Zobacz pełną wersję : pierwszy szeroki kąt w 50d.
adamus84
27-10-2010, 21:11
witam.
Nabyłem ostatnio moją pierwsza lustrzankę czyli canona 50d z obiektywem
Canon EF-S 18-135 f/3.5-5.6 IS. jestem początkujący i szukam obiektywu szerokokątnego głównie do focenia moich realizacj (wnętrza). zastanawiam się nad
Samyang 8mm F3.5 fish-eye
słyszalem kilka ciepłych słów o nim... może ktos cos doradzic.
wiem ze mamy calą gamę drogich obiektywów ale szukam narazie czegos tańszego.
Bartek_902
27-10-2010, 21:18
raczej nie każdy bedzie zadowoly z zniekształceń jakie daje nam fish,szczególnie przy foto wnętrz...dołóż pare złotych i kup sigme 10-20 bardziej uniwersalnie będzie
dziobolek
27-10-2010, 21:21
Użyj http://maciejko.net/cbsearch/ i poczytaj.
Jest tu mnóstwo na ten temat.
Pozdrówka!
michael_key
27-10-2010, 22:01
Szukaj zanim założysz wątek (http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&tbo=1&q=szeroki+k%C4%85t+site%3Acanon-board.info&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=).
Jedyny sensowny i uniwersalny do 50-ki to C10-22.
Samyang daje fajne efekty ale jakościowo nie jest orłem, zastosowanie dość specyficzne i moim zdaniem monotonne, zaletą na pewno jest cena i choćby dlatego warto go mieć.
A ja polecę to co zawsze, czyli szukajkę i Tokinę 11-16/2.8.
Z tego co mi wiadomo, to jeśli by dobrze kadrować, to wychodzi nam 14mm szerokiego kąta.
Wtedy Samyang może się okazać ciekawym szkłem ;)
komarsnk
27-10-2010, 23:38
witam.
zastanawiam się nad
tańszego.
ja osobiście odradzam Samyanga. Owszem - bardzo go lubię, ale nie zawsze (rzadko) są warunki do przymykania do f/8, a tylko na przysłona daje w miarę dobre obrazki (bez wycinania na kompie bo wtedy też jest już źle). Tak więc jeśli fotografujesz wnętrza to musiałbyś mieć dobre zaplecze lamp studyjnych, a i owymi lampami ciężko będzie równomiernie oświetlić kadr, który obejmuje ten obiektyw ;)
Nie miałem w ręku ale dużo dobrego słyszałem o wspomnianej już Tokinie 11-16mm f/2.8
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
sorry za źle powycinany cytat ;)