Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Canon 50D + Tamron 17-50

nomek
30-09-2010, 23:07
Witam serdecznie.

Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem Tamrona 17-50, Canona 50D kupiłem parę dni wcześniej. Jest to moja pierwsza lustrzanka, i pierwsze w miarę rozsądne szkło. Niestety nie mam doświadczenia z innymi Tamronami czy wogóle innymi szkłami. Z tąd moja prośba - czy moglibyście mi pomóc ustalić czy mój obiektyw jest tak ostry jak powinien być, czy raczej mydli ?? Napiszcie mi jakie zdjęcie powinienem wykonać, żebyście mogli ocenić - karty do testowania FF/BF - wydaje mi się, że ostrzy dobrze. Może banknot jakiś ?? Czy poprostu jakiekolwiek zdjęcie z dużą ilością detali.
Pozdrawiam serdecznie.

Bogdan56_Ch
30-09-2010, 23:20
Po prostu rób zdjęcia. Jeżeli będą one spełniać twoje oczekiwania, to nie zawracaj sobie głowy testami.

nomek
30-09-2010, 23:30
Chodzi mi raczej o to, że jeśli będzie źle, to mam szansę go jeszcze zwrócić i dozbierać trochę kasy na Tamrona od Cichego. :)

siudym
30-09-2010, 23:48
Dawaj jakis banknot w 17 i 50mm oba na 2.8. Zrob kilka prob aby wybrac te najbardziej ostre. Mialem doswiadczenie z 50D i 17-50 wiec nieco wiem jak powinno byc przy sprawnym tami i 50d

marecky
30-09-2010, 23:54
http://canon-board.info/showthread.php?t=59608

Pls
01-10-2010, 11:16
Tamrony te przy 2.8 dosyć mydlą. Przeważnie dopiero przy 5.6 są całkowicie ostre.

dziobolek
01-10-2010, 11:39
Tamrony te przy 2.8 dosyć mydlą. Przeważnie dopiero przy 5.6 są całkowicie ostre.

A to ciekawe. Pierwszy raz słyszę taką opinię. Sądzisz po swoim egzemplarzu???
IMHO jak się kupuje u profesjonalisty, to są ostre od pełnej dziury ;-)

Pozdrówka!

nomek
01-10-2010, 12:15
Na szybko zrobiłem parę fotek z ręki i wybrałem najlepsze tak jak mówiliście - wieczorem zrobię ze statywu. Picture style dalem standard - czy mam dać wogóle wyostrzanie na 0 ??

http://yfrog.com/mkimg0376zj 17mm

55mm niestety musialem troche uciąć, bo było za duże na imageshack. trochę przyciąłem zamiast zmniejszać.