PDA

Zobacz pełną wersję : Moje pierwsze studio - jak połączyć lampy?



mithil
29-10-2010, 09:32
Witam wszystkich :)

Na początku zaznaczę że jestem nowy na tym forum i powiem trochę o sobie:)
Jestem grafikiem komputerowym z wykształcenia więc z fotografią miałem już do czynienia na studiach przez dłuższy czas. W zawodzie nie pracuje ale chciałbym kiedyś, jak się uda. Udało mi się w końcu kupić swoją pierwszą lustrzankę i starczyło na 500d + kit, a chciałem 50d.

Ale do rzeczy, wiem że chcę się na początek zająć studiem i portretami bo to mnie najbardziej kręci :) Powoli kompletuje wszystko do mojego mini studia. Kupiłem właśnie lampę 68/34ws na gwint e27 z kablem synchro, dodatkowo mam flasha od zenita – Hanimex x418.
Do tego będę dorabiał sobie softboxy, tylko nie wiem jakiej wielkości 60x90 czy 50x70 lepiej. A może jakieś inne rozmiary?

Teraz się zastanawiam tylko jak sensownie połączyć te lampy aby była synchronizacja błysku i nie wyszło mnie to za drogo.

Dodatkowo od tego zenita mam obiektyw helios i nie wiem czy w ogóle warto kupować adapter i bawić się nim. Co wy o tym myślicie?

Patryk_mirek
29-10-2010, 11:52
Synchronizacja? te "żarówki błysowe" mają fotocelę i jeśli nie będziesz używał czasów rzędu 1/800s to bezproblemowo 'zmieścisz' cały błysk. Jedyne czego możesz potrzebować to fotocela do lampy od zenita. Różnych lamp błyskowych nie powinno się mieszać (bo mogą mieć różną temperaturę barwową błysku) - tak więc nie zdziw się jeśli kolory będą "dziwnie" wyglądać...

Co do softboksów lepiej weź mniejsze bo większe po prostu "pochłoną" większość światła i prawie nic nie dadzą. (nie, softboks sam w sobie nie pochłania światła tylko obniża się tylko ilość światła ponieważ lampę trzeba bardziej odsunąć od oświetlanego obiektu a jak zapewne wiesz jaka jest zależność ilości światła i odległości)

C4M
29-10-2010, 12:20