PDA

Zobacz pełną wersję : Skalowalny podpis w PS- jak?



Daniell
21-09-2010, 21:59
Witam,
Postanowiłem stworzyć w PS podpis który dodawałbym w formie znaku wodnego do swoich zdjęć. Zrobiłem to w następujący sposób : stworzyłem nowy dokument z przezroczystym tłem na które nałożyłem kilka linijek tekstu w różnych czcionkach. Następnie kopiuje ten podpis, wklejam na zdjęciach które chcę oznaczyć, ustawiam krycie i mam to czego chcę. Problem w tym, że zapisuje zdjęcia w różnych rozdzielczościach i do każdej musiałbym dostosowywać wielkość czcionki oddzielnie (co wiąże się z tworzeniem podpisu niemal od początku). Proszę o pomoc w stworzeniu tego podpisu w taki sposób abym mógł go swobodnie skalować bez straty jego jakości.
Niestety jestem raczej amatorem w obsłudze PS i sam nie jestem w stanie znaleźć rozwiązania.

Pozdrawiam
Daniel

korona-pl
21-09-2010, 22:04
Ctrl+T

Daniell
21-09-2010, 22:28
Niestety takie skalowanie powoduje niekaceptowalne pogorszenie jakości podpisu nawet przy nie wielkich zmianach rozmiaru. Chodzi mi bardziej o stworzenie czegoś w stylu obrazu wektorowego.

korona-pl
21-09-2010, 22:46
Tekst w PS to jest wektor... Ctrl+T nie powoduje pogorszenia jakości tekstu.
Jeżeli jednak chcesz wykorzystać bitmapę, to trzeba podpis zrobić odpowiednio duży i skalować w dół.
Pokaż może jakiś przykład jak ma wyglądać ten podpis/znak wodny.

Daniell
21-09-2010, 22:58
Rzeczywiście, mój błąd. Tekst w samym momencie przkształcania traci na jakości jednak po potwierdzenieu przekształecenia (Enter) wygląda już idealnie. Dzięki za pomoc.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Zauważyłem jedną rzecz której nie potrfię zrozumieć: otóż po przeskalowaniu tekstu w dół do małych romiarów a nastepnie po ponownym jego powiększeniu napis traci jednak jakość:/ Wsytarczy co prawda odrazu przeskalowac tekst do właśicwych rozmiarów i nie ma problemu jednak po prostu jestem ciekawy dlaczego tak się dzieje?

tantal
27-09-2010, 15:13