PDA

Zobacz pełną wersję : Przepalone niebo



fcrm
06-08-2004, 12:32
Witam,

Proszę o podpowiedź co zrobiłem źle (poza wyboerem ISO), że zdjęcie wyszło tak jak wyszło :(
Jestem bardzo początkujący i wszystkie uwagi będą mile widziane.

http://62.179.39.198:81/~matys/gallery/album04/IMG_0288

Pozdrawiam
Fcrm

piotrkula
06-08-2004, 14:08
a mozesz napisac, jaki pomiar swiatla uzyles, dokladnie taki efekt mogles usyskac np jezeli uzwywasz pomiaru punktowego (tak wlasnie mi powychodzily zdjecia jak pierwszy raz cykalem z punktowym pomiarem, obiekty na ktore mierzylem swiatlo piekne ale reszta...) lub czesciowego, mysle ze nawet cw moglby dac taki efect, matryca powinna byla sobie z tym poradzic chociaz nie koniecznie, 80% twojego zdjecia jest w cieniu i to mierzyl twoj aparat pozostale 20% to bardzo jasna plama, bardzo duzy kontrast, zwykle matryce sobie z tym radza w jakis tam sposob usredniajac. lub tez moze najpierw zmierzyles swiatlo bez tego paska na gorze, potem przekadrowales no i efekt murowany nawet matryca nie pomoze.

Aszu
06-08-2004, 14:44
Mi się strona nie otwiera,

Ale jeśli robiłeś fory w RAW to zrób -2EV, powinno pomóc :mrgreen:

Fajer
06-08-2004, 16:45
a może szary filtr połówkowy by się przydał?
Powinien pomóc, jak sobie dokładnie przyciemnisz niebo, a resztę kadru pozostawisz w strefie neutralnej.

fcrm
06-08-2004, 17:48
a mozesz napisac, jaki pomiar swiatla uzyles, dokladnie taki efekt mogles usyskac np jezeli uzwywasz pomiaru punktowego (tak wlasnie mi powychodzily zdjecia jak pierwszy raz cykalem z punktowym pomiarem, obiekty na ktore mierzylem swiatlo piekne ale reszta...) lub czesciowego, mysle ze nawet cw moglby dac taki efect,


Zdjęcie było robione w trybie "P" Canonem 300D więc pomiar światła powinien być wielosegmentowy.

Pozdrawiam
Fcrm

piotrkula
06-08-2004, 18:50
Zdjęcie było robione w trybie "P" Canonem 300D więc pomiar światła powinien być wielosegmentowy.