.4 Canon/Sigma jako jasne celne szkło do fotek w gorszych warunkach oraz portretów plus Canon 15-85mm jako ciemne ale bardzo dobre szkło uniwersalne.

Jestem amatorem i nie wiem w którym kierunku iść, nigdy nie używałem stałek, jedna ogniskowa wydaje mi się sporym ograniczeniem zaś z drugiej stony światło i rozmycie tła jest chyba nieporównywalne z 17-55 2.8

jacek_73
14-11-2010, 22:29
co nie wybierzesz to będzie klasa, ja bym skłaniał się przy 15-85 większy zakres ogniskowych, jakość porównywalna do 17-55 i ciut lepsza stabilizacja + 50/1.4 (a może sigmowska 30/1.4, albo c85/1.8)...ale to też filigranowy obiektyw nie jest :-D

poszukiwacz2006
14-11-2010, 22:40
Miałem 17-55 i sprzedałem, nie dlatego, że był zły, ale za bardzo dla mnie uniwersalny - do wszystkiego czyli w sumie do niczego. Do Twoich potrzeb rozważ opcję UWA + stałka portetowa. Polecam canon 10-22 + c 50 1.4 - posiadam - ( lub taniej, a też w miarę dobrze t 12-24 + c 50 1.8 ).

filharmoniusz
14-11-2010, 22:59
Ja Ci polecam napierw zapoznać się w praktyce z 50/1.4. Ja rozpocząłem od kompletu stałek 28, 50, 85 i okazuje się, że z ogniskowej 50mm na cropie do portretów korzystam nieczęsto. Musisz sprawdzić, czy Ci przypasi.

marceleqs
14-11-2010, 23:02