PDA

Zobacz pełną wersję : FF problem w zestawie 50d + 50 1.4 - serwis Żytnia

castolin
28-09-2010, 09:27
Cześć koledzy,

Chciałem zadać pytanie o regulowanie szkla w serwisie na Żytniej. :| Przeczytałem na ten temat chyba wszystkie posty.

Najpierw opisze mój problemik. Jestem fotografem amatorem któremu niedawno urodziłą się śliczna córeczka. Więc na tą okazje kupiłem sobie nowe body 50d i stałkę 50 1.4 (to drugie to prezent od żony). Wcześniej też miałem canona 400d.
Na początku robiłem zdjęcia przez klilka miesięcy. Super. Szybko, ładnie leży w ręku. Tylko zdjęcia jakieś takie nieostre przy niższych przesłonach.
No i w tamten weekend zrobiłem testy :D. Okazało się, że mam FF. Tak, że z bliskiej odległości jest mały, a na dużej powiększa się. Działa microadjustment. Jak ustawie +15 to wygląda ok. Tylko dużo niedobrego o tym na forum czytałem, że niestabilne, pływa. Hmmm smutno mi sie zrobiło bo problemy z ostrością miałem w poprzednim aparacie i tylko dlatego go sprzedałem.
Zadzwoniłem do serwisu. Opisałem problem, a oni, że to normalne. Niechętnie pan w serwisie powiedzial mi, że mogą to spróbować wyregulować ale nic nie może zagwarantować. Powiedział, że wyregulują body do wzorca, a później jesli bedzie trzeba szkło. Eeeech. :sad:

No i moje pytanie. Jak oni regulują body i obiektyw? Mechanicznie czy softwerowo?
Czy taka kalibracja jest wpisywana do karty gwarancyjnej? Czy jest tak, że na gwarancji przysługuje JEDNA darmowa regulacja?

Pozdrawiam
Artur

MariuszJ
28-09-2010, 10:23
Cześć koledzy,

Chciałem zadać pytanie o regulowanie szkla w serwisie na Żytniej. :| Przeczytałem na ten temat chyba wszystkie posty.

Najpierw opisze mój problemik. Jestem fotografem amatorem któremu niedawno urodziłą się śliczna córeczka. Więc na tą okazje kupiłem sobie nowe body 50d i stałkę 50 1.4 (to drugie to prezent od żony). Wcześniej też miałem canona 400d.