Zobacz pełną wersję : Profesjonalne puszki
Witam,
wypowiedzcie się proszę w następującym temacie:
Jakie korpusy Canona są profesjonalne w świetle polityki firmy i w oczach profesjonalistów? Czy wszystkie jednocyfrowe puszki są uznawane za pro, czy poza naszym pięknym krajem gdzie reporterzy do niedawna pracowali na 20D, jako profesjonalne są postrzegane tylko jedynki.
Wszystkie 1D(s).
5d(2) i 7D to taka trochę bieda-profi. Niestety.
do kogo w takim razie jest adresowany 5D i 7D ?
No właśnie dla takich bieda-profi. Albo bogatszych amatorów.
Zdaniem mojego kolegi Canon sprzedaje 3 profesjonalne puchy:
1D dla reporterów
1Ds dla wymagających fotografów z kasą :)
i 5D dla portrecistów
hehe
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Chodzi dokładnie o podniesienie ego...
Kolega bardzo się obruszył jak powiedziałem, że 5D to nie jest profesjonalny aparat :)
Profesjonalne to jest coś, co służy do zarabiania pieniędzy. Równie dobrze może to być 300D. Ważne, żeby zdjęcia dobrze się sprzedawały. A na upartego, to można się trzymać np. tej tabelki, choć kompletnie nie wiem, jakie to ma znaczenie, co, kto i gdzie pozycjonuje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS#Naming_scheme
A każdą można spotkać w zupełnie innych warunkach niż jest ich przeznaczenie np. 1d w studio lub 5d2 z 300/2.8L na stadionie.
Pracowali na 20D, bo nie stac ich było na nic wiecej. U mnie w pipidówce profi (ma lab i obsługuje imprezy, to chyba profi) robił ostatnio fotki dzieciakom w szkole 30D i Sigmą 17-70. Chociaż lampę miał profi, bo 580. Obciach był, jak podpiąłem do mojego 5D C70-200/2,8 (chodziło o parę zbliżeń buźki mojego małego) i na ten widok profi zaczął się tłumaczyć, że mi musi jeszcze pozasłaniać (choć nie zamierzałem mu w chodzić w paradę - w końcu nie chciałem mu zabierać chleba) ;-))
Ale wracając do tematu - profi puszki to dla mnie i chyba dla Canona tylko 1D i 1DS, inne mają pewne ograniczenia (5D - AF, 7D - szumy, obydwa mniej wydajne akumulatory, mniejsza żywotność migawki itp), no i chyba tylko jedynki nie mają "zielonego" programu ;-) Na szczęście szybki postęp techniczny powoduje, że pewne ograniczenia w stosunku do puszek profi są minimalne (przykład - AF Canona 7D lub Nikona D300 lub D700, uszczelki, matryca 5D mk2) a obecne profi też starzeją sie technologicznie.
A o profesjonaliźmie świadczą fotki, a nie grubszy portfel (czego ewidentny przykład jest w mojej stopce). Dla nas pozostaje dokupienie gripa i lans eLkami.
Dokładnie tak jak piszecie...
Ja również widziałem gościa na gali boksu z 5D i 300/2.8
Chodziło mi jednak o pozycjonowanie producenta.
Dzięki Kolaj
do kogo w takim razie jest adresowany 5D i 7D ?
Adresowane dla bogatszych amatorów i ludzi zarabiajacych na fotografii (choćby nie na 100% etatu) a mogacych się pogodzić z pewnymi ograniczeniami tych puszek.
Szkoda słów na te gdybanie o czymś co i tak wszyscy wiedzą, to że kogoś nie stać na droższą puszkę nie znaczy ze może się źle o nie wypowiadać. Pewnie sam należy do tego trendy określonego profilu i jego ego nie pozwala mu tego zakupić bo nie chce, lub chce ale jeszcze tyle ..., zaraz odezwą się nożyce na stole że nie aparat robi zdjęcia więc powiem, męcz się fotografie męcz..., a ja tam wole mniej czasu poświecić przy monitorze a więcej na przyjemności np robienia zdjęć.
dziobolek
02-11-2010, 15:50
Można to dzielić tak jak kiedyś, ktoś napisał:
1000D entry level
550D amator
60D advanced amator
7D semi pro reporter
5D semi pro studio
1D, 1Ds professional
lub przyjrzeć się jak to przedstawił oficjalnie Canon podczas premiery EOS60D
https://canon-board.info/imgimported/2010/08/004-1.jpg
źródło (http://dc.watch.impress.co.jp/img/dcw/docs/389/589/004.jpg)
Pozdrówka!
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Można też zerknąć tutaj
https://canon-board.info/imgimported/2010/09/canoncps-1.jpg
źródło (http://img97.imageshack.us/i/canoncps.jpg/)
"szufladkowanie" produktów pro i semi-pro w Canon Europe.
Pozdrówka!
marceleqs
02-11-2010, 16:31
Profesjonalne to jest coś, co służy do zarabiania pieniędzy. Równie dobrze może to być 300D. Ważne, żeby zdjęcia dobrze się sprzedawały.
Dorzuciłbym jeszcze, że potrzeba (bardziej) profesjonalnej puszki powinna być podyktowana ograniczeniami obecnie posiadanej w stosunku do zlecenia, wszak co jeśli ktoś wykonuje profesjonalne zdjęcia na świetnym poziomie, podobające się nie tylko klientom i używa do tego 5d2? Czy jego narzędzie nie będzie profesjonalne, czyniąc profesjonalne prace? Skoro efekty będą pro, puszka semi-pro to czy czemuś ona ujmuje w tym wszystkim? Takie garnki potrzebuje do gotowania, takie mu wystarczają żeby uzyskać zamierzony efekt, wiec czy ta pogoń za Jedynkami w biznesie jest taka niezbędna? Może i w pewnych zadaniach zalety Jedynek są niezbędne, ale z pewnością do wielu wystarczą maszynki pokroju 5D2..
Można też zerknąć tutaj
"szufladkowanie" produktów pro i semi-pro w Canon Europe.
Pozdrówka!Z tej tabelki można wysnuć zabawny wniosek. ze 1D4 przestanie być pro, jak tylko na rynku pojawi się jego następca :) Na szczęście tabelka nie pokazuje poziomu "profesjonalności" puszek a jedynie zakres dostępnego serwisu w ramach CPS w zależności od aparatu.
dziobolek
02-11-2010, 17:36
Wygdybać to można wiele... :mrgreen:
I to co podaje Wikipedia, to również jest czyjaś luźna interpetacja.
O ile się nie mylę, to Canon nigdzie oficjalnie nie podaje tzw. "półkologii" ;-)
(co zapewne jest bardzo wygodne dla firmy na przykładzie downgradu serii xxD),
więc trzeba trochę czytać "pomiędzy wierszami".
Z tej tabelki wynika m.in. które puszki są kwalifikowane przez Canon do miana "pro" oraz "semi-pro".
Pozdrówka!
Ja tam profesjonalistą nie jestem, robię zdjęcia takie, że mnie samemu rzadko się one podobają, ale generalnie zgadzam się z tym co napisał kolega marceleqs. Znalazlem jeszcze taki podział na jednej ze stron ze sprzętem:
Professional
EOS 1D Mark II
EOS 1D Mark III
EOS 1D Mark IV
EOS 1Ds
EOS 1Ds Mark II
EOS 1Ds Mark III
EOS 5D
EOS 5D Mark II
EOS 7D
Prosumer
EOS 60D
EOS 50D
EOS 40D
EOS 30D
EOS 20D
EOS 10D
Mid Range
EOS 550D / Digital Rebel T2i
EOS 500D / Digital Rebel T1i
EOS 450D / Digital Rebel XSi
EOS 400D / Digital Rebel XTi
EOS 300D / Digital Rebel
Entry Level
EOS 1000D / Digital Rebel XS
zaczerpnięte z: http://www.slr-lens.co.uk/?type=canon&query=73&categoryId=31388
Kolekcjoner
02-11-2010, 23:42
Dla mnie to u Canona są puszki jednocyfrowe = profesjonalne i reszta. Przy tym naprawdę pozazdrościć niektórym problemu :mrgreen:.
Znalazlem jeszcze taki podział na jednej ze stron ze sprzętem:
wow, to 350D jest pozaklasowy 8-)
januszP.
03-11-2010, 09:04
Ja widziałem zdjęcia robione 350-ką i 30-ką takie, ze bardzo wielu "profi" ze swoimi "D" i "Ds"-ami mogą tylko pozamiatać! jest to typowy wątek z cyklu "onanizowanie powietrza"
michael_key
03-11-2010, 09:53
Patrząc na zdjęcia choćby na Flickr'ze zrobione Crop'em dochodzę do wniosku, że każdym korpusem można zrobić miazgę foto, nawet rozmiarem APS-C :-D
Kiedy zaczynałem myśleć o lustrzance to baaaardzo chciałem mieć profesjonalny sprzęt, najlepiej z obiektywem z czerwonym paskiem, najlepiej bardzo dużym obiektywem (nie, nie mam kompleksów :-D ). Jak zapewne wielu - uwierzyłem, że wystarczy sprzęt, aby robić idealne zdjęcia.
Zwyciężył jednak zdrowy rozsądek - stałem się posiadaczem 40D. I jestem bardzo zadowolony. Być może kiedyś przesiądę się na FF, ale na razie nie czuję takiej potrzeby. Wiem, że i tak nie wykorzystuję w pełni możliwości sprzętu, jaki posiadam. Na razie jestem na etapie zastanawiania się, na jaki obiektyw wydać coś około 1500zł.
MariuszJ
03-11-2010, 10:33
Patrząc na zdjęcia choćby na Flickr'ze zrobione Crop'em dochodzę do wniosku, że każdym korpusem można zrobić miazgę foto, nawet rozmiarem APS-C :-D
Nie dyskryminuj posiadaczy kompaktów, można się czasem zdziwić.
Przemek_PC
03-11-2010, 10:47
Przez analogię do motoryzacji to Fiat Seicento jest autem amatorskim a taki sam Fiat ale z kratka z tyłu już się staje autem profi bo przynajmniej w teorii ma służyć zarabianiu pieniędzy?
michael_key
03-11-2010, 10:49
A no tak. Kilka razy się zdziwiłem.
Ten wątek mógłby zostać nagrodzony Statuetką Złotego Onanisty.
Chyba na razie najlepszy w tej dziedzinie.
ArturBonoVox
03-11-2010, 13:49
Słownik języka polskiego
przym. Ia, ~ni
właściwy fachowcom, związany z wykonywaniem czegoś zawodowo
odznaczający się najwyższą (wymaganą przez fachowców lub od nich) jakością, wysokim poziomem.
Professional
[...]
EOS 7D
[..]
Mam 7D - jestem profesjonalistą :mrgreen:
Poproszę jeszcze Harleya i strój Harleyowca. Wtedy będę profi-harleyowcem :mrgreen:
krystian123
03-11-2010, 13:57
gratulujemy awansu :)
Ja też, ja też!!
Normalnie po kupnie 5D2 to już wypas. A jeszcze biorąc pod uwagę przesiadkę z Sony, to zdjęcia zyskały +10 do zaje**stości.
Przemek_PC
03-11-2010, 15:46
No i teraz możesz brać za ślub min. 2500zł bo jesteś profesjonalista z profesjonalnym aparatem :)
A jakże.
Muszę jeszcze tylko torbę z logo Canon kupić i kolejne 300zł do każdego zlecenia.
Jest tylko mały problem... Śluby robię wyłącznie znajomym, za "dziękuję", w ramach prezentu.
Mialem 350d
Mialem 30d
Bawilem sie 5d
Mam 1dmkII
Kazdym z tych aparatow da sie robic piekne zdjecia. Jak nie umiesz robic zdjec to i puszka nie pomoze. Pro czy nie pro.. liczy sie fotograf.
Mam 7D - jestem profesjonalistą :mrgreen:
Poproszę jeszcze Harleya i strój Harleyowca. Wtedy będę profi-harleyowcem :mrgreen:
no to gratuluję :-D
jacek_73
03-11-2010, 19:11
"Nie broda czyni mędrca"
A ktośtam, gdzieś tam mi powiedział, że canon pro to aparaty z serii 1 i obiektywy 50/1.2 i 85/1.2. Idąc dalej tym tokiem myślenia 5d to taki studyjny pro dla ubogich, a 7d to taki reporterski dla ubogich.
I nad czym się zastanawiać? Jednym wystarczy to co mają, a jak ktoś jest na prawdę pro i ma profesjonalne podejście do tematu i zacięcie to prędzej czy później się tej jedynki dorobi. Przynajmniej tak to wg. mnie wygląda: profesjonalista kupi sobie profesjonalny sprzęt, bo sprzęt to także podejście do tematu, natomiast nie-profesjonalista kupując sprzęt profesjonalistą się przez to nie stanie.
natomiast nie-profesjonalista kupując sprzęt profesjonalistą się przez to nie stanie.Ehhh, szkoda. A tak się już cieszyłem. I gratulacje przyjmowałem ;) Na szczęście jest w tym coś pozytywnego. Na powrót mogę robić zdjęcia tylko dla przyjemności. Amen :-D
Jak na tym forum ludzie lubią dublowac wątki i podniecać się sprzętem. Jak już kolega mk307 powiedział, że lepiej się skupić na robieniu zdjęc a nie onanizowaniu się sprzętem. Jednak widać że większośc userów tutaj woli to drógie. Jak wogóle można mieć myślenie że posiadam aparat za 20k to jestem ********y i robię ********e zdjęcia? znam wielu takich, którzy mają własne studio fotograficzne, wysokiej klasy sprzęt Canona a zdjęcia jakie "generują" wołają o pomste do nieba. Najgorsze w tym wszystkim jest myślenie, lecz jak widzę Polakom chyba nigdy się nie zmieni :)
Pozdrawiam
jacek_73
03-11-2010, 20:14
(...)znam wielu takich, którzy mają własne studio fotograficzne, wysokiej klasy sprzęt Canona a zdjęcia jakie "generują" wołają o pomste do nieba(...)
o tym czy wołają o pomstę do nieba czy też nie decydują klienci, którzy za usługę płacą. I nie mów tylko że Chełmno to dziura i jest tylko dwóch fotografów-partaczy, którzy na dodatek się zmówili, bo będąc niedawno to mijałem po drodze 3 albo 4 zakłady. ;)
Pozdrawiam.
Niestety kolego ale w Chełmnie sa tylko 3 zakłady :)
Jak na tym forum ludzie lubią ........podniecać się sprzętem.
może dlatego że to forum sprzetowe użytkowników aparatów marki canon? :-)
A co to ma do rzeczy ? Jakby sprzęt zależał od tego jaki obrazek uda nam sie zrobić :D śmieszne to bardzo
Profesjonalne puszki wg polityki Canona, to tylko jedynki a cala reszta, to tylko dywagacje.
Handelson
03-11-2010, 23:59
Profesjonalne puszki wg polityki Canona, to tylko jedynki a cala reszta, to tylko dywagacje.
I Amen... :twisted:
dziobolek
04-11-2010, 00:02
Nie kumam... co wam przeszkadza, że ludziska nabijają liczniki z postami :twisted:
IMHO nawet jedynki to dywagacje ;-)
Pozdrówka!
to jest wątek ofiar marketingowej propagandy
xxkomarxx
04-11-2010, 00:32
Nie ma to jak profesjonalne podejście do tematu profesjonalnych puszek i z profesjonalnymi szkłami używanych przez profesjonalistów. Tylko pozazdrościć :)
marceleqs
04-11-2010, 13:21
Przez analogię do motoryzacji to Fiat Seicento jest autem amatorskim a taki sam Fiat ale z kratka z tyłu już się staje autem profi bo przynajmniej w teorii ma służyć zarabianiu pieniędzy?
ja się nie zgodzę, wydaje mi się, że podana przez Ciebie analogia mieści o wiele szersze ramy niż różnica między 1ds a 5d2 a może i nawet 50D, coś w rodzaju na 1Ds można zarabiać, inni zarabiają na 350D, i to nie wiem.. :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ja też, ja też!!
Normalnie po kupnie 5D2 to już wypas. A jeszcze biorąc pod uwagę przesiadkę z Sony, to zdjęcia zyskały +10 do zaje**stości.
powiem szczerze, że różnica między Alpha 350 a 50D będzie miała te +10 do ********ości i jakiś procent tej ********ości nabiorą zdjęcia, z pewnościa, kwestia czy aż takiej..
Przemek_PC
04-11-2010, 14:31
Profesjonalny - służący do zarabiania pieniędzy a więc Seicento z kratką jest autem profesjonalnym. Inaczej ktoś kto jeździ Seicento bez kratki nie jest profesjonalistą a dalej idąc tym tropem ktoś kto nie fotografuje "jedynką" też nie jest profesjonalistą tylko FotoZiutkiem :)
czerwiniak
04-11-2010, 15:29
5D dla portrecistów
... ta.
Ja mam 5-kę ico ? mam robić tylko portrety?.
Jak znajdziesz mi w necie, jaki aparat, do jakich zdjęć służy, to będę wdzięczny.
ach te podziały, śmieszne bardzo są :)
To, czy coś jest profesjonalne, czy nie wynika z tego, jak traktowany jest wydatek na to coś. Inwestowanie pieniędzy w cokolwiek, ma na celu ich odzyskanie, za czym stoi również kalkulacja kosztów użytkowania, ryzyk etc. Inwestując świadomie w - powiedzmy - 350D, podejmuje się takie a nie inne ryzyko, które jest zupełnie inne w przypadku zainwestowania 1Ds3. Jeśli ktoś takiej kalkulacji nie robi, sprzęt w jego rękach nie jest czymś profesjonalnym. Kropka.
powiem szczerze, że różnica między Alpha 350 a 50D będzie miała te +10 do ********ości i jakiś procent tej ********ości nabiorą zdjęcia, z pewnościa, kwestia czy aż takiej..
Problem w tym, że ja miałem A700... :mrgreen:
Problem w tym, że ja miałem A700... :mrgreen:
Żaden problem. Znaczy to tylko tyle, że ta "przepaść w ********ości" jest większa niz mu się wydawało :mrgreen:
ten wątek to onanizm w najczystszej postaci - tylko jedynki są w pełni profesjonalne pozostałe najwyżej dla półprofesjonalistów nie chcesz być połową profesjonalisty to kupuj jedynki.
ten wątek to onanizm w najczystszej postaci - tylko jedynki są w pełni profesjonalne pozostałe najwyżej dla półprofesjonalistów nie chcesz być połową profesjonalisty to kupuj jedynki.
Popieram w 100%
Profesjonalne puszki wg polityki Canona, to tylko jedynki a cala reszta, to tylko dywagacje.
Co by nie pisać, to jest fakt.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
ten wątek to onanizm w najczystszej postaci - tylko jedynki są w pełni profesjonalne pozostałe najwyżej dla półprofesjonalistów nie chcesz być połową profesjonalisty to kupuj jedynki.
Przecież nikt nie pisze, że profesjonalista nie może posługiwać się nieprofesjonalnym sprzętem i na odwrót-posługiwanie się jedynką nie uczyni automatycznie z fotografa profesjonalisty ;) :smile:
jacek_73
04-11-2010, 20:16
faktem też jest, że poranny onanizm wzmacnia organizm i każdy ma prawo do orgazmu ;-)
Przecież nikt nie pisze, że profesjonalista nie może posługiwać się nieprofesjonalnym sprzętem i na odwrót-posługiwanie się jedynką nie uczyni automatycznie z fotografa profesjonalisty ;) :smile:
posługiwanie się nieprofesjonalnym sprzętem automatyczne degraduje do połowy profesjonalisty lub nawet entuzjasty jeśli bierze do ręki trzycyfrowy korpus, natomiast używanie jedynek nobilituje, a gawiedź to nawet może takiego za fotografa albo nawet fotografika (znaczy artystę pełną gębą) brać.
Handelson
04-11-2010, 21:32
Ile razy to samo jeszcze napiszecie?
Brak słów a wątek do kosza MZ.
wątek do kosza MZ.
Też mi sie tak wydaje.
Prooooooszę - zamknijcie już ten wątek. Człowiek to czyta i sie załamuje - mam 5D i kupę kasy zatopionej w eLkach, a wychodzi że nie mam sprzętu pro.....
PS
A 5d z gripem to chociaż wygląda prawie jak pro - przecież nie ma wbudowanej lampy.
MastaMarek
05-11-2010, 17:39
nie no, dla mnie profesjonalny aparat to taki ktory pomoze fotografowi zarobic $$. jezeli fotograf potrafi zarobic $$ na swoich zdjeciach z RebelXTi to dla niego bedzie to profesjonalna kamera. Cala seria 1 od Canona jest przeznaczona glownie dla ludzi ktorzy zarabiaja na zycie z fotografi. Jak jestes na platnym strzelaniu to musisz myslec o tym jak ma zdjecia wygladac i twoja wizja a nie o tym czy aparat jest w stanie wytrzymac w deszczu, czy AF zlapie dokladnie ostrosc, itd, itd. taki jest cel calej serii 1D/s. ty jako fotograf masz sie o nic nie bac bo kamera wytrzyma w kazdych warnukach i zrobi dokladnie to za co ci ktos placi. Czy fotografi zarabiaja tylko z 1D/s kamer!? oczywiscie, ze nie.
Przemek_PC
05-11-2010, 20:09
A ja właśnie dziś kupiłem 1D i od tej pory jestem profesjonalista i nikt z piątką mi nie podskoczy :D Aha i jak będę może robił zdjęcia ślubne to poniżej 2500zł za zlecenie nie zejdę :)
No ba. Problemy zaczynają*się*jak ma się*więcej puszek niż*obiektywów. PRO tak nie robią ;P
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
nie no, dla mnie profesjonalny aparat to taki ktory pomoze fotografowi zarobic $$. jezeli fotograf potrafi zarobic $$ na swoich zdjeciach z RebelXTi to dla niego bedzie to profesjonalna kamera. Cala seria 1 od Canona jest przeznaczona glownie dla ludzi ktorzy zarabiaja na zycie z fotografi. Jak jestes na platnym strzelaniu to musisz myslec o tym jak ma zdjecia wygladac i twoja wizja a nie o tym czy aparat jest w stanie wytrzymac w deszczu, czy AF zlapie dokladnie ostrosc, itd, itd. taki jest cel calej serii 1D/s. ty jako fotograf masz sie o nic nie bac bo kamera wytrzyma w kazdych warnukach i zrobi dokladnie to za co ci ktos placi. Czy fotografi zarabiaja tylko z 1D/s kamer!? oczywiscie, ze nie.
MZ 1D to puszki pozycjonowane do naprawdę dobrze opłacanych fotografów, ot co. Przy normalnych wydatkach, na nową jedynkę musiałbym odkładać pół roku, przynajmniej ja jeszcze do tego nie dorosłem :mrgreen:
Jest Ok, dyskutujcie dalej i dajcie zawodowcom zarabiać na zdjęciach.
posługiwanie się nieprofesjonalnym sprzętem automatyczne degraduje do połowy profesjonalisty lub nawet entuzjasty jeśli bierze do ręki trzycyfrowy korpus, natomiast używanie jedynek nobilituje, a gawiedź to nawet może takiego za fotografa albo nawet fotografika (znaczy artystę pełną gębą) brać.
Można się śmiać, ale w niektórych sytuacjach duży aparat bywa takim wyznacznikem pro / nie pro. Łatwiej się wbić na imprezę z dużą puchą z gripem, niż 500d z kitem, znaczy się z tym drugim trzeba więcej kitu nawciskać, a to zwykle na dobre nie wychodzi. :)
jacek_73
06-11-2010, 13:08
Można się śmiać, ale w niektórych sytuacjach duży aparat bywa takim wyznacznikem pro / nie pro. Łatwiej się wbić na imprezę z dużą puchą z gripem, niż 500d z kitem, znaczy się z tym drugim trzeba więcej kitu nawciskać, a to zwykle na dobre nie wychodzi. :)
???
Jeśli już mowa o wbijaniu się na imprezy to profesjonalista się wbije z czymkolwiek, a jak ktoś **** to i z jedynką mu nie pozwolą cykać.
Od takich rzeczy jest mózg i struny głosowe, ewentualnie umiejętność pisania i zdolność artykułowania swoich myśli - nie aparat fotograficzny. ;-)
Pozdrawiam.
Kolekcjoner
06-11-2010, 13:53
Z mojego doświadczenia wynika, że profesjonalny sprzęt = duży czarny aparat + duży biały obiektyw ;) jest czasem lepszą wejściówką na imprezę niż jakieś legitymacje.
jacek_73
06-11-2010, 14:03
Z mojego doświadczenia wynika, że profesjonalny sprzęt = duży czarny aparat + duży biały obiektyw ;) jest czasem lepszą wejściówką na imprezę niż jakieś legitymacje.
a ja Ci powiem, że przeciętnego wykidajłę to bardziej interesują sterydy niźli aparaty i bardziej przemówi do nich pisemna zgoda szefa czy organizatora niż wielkość aparatu...ale w końcu każdy mógł mieć inne doświadczenia z ochroną...
Pozdrawiam. :)
Przemek_PC
06-11-2010, 14:31
Wracając do tematu, po kilku godzinach bycia z 1DII już wiem czym jest profesjonalna puszka. I nie chodzi tu o jakość zdjęć ale o konstrukcję, jakość wykonania, możliwość dostosowania aparatu do mojego stylu fotografowania a nie mojego stylu do możliwości puszki itp itd. Do tego cena, mniej niż za nowy 50D :) Patrząc teraz na 5-tkę czy 50-tkę to widzę jakieś mocno okrojone z funkcjonalności puszki, które owszem dają dobry obraz ale funkcjonalnie to jakieś zabytki z epoki kamienia łupanego. Kto nie ma możliwości pobawić się jedynką niech chociaż przeczyta instrukcję obsługi. Albo lepiej niech nic nie czyta i żyje w nieświadomości jak wygląda i działa profesjonalna puszka.
nie ma to jak przesadzony narcyzm :D
Handelson
06-11-2010, 14:53
Coś mi się wydaje, że piszecie o innych imprezach ;)
jacek_73
06-11-2010, 15:02
dlaczego tak sądzisz? poprawianie sobie nastroju jest wielce pożądane, a czy to będzie poprzez zjedzenie tabliczki czekolady czy też kupienie sobie jedynki...
no i niech Ci służy Przemek :-D
Kolekcjoner
06-11-2010, 15:04
...ale w końcu każdy mógł mieć inne doświadczenia z ochroną...
Pozdrawiam. :)
Myślę że to najlepsze podsumowanie :).
BTW: w kontekście tego co mówię to w sumie nie jest takie ważne czy to jedynka czy jakieś duże czarne z gripem 8-).
Generalnie 1D/1Ds to pelne profi.
5D/5D2/7D to "tansze profi" - maja lepsze rozwiazania niz xxD/xxxD/xxxxD ale nie sa tak zbudowane jak "jedynki". Mniejsze akku, nieuszczelniane zlacza na karty, pojedyncze zlacza na karty i takie tam smieci.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.