Zobacz pełną wersję : Zdjęcia z lampą ostrzejsze niż bez lampy - dlaczego tak się dzieje?
Jestem amatorem więc proszę się nie śmiać z mojej ignorancji! :-)
Kupiłem jakiś czas temu lampę 430EX II i zauważyłem, że lampa w połączeniu z obiektywem 18-55IS daje ostrzejsze zdjęcia niż bez lampy. Zdjęcie z lampą przy 1/60s bywa najczęściej ostrzejsze niż zdjęcie bez lampy przy 1/8000s. Do tej pory myślałem (i potwierdzają to testy np. na optycznych), że Canon 18-55IS ma kiepski zakres 35-55mm, ale w połączeniu z lampą zdjęcia wychodzą bardzo okej nawet w tym zakresie i nie widać ułomności które są zauważalne przy pracy bez lampy.
Pytanie brzmi czy ktoś może jakoś racjonalnie wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje? Tzn. dlaczego kiepski obiektyw daje dobre (ostre) zdjęcia w połączeniu z lampą? Też macie takie spostrzeżenia?
sebcio80
31-10-2010, 00:29
lampa daje tylko zludzenie lepszej ostrosci, normalna sprawa
dreamstorm
31-10-2010, 00:31
Jest proste wyjaśnienie. Światło!
ArturBonoVox
31-10-2010, 00:46
i wspomaganie.
poszukiwacz2006
31-10-2010, 12:02
i może różne wartości ISO.
Lampa zazwyczaj sprawia,że światło jest bardziej kierunkowe przez co sprawia wrażenie konturowości i czasami lepsze wydobycie faktury.
Hubolsky
31-10-2010, 15:19
Może być też tak że zdjęcie robisz bez lampy przy pełnej dziurze, a z lampą przymykasz przesłonę (lub automatyka robi to za Ciebie).