Zobacz pełną wersję : Pomoc w wyborze obiektywu do 500 zł (EOS)
Hejka ludziska :)
Otrzymałem dość skromny zastrzyk gotówki (500 zł) i chciałem ją przeznaczyć na jakieś sprzęt do 450d. Jestem jeszcze amatorem, ale kręci mnie i poważnie myślę o fotografii. Sądzę, że fotografia reklamowa jest dość potrzebna na rynku i może złapię jakąś pracę w reklamie.
Rozważam kupno oryginalnego gripa, ale 450d jest dość amatorskim aparatem i nie wiem czy za 5-6 lat nie będę go zmieniał na coś bardziej ciekawszego. Więc jakoś mi się nie opłaca kupować oryginalnego. Jestem już w 80% zdecydowany na PHOTTIX'a (ale na to już mam przeznaczoną kasę xD)
===
Teraz chciałbym wzbogacić coś moją szklarnię. Mam Kita 18-55. Jest on przeciętny, i jakoś mi już nie wystarcza...
Zastanawiam się nad jasnym... który jest dość uniwersalny. W swoim zbiorze mam heliosa 44-2, całkiem fajny, ale brak AF jest bardzo uciążliwy, i wiele mi przez niego/siebie umknęło. Myślę nad Canon 50mm /1.8. kosztuje ok. 300 zł, a także coś z większym zoomem, aktualny kit ma tylko 55 więc pożytku z niego nie mam prawie żadnego. Jak patrzę na allegro jest dość sporo obiektywów do 500 zł jak:
Tamron AF 55-200 f/4-5.6 Di II LD
Sigma 18-125 mm f/3.5-5.6
sigma 28-70 1:3,5-4,5
Obiektyw CANON 100-300mm
Canon 75-300 USM III
Canon EF Zoom 38-76mm
Tamron XR 18-200 3,5-6,3 DI II
Wybór jest dość spory. O większości nie miałem okazji słyszeć, utkwił mi tylko Canon 50 1.8 który cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników.
Czekam na wasze posty :)
przysiądź i poczytaj forum, jest tu opisany chyba każdy z obiektywow canona, plus sigmy, tamrony i inne takie. Zastanow się co chcesz fotografować, do czego będzie Ci on potrzebny, czy chcesz jasny stałoogniskowy czy zoom... bo np jasne zoomy są delikatnie drogawe... czy chcesz pod cropa czy małoobrazkowy... itp itd...
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!