Zobacz pełną wersję : 40D wymiana LCD
mateuszkaratysz
18-09-2010, 12:39
Zastanawiał się ktoś nad techniczną możliwością wymiany głównego LCD, w 40D na tego z 50D ?
Pytałem na Żytniej, oni nie podejmują się wykonania takiej usługi. Uzasadnienia nie było, ale wiadomo, że chodzi o politykę firmy.
A 40 i 50D różnią się tylko panelem LCD czy jest jeszcze moduł odpowiadający za inne rozdzielczości 230/920 ?
mateuszkaratysz
18-09-2010, 13:48
panele mają po 3 cale różnią się rozdzielczością. Nie jestem elektrotechnikiem, więc nie wchodzę w szczegóły, ale sądzę, że jest to do zrobienia.
Chciałem się dowiedzieć na forum czy ktoś już coś z tym kombinował, niebawem odwiedzę nieautoryzowany serwis w Poznaniu, i się przekonam.
Być może Canon zabezpieczył się przed tego typu działaniem ze strony użytkowników i wsadził do środka coś co nie pozwoli na wymianę LCD.
4kwiatek
18-09-2010, 14:27
Hi...
panele mają po 3 cale różnią się rozdzielczością. Nie jestem elektrotechnikiem, więc nie wchodzę w szczegóły, ale sądzę, że jest to do zrobienia.
Chciałem się dowiedzieć na forum czy ktoś już coś z tym kombinował, niebawem odwiedzę nieautoryzowany serwis w Poznaniu, i się przekonam.
Być może Canon zabezpieczył się przed tego typu działaniem ze strony użytkowników i wsadził do środka coś co nie pozwoli na wymianę LCD.
Myślę że C nie musiał się "zabezpieczać". C jak sądzę - nie produkuje tych paneli. Tym samym konstrukcja aparatu jest dedykowana mechanicznie i elektrycznie pod konkretny model (a często modele kilku firm trzecich). Dodatkowo - jak każdy wyświetlacz - ten też wymaga fragmentu kodu zwanego driverem. Tak więc podejrzewam że dodatkowo musiałbyś zmodyfikować też kod aparatu. Oczywiście to ciągle uproszczenie które zakłada że sterownik obrazu jest zintegrowany z wyświetlaczem i łączy go ta sama magistrala w obu aparatach z płytą główną (co znowu nie jest oczywiste)
Pozdrawiam...