PDA

Zobacz pełną wersję : Jak pracować w takim świetle?



zamiatin
25-10-2010, 14:42
Witam, wybrałem się na pokaz naszej miejskiej trupy, światła prawie brak, ogólnie to lampy dające żółte światło +światło z ognia i efektów występu...Sporo ruchu, starałem się pracować na ISO nie więcej niż 1K ale widać znacznie szum. Pomijając CS4 i inne efekty z programów chciałbym położyć nacisk na odpowiednie parametry ustawienia, a później ewentualnie jakieś poprawki programowo.

Jak się przygotować do takiego światła mam 40D + AF 17-50 1:2:8 obiektyw bez IS.


http://bullterier_d.dl.interia.pl/DPP_0105.JPG
http://bullterier_d.dl.interia.pl/DPP_0088.JPG
http://bullterier_d.dl.interia.pl/DPP_0081.JPG

Shingo
25-10-2010, 14:51
statyw lub monopod, ale i tak nie wyeliminujesz efektu poruszania się ldzui, jednak bedziesz mógł ustawic dłuższy czas otwarcia co za tym idzie rozmyjesz ładnie ogień, dodatkowo polecam ci doświetlac lampą błyskową, możesz użyć a nwet powinienć dyfuzora, delikatnie doświetlić postać swiatłem sztucznym dzieki czemu ustrosc na takiej osobie będzie lepsza, popracuj z kompensacją ekspozycji i lampy dzieki czemu uzyskasz porządany efekt , tak przynajmniej ja bym kombinował

dreamstorm
25-10-2010, 14:59
Jedną z opcji jest niskie ISO + lampa (osoba powinna być blisko) + jasne szkło + dłuższy czas naświetlania - np 1/5 sekundy i mogą wyjść ciekawe efekty.
Możliwości jest trochę, ale nie mam w tym za wielkiej praktyki. Próbowałem robić podobne zdjęcia na 40D i tamronie 28-75, ale efekty były podobne.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
..Tak jak Shingo pisze :)

zamiatin
25-10-2010, 15:15
heh jak teraz patrzę w exif to widzę ISO 1600:P f/3.5 i 1/125s z Auto balansem bieli.

pietro.s
25-10-2010, 16:04
ja bym sugerował spróbować wykonywać takie zdjęcia z punktowym pomiarem światła.

canis_lupus
25-10-2010, 16:17
W 40D ISO 1600 jest całkiem ok. NIe trzeba się go bać. Do tego jasne szkło (2,8)i wystarczy. Spokojnie mozna wydłużyć czas - zdjęcie dostanie trochę dynamiki.

zamiatin
25-10-2010, 16:27
zastanawiałem się też nad dodatkowym szkłem coś z rodziny 70-200 2.8 albo 4-5.6 IS ale mam pewien dylemat IS czy 2.8 :/ jak to się ma w takich ciemnych warunkach? np tu:

http://bullterier_d.dl.interia.pl/DPP_0178.JPG

albo jak wyżej, które szkło będzie wygodniejsze? wiadomo nie zawsze można podejść.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
ups nie ta fota:P

molsar
25-10-2010, 16:29
a ja proponuje trym M lub Tv i czasy typu 1/60, 1/30 lub 1/15 +ewentualnie monopod+glowica kulowa, np.benro (aczkolwiek z czasami 1/60-1/30 spokojnie mozna z reki bez iS)
foty w RAW a balans miedzy 4200K a 5500K :]
zeby blyskac przy tych eventach to...nie proponuje bo cala magie kontrastow stracisz.
a jak umiesz dobrze blyskac to zaloz dyfa pomaranczowego na palnik albo filtr rosco/lee CTO i kompensuj w razie czego.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
oczywiscie mowiac o eventach mialem na mysli te ogniowe zabawy.

Przemek_PC
25-10-2010, 16:32
Co Ci da IS jak osoby na zdjęciu będą poruszone? Niższe ISO, czas dajmy na to 1/8, przysłona zależnie od warunków i błysk lampą z synchronizacją na drugą lamelkę. Jeśli ludzie się poruszają w jednym kierunku to do tego panoramowanie i może być fajny efekt bo tło będzie rozmyte, człowiek pociągnie za sobą ducha a ogień wyrysuje ładne okręgi tym dłuższe im dłuższy czas naświetlania.

zamiatin
25-10-2010, 16:37
w sumie to i racja a cały czas pracuję z 17-50 f2.8 i jakoś mi nie ręka nie rozmywa:P popracuję nad czasami i ISO, może też jakiś dyfuzor + lampa i zobaczymy co się urodzi. Za niedługo kolejny dzień z ciężkim światłem, pełno świec i zniczy:] mmmm muszę tylko dorwać jakąś lampę i dyfuzor.

CyrJak
27-10-2010, 08:28
Ja takie warunki świetlne jak miałem ostatnio na żużlu.. prawie to samo co u ciebie, 20-21 godzina, plus naprawdę kiepskie światło. Do strzelania miałem z długich 70-300 APO 4.0-5.6 sigme, nie było większego sensu przeskakiwania na krótsze. Wiesz jak to na żużlu jak się na płycie stoi. Rozwiązałem to tak Tv(1/250) + Flash z dyfuzorem + ISO(3200). Dało rade, fakt faktem, trzeba było potem tyrać strasznie w neat image żeby ten chłam odszumić.. ale fotki są czytelne.

Jak miałbym do dyspozycji taki pokaz jak u ciebie na fotkach, dałbym jakieś 1/60-1/30, mniejsze iso i klepał z monopoda.. może do tego flash na 2ga kurtynę. Efekty powinny być fajne a postaci w miarę ostre :-)

SebaWolf
27-10-2010, 09:17
W wakacje fociłem coś podobnego /weselna atrakcja/, z tym że ja starałem się zachować bezpieczną odległość http://gryszpanowicz.pl/blog/wp-content/uploads/2010/08/jj_wesele_12.jpg . Nie pamiętam teraz jakie ustawienia są na tych konkretnych zdjeciach ale próbowałem wszystkiego łącznie ze skręconą lampą i synchro na drugą kurtynę.